tyttövauvalle korvikset

???

Meillä on 3kk vanha tyttövauva. Haluaisimme laitattaa hänelle korvikset. missä päin helsinki olette laitattaneet tai missä laitetaan. mieheni on afrikkalainen joten on ihan normaalia laittaa noin pienelle

9

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venytä venytä
    • pph8

      Minulla perhepäivähoitajana on ollut työni kautta mahdollista tutustua näiden pienten lasten koristelemiseen näinkin ja täytyy sanoa suoraan, että lasta kyllä vain kiusataan tämmöisellä isän miellyttämisellä:(! Minulla oli täydessä ryhmässä yksikin korvislapsi kokopäiväisenä ja joskus oli aivan painajaismaista kun piti silmät tarkkana vahtia ryhmässä etteivät isommat hoitolapset pääse kiskomaan näitä riippuvia korviksia pois lapselta.

      Joitakin kertoja jouduin itse irrottamaan varovasti koruja lapsen kiharasta tukasta !!! Korviksia etsittiin sitten milloin mistäkin kun tyttö itse repi ne korvistaan. Monesti teki mieli palauttaa koko lapsi kotiinsa kun oli ranteessa helyjä, korvikset korvissa, mekko päällä kuin jostain karnevaalista tulleella! Lapsella ei ollut vastaavasti Suomen ilmastoon soveltuvia ulkoiluvaatteita puhtaista vaihtovaihtovaatteista puhumattakaan mukanaan äidin tai isän tuodessa häntä aamuisin. En todellakaan ole rasisti kun näin kirjoitan kun tulimme hoitolapsen kanssa hyvin toimeen ja hän oli yksi ryhmämme ilopilleri ja hänestä tykättiin kovasti muutenkin. Leikin tiimellyksessä korut eivät ole mielestäni asiallisia ja sopimattomat jalkineetkin voivat aiheuttaa onnettomuuksia kotonakin. Kiitollisena muistan ko. lapsen tuoneen paljon tietoa ja oppia toisesta kulttuurista ja ennen kaikkea lapset tutustuivat toisiinsa näin jo ennen kouluunmenoa. Jokanen vanhempi hoitaa lapsensa niin kuin haluaa ja päättää lapsensa asioista. En puutu siihen, mutta halusin kertoa rehellisen mielipiteeni.

      • hulluutta

        Ei tulisi mieleenikään laittaa vaikka mieheni tuleekin Intiasta ja sielläkin on tapana laittaa jo ihan pienelle korvakorut. Olemme molemmat onneksi samaa mieltä siitä että ne laitetaan tytöllemme (joka nyt 5viikkoa) sitten kun hän itse niitä haluaa kuitenkin aikaisintaan joskus 7-8vuoden iässä. Siis ihan sulaa hulluutta laittaa noin pienelle itse olin 8v kun kovalle kinuamisella itselleni sain korut ja sitten ne alko mätiin ja jouduttiin ottaan pois ja laittaan uudestaan jotain 2n kertaan vaikka kuinka putsailtiin niitä koruja ja korvia


    • jasseiol

      mä oon aina ihmetellyt kun vanhemmat antaa lapsensa ottaa korvikset vaikka 12 vuotiaana niin kuin mä olin.. mutta sitten tukan sain värjätä vasta 16-vuotiaana. ja ihmetyttää että pientä lasta voi vahingoittaa ja jättää häneen ikuisia merkkejä pelkän sukupuolen takia.

    • äitiiiiii .........

      älä välitä nuitten kommenteista. sinä olet vauvan äiti ja sinä päätätä mitä vauvalle tehdään ja millon. minä ja minun mieheni ollaan ihan suomalaisa , ollaan laitettu isommalle tytöllemme korviin reijät kun oli 6kk nyt hän on 2v, ei mitään ongelmaa ollut, parepi vaan laitta pienenä, vauva ei sitä ymmärrä, ei nypi niitä ja ne paramee tosi hyvin. nyt nuorin 4kk ja reijäi laitetaan hänelle 6kk päivänä. me asutaan tre.lla niin kävin vaan eri kultaliikkeissä kyselemässä jos reijuttää vauvaa. kaikki ei mut kyllä nitä löytyy. kun reijät korvissa niin puhdistaa aamuin-illoin. antaa niitten nappejen olla sen ekan 6kk ja sit vaihtaa jos haluaa. meidän tytöllä nyt ihan pienet rinkulat korvissa. menee kokonaan ympäri, ei siis voi jäädä mihinkään kiinni. ja sinä joka olit joku lastenhoitaja, niin sehän on sun työ vahtia ettei muut laspet satuta tai tee muuta lapsille kun ovat hoidossa. sama asia jos ryhmässä joku lapsi joka puree, te vahditte !!! meillä ainaki tarhassa sanottu heti alussa et vahtikaa ettei kukaan revi ja muille lapsille sanottu kans ettei saa kostea ettei satu tytön korviin. meillä olen sanonut tytöllekki ettei anna kenekään koskea ...

      • !!!

        "parempi vaan laittaa pienenä, vauva ei sitä ymmärrä"
        Kyllähähän se niin että korvakorun laittaminen vauvalle EI TODELLAKAAN
        OLE MIKÄÄN KIVUTON TOIMEENPIDE. Laittakaa te aikuiset itsellenne
        vaikka sata läväriä, mutta jättäkää pienet vauvat rauhaan !


      • äiti myös

        Oletko kuullut nikkeliallergiasta? Ns. harjoittelukorviksista minäkin sain lopuksi ikääni aikoinaan allergian ja sen jälkeen olenkin joutunut poistamaan vaatetuksestanikin kaiken metalliset napit, vetoketjut jopa kaulakorutkin kun en pysty niitä nikkeliallergian vuoksi pitämään. Vain aito kulta on sormuksissa ja korviksissa ehdoton vaatimus ja lääkäri on nekin kieltänyt periaatteessa. Metalliset kaulakorut aiheuttavat hetkessä kovan yskän ja astma on taatusti henkeä salpaava hengityksen pihistessä kurkussa! Allergia puhkeaa vasta muutaman vuoden kuluttua, mutta heti vaihdoin normaalit korvakorut korviini reijittämisen jälkeen, silti! Lapsen elimistö joutuu taistelemaan jatkuvasti elimistöön kuulumatonta vastaan ja puolustusjärjestelmän pettäessä allergia puhkeaa.

        Toivottavasti sinun lapsesi ei sairastu tähän. Vauvan korvat ovat erityisen herkät ja varmasti tuntee valtavaa kipua korviksien alkuaikoina, varsinkin. Kuka vauvaa suojelee omilta vanhemmilta. Kaikki vastuunsa tuntevat reijittäjät ei edes suostu moiseen ja siksi vanhempienkin olisi mietittävä mikä on lapsen parhaaksi.
        Paha tulehdus korvanlehdessä tekee pahaa jälkeä ja aina se ei heti näy päälle päin. Lääkärit osaavat kyllä kertoa lisää tästä ja heillä on valokuviakin näyttää todisteeksi.


      • joku välittää

        Kirjoitustyylistä päätellen, olet joko tyhmä suomalainen tai olet ulkomaalainen. Lauseet aloitetaan aina isolla kirjaimella. Kirjoitusvirheitä löytyy myös.

        Jos vaan keskittyisit omiin lävistyksiin. Vauva ei osaa sanoa haluaako korvikset tai ei. Taitaa olla sinun omat fantasiasi koko korvistouhulle.

        Lastensuojeluun ilmoitus moisista lastenrääkkäjistä.

        Lasten oikeuksien puolesta pitää taistella, koska moisia itsekkäitä "very specel" tyyppiä kasvaa joka oksalla, ja halutaa esittää jotain erikoista. huh huh..


      • korvikset
        joku välittää kirjoitti:

        Kirjoitustyylistä päätellen, olet joko tyhmä suomalainen tai olet ulkomaalainen. Lauseet aloitetaan aina isolla kirjaimella. Kirjoitusvirheitä löytyy myös.

        Jos vaan keskittyisit omiin lävistyksiin. Vauva ei osaa sanoa haluaako korvikset tai ei. Taitaa olla sinun omat fantasiasi koko korvistouhulle.

        Lastensuojeluun ilmoitus moisista lastenrääkkäjistä.

        Lasten oikeuksien puolesta pitää taistella, koska moisia itsekkäitä "very specel" tyyppiä kasvaa joka oksalla, ja halutaa esittää jotain erikoista. huh huh..

        Tänään kävin ottamassa korvikset vauva ei huutanut yhtään ja vaikuttaa ihan normaalilta kuin ei huomaisikaan korviksia. Uskon että kaikki menee hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe