Onko stuo ihan oikein korottaa toistasataa euroa vuokraa ilman mitään syytä?
Voiko toistaiseksi olevaa vuokraa siis korottaa ihan tusota vain?
Vuokra-Hermanni
Liikehuoneiston vuokrankorotus
5
2267
Vastaukset
- Pienvuokranantaja
Laissa lukee näin:
"Vuokra määräytyy sen mukaan, mitä siitä on sovittu, jollei tästä tai muusta laista muuta johdu."
Lähde: FInlex
Jos korotus on sopimuksen vastainen, ei käy. Muutoin se on laillinen. Mielestäsi kohtuuttoman vuokran voit viedä tuomioistuimen pohdittavaksi.
Taas: mikä on tarkka sanamuoto vuokran määräytymisessä? - Vuokranantajana
Ei vuokraa nosteta koskaan ilman syytä liikehuoneistoissa on myös n 2 krt vastikkeet asuinhuoneistoihin nähden.Rikastuminen ei ole rikos vaikka verottaja siitä kovasti rankaisee.
- Herts..
Tuli vain puhelinsoitto et Vuokra nostetaan reilusti, eli jonkinmoinen indeksi pitäis kai olla?
Aika hurjaa menoa, mut ehkä vuokrasoppari sit loppuu ja muutta halvempaan liiketilaan, eli ahneella on yleensä-... - Pienvuokranantaja
Herts.. kirjoitti:
Tuli vain puhelinsoitto et Vuokra nostetaan reilusti, eli jonkinmoinen indeksi pitäis kai olla?
Aika hurjaa menoa, mut ehkä vuokrasoppari sit loppuu ja muutta halvempaan liiketilaan, eli ahneella on yleensä-...Mitään indeksiä ei tarvitse olla. Riittää että vuokran määräytymisestä on sovittu jotakin. Liikehuoneiston kohdalla sopimusvapaus on laajempi kuin asuinhuoneistoissa, joten tosiaan se tarkka sanamuoto vuokran määräytymisestä on oleellinen tieto.
- vaihtoon
Ilmeisesti liiketila on kyseiselle yritykselle tärkeä.
Yleisesti ottaen liikevuokrat ovat nyt halventuneet, eli jos tominnot on suht helposti siirrettävissä, niin ei muuta kuin uutta paikkaa hakemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243