Olin aina siinä luulossa, että kun lopettaa pillerit, niin tulee suurin piirtein heti raskaaksi.. Muutamalla raskaana olevalla ystävälläni kävi juuri näin. Miksei minulla??
Jo 8 kk mennyt eikä raskaana =(
148
14283
Vastaukset
- lahja...
Koska lapsi on lahja. Ei lapsi tilaamalla tule.
- 5+5+5+5+5
olla että sinulla olet tahattomasti lapseton esim. joskus sairastetun tulehduksen tms. taki. Ei silti, eivät kaikki raskaudu koskaan...
Luulosi on muuten vallan väärin, siis tuo ensim. lause.
Lapsettomuuspalstalta saanet vastauksia.
Onko mitään tutkittu? Ovuloitko? Onko otettu vag.ultra?- jo 32 v
Mitään tutkimuksia ei ole tehty. Ajattelin, että odotan vuoden tulevan täyteen (eikö aina puhuta vuodesta, että sen jälkeen vasta kannattaa lähteä tutkimuksiin) ja sitten mietin tutkimuksiin menoa.
Pitää varmaankin ruveta säästämään, että on varaa mennä yksityiselle tutkimuksiin.
Ovulaatiotikkuun tulee kyllä 2 viivaa, eli ovuloisin sen mukaan, mutta eihän sitä kuitenkaan tiedä.. - maybesomeday
jo 32 v kirjoitti:
Mitään tutkimuksia ei ole tehty. Ajattelin, että odotan vuoden tulevan täyteen (eikö aina puhuta vuodesta, että sen jälkeen vasta kannattaa lähteä tutkimuksiin) ja sitten mietin tutkimuksiin menoa.
Pitää varmaankin ruveta säästämään, että on varaa mennä yksityiselle tutkimuksiin.
Ovulaatiotikkuun tulee kyllä 2 viivaa, eli ovuloisin sen mukaan, mutta eihän sitä kuitenkaan tiedä..Me ollaan nyt yritettty lasta puol vuotta. Ja tuntuu tavallaan hullulta,että oon tässä tilanteessa. Jotenki sitä ajatteli et aika pian sitä paksuks tulee,ku monilla tärppää niin varhain. Mutta tässä sitä ollaan ja takas maan pinnalla, ei se aina niin yksinkertasta olekaan.
Mies kysyikin multa nukkumaanmennessä,että mitenhän se ei oo vieläkään tullut. Välillä tuntuu niin pahalta, ku haluttais niin paljon omaa lasta ja ku se on asia,mikä puuttuu meidän elämästä.
Olisin niin onnellinen ku voisin kertoa miehelle odottavani lasta. Mutta lopen,tuo puol vuottahan on oikeasti lyhyt aika..tiedän tapauksia että lapsien hankinnassa on mennyt 10v. Mutta eihän sitä ikinä voi tietää,koska sitä raskaaksi pamahtaa. - Taje
maybesomeday kirjoitti:
Me ollaan nyt yritettty lasta puol vuotta. Ja tuntuu tavallaan hullulta,että oon tässä tilanteessa. Jotenki sitä ajatteli et aika pian sitä paksuks tulee,ku monilla tärppää niin varhain. Mutta tässä sitä ollaan ja takas maan pinnalla, ei se aina niin yksinkertasta olekaan.
Mies kysyikin multa nukkumaanmennessä,että mitenhän se ei oo vieläkään tullut. Välillä tuntuu niin pahalta, ku haluttais niin paljon omaa lasta ja ku se on asia,mikä puuttuu meidän elämästä.
Olisin niin onnellinen ku voisin kertoa miehelle odottavani lasta. Mutta lopen,tuo puol vuottahan on oikeasti lyhyt aika..tiedän tapauksia että lapsien hankinnassa on mennyt 10v. Mutta eihän sitä ikinä voi tietää,koska sitä raskaaksi pamahtaa.Olen nuori (18 vuotta), terve ja kutakuinkin terveelliset elämäntavat sekä säännöllinen kierto. Kaikki kikat ruokavaliosta rakasteluasentoihin on otettu käyttöön ja vähän jopa harmitonta taikauskoakin mukana yrityksessä. Tässä kuussa tuli kuitenkin tasan vuosi täyteen yritystä, eikä mitään merkkejä lapsesta. Paitsi tietenkin ne mielikuvituksen tuottamat raskausoireet aina vähän ennen kuukautisten alkua. Eli lapsen saaminen ei ole todellakaan itsestään selvää!
Onnea kaikille yrittäjille! - Sais tulla jo
jo 32 v kirjoitti:
Ovulaatiotikkuun tulee kyllä 2 viivaa, eli ovuloisin sen mukaan, mutta eihän sitä kuitenkaan tiedä..Kertokaa joku merkitseekö nuo ovulaatiotestiin tulevat viivat sitä että oikeasti ovuloi? Siis, että se todistaa ovulaation? Meillä yritystä 5 kuukautta takana, ja olen jo niin "paniikissa" homman kestämisestä, että olen ajatellut pitäisikö mennä tutkituttamaan ainakin tuo asia, että ovuloinko lainkaan... tarttis varmaan yrittää rauhoittua, mutta tuntuu vaan niin "epäreilulta" että ympärille kaverit tulee ekasta kerrasta raskaaks, ja itsellä menkat sen kun tulee ajallaan joka kuukausi.
- pikkukakkosen yritys
meillä yritetty pikkukakkosta nyt 26.9 asti,ensimmäistä ei tarvinnut edes yrittää,ei mennyt kauaakaan kun huomasin olevani raskaana,kuvittelin toisenkin olevan yhtä helppo.. ei toki olla vielä kauaa yritettykään,mutta jonku aikaa kumminkin..eilen alkoi just menkat,harmikseni tietty :( plussatuulia kaikille,toivottavasti tärppää pian!
- Vauvaa vailla
Itselläni oli sama luulo, mutta se osoittautui vääräksi. Reilu puoli vuotta yrittämistä takana ja todella turhautunut tunne asian suhteen. Tsemppiä sinne, ei voi muuta kun jatkaa yrittämistä kaikesta huolimatta. Toivottavasti haikara tulisi käymään mahdollisimman pian. :)
- miimiimiimii
Minä olen 34 v ja yritystä takana suunnilleen tuo 8 kk. Minä en kanssa ole kauheasti paneutunut lisääntymisbiologiaan ennen kuin hormonikierukka otettiin pois... mutta samanlainen huijatuksi tulleen olo on. Aina vain joka paikassa tyttöjä/naisia varoitellaan, että seksi ilman ehkäisyä = ei toivottu raskaus. Suositellaan jopa tupla ehkäisyn käyttöä. Miksi ei kerrota faktoja? Jokaisessa kierrossa kun nainen ovuloi ja seksiä harrastetaan "oikeaan" aikaan on vain noin 10-15% mahdollisuus raskautua! Eli todella pieni mahdollisuus! Ja noistakin alkaneista raskauksista jopa 10% menee kesken.
Jos tuon olisin tajunnut, niin ehkä mies olisi suostunut ehkäisyn pois jättöön aikaisemmin. Jotenkin sitä vain tämä maailma uskottelee, että heti pamahtaa paksuksi kun seksiä ilman ehkäisyä harrastaa.
Katsokaa vaikka ylä-asteen biologian kirjaa... sielläkin sanotaan: yhdyntä ovulaatio = raskaus. Ei mitään siitä, että kuinka hankalaa se ihan oikeasti voi olla ja kuinka kauan se raskautuminen saattaa viedä.
Kyllähän nuo fakta tiedot on kaikkien saatavilla kaikilla vauva/lapsettomuus aiheisilla sivuilla, mutta kukapa niitä tajuaa etsiä, jos lapsenteko ei ole ajankohtainen.- huijattu ;-)
Joo, mullakin on viime aikoina ollut tunne, että kyllä meitä naisia on kustu pahasti silmään. Olen 28 vuotias nainen ja itse käytin hormonikierukkaa viimeiset 7 vuotta, jota ennen pillereitä pari vuotta. Näiden johdosta elimistön oma luonnollinen hormonitoimista on ilmeisesti sen verran sekaisin ja “laiska”, etten olvuloi lainkaan. Menkat ovat säännölliset, mutta kestävät vain päivän tai kaksi. Kohta ollaan yritetty saada lasta vuoden verran, eikä mitään tietty kuulu. Olen jo oikeastaan luovuttanut kokoaan, enkä jaksa odottaa, että jonain kauniina päivänä olisin raskaana. Lapsettomuushoitoihin en halua mennä, koska en halua sekoittaa kroppaani enää enempää vaan odottelen, josko luontoäiti korjaisi tekemäni tyhmyydet. Jos olisin tosiaan tiennyt tai herännyt itse ajattelemaan ehkäisyn sivuvaikutuksia, olisin varmasti valinnut ei hormonaalisen ehkäisyn.
- Odottaja minäkin
huijattu ;-) kirjoitti:
Joo, mullakin on viime aikoina ollut tunne, että kyllä meitä naisia on kustu pahasti silmään. Olen 28 vuotias nainen ja itse käytin hormonikierukkaa viimeiset 7 vuotta, jota ennen pillereitä pari vuotta. Näiden johdosta elimistön oma luonnollinen hormonitoimista on ilmeisesti sen verran sekaisin ja “laiska”, etten olvuloi lainkaan. Menkat ovat säännölliset, mutta kestävät vain päivän tai kaksi. Kohta ollaan yritetty saada lasta vuoden verran, eikä mitään tietty kuulu. Olen jo oikeastaan luovuttanut kokoaan, enkä jaksa odottaa, että jonain kauniina päivänä olisin raskaana. Lapsettomuushoitoihin en halua mennä, koska en halua sekoittaa kroppaani enää enempää vaan odottelen, josko luontoäiti korjaisi tekemäni tyhmyydet. Jos olisin tosiaan tiennyt tai herännyt itse ajattelemaan ehkäisyn sivuvaikutuksia, olisin varmasti valinnut ei hormonaalisen ehkäisyn.
Älähän nyt noin helpolla luovuta, jos lapsen haluat saada. Hoitojahan ei kenenkään ole pakko aloittaa, jos ei halua. Mutta ennen hoitoja tehdään tietysti tutkimuksia naiselle ja miehelle, ja siellä voi löytyä joku ihan pienikin juttu, joka on helposti "korjattavissa".
Mieheni kanssa yritettiin vuosi tyyliin, tulee jos on tullakseen. Toisen vuoden aikana laskettiin enemmän niitä päiviä, milloin olisi mahdollista tulla raskaaksi (kiertoni säännöllinen 25-30 pv). Koskaan en käyttänyt ovulaatiotikkuja tai mittaillut lämpöjä, koska koin niistä tulevan vaan enemmän stressiä. Kolmannen vuoden alussa lähdettiin tutkimuksiin, joissa sitten lopulta syyksi löytyi kohdussa olevat polyypit. Pienellä leikkauksella ne poistettiin, jonka jälkeen parin kuukauden päästä tärppäsi :) Ja nyt ei olekaan enää pitkä aika, kun saadaan vauva tähän maailmaan. Niin, ja ikää 30 . Näin meillä, että vaikka alussa kuvittelee tietysti aina kaikkein pahinta, saattaakin selvitä yllättävän helpolla. Tsemppiä kaikilla yrittäjille! - huijattu ;-)
Odottaja minäkin kirjoitti:
Älähän nyt noin helpolla luovuta, jos lapsen haluat saada. Hoitojahan ei kenenkään ole pakko aloittaa, jos ei halua. Mutta ennen hoitoja tehdään tietysti tutkimuksia naiselle ja miehelle, ja siellä voi löytyä joku ihan pienikin juttu, joka on helposti "korjattavissa".
Mieheni kanssa yritettiin vuosi tyyliin, tulee jos on tullakseen. Toisen vuoden aikana laskettiin enemmän niitä päiviä, milloin olisi mahdollista tulla raskaaksi (kiertoni säännöllinen 25-30 pv). Koskaan en käyttänyt ovulaatiotikkuja tai mittaillut lämpöjä, koska koin niistä tulevan vaan enemmän stressiä. Kolmannen vuoden alussa lähdettiin tutkimuksiin, joissa sitten lopulta syyksi löytyi kohdussa olevat polyypit. Pienellä leikkauksella ne poistettiin, jonka jälkeen parin kuukauden päästä tärppäsi :) Ja nyt ei olekaan enää pitkä aika, kun saadaan vauva tähän maailmaan. Niin, ja ikää 30 . Näin meillä, että vaikka alussa kuvittelee tietysti aina kaikkein pahinta, saattaakin selvitä yllättävän helpolla. Tsemppiä kaikilla yrittäjille!Olen kyllä käynyt gynellä tutkituttamassa itseni ja kaikki pitäisi periaatteessa olla kunnossa. Voihan tietty olla niinkin, että vika on miehessä, hehehee. En kuitenkaan lapsen saannin vuoksi laita miestä vaihtoon :D Onneksi meillä on kuitenkin vielä seuraavat reilu 10 vuotta aikaa yrittää, joten eiköhän se vauvva tule, jos on niin on tarkoitettu.
- Toisin huijattu
huijattu ;-) kirjoitti:
Meille taas kävi ihan toisin... yli 10 vuotta yhtä soittoa ehkäisypillereitä, sitten yks'päivä jätin pois. Toisesta kierrosta heti raskaaksi ja reilu 8 kk myöhemmin syntyi potrat kaksostytöt! Nyt miehen kanssa kuumeillaan. Nyt mulla on ollut 2,5 vuotta hormonikierukka ja tuntuu siltä, että jos otatan sen pois, niin taas heti tärppää.... Ei kannata luovuttaa!
- jo 32 v
Näinä päivinä pitäisi olla ovulaatio (käytän liuskoja). Jos en nyt raskaudu, niin tuntuu siltä, että annan olla koko homman! Turhauttaa, vaikka aikaa on mennytkin "vasta" 8-9 kk. Jatkuva odottaminen rassaa.
Minulla naama rasvoittuu edelleen ihan älyttömästi vaikka luulisi hormoonien jo tasoittuneen. Pillerien aikana ei ollut juuri koskaan näppylän näppylää naamassa, eikä iho rasvoittunut, vaikka olisin syönyt kuinka paljon tahansa suklaata.
Seksiäkään ei jaksaisi joka toinen päivä =/ Tuntuu jo työlle.- miimiimiimii
Mulla oli ovulaatio maanantaina. Itsellä oli ihan samat fiilikset, että ei paljon kiinnosta tällä hetkellä koko yrittäminen.
Mies alkoi jo viikonloppuna kyselemään, että jo olis aika taas yrittää. Sanoin hänelle ihan suoraan, että kun ei seksi nyt kiinnosta niin ei kiinnosta ja mä en jaksa enää edes yrittää ja unohdetaan se lapsen teko kokonaan. Seksistä on mennyt koko ilo ja hauskuus ja se on nykyään ihan pakkopullaa ollut molemmille. Onneksi mies huolehti tässä kierrossa, että yrityksiä tuli muutama ovulaatiota ennen :-) Pystyi jotenkin yllättämään mut ja sekstattiin ajattelematta "seurauksia". Hauskaa välillä näinkin. Yleensä minä olen ollut aloitteen tekijä ovulaation aikoihin ja mies marissut, että "onko pakko". - jo 32 v
miimiimiimii kirjoitti:
Mulla oli ovulaatio maanantaina. Itsellä oli ihan samat fiilikset, että ei paljon kiinnosta tällä hetkellä koko yrittäminen.
Mies alkoi jo viikonloppuna kyselemään, että jo olis aika taas yrittää. Sanoin hänelle ihan suoraan, että kun ei seksi nyt kiinnosta niin ei kiinnosta ja mä en jaksa enää edes yrittää ja unohdetaan se lapsen teko kokonaan. Seksistä on mennyt koko ilo ja hauskuus ja se on nykyään ihan pakkopullaa ollut molemmille. Onneksi mies huolehti tässä kierrossa, että yrityksiä tuli muutama ovulaatiota ennen :-) Pystyi jotenkin yllättämään mut ja sekstattiin ajattelematta "seurauksia". Hauskaa välillä näinkin. Yleensä minä olen ollut aloitteen tekijä ovulaation aikoihin ja mies marissut, että "onko pakko".Saa nähdä miten käy. En usko yhtään, että tulisin raskaaksi. Mieskin alkaa olemaan kohta hyvin kyllästynyt seksiin, mitä on vaikea uskoa, koska tuntuu yleensä, että mies haluaa aina ;)
- jo 32 v
miimiimiimii kirjoitti:
Mies alkoi jo viikonloppuna kyselemään, että jo olis aika taas yrittää. Sanoin hänelle ihan suoraan, että kun ei seksi nyt kiinnosta niin ei kiinnosta ja mä en jaksa enää edes yrittää ja unohdetaan se lapsen teko kokonaan. Seksistä on mennyt koko ilo ja hauskuus ja se on nykyään ihan pakkopullaa ollut molemmille. Onneksi mies huolehti tässä kierrossa, että yrityksiä tuli muutama ovulaatiota ennen :-) Pystyi jotenkin yllättämään mut ja sekstattiin ajattelematta "seurauksia". Hauskaa välillä näinkin. Yleensä minä olen ollut aloitteen tekijä ovulaation aikoihin ja mies marissut, että "onko pakko".Mies sanoi, että ei jaksa. On mennyt fiilis koko hommasta.
Miksei minulle käynyt niin, että olisi heti tärpännyt?? Kaiken maailman teinit tulee "vahingossa" raskaaksi ja sun muut 18 v kakarat, mutta minä en.. - itse murphy
jo 32 v kirjoitti:
Mies sanoi, että ei jaksa. On mennyt fiilis koko hommasta.
Miksei minulle käynyt niin, että olisi heti tärpännyt?? Kaiken maailman teinit tulee "vahingossa" raskaaksi ja sun muut 18 v kakarat, mutta minä en..murphyn laki:)
- N23v
jo 32 v kirjoitti:
Mies sanoi, että ei jaksa. On mennyt fiilis koko hommasta.
Miksei minulle käynyt niin, että olisi heti tärpännyt?? Kaiken maailman teinit tulee "vahingossa" raskaaksi ja sun muut 18 v kakarat, mutta minä en..Olisikohan kannattanut alkaa yrittämään hieman aikaisemmin? Katsos kun biologia on vain luonut asiat sellaiseksi, että niiden 18v naisten kuuluu olla raskaana, ei enää 32vuotiaan naisen. Toki on vanhempiakin äitejä, mutta yrittävänä olet varmaan vihdoin perillä myös siitä mikä on biologisesti oikea ikä lisääntyä.
Ei millään pahalla! - miimiimiimii
N23v kirjoitti:
Olisikohan kannattanut alkaa yrittämään hieman aikaisemmin? Katsos kun biologia on vain luonut asiat sellaiseksi, että niiden 18v naisten kuuluu olla raskaana, ei enää 32vuotiaan naisen. Toki on vanhempiakin äitejä, mutta yrittävänä olet varmaan vihdoin perillä myös siitä mikä on biologisesti oikea ikä lisääntyä.
Ei millään pahalla!ja noin tunteettomien ihmisten ei tulisi lisääntyä lainkaan eikä jatkaa geenejään! Olisiko sitä pitänyt tehdä kakarat kaksikymppisenä kun ei ollut silloin edes vakituista kumppania? Yksinhuoltajaksi parikymppisenä? Ja siinä samalla olisi sitten pitänyt opiskella ja rakentaa elämää? Onpa tosi fiksua! Lisää vaan sossunelättejä tähän maahan.. niitä aina tarvitaan?
Ainakin ne mun kaverit, jotka muksut teki noin nuorena ovat jo eronneet monta vuotta sitten. Eikö ole parempi tehdä lapset mieluummin vakaaseen parisuhteeseen kuin liian nuorena sen ekan ihastuksen kanssa? 32 vuotias ei ole liian vanha tekemään lapsia, mutta monet parikymppiset ovat kyllä valitettavasti liian nuoria.
En sano, etteikö jotkut parikymppiset voisi olla kypsiä vanhemmuuteen, mutta lähipiiri on vain sen osoittanut, että joidenkin sen ikäisten olisi pitänyt jatkaa nukkeleikkejään ja jättää ne oikeat vauvat vähän myöhemmäksi. Itse olen 34 v ja nyt vasta elämäntilanne on sellainen, että lapsi on tervetullut. On oma asunto, vakituiset työpaikat, hyvä rahatilanne, kaksi autoa ja baarielämä nähty/koettu. Nyt on aikaa keskittyä perheeseen ja siihen Lapsen kasvatukseen.
Kaikkien elämä nyt ei vain mene kuten sinulla, mutta se ei tarkoita sitä, että sinun tapasi on se oikea tapa elää tätä elämää. Anna meidän elää elämäämme ja pysy poissa keskusteluista, jotka sinua eivät koske! - äijjä vaan
N23v kirjoitti:
Olisikohan kannattanut alkaa yrittämään hieman aikaisemmin? Katsos kun biologia on vain luonut asiat sellaiseksi, että niiden 18v naisten kuuluu olla raskaana, ei enää 32vuotiaan naisen. Toki on vanhempiakin äitejä, mutta yrittävänä olet varmaan vihdoin perillä myös siitä mikä on biologisesti oikea ikä lisääntyä.
Ei millään pahalla!Vitun pentu pää kii! Miten ne lapset tehdään muualla maailmassa nelikymppisinä ja suomessa tuolaiset sun kaltaset kusipäät tekee pentuja jotta vaan kerkii tekemään ja saa sitten pilata terveytensä luvalla ku on "äippää". Vitun luuseri kasva ensin ite aikuiseksi!
Kyllä muksut on parempi tehdä likemmäs kolmikymppisenä. Se on parempi sille lapselle kun ei tehdä kun muutkin tekee. - Äijjä vaan
äijjä vaan kirjoitti:
Vitun pentu pää kii! Miten ne lapset tehdään muualla maailmassa nelikymppisinä ja suomessa tuolaiset sun kaltaset kusipäät tekee pentuja jotta vaan kerkii tekemään ja saa sitten pilata terveytensä luvalla ku on "äippää". Vitun luuseri kasva ensin ite aikuiseksi!
Kyllä muksut on parempi tehdä likemmäs kolmikymppisenä. Se on parempi sille lapselle kun ei tehdä kun muutkin tekee."Olisikohan kannattanut alkaa yrittämään hieman aikaisemmin? "
- siis tuolle tarkotin joka aloitti pentu viestin ed.main tavalla - N23v
Äijjä vaan kirjoitti:
"Olisikohan kannattanut alkaa yrittämään hieman aikaisemmin? "
- siis tuolle tarkotin joka aloitti pentu viestin ed.main tavalla"Naisen hedelmällisyyden katsotaan länsimaissa olevan korkeimmillaan noin 20 - 22 -vuotiaana. Se alkaa selvästi alentua noin 30-vuotiaana ja vielä selvemmin yli 35-vuotiaana. Hedelmällinen ikä on ohi vaihdevuosien aikaan eli kuukautisten loppuessa."
http://www.mammaksi.fi/info_pages.php?pages_id=17?osCsid=uabbr47koqgv8tic66q3fgfp95
En saanut viestistäsi juuri mitään selvää.
"vitun pentu pää kii!!" :D suht sivistymätöntä, sanoisin!
Ja se on kuule aivan sama koska ulkomailla julkkikset tekee niiq lapsiii heiii1!!xx
Jos herraa kiinnostaa tutustua fakta tietoon naisen hedelmällisyydestä, niin se paras ikä tehdä lapsia ei ole suinkaan enää 30 ikävuoden jälkeen, oli sitten sosiaalinen asema mikä tahansa!
Nyt puhutaan biologiasta! Siitä joka sinulta ilmeisesti jäi yhteiskuntaopin varjoon! - Äijjä vaan
miimiimiimii kirjoitti:
ja noin tunteettomien ihmisten ei tulisi lisääntyä lainkaan eikä jatkaa geenejään! Olisiko sitä pitänyt tehdä kakarat kaksikymppisenä kun ei ollut silloin edes vakituista kumppania? Yksinhuoltajaksi parikymppisenä? Ja siinä samalla olisi sitten pitänyt opiskella ja rakentaa elämää? Onpa tosi fiksua! Lisää vaan sossunelättejä tähän maahan.. niitä aina tarvitaan?
Ainakin ne mun kaverit, jotka muksut teki noin nuorena ovat jo eronneet monta vuotta sitten. Eikö ole parempi tehdä lapset mieluummin vakaaseen parisuhteeseen kuin liian nuorena sen ekan ihastuksen kanssa? 32 vuotias ei ole liian vanha tekemään lapsia, mutta monet parikymppiset ovat kyllä valitettavasti liian nuoria.
En sano, etteikö jotkut parikymppiset voisi olla kypsiä vanhemmuuteen, mutta lähipiiri on vain sen osoittanut, että joidenkin sen ikäisten olisi pitänyt jatkaa nukkeleikkejään ja jättää ne oikeat vauvat vähän myöhemmäksi. Itse olen 34 v ja nyt vasta elämäntilanne on sellainen, että lapsi on tervetullut. On oma asunto, vakituiset työpaikat, hyvä rahatilanne, kaksi autoa ja baarielämä nähty/koettu. Nyt on aikaa keskittyä perheeseen ja siihen Lapsen kasvatukseen.
Kaikkien elämä nyt ei vain mene kuten sinulla, mutta se ei tarkoita sitä, että sinun tapasi on se oikea tapa elää tätä elämää. Anna meidän elää elämäämme ja pysy poissa keskusteluista, jotka sinua eivät koske!Niin se on. Kaikki tuntenani nuorena (alle kolmikymppisenä)luonnonvastaisesti penskoja tehneet ovat eronneet tai ne keroo olevansa yhdessä sen "paskan" kanssa vain lasten takia. Täällä ne sitten kirjoittelee luontoa vastaan sotivia kommenttejaan "lapset pitää tehdä nuoren". No joo tuleehan ne lapset helpommalla puolivahingossa kun on suhde vielä kiihkeä ja ei ole elämässä muuta tavoitetta kun saada mukuloita hankittua. Mutta ei se sen lapsen kannalta missään nimessä hyvä ole tämä buumi ja suuntaus tehdä lapsia vaan ihan ajattelematta sen koommin itseä, lasta ja sitä toista vanhempaa. Pitäisi yhteiskunnan avata joku valistuskampanja siitä oikeanlaisesta vanhemmuudesta että mitä se pitää sisällääm ja siitä milloin ihminen on kypsä vanhemmaksi. Kyllä se sinne liki kolmeenkymppiin menee naisilla ja miehillä pidempään ennen kuin voi sanoa olevansa valmis ja kokenut siihen hommaan.
Ihan sama mulle vaikka oman elämnsä pilaavat sikiamällä liian aikasin jonkun ensimmäisen kadulla vastaatntulleen kanssa jonkun tyyliin 6kk seukkaamisen jälkeen. Mutta kun ne pilaavat sen lapsen elämän ja kauheat laskut sitten tulevaisuudesa yhteiskunnalla maksettavana niistä eroista, huostaanotoista, erityisopetuksista, kallonkutistajista, rikollisista yms lieveilmiöistä!!
Mutta ne on vastuuttomia nää nykyajan alta kaksviitoset penikat! Ne tekee ja miettii sitten. Näkeehän sen siitäkin kun kaikki ostetaan velaksi. Kauheita utopistisiä elämänsuunnitelmia ja odotuksia ja kauhea tarve silti suorittaa ja näyttää muille.
Vanha hyvä sanonta on " HYVIN MENEE KUN EI VERTAILE ".
KÄYTTÄKÄÄ SIIS AIVOJANNE IHMISET. ÄLKÄÄKÄ AINAKAAN TEHKÖ LAPSIA KUN MUUTKIN TEKEE TAI "KUN NIITÄ PITÄÄ TEHDÄ KUN VIELÄ EHTII". - niitä nimittäin ehtii nelikymppisenäkin alkaa tekemään!!
Ja vanhempanakin lapsia tekevät seurustelkaa nyt se puolenkymmentä vuotta ennen kuin alatte ajattelemaankaan lapsia, jotta kerkeätte tutustumaan toiseen. Ihan riskilläkin, vaikka se lapsentekoiän päätös lähenee sitten joskus nelikymppisenä. Parempi vatuullisen ihmisen olla vaikka lapseton kuin tehdä lapset tyhjän päälle, koska sekin on sitä luonnomukaisuutta. - Äijjä vaan
N23v kirjoitti:
"Naisen hedelmällisyyden katsotaan länsimaissa olevan korkeimmillaan noin 20 - 22 -vuotiaana. Se alkaa selvästi alentua noin 30-vuotiaana ja vielä selvemmin yli 35-vuotiaana. Hedelmällinen ikä on ohi vaihdevuosien aikaan eli kuukautisten loppuessa."
http://www.mammaksi.fi/info_pages.php?pages_id=17?osCsid=uabbr47koqgv8tic66q3fgfp95
Ja se on kuule aivan sama koska ulkomailla julkkikset tekee niiq lapsiii heiii1!!xx
Jos herraa kiinnostaa tutustua fakta tietoon naisen hedelmällisyydestä, niin se paras ikä tehdä lapsia ei ole suinkaan enää 30 ikävuoden jälkeen, oli sitten sosiaalinen asema mikä tahansa!
Nyt puhutaan biologiasta! Siitä joka sinulta ilmeisesti jäi yhteiskuntaopin varjoon!Vaikka joku yksi mammasivusto maailmassa sanoo nuin, ei se tarkoita sitä että sinun kaltaisesi kusipään on oikeus ja kannattaa tehdä lapsia vaan jotta kerkeet. TAJUATKO JÄSTIPÄÄ ASIAN POINTTIA?
Sulla pitää hei olla elämänkokemusta, ammattikoulutus, ammatti, työpaikka, sun pitää olla henkisesti kypsä ja fyysisesti terve ja vastuullinen ym. ym. ym ennen ku sillä sun lapsella olis hyvät valmiudet elämään. tajuatko? Kyse ei ole vain sinusta, vaan tulevasta lapsesta!
Ja oikeesti hei, ne vauvakuumeet menee ohi kun vähän odotelee, vaikka kaveri penskoja tekisikin. Muutenkin muualla maapalloll lapset tehdään todellakin päälle kolmissakymmenissä.
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko? - Biologisti
N23v kirjoitti:
"Naisen hedelmällisyyden katsotaan länsimaissa olevan korkeimmillaan noin 20 - 22 -vuotiaana. Se alkaa selvästi alentua noin 30-vuotiaana ja vielä selvemmin yli 35-vuotiaana. Hedelmällinen ikä on ohi vaihdevuosien aikaan eli kuukautisten loppuessa."
Nyt puhutaan biologiasta! Siitä joka sinulta ilmeisesti jäi yhteiskuntaopin varjoon!Että tekee lapsen kun siihen on resurssit. Odottaa siis ennemmin kuin hätiköi vaan jitta kerkeää. Sekin on biologiaa. Toiset kerkeää tekemään lapsia ja toiset ei. Asian ydin on se, että biologisesti sillä lapsella tulee olla hyvät valmiudet selvitä. Hyvät selviämisresurssit ovat juurikin ne hyvät vanhemmat, turva, ruoka jne. Harva nuori ihminen tietää mitä haluaa ja ne toimivat hetken mielijohteista.
Mielestäni se että nainen on hedelmällisimmillään joskus 22-vuotiaana ei tarkoita sitä että lapsia kannattaa ja pitää tehdä silloin. Jos ei ole vaikka vakaata seurustelusuhdetta ja elämää, niin eikös se ole aika riski tehdä lapsia. Ja samaten nämä muutaman vuoden seurustelut joihin tehdään lapsia imagosyistä, nehän päättyvät sata varmasti eroon ja kärsijänä on se lapsi.
Se on vasten sitä puhumaasi biologiaa;) - .............
Äijjä vaan kirjoitti:
Vaikka joku yksi mammasivusto maailmassa sanoo nuin, ei se tarkoita sitä että sinun kaltaisesi kusipään on oikeus ja kannattaa tehdä lapsia vaan jotta kerkeet. TAJUATKO JÄSTIPÄÄ ASIAN POINTTIA?
Sulla pitää hei olla elämänkokemusta, ammattikoulutus, ammatti, työpaikka, sun pitää olla henkisesti kypsä ja fyysisesti terve ja vastuullinen ym. ym. ym ennen ku sillä sun lapsella olis hyvät valmiudet elämään. tajuatko? Kyse ei ole vain sinusta, vaan tulevasta lapsesta!
Ja oikeesti hei, ne vauvakuumeet menee ohi kun vähän odotelee, vaikka kaveri penskoja tekisikin. Muutenkin muualla maapalloll lapset tehdään todellakin päälle kolmissakymmenissä.
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko?En ole tuo aikaisempi kirjoittaja ja sinun pointtisi työpaikasta, vakaasta suhteesta jne, siinä on asiaa, MUTTA kyllä se valitettavasti vaan niin elämässä menee, että 25v jälkeen hedelmällisyys alkaa pikkuhiljaa laskea. 30-v se tippuu jo jonkun verran ja 35-v hedelmällisyyden sanotaan romahtavan! Eli turhaan sinä täällä kiukuttelet että joku on lukenut tuollaista paskaa yhdeltä keskustelupalstalta! Olen itse alan ammattilainen ja lukenut myös paljon tieteellistä kirjallisuutta ko. aiheesta! Ja nyt siis puhun vaan biologiasta, en siitä mitä mieltä itse olen asiasta että minkä ikäisenä on henkisesti kypsä vanhemmuteen...
- Laaja-ajattelu
............. kirjoitti:
En ole tuo aikaisempi kirjoittaja ja sinun pointtisi työpaikasta, vakaasta suhteesta jne, siinä on asiaa, MUTTA kyllä se valitettavasti vaan niin elämässä menee, että 25v jälkeen hedelmällisyys alkaa pikkuhiljaa laskea. 30-v se tippuu jo jonkun verran ja 35-v hedelmällisyyden sanotaan romahtavan! Eli turhaan sinä täällä kiukuttelet että joku on lukenut tuollaista paskaa yhdeltä keskustelupalstalta! Olen itse alan ammattilainen ja lukenut myös paljon tieteellistä kirjallisuutta ko. aiheesta! Ja nyt siis puhun vaan biologiasta, en siitä mitä mieltä itse olen asiasta että minkä ikäisenä on henkisesti kypsä vanhemmuteen...
Se on vähän että mihin tutukimukseen haluaa uskoa. Huomioikaa se, että suomalaiset tutkimukset tehdään suomalaisen kansan eduksi, eli tuotantoltaloutta tukemaan. Ja tottahan se on että suomessa tehdään lapsia liian nuorena. Kaikki perustuu siihen kun suomessa oli aikanaan se sotien jälkeinen jälleenrakennus ja naiset olivat nyrkin ja hellan välissä maatalonemäntinä ja niiden piti tehdä lapsia kun niille ei ollu muuta työtä kuin se kodinhengettärenä oleminen. Ajat ovat muuttuneet! Ihmisten elinikä on noussut ja sitä myötä ensisynnyttämisen keski-ikä, kunto parantunut kun naiset liikkuvat, koulutusjat pidentyneet, naiset ovat yleensäkin työelämässä mukana ja eläkkeelekin jäädään vanhemoina. Lisäksi avioerot ovat o nykyisin, kun ennen ne olivat häpeä. Miksi lapsia pitäisi sitten tehdä ennen kolmeaviittä kun ottaa huomioon kaikki nämä seikat ja sen miten yhteiskuntarakenne ja ihmisten elinkaari on muuttunut?
Ihan vastuutonta suoraan sanottuna alkaa äpärää tekemään kovin nuorena kun muutkin tekee ja se on trendi. Oli rullalaudatkin aikoinaan trendi!
Mites ootte ajatelleet hoitaa yhteiskuntavelvoitteenne haveilijat, vai meinaatteko ihan eöäteiksi jäädä? - .....
Laaja-ajattelu kirjoitti:
Se on vähän että mihin tutukimukseen haluaa uskoa. Huomioikaa se, että suomalaiset tutkimukset tehdään suomalaisen kansan eduksi, eli tuotantoltaloutta tukemaan. Ja tottahan se on että suomessa tehdään lapsia liian nuorena. Kaikki perustuu siihen kun suomessa oli aikanaan se sotien jälkeinen jälleenrakennus ja naiset olivat nyrkin ja hellan välissä maatalonemäntinä ja niiden piti tehdä lapsia kun niille ei ollu muuta työtä kuin se kodinhengettärenä oleminen. Ajat ovat muuttuneet! Ihmisten elinikä on noussut ja sitä myötä ensisynnyttämisen keski-ikä, kunto parantunut kun naiset liikkuvat, koulutusjat pidentyneet, naiset ovat yleensäkin työelämässä mukana ja eläkkeelekin jäädään vanhemoina. Lisäksi avioerot ovat o nykyisin, kun ennen ne olivat häpeä. Miksi lapsia pitäisi sitten tehdä ennen kolmeaviittä kun ottaa huomioon kaikki nämä seikat ja sen miten yhteiskuntarakenne ja ihmisten elinkaari on muuttunut?
Ihan vastuutonta suoraan sanottuna alkaa äpärää tekemään kovin nuorena kun muutkin tekee ja se on trendi. Oli rullalaudatkin aikoinaan trendi!
Mites ootte ajatelleet hoitaa yhteiskuntavelvoitteenne haveilijat, vai meinaatteko ihan eöäteiksi jäädä?Niin kuin kirjoitin, kyse oli kirjoituksessani vain biologiasta. Ei siitä, milloin omasta mielestäni kannattaisi lapsia alkaa tekemään. Minun mielipide on myös, että ensin vakaa suhde, ehkä toisella ainakin vakituinen työpaikka ja muutenkin kaikki kunnossa. MUTTA tuohon hedelmällisyyteen, se nyt vaan valitettavasti on täysin fakta, että 35-vuoden jälkeen hedelmällisyys romahtaa! Eikä kyse ole mistään tietystä suomalaisesta tutkimuksesta, otappa käteen ihan vaikka fysiologian ja anatomian kirja tai joku naistentauteihin/naisten hormonitoimintaan erikoistunut kirja niin huomaat ettei siihen paljon mitään tutkimustuloksia tarvita, vaan kyseessä on tutkittu ja todistettu asia jo kautta aikojen. Eikä siihen vaikuta sodat, eliniän nousut, ei ensisynnyttäjien keski-ikä, ei koulutusajat eikä kunto. Se on biologiaa vaikka kuinka polkisit jalkaa ja sanoisit ettet tahdo että asiat niin menee!
- Pillutohtori synnäri
..... kirjoitti:
Niin kuin kirjoitin, kyse oli kirjoituksessani vain biologiasta. Ei siitä, milloin omasta mielestäni kannattaisi lapsia alkaa tekemään. Minun mielipide on myös, että ensin vakaa suhde, ehkä toisella ainakin vakituinen työpaikka ja muutenkin kaikki kunnossa. MUTTA tuohon hedelmällisyyteen, se nyt vaan valitettavasti on täysin fakta, että 35-vuoden jälkeen hedelmällisyys romahtaa! Eikä kyse ole mistään tietystä suomalaisesta tutkimuksesta, otappa käteen ihan vaikka fysiologian ja anatomian kirja tai joku naistentauteihin/naisten hormonitoimintaan erikoistunut kirja niin huomaat ettei siihen paljon mitään tutkimustuloksia tarvita, vaan kyseessä on tutkittu ja todistettu asia jo kautta aikojen. Eikä siihen vaikuta sodat, eliniän nousut, ei ensisynnyttäjien keski-ikä, ei koulutusajat eikä kunto. Se on biologiaa vaikka kuinka polkisit jalkaa ja sanoisit ettet tahdo että asiat niin menee!
Se on niin yksilöllistä. Näyttäähän nelikymppisiä ensisynnyttäjiä olevan, mutta ne ovatkin niitä jotka ovat nuorekkaita. Sitten tulee kaksvitonen neljättä synnyttävä vastaan ja näyttää vanhalle kyysikymppiselle mummolle olemukseltaan ja kropaltaan:) Mutta niin se menee, että kaikki on kiinni siitä miten nuorena kroppansa pitää.
- Ammatti ja
Äijjä vaan kirjoitti:
Vaikka joku yksi mammasivusto maailmassa sanoo nuin, ei se tarkoita sitä että sinun kaltaisesi kusipään on oikeus ja kannattaa tehdä lapsia vaan jotta kerkeet. TAJUATKO JÄSTIPÄÄ ASIAN POINTTIA?
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko?vakituinen työpaikka voi olla jo 19-vuotiaalla, miksi pitäisi odottaa yli 10 vuotta lasten hankintaa jos parisuhde ja muut puitteet olisi valmiita perheen lisäykselle jo parikymppisenä?
- rautalangasta vääntä
Ammatti ja kirjoitti:
vakituinen työpaikka voi olla jo 19-vuotiaalla, miksi pitäisi odottaa yli 10 vuotta lasten hankintaa jos parisuhde ja muut puitteet olisi valmiita perheen lisäykselle jo parikymppisenä?
voi vittu kun olis rautalankaa mistä vääntää sulle. Kasva niin tajuat!
- N23v
Äijjä vaan kirjoitti:
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko?Kusipäänä just niin paljon kun tahdon. Vai luuletko todellakin, että haluan olla täällä 10 vuoden päästä ulisemassa, kun kaikki parikymppiset pennut saa ja minä en? :D Aion pysyä kusipäänä ja välttää sillä lapsettomuuden TAJUUTKO???
En ajatellut alentua tasollesi, mutta toisaalta lapsen kanssa ei voi keskustella aikuisten tavalla. - N23v
Äijjä vaan kirjoitti:
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko?Juuri niin paljon kuin itse tahdon. Vai luuletko, että haluan olla täällä 10 vuoden päästä ulisemassa kuinka parikýmppiset kakarat saa, mutta minä en? Olemalla kusipää vältän lapsettomuuden ja katkeroitumisen.
En ajatellut elentua tasollesi, mutta eihän lapsen kanssa voi keskustella aikuisten tavalla. - ..........
Pillutohtori synnäri kirjoitti:
Se on niin yksilöllistä. Näyttäähän nelikymppisiä ensisynnyttäjiä olevan, mutta ne ovatkin niitä jotka ovat nuorekkaita. Sitten tulee kaksvitonen neljättä synnyttävä vastaan ja näyttää vanhalle kyysikymppiselle mummolle olemukseltaan ja kropaltaan:) Mutta niin se menee, että kaikki on kiinni siitä miten nuorena kroppansa pitää.
Niin kun kyse ei edelleenkään ole ulkonäöstä... Ja vaikka hedelmällisyys romahtaa 35-vuoden iässä suurin piirtein niin ei se tarkoita sitä, että on mahdotonta tulla raskaaksi 40-vuotiaana! Sori, mutta fakta on fakta näytät sitten miten hyvältä/huonolta tahansa!
- evoluutio sopeuttaa
Biologisti kirjoitti:
Että tekee lapsen kun siihen on resurssit. Odottaa siis ennemmin kuin hätiköi vaan jitta kerkeää. Sekin on biologiaa. Toiset kerkeää tekemään lapsia ja toiset ei. Asian ydin on se, että biologisesti sillä lapsella tulee olla hyvät valmiudet selvitä. Hyvät selviämisresurssit ovat juurikin ne hyvät vanhemmat, turva, ruoka jne. Harva nuori ihminen tietää mitä haluaa ja ne toimivat hetken mielijohteista.
Mielestäni se että nainen on hedelmällisimmillään joskus 22-vuotiaana ei tarkoita sitä että lapsia kannattaa ja pitää tehdä silloin. Jos ei ole vaikka vakaata seurustelusuhdetta ja elämää, niin eikös se ole aika riski tehdä lapsia. Ja samaten nämä muutaman vuoden seurustelut joihin tehdään lapsia imagosyistä, nehän päättyvät sata varmasti eroon ja kärsijänä on se lapsi.
Se on vasten sitä puhumaasi biologiaa;)Kyse on siitä, että olosuhteet jälkeläiselle ovat parhaat mahdolliset, jotta se selviytyisi. Laji sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin. Vain parhaat yksilöt sopeutuvat ja muut karsiutuvat. Ihmislajissa tosin pidetään huolta heikommistakin (esim. sosiaaliturva, kireä verotus sen vuoksi). Yleensä nämä kolmikymppisenä ekan lapsen saavat ovat niitä, jotka maksavat kovimmat verot ja elättävät nekin, jotka saavat pääasiallisen toimeentulonsa sossutuista.
Sitten pieni yksityiskohta, kun lapset tekevät lapsia:
Tehdäänhän kehitysmaissakin lapsia lapsina, mutta suurin osa niistä kuolee ja ne nuoret äiditkin aika usein menehtyvät synnytyksessä. Julmaa, mutta totta. - voi helvetti!!
N23v kirjoitti:
Kusipäänä just niin paljon kun tahdon. Vai luuletko todellakin, että haluan olla täällä 10 vuoden päästä ulisemassa, kun kaikki parikymppiset pennut saa ja minä en? :D Aion pysyä kusipäänä ja välttää sillä lapsettomuuden TAJUUTKO???
En ajatellut alentua tasollesi, mutta toisaalta lapsen kanssa ei voi keskustella aikuisten tavalla.Tee ihan miten vaan, mutta maksa itse ne avioerosi, pentusi psygiatrit, omat kallonkutistajasi, miehesi alkkishoidot, mutta älä masata yhteiskunnalla!!. Katsos kun ihmisen elämällä on muukin tarkoitus kuin jatkaa sukua, tajuatko sekopää`??
Vaikutat todella epäkypsältä, eli harkistehan vielä! - eiihannoin
evoluutio sopeuttaa kirjoitti:
Kyse on siitä, että olosuhteet jälkeläiselle ovat parhaat mahdolliset, jotta se selviytyisi. Laji sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin. Vain parhaat yksilöt sopeutuvat ja muut karsiutuvat. Ihmislajissa tosin pidetään huolta heikommistakin (esim. sosiaaliturva, kireä verotus sen vuoksi). Yleensä nämä kolmikymppisenä ekan lapsen saavat ovat niitä, jotka maksavat kovimmat verot ja elättävät nekin, jotka saavat pääasiallisen toimeentulonsa sossutuista.
Sitten pieni yksityiskohta, kun lapset tekevät lapsia:
Tehdäänhän kehitysmaissakin lapsia lapsina, mutta suurin osa niistä kuolee ja ne nuoret äiditkin aika usein menehtyvät synnytyksessä. Julmaa, mutta totta.Jo lukion yhteiskuntaopin tunnilla opittiin, että todellisuudessa eniten verovaroja kuluttavat ovat niitä rikkaiden pentuja ja vasta lähes 30 vuotiaina työelämään astuvia! Kenen luulet maksavan näiden 30 asti opiskelevien opintotuet?
- Joka päivä
Toi "joka toinen päivä" ei välttämättä riitä, siinä voi jäädä väliin just se tärppipäivä...
- Yksi yrittäjistä
Äijjä vaan kirjoitti:
Näyttää olevan turhaa tuollaisille lellipennuille ja muille huomiotta jääneille luusereille phhua järkeä! Olisit leikkinyt niitä nukkeleikkejä lapsena niin ei taritsisi toisten ihmisten elämää pilata kusipäänä sikiämällä, tajuutko?Äijjä vaan; Voisitko poistua tästä keskustelusta? Täällä on naisia ihan oikeiden ongelmien ja tunteiden kanssa. Ymmärrätkö kuinka turhauttavaa se on, kun yrität lasta, jota niin kovasti jo haluaisit, muttei se onnistukaan ihan helposti? Nää naiset, ja minä itsekin, joudutaan joka hiton kuukausi totemaan, että taas ne menkat alkoi, vaikka oli jo hetken ehtinyt toivoa, että josko nyt olisi tärpännyt. Kyse on henkilökohtaisesta ja kipeästäkin asiasta. Sinun kommenttisi eivät helpota asiaa millään tapaa.
- jep jep
Joka päivä kirjoitti:
Toi "joka toinen päivä" ei välttämättä riitä, siinä voi jäädä väliin just se tärppipäivä...
Felicitaksen sivuilla kerrotaan, että parhaimman tuloksen saa, kun seksiä harrastaa 2-3 päivää ennen ovulaatiota. Paras tulos ei siis ole juuri sinä ovulaatiopäivänä....
Niillä simpoilla kuitenkin kestää matka munanjohtimeen jonkin verran eli ei kantsi pyrkiä siihen, että seksiä harrastaisi juuri oviksen aikoihin. - kehittynytkakara
rautalangasta vääntä kirjoitti:
voi vittu kun olis rautalankaa mistä vääntää sulle. Kasva niin tajuat!
Mikä teitä niin sanottuja aikuisia oikein vaivaa. Täällä sitä nyt riidellään kuka saa ja voi ja pysytyy tehdä lapsia ja milloin. Ja kuka on oikeassa. Totuus on se että hedelmällisimmillään nainen on 20-22 vuoden kieppeillä. eihän se toki sitä tarkoita, että silloin lapset on tehtävä. Ei 20 vuotias välttämättä itse ole henkisesti vielä varma ja kehittynyt, mutta ei 30 vuodenkaan ikä sitä takaa. Kehitymme kuitenkin eri tahtiin ja joskus voi ("aikuisten" harmiksi) kaksikymppinen olla jo hyvinkin paljon vakaammassa henkisessä tilassa, vakaammassa suhteessa, työssä yms. kuin 30 vuotias. Ja sama pätee tietenkin myös toisinpäin. Teidän valittavien vanhusten harmiksi, minä olen 21 vuotias, mieheni 27, omistamme omakotitalon avomieheni kanssa, kaksi autoa, koiran, ja minulla oma yritys ja miheni vakaassa työssä. (Näin joku kuvaili mitä täytyy olla ennen kuin lapsen voi hankkia,) Keroinpa tämänkin nyt ettei tulisi sitten väärinkäsityksiä, tästä henkisestä kehityksestä ja turvatusta tulevaisuudesta. Lasta olemme yrittäneet kohta kaksi vuotta. Sitä en tiedä tulemmeko olemaan ikuisesti yhdessä, mutta totuus nyt kuitenkin on se, että myös kolme ja nelikymppiset parit eroavat... Voisiko kukaan tässä maailmassa tehdä lapsi, jos ei vain uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että elämme nyt tätä hetkeä ja tulevaa ei valitettavasti voi tietää. Harmittaa kyllä paljon sellaisten parien puolesta jotka vain odottavat tietyn iän täyttyvän ja päättävät TEHDÄ lapsen. Harmi vain kun niitä lapsia ei valitettavasti tehdä.
- de
Täällä myös yritystä 6kk. Kävin lääkärissä ja emätintulehdus oli. Oon lukenut että se voi olla syy ettei oo onnistanut.. Katotaan nyt lääkkeiden jälkeen miten käy ku tulehduskin poissa.:)
- meppis
Mulle just lääkäri (naistentautien) sanoi kun kysyin samaa asiaa et voiko tulehdukset estää raskaaksi tulon ni sanoi että ei voi..et sillä ei oo mitään tekemistä raskaaks tulon kans.
- jo 32 v
Kaverini kertoi tänään olevansa raskaana. Yritystä takana 3 kk. Ihan täysin en voi olla riemuissani heidän puolestaan. Ei voi mitään, mutta kateellinen olen..
- itse murphy
halooo
- jo 32 v
itse murphy kirjoitti:
halooo
Oletko eksynyt väärälle palstalle.
- jo 32 v
Menkat alkoi, joten ei taaskaan tärpännyt..
Kuinka te muut jaksatte jatkuvaa epäonnistumista?- ********
Olen itse 32 v. ja vauvaa (joka nyt 3 kk) yritettiin 9 kk. Mitä enemmän ikää on, sen heikompi on hedelmällisyys. Kannattaa tutkituttaa ensin mies, koska se on helppoa ja edullista (yksityisellä maksoi reilun satasen). Meillä syynä hitaaseen raskautumiseen oli ilmeisesti se normaalia heikompi sperma (mikä on hyvin yleistä nykymiehillä!). Itse ovuloin joka kuu ja sain siis ovistikkuun plussan. Ovulaatio näkyi myös gynen ultrassa eli munarakkula kypsyi normaalisti jne.
- 9kk..
******** kirjoitti:
Olen itse 32 v. ja vauvaa (joka nyt 3 kk) yritettiin 9 kk. Mitä enemmän ikää on, sen heikompi on hedelmällisyys. Kannattaa tutkituttaa ensin mies, koska se on helppoa ja edullista (yksityisellä maksoi reilun satasen). Meillä syynä hitaaseen raskautumiseen oli ilmeisesti se normaalia heikompi sperma (mikä on hyvin yleistä nykymiehillä!). Itse ovuloin joka kuu ja sain siis ovistikkuun plussan. Ovulaatio näkyi myös gynen ultrassa eli munarakkula kypsyi normaalisti jne.
on ihan "normaali" aika raskauden yrityksessä, vaikka olisi 20v ja miehellä hyvä sperma.. Juuri tällaisista kirjoituksista johtuen luullaan, että siinä on jotain ihmeellistä jos heti ei tärppää! Jos raskaus on saatu alulle alle vuodessa, on se ihan normaalia eikä minkään tarvitse olla vialla.
- hohohoohhoo
******** kirjoitti:
mutta se hedelmällisyys laskee normaalilla naisella kolmivitosena. Eri asia näillä tämän palstan lihavilla sätkänpolttajilla läskilällyköillä jotka ovat itsensä pilanneet tupakilla ja siiderinkittaamisella ja laiskottelulla. Niillä varmaan kannattaakin pitää kiirettä jos meinaa sillä laholla kropalla saada sukua jatkettua, kun siihen odottamiseen tarvitaan pohjakuntoa, joka näillä eräillä läskeillä on kaksviitosena niinkuin itsestäänhuoltapitävällä viiskymppisenä. Se on tää pizzapersesukupolvi, siis 85 jälkeen syntyneet, niin heikossa hapessa.
- reteet
hohohoohhoo kirjoitti:
mutta se hedelmällisyys laskee normaalilla naisella kolmivitosena. Eri asia näillä tämän palstan lihavilla sätkänpolttajilla läskilällyköillä jotka ovat itsensä pilanneet tupakilla ja siiderinkittaamisella ja laiskottelulla. Niillä varmaan kannattaakin pitää kiirettä jos meinaa sillä laholla kropalla saada sukua jatkettua, kun siihen odottamiseen tarvitaan pohjakuntoa, joka näillä eräillä läskeillä on kaksviitosena niinkuin itsestäänhuoltapitävällä viiskymppisenä. Se on tää pizzapersesukupolvi, siis 85 jälkeen syntyneet, niin heikossa hapessa.
me yritettiin lasta yli kaksi vuotta ennenkuin tärppäs..vuoden jälkeen kun mitään ei kuulunut vieläkään sain kamalan masennuskohtauksen joka kerta kun menkat alkoi..tosin poltin vielä silloin ja olin tosi laiha(painoindeksi 15-16) se varmaan vaikutti ainakin jonkin verran..Reilu puoltoista vuotta kun oltiin yritetty,en jaksanu enää ottaa paineita..Sitten se tapahtu,pahoinvointi ja päänsärky kohtauksia alkoi tulemaan mutta en niistäkään edes hoksannut olevani raskaana:)luulin et mitä lie mahapöpöjä liikkeellä..mutta nyt vieressä uinuu pieni suloinen poika:)
- yrittelijäs
Me yrtitetty 2,5v. nyt suunnilleen. Jos meillä olisi tärpännyt 8kk:ssa, olisin hihkunut innosta. Eli kyllä te olette yrittäneet VASTA 8kk, eikä jo. Jos ei vuoden yrittämisen jälkeen ole tärpännyt, kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Tämä meidän yrittämisaikamme yli 2v. on joillekin vielä lasten leikkiä, jotkut yrittäneet vuosia...eli meilläkin vielä helppoa. Vaikka hemmetin vaikeeta onkin kun tosiaan lähipiiriin tupsahtelee vauvoja heti.
- EI kissoille
Onko teillä kenties kissoja?? Olen kuullut monestakin suunnasta että voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
- OMG mulla on kissa:(
EI kissoille kirjoitti:
Onko teillä kenties kissoja?? Olen kuullut monestakin suunnasta että voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
Miten kissa asiaan vaikuttaa ja millä perustein?
En oo tämmösestä ennen kuullu, joten kiinnostaa tietää.
- kuumeilija
Itse olen 27 v ja joka ikinen ystävä on tullut raskaaksi kuukaudessa parissa, korkeintaan kolmessa raskaaksi. Itselläni meni reilu 9 kk ja sekin raskaus meni päin mäntyä ja se keskeytettiin puolivälissä. =(
Joskus vain joillakin käy hemmetin huono tuuri. Serkkuni suurin piirtein sinun iässäsi vuoden yrittämisen jälkeen hakeutui hoitoihin ja nyt hän on onnellisesti raskaana. Joillakin on pitempi tie vanhemmiksi kuin toisilla. Ne, joilla on enemmän hankaluuksia, todennäköisesti osaavat arvostaa sitä raskautta ja vanhemmuutta ihan eri tavalla.
Itse seurasin kuukautisiani heti yrittämisen alusta alkaen ja nyt taas (kun taas yritetään) ja huomasin mm. että kesällä ja alkusyksyllä aika oviksesta menkkoihin on selvästi lyhyempi kuin talvella.
Onko elämäntapasi kunnossa? Et polta tai juo? Entä miehelläsi? Onko miehesi koskaan saanut iskuja sukukalleuksiin? Onko teille jommalla kummalla ollut sukupuolitauteja? Esim. klamydia saattaa aiheuttaa hoitamattomana kaikkea ikävää...
Itse lopetin kokonaan alkoholin käytön raskautta toivoessani ja tupakkaan en ole koskaan koskenut. Syön terveellisesti ja liikun. Mies myöskin käyttää alkoholia niukasti yritysaikana ja elää muutenkin terveellisesti. Kumpikin meistä on normaalipainoisia. Lisäksi olen nyt kokeillut rentoutusharjoituksia. Stressi nimittäin haittaa aika lailla raskautumista ja itselläni on varsin stessaava työ ja toki tämä vauvakuume saa stressitason nousuun välillä myöskin.
Viime yrityskerralla meilläkin alkoi seksi maistua välillä puulta. Nyt päätin, että pidetään hauskaa. Yllätämme toisemme tavalla tai toisella seksin suhteen. Itse pukeudun välillä seksikkäästi, mieheni sytyttää joskus kymmeniä kynttilöitä ja odottaa minua solmio kaulassa kotona, hieromme toisiamme, sidomme toisiamme, käytämme leluja yms. Tällä kertaa raskauden yrittäminen on ollut paljon edellistä kertaa kivempaa ja puoli vuotta nytkin on yritetty.
Mutta kyllä minutkin aina välillä valtaa masennus ja melkein joka kerta menkkojen alkamisen myötä itken pettymystä ja turhautumista.
Oletteko muuten kuulleet, että yksi tapa kertoa miehen testosteronitaso on katsoa oikean käden sormia? Mitä pitempi nimetön on suhteessa etusormeen, niin sitä suurempi testosteronitaso miehelläsi on ja täten suurempi sperman määrä. Tämä on toki hyvin epätarkka keino ja tuskinpa pitää paikkaansa joka ikisen kohdalla (huonot elämäntavat verottavat), mutta tieteellisesti on osoitettu, että nimettömän pituuden ja testosteronitason välillä on yhteys. Eli jos nimetön on etusormea pidempi, niin hyvää lupaa.
Paljon onnea yrittämiseen ja yritä jaksaa!!- parta-äijjä
se nimetön suhteessa etusormeen. Mulla on sentin pidempi se nimetön.
- pitkäsormi
parta-äijjä kirjoitti:
se nimetön suhteessa etusormeen. Mulla on sentin pidempi se nimetön.
Tuo suhde on kuulemma sekä naisilla että miehillä yhteydessä myös matemaattiseen lahjakkuuteen ja hyviin urheilusuorituksiin.
Kun tuon väitteen kuulin eräässä dokumentissa, niin kerroin asiasta työpaikallani ja ihmiset alkoivat vertailemaan sormiaan. Osalla se oli selkeästi lyhyempi, osalla suht saman pituinen ja osalla selkeästi pitempi. Eli kyllä se kovastikin vaihtelee.
Itse olen nainen ja mun nimetön on puolisen senttiä etusormea pitempi. Miehellä pituusero nimettömän hyväksi on millin tai kaksi. Väittäisin olevani myös varsin haka matematiikassa. =)
En valitettavasti tiedä, että kuinka paljon pitempi nimettömän pitäisi olla, jotta se miehen kohdalla kertoisi korkeasta testosteronin määrästä. Luulen, että kohdallasi tilanne jo näyttää varsin hyvälle. - GarpaaZi
pitkäsormi kirjoitti:
Tuo suhde on kuulemma sekä naisilla että miehillä yhteydessä myös matemaattiseen lahjakkuuteen ja hyviin urheilusuorituksiin.
Kun tuon väitteen kuulin eräässä dokumentissa, niin kerroin asiasta työpaikallani ja ihmiset alkoivat vertailemaan sormiaan. Osalla se oli selkeästi lyhyempi, osalla suht saman pituinen ja osalla selkeästi pitempi. Eli kyllä se kovastikin vaihtelee.
Itse olen nainen ja mun nimetön on puolisen senttiä etusormea pitempi. Miehellä pituusero nimettömän hyväksi on millin tai kaksi. Väittäisin olevani myös varsin haka matematiikassa. =)
En valitettavasti tiedä, että kuinka paljon pitempi nimettömän pitäisi olla, jotta se miehen kohdalla kertoisi korkeasta testosteronin määrästä. Luulen, että kohdallasi tilanne jo näyttää varsin hyvälle.mittauttamalla ne testot selviää. Yleisestiottaen mitä kovempi parrankasvu sen enempi testoa, samaten äänen miehekkyys ja kuuluvuus kertoo samaa ja myöskin miehen iso koko on testopitoisen miehen merkkejä. Kapiaiset ja muut roolileikkijät ölisijt sitten eivät todellakaan kuulu tähän miehekkäisiin ääniin, kun niillä vaan rooli päällä.
Suomalaisella miehellä testoarvot suhteellisen matalat, kun keskimäärin 12 on se luku. Lämpimissä maissa missä ei stressiä ja lihavuutta eikä tätä oravanpyörää voi miesten testopitoisuudet olla joka 38, vaikka siellä ei syntyvyys olekkaan kovaa. Erikoista mutta totta. Niin ja suomalaisten matalat arvot selittynevät pimeydellä ainakin osin.
Se ihmetyttää, kun hintelät miehentekeleet tuntuvat lapsia siittävän. onko syynä se kun ne käyttää heti tilaisuuden hyväkseen kiun reikä on tavoitettavissa, vai mikä on? Bodaripallukat taas eivät enää tuota edes testoa, kun on nappien avulla joskus testotuotantoa manipuloitu ja siksi ovat tuhkamunia monet.
- Tuleva äiti -84
On aika tavallista, että kestää vuosikin ennenkuin raskautuu pillereiden lopettamisen jälkeen. Muistaakseni tilastollisesti suurin osa pariskunnista saa odotella tätä ihmettä ainakin sen vuoden. Lapsettomuutta aletaan tutkia vasta vuoden yrittämisen jälkeen.
Itselläni meni juuri tuo 8kk, ja oli kyllä kärsivällisyys koetuksella. Ensimmäiset 4-5kk yritimme "hampaat irvessä" ja mikään muu asia ei mielessä pyörinytkään. Sitten päätin vähän relata ja unohtaa koko jutun, ajattelin että annan sen mennä omalla painollaan. Ja hups, 8 kk kuluttua pillereiden lopettamisesta tulivat menkkakivut, muttei menkkoja. Vatsassa oli ihmeellinen painontunne ja nänneihin oli turha edes kuvitella koskevansa. Tein testin sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, sillä kuukautiskivut olivat piinanneet jo n. 4 päivää. Ja testi oli positiivinen :)
Tsemppiä sulle, ja kärsivällisyyttä :)- 760t8olgihöojp98u0
Onko se yrittämistä kun nussuttelee kerran viikossa paljaalla? Ei kai kaikki hampaat irvessä yritä ??
- jo 32 v
Ja taas yritetään.. Enää ei ole suuria odotuksia..
- 31 v äiti
Ensimmäistä lastamme yritettiin 1,5 vuotta. Yrityksen alkaessa olin 28 v ja ennen sitä olin käyttänyt pitkään pillerietä. Minullakin oli aivan samanlainen kuva, kuten muilla kirjoittajilla, että ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskautuu heti. Mutta sitten meni kuukausi toisensa perään ja ovistikkuja tuli ostettua enemmän ja vähemmän. Kun noin vuosi yrittämistä oli ollut keskustelin asiasta gynekologini kanssa, mutta hänestä meidän kannatti vielä kokeilla lisävuosi ennen tutkimuksiin hakutumista, sillä olimme kuitenkin nuoria, perusterveitä, kierto säännöllinen, ovulaatioita oli eikä rutiinigynekologisessa tutkimuksessa ollut poikkeavaa. Itse kyllä olin jo antamassa periksi ja tuntemukset olivat näitä ainaisia pettymyksia, masennusta ja pakkopullaseksiä. Tuntui myös, että kaikki kaverit raskautuivat heti. Tosin jälkikäteen olen ymmärtänyt, että kaveripiirissämme on muitakin pitkään yrittäneitä, siitä vain vaietaan ja selitetään muillle "ettei lapset sovi elämäämme juuri nyt" - aivan kuten itse selittelimme uteileville sukulaisille.
1,5 v. yrittämisen jälkeen sitten yht'äkkiä tärppäsi ja nyt meillä on pian 1 v. ihana poika! Nyt olen 31 v. ja kuukautiset alkoiivat uudelleen imetyksen jälkeen 3 kk sitten; toisen yrittäminen aloitettiin heti vaikkei kakkosella kiirettä vielä ole, mutta varmuuden vuoksi jos taas menee yhtä kauan tai kauemmin - enää sitä lasta ei todellakaan pidä itsestäänselvyytenä vaan suurena lahjana!
Eli älkää menettäkö toivoa! Jos olette terveitä, säännöllinen kierto, oviksia on ja ikää (naisella)
- jo 32 v
Täällä ei =(
- =)=)
tkhon aika,menkat myöhäs 9pvää...jännäillään huomiseen siis...plussatuulia kaikille!!!!
- laureee
=)=) kirjoitti:
tkhon aika,menkat myöhäs 9pvää...jännäillään huomiseen siis...plussatuulia kaikille!!!!
Itse lopetin pillerit n.6kk sitten, söin pillereitä 5 vuotta. Katselin netistä vaunuja ja muita vauvatavaroita, mutta 5kk aikana kertaakaan kuukautiset eivät edes olleet päivääkään myöhässä. Avauduin asiasta avomiehelleni, joka vain sanoi "että ei saa miettiä koko asiaa, stressi siitä tulee". Joulukuun alussa ostimme omakotitalon ja vauva juttu jäi aivan täysin, en käynyt netissä kyyläämässä tavaroita tai käynyt keskustelupalstoilla. Nyt olenkin viikolla 6 raskaana :) itse tajusin kun olin tehnyt testin että, turhaa vaahtosin ja stressasin asiasta, lapsi tulee kun on tullakseen. Itse olin varautunut että menee vielä kuukausia ennen kuin tulen raskaaksi. Tässä siis minun niksini: unohda vauvanteko ihan täysin, älä käy katselemassa netissä/kaupoissa lastentavaroita tai edes haaveile niistä, keksi jotain uutta ja mielenkiintoista tekemistä. Toivon kaikille plussatuulia :)
- Zakinthos
Meilläkin nyt itse asiassa 8 kk mennyt eikä tarpännyt vieläkään. Kärsin lievästä endosta, olisiko siinä syy...Ostin ovulaatiotikkuja ekan kerran nyt tätä kiertoa varten ja heti toisella tikulla tärppäsi, siis ovulaatio. Mut eipä näytä vauvaa kuulumaan, taas alkoi ruskea vuoto ennen kuukautisia. Olen itse jo 33 v, en tiedä kauanko jäädään vain luomuna odottelemaan, vai piäisikö harkita hoitoja pian...Ainakin muutama kuukausi värkkään noiden tikkujen kanssa, ainakin ovulaatio tapahtuu...jos jotain hyvää...
Tsemppiä muille kovasti.- meppis
Meilläkin jätettiin tossa uuden vuoden aikaan pillerit pois ja nyt sit katotaan mitä tulee tapahtumaan. Toisaalta en jaksa tästä asiasta sen enempää stressata, tänään kävin just gyn.tutkimuksessa ja ainakaan siinä ei mitään näkynyt mikä edes voisi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. :) halusin tuon vaan ihan heti tietää, ettei suotta mene kuukausi kaupalla ensin yritystä ja sit vast havahtuis et voiskohan olla jotain mikä kenties vois estää raskaaks tulemisen.
Ja niinku tuo lääkärikin sano ni pahinta on se et ottaa hirveen stressin tuosta asiasta, eli parasta ku vaan koittaa "unohtaa" koko lapsen teon ja sittenpä sen näkee millo tärppää. Ja näin ainakin mie aionkin toimia, ei tuosta jaksa stressata enkä rupee todellakaan mitään ovistikkuja käyttää tai lämpöjä mittailemaan. Antaa ajan kulua ja heilutellaan peittoja sillo ku siltä tuntuu eikä mitään pakkoseksi ajatuksia et "hei, nyt on ovulaatio, nyt pitää heilutella peittoja!". Ei kiitos tuommoiselle käyttäytymiselle. :)
Ja mitä tää lääkäri ainakin mua varoitti ni sano et on hyvin paljon mahdollista, et ku on jättänyt pillerit pois et menee puol vuotta- vuosikin enneku tulee raskaaks. Tai sit on myöskin näitä jotka raskautuu heti eka kierrosta..mut meillä yrietään nyt tähdätä siihen puolen vuode-vuoden päähän et jos siihen mennes sit tulis jo (toivottavasti) raskaaks. Toki jos aiemmin tulen raskaaks ni sehän on vaan plussaa mut ei kannata liikoja toivoa liian nopeesti. :)
Niin ja itellä ikää löytyy kohta 30 v. ja mies täyttää tänä vuonna 29. Eli hyvässä vauva saannin iässä ollaan. :) oon kuitenkin ite lähtenyt siitä, et ensin pitää olla oma elämä kunnossa eli molemmilla ehdottomasti vakityö, asuntoasiat kunnossa, oma elämä kaikkinensa kunnossa ja et on henkisesti ja fyysisesti valmis äitiyteen ja isyyteen. :) ite en ois voinu edes kuvitella et olisin tehny lapsia viel 20v sillä koin kuitenkin ite olevani vielä liian lapsi siihen hommaan ja sit ku noi tuon iän parisuhteet kyl tiedetään et kestäväähän ne ei ole useinkaan. Eli kyl siinä täytyy olla ihan joka saralta elämän kokemusta ennenku voi edes ajatella lapsen tekoa, se on kuitenkin mieletön vastuu koko loppuelämäks mikä tuosta lapsesta eteen tulee. Se on kuitenkin sinun lapses olipa se sit 1v tai 30v. Ja kokemuksesta voin sanoa mitä nyt oon tässä elämää aika paljon nähnyt ja kokenut et moni joka on tehnyt lapset/lapsen nuorena onkin yllättynyt siitä, et siitä pitää vielä aikuisiässäkin kantaa huolta ja murhetta..kun se kaikkien elämä ei aina ruusuilla tanssimista ole ja silloin on kyllä nämäkin asiat hyvä puhua jo etukäteen et entäs sit jos syntyy ongelma lapsi joka vaatii viel 30 vuotiaanakin huolenpitoa ja hoitoa..et onko todella valmis ottamaan sen taakan kantaakseen..?? - dfgsdrg
meppis kirjoitti:
Meilläkin jätettiin tossa uuden vuoden aikaan pillerit pois ja nyt sit katotaan mitä tulee tapahtumaan. Toisaalta en jaksa tästä asiasta sen enempää stressata, tänään kävin just gyn.tutkimuksessa ja ainakaan siinä ei mitään näkynyt mikä edes voisi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. :) halusin tuon vaan ihan heti tietää, ettei suotta mene kuukausi kaupalla ensin yritystä ja sit vast havahtuis et voiskohan olla jotain mikä kenties vois estää raskaaks tulemisen.
Ja niinku tuo lääkärikin sano ni pahinta on se et ottaa hirveen stressin tuosta asiasta, eli parasta ku vaan koittaa "unohtaa" koko lapsen teon ja sittenpä sen näkee millo tärppää. Ja näin ainakin mie aionkin toimia, ei tuosta jaksa stressata enkä rupee todellakaan mitään ovistikkuja käyttää tai lämpöjä mittailemaan. Antaa ajan kulua ja heilutellaan peittoja sillo ku siltä tuntuu eikä mitään pakkoseksi ajatuksia et "hei, nyt on ovulaatio, nyt pitää heilutella peittoja!". Ei kiitos tuommoiselle käyttäytymiselle. :)
Ja mitä tää lääkäri ainakin mua varoitti ni sano et on hyvin paljon mahdollista, et ku on jättänyt pillerit pois et menee puol vuotta- vuosikin enneku tulee raskaaks. Tai sit on myöskin näitä jotka raskautuu heti eka kierrosta..mut meillä yrietään nyt tähdätä siihen puolen vuode-vuoden päähän et jos siihen mennes sit tulis jo (toivottavasti) raskaaks. Toki jos aiemmin tulen raskaaks ni sehän on vaan plussaa mut ei kannata liikoja toivoa liian nopeesti. :)
Niin ja itellä ikää löytyy kohta 30 v. ja mies täyttää tänä vuonna 29. Eli hyvässä vauva saannin iässä ollaan. :) oon kuitenkin ite lähtenyt siitä, et ensin pitää olla oma elämä kunnossa eli molemmilla ehdottomasti vakityö, asuntoasiat kunnossa, oma elämä kaikkinensa kunnossa ja et on henkisesti ja fyysisesti valmis äitiyteen ja isyyteen. :) ite en ois voinu edes kuvitella et olisin tehny lapsia viel 20v sillä koin kuitenkin ite olevani vielä liian lapsi siihen hommaan ja sit ku noi tuon iän parisuhteet kyl tiedetään et kestäväähän ne ei ole useinkaan. Eli kyl siinä täytyy olla ihan joka saralta elämän kokemusta ennenku voi edes ajatella lapsen tekoa, se on kuitenkin mieletön vastuu koko loppuelämäks mikä tuosta lapsesta eteen tulee. Se on kuitenkin sinun lapses olipa se sit 1v tai 30v. Ja kokemuksesta voin sanoa mitä nyt oon tässä elämää aika paljon nähnyt ja kokenut et moni joka on tehnyt lapset/lapsen nuorena onkin yllättynyt siitä, et siitä pitää vielä aikuisiässäkin kantaa huolta ja murhetta..kun se kaikkien elämä ei aina ruusuilla tanssimista ole ja silloin on kyllä nämäkin asiat hyvä puhua jo etukäteen et entäs sit jos syntyy ongelma lapsi joka vaatii viel 30 vuotiaanakin huolenpitoa ja hoitoa..et onko todella valmis ottamaan sen taakan kantaakseen..??En halua lannistaa yrittämisintoasi, mutta jos olet jättänyt pillerit vasta pari viikkoa sitten pois, niin kannattaa varautua siihen, että menee monta monta kuukautta ennekuin tärppää. Tai sitten kuuulut niihin onnellisiin , joilla onnistuu heti. Tsemppiä yritykseen!
- wsetrjty
meppis kirjoitti:
Niin ja itellä ikää löytyy kohta 30 v. ja mies täyttää tänä vuonna 29. Eli hyvässä vauva saannin iässä ollaan. :) oon kuitenkin ite lähtenyt siitä, et ensin pitää olla oma elämä kunnossa eli molemmilla ehdottomasti vakityö, asuntoasiat kunnossa, oma elämä kaikkinensa kunnossa ja et on henkisesti ja fyysisesti valmis äitiyteen ja isyyteen. :) ite en ois voinu edes kuvitella et olisin tehny lapsia viel 20v sillä koin kuitenkin ite olevani vielä liian lapsi siihen hommaan ja sit ku noi tuon iän parisuhteet kyl tiedetään et kestäväähän ne ei ole useinkaan. Eli kyl siinä täytyy olla ihan joka saralta elämän kokemusta ennenku voi edes ajatella lapsen tekoa, se on kuitenkin mieletön vastuu koko loppuelämäks mikä tuosta lapsesta eteen tulee. Se on kuitenkin sinun lapses olipa se sit 1v tai 30v. Ja kokemuksesta voin sanoa mitä nyt oon tässä elämää aika paljon nähnyt ja kokenut et moni joka on tehnyt lapset/lapsen nuorena onkin yllättynyt siitä, et siitä pitää vielä aikuisiässäkin kantaa huolta ja murhetta..kun se kaikkien elämä ei aina ruusuilla tanssimista ole ja silloin on kyllä nämäkin asiat hyvä puhua jo etukäteen et entäs sit jos syntyy ongelma lapsi joka vaatii viel 30 vuotiaanakin huolenpitoa ja hoitoa..et onko todella valmis ottamaan sen taakan kantaakseen..??Aikaista on puhua siitä, ettet aio ottaa stressiä yrittämisestä. Veikkaampa, että jos teillä toi hommat nyt kestää kuukausiakin, huomaat olevasi ihan yhtä stressaantunut kuin moni muukin tällä palstalla.
Nimittäin juuri mäkin ajattelin noin, kun aloitettiin yrittäminen 6 kk sitten, mutta kyllä on ääni muuttunut kellossa. Toki kannattaa aina yrittää pysyä rauhallisena ja huolettomana, mutta kyllä se pakostakin alkaa painaa, kun mitään ei tapahdu... - Jilly27
wsetrjty kirjoitti:
Aikaista on puhua siitä, ettet aio ottaa stressiä yrittämisestä. Veikkaampa, että jos teillä toi hommat nyt kestää kuukausiakin, huomaat olevasi ihan yhtä stressaantunut kuin moni muukin tällä palstalla.
Nimittäin juuri mäkin ajattelin noin, kun aloitettiin yrittäminen 6 kk sitten, mutta kyllä on ääni muuttunut kellossa. Toki kannattaa aina yrittää pysyä rauhallisena ja huolettomana, mutta kyllä se pakostakin alkaa painaa, kun mitään ei tapahdu...Olen 3v kuumeillut ja olemme 5kk yrittäneet ja kauheen toivoton ja masentunut olo kun ei mitään tulosta oo tullu :/ ja just se ku kavereilla tärppää heti ja kaikilla muilla on vauvoja, itkettää.. tekee mieli eristäytyä kotiin vaan.. :( Jos olis jotain varmuutta siitä että joskus tulen raskaaksi, ei olis näin tuskainen olo... mutta mieleen hiipii väkisinkin ajatus ettemme ehkä koskaan tule saamaan lasta ... pitäs välttää stressiä ja turhaa negatiivisuutta, mut helpommin sanottu kuin tehty. Ajatukset tuppaa pyörimään vaan vauvajuttujen ympärillä... vaikea edes keskittyä mihinkään muuhun enään, kun kaikista asioista tulee tuo kipeä aihe mieleen.. joulusta, synttäreistä, lomamatkoistakin.. joka tilanteessa mietin että mitä jos meillä ois lapsi.. kaikki olis niin paljon ihanampaa ja elämä elämisen arvoista.. ei mikään tunnu enään miltään.
- meppis
dfgsdrg kirjoitti:
En halua lannistaa yrittämisintoasi, mutta jos olet jättänyt pillerit vasta pari viikkoa sitten pois, niin kannattaa varautua siihen, että menee monta monta kuukautta ennekuin tärppää. Tai sitten kuuulut niihin onnellisiin , joilla onnistuu heti. Tsemppiä yritykseen!
Kyllähän sen nyt tiedän, ettei se varmasti tule heti onnistumaan ja sen takia sanoinkin tuossa aiemmassa että ollaan realistisia ja ajatellaan se niin, et jos puolen vuoden-vuoden sisään ei mitään näy eikä kuulu ni sit kannattaa vasta alkaa stressaamaan. :) mä en vaan vielä suostu tuosta ottaa stressiä, se on ihan turhaa ku on vielä näin vähän aikaa siitä ku pillerit on pois jätetty.
Ja toisaalta jos ei sit saada lasta ni sit sekin pitää hyväksyy. :) siis eihän kaikki välttämättä saa koskaan lasta, se on vaan ikävä tosiasia ja mistä sen voi vielä tässä vaihees tietää kumpaan ryhmään sitä kuuluu.. mut sen tiedän, et jos nyt heti samantien aloitan hirveen stressaamísen ni sillo en raskaudu ainakaan! Näin on mun kaveritkin varoitellu et kaikki turha stressi pois ni sit on ainakin paremmat mahdollisuudet! =) eli en kyl hanki mitään ovistikkuja enkä rupee mittailee lämpöjä, siihen hommaan ei mun kärsivällisyys riitä. =) - äiti-87
Jilly27 kirjoitti:
Olen 3v kuumeillut ja olemme 5kk yrittäneet ja kauheen toivoton ja masentunut olo kun ei mitään tulosta oo tullu :/ ja just se ku kavereilla tärppää heti ja kaikilla muilla on vauvoja, itkettää.. tekee mieli eristäytyä kotiin vaan.. :( Jos olis jotain varmuutta siitä että joskus tulen raskaaksi, ei olis näin tuskainen olo... mutta mieleen hiipii väkisinkin ajatus ettemme ehkä koskaan tule saamaan lasta ... pitäs välttää stressiä ja turhaa negatiivisuutta, mut helpommin sanottu kuin tehty. Ajatukset tuppaa pyörimään vaan vauvajuttujen ympärillä... vaikea edes keskittyä mihinkään muuhun enään, kun kaikista asioista tulee tuo kipeä aihe mieleen.. joulusta, synttäreistä, lomamatkoistakin.. joka tilanteessa mietin että mitä jos meillä ois lapsi.. kaikki olis niin paljon ihanampaa ja elämä elämisen arvoista.. ei mikään tunnu enään miltään.
tuli vain tuossa mieleen, että tutkimuksiin voi hakeutua jo ennen vuoden yrittämistä jos ikä alkaa "painamaan". toivottavasti et pahastunut tuosta lauseesta, mutta en osaa asiaa pukea paremmaksi. eli olen törmännyt ihmisiin jotka ovat 30 -> ja ovat alle vuoden yrittämisen jälkeen päässeet tutkimuksiin. rohkeasti vain yhteyttä ottamaan, mitään menetettävää ei ole ja ne ihmiset tekee työtään ja ovat varmasti valmiita auttamaan, kun kerrot tilanteen :) tsemppiä! me toivoimme lasta yli vuoden ja ensimmäinen raskaus keskeytyi rv13, toinen raskaus kesti 28viikkoa ja synnytin pikkukeskosen ja kolmas raskaus keskeytyi rv5 eli monta päivää en kerinnyt iloita tästä viimeisestä raskaudesta.. nyt yritystä jatketaan sillä pikkuveli/sisko olis ihana saada esikoiselle :)
- Jokohan kohta?
äiti-87 kirjoitti:
tuli vain tuossa mieleen, että tutkimuksiin voi hakeutua jo ennen vuoden yrittämistä jos ikä alkaa "painamaan". toivottavasti et pahastunut tuosta lauseesta, mutta en osaa asiaa pukea paremmaksi. eli olen törmännyt ihmisiin jotka ovat 30 -> ja ovat alle vuoden yrittämisen jälkeen päässeet tutkimuksiin. rohkeasti vain yhteyttä ottamaan, mitään menetettävää ei ole ja ne ihmiset tekee työtään ja ovat varmasti valmiita auttamaan, kun kerrot tilanteen :) tsemppiä! me toivoimme lasta yli vuoden ja ensimmäinen raskaus keskeytyi rv13, toinen raskaus kesti 28viikkoa ja synnytin pikkukeskosen ja kolmas raskaus keskeytyi rv5 eli monta päivää en kerinnyt iloita tästä viimeisestä raskaudesta.. nyt yritystä jatketaan sillä pikkuveli/sisko olis ihana saada esikoiselle :)
Saman oon kuullut minäkin , että pääsisi tutkimuksiin jo alle vuoden yrittämisen jälkeen jos ikää on 30 . Meillä takana 4-5 kk yrittämistä, muutaman kuukauden vielä kattelen, mutta sitten kyllä alan ottaa selvää tutkimuksiin pääsystä. Tiedän, että ei olla kauaakaan yritetty moniin muihin verrattuna, mutta haluan kyl tietää mahd. pian onko jotain "vikana". Yhdellä kaverilla ei onnistunut, ja sitten hän sai jonkinlaisen hormonipiikin, ja seuraavasta kierrosta raskaaks. Sanoi vaan jälkeenpäin, että sen kun olisi tiennyt (että vika vaan jossain hormonitoiminnassa) niin ei olisi tarvinnut monia kuukausia asiaa murehtia.
- jo 32 v
Jokohan kohta? kirjoitti:
Saman oon kuullut minäkin , että pääsisi tutkimuksiin jo alle vuoden yrittämisen jälkeen jos ikää on 30 . Meillä takana 4-5 kk yrittämistä, muutaman kuukauden vielä kattelen, mutta sitten kyllä alan ottaa selvää tutkimuksiin pääsystä. Tiedän, että ei olla kauaakaan yritetty moniin muihin verrattuna, mutta haluan kyl tietää mahd. pian onko jotain "vikana". Yhdellä kaverilla ei onnistunut, ja sitten hän sai jonkinlaisen hormonipiikin, ja seuraavasta kierrosta raskaaks. Sanoi vaan jälkeenpäin, että sen kun olisi tiennyt (että vika vaan jossain hormonitoiminnassa) niin ei olisi tarvinnut monia kuukausia asiaa murehtia.
Ajattelin varata ajan Felicitas-klinikan gynekologille. Felicitas tekee lapsettomuushoitoja/tutkimuksia, niin heiltä löytyvät varmaankin hyvät lääkärit tekemään perus gynekologisen tutkimuksen ultrauksen. Ajattelin aloittaa tuolla gynekologikäynnillä ja katsoa sitten mitä tehdä.
Odottavan aika on niiiiiiiiiiin pitkä. Jo 9 kk mennyt. Kestän sen, jos lapsia emme saa, mutta tätä turhauttavaa odotusta/tietämättömyyttä en.
- Semisti
No minulla tärppäsi heti toisesta kierrosta, mutta se meni kesken rv 14. Toista raskautta yritettiin 8 kk kunnes tärppäsi. Nyt menossa rv 27. Ystäväni alkoi yrittää lasta samaan aikaan ja heillä kesti yli vuoden, mutta se lapsi tuntuu pysyvän matkassa ja voi hyvin :) Mieluummin itsekin olisin yrittänyt pidempään kuin kärsinyt yhtään keskenmenoa...
- elsa 17v
ja lefasta tulee mun lapsen isä
- jo 32 v
Kierto on edelleen n. 35 päivää. Nyt kun kuukautiset alkoivat, niin kiertopäivä oli 40! Vaikka on mennyt jo 9 kk, niin ei ole tasoittunut. Pillereiden aikana kiertoni oli aina 26 päivää. Voikohan sekaisin oleva kierto vaikuttaa siihen, että en ole tullut raskaaksi. Näinköhän Terolut olisi paikallaan..?
- meppis
Kyllähän tuo epäsäännöllinen kierto voi hyvinkin vaikuttaa raskaaksi tuloon. Mut ei tuo 35 päivää nyt kauhean pahalta kuulosta, mul on melkein aina ollu 32 tai 33 päivää kierron väli. Nyt en sitten tiijä miten pitkään menee et menkat taas alkaa tulee normaalisti ku täs kuus lopetin just pillerit. Voi olla et joutuu puolisenkin vuotta odottelee, näin ainakin lekuri mulle sano. :-O
Mut voithan toki kysäistä lääkäriltä et antaisko terolut kuurin sulle mut ei ne yleensä yhdestä-kahdesta normaalia pidemmästä kierrosta vielä tee mitään.. ku toi 35 päivää nyt kitenkin kuulostaa suht.normaalilta kierrolta.
- hajuonpaha
Näissä jutuissa tulee sääli lähinnä kyseisten naisten miestä. Miesparka joutuu kuuntelemaan kuukausikaupalla, joskus vuosikaupalla samaa vauvajauhantaa aamusta iltaan. Ja seksikin kärsii, kun siitä tulee pingottamista ja suorittamista. Itte en vauvavinkujan kanssa pitkään elelisi, mutta kai niitäkin on jotka ei parempaa naista saa, ja sen takia pysyvät yhdessä tuollaisten vinkuiitojen ja yhden aatteen naisten kanssa...
- meppis
No etpä ois enää voinu enemmän väärään osua ainakaan mun kohdalla. Meillä nimittäin tuntuu, et mies on se paljon enempi innoissaan oleva, kyselee jatkuvasti et joko oon tehny testin ja oonko jo raskaana. :) ja seksi on meillä päinvastoin parempaa mitä aiemmin ja sitä on nykyään huomattavasti useammin. :) et kyl kuule on miehiä jotka oikeesti kans haluavat lapsen ja ovat siinä ite 110 prosenttisesti mukana eikä ne koe et me naiset oltais mitään vinkuiitoja. =) päinvastoin, ainakin meillä tää lapsihanke on jotenkin vielä ennestäänkin enemmän lähentänyt meitä ja tuntuu et molemmat vaan haluaisivat sen lapsen mahdollisimman pian! Mutta kun se odottavan aika on kuitenkin aika pitkä.. :-O
- mariaN75
meppis kirjoitti:
No etpä ois enää voinu enemmän väärään osua ainakaan mun kohdalla. Meillä nimittäin tuntuu, et mies on se paljon enempi innoissaan oleva, kyselee jatkuvasti et joko oon tehny testin ja oonko jo raskaana. :) ja seksi on meillä päinvastoin parempaa mitä aiemmin ja sitä on nykyään huomattavasti useammin. :) et kyl kuule on miehiä jotka oikeesti kans haluavat lapsen ja ovat siinä ite 110 prosenttisesti mukana eikä ne koe et me naiset oltais mitään vinkuiitoja. =) päinvastoin, ainakin meillä tää lapsihanke on jotenkin vielä ennestäänkin enemmän lähentänyt meitä ja tuntuu et molemmat vaan haluaisivat sen lapsen mahdollisimman pian! Mutta kun se odottavan aika on kuitenkin aika pitkä.. :-O
Tuo "hajuonpaha" nimimerkin kirjoitus kuulosti katkeran miehen vuodatukselta. Sillä on varmaan kokemusta yhdestä eukosta ja kuvittelee, että kaikki on samanlaisia. Ehkä kannattaisi mieluummin miettiä, että mikä omassa parisuhteessa on vikana kuin tulla tänne yleistämään ja laittamaan kaikkia pariskuntia samaan muottiin. Jos oma parisuhde on tossa jamassa kuin "hajuonpaha" antaa rivien välistä ymmärtää niin ehkä kannattaisi miettiä, että onko niitä lapsia tekemässä nyt ihan väärän naisen kanssa.
Olen kanssa sitä mieltä, että lapsia ei tulisi tehdä parisuhteeseen vain sen takia että toinen niitä tahtoo. Mun äiti on tullut vahingossa raskaaksi ja olen kyllä nahoissani tuntenut sen lapsena, että en ole ollu toivottu isän puolelta. Ja hän on minua syyllistänyt siitä, että joutui naimisiin minun takia. Eli lapsia tulee tehdä vain jos molemmat niitä haluavat.
- jo 32 v
Gynekologi katsoi, että kaikki on päällisin puolin ok. Voin käydä viikko ovulaation jälkeen verikokeessa, josta katsotaan, että irtosiko munasolu.
Miehen kun saisi suostuteltua siemennesteanalyysiin, mutta ei.. Kokee tilanteen vastenmieliseksi (ei voi moittia).
Tilasin Clearbluen testejä, jotta varmasti tiedän oikeat päivät. Enhän edes voisi mennä verikokeeseen, jos en tietäisi varmasti, että milloin ovulaatio on. Maanantaina voisi sitten aloittaa testaamisen..
Tässä kuussa tulee jo 10 kk täyteen yrittämistä =/- petruli
Hei, tidän itse miltä tuntuu yrittää ja yrittää.... Meillä onnellisesti kuitenkin jo yksi ihana lapsi jota tosin "tehtiin" melkein kaksi vuotta!! Nyt toista olemme yrittäneet hieman yli vuoden eikä tärppiä ole kuulunut... mutta mutta siihenhän löytyi ihan syykin. Viime syksynä lähdein itse gynelle tutkittavaksi ja mitään vikaa ei löytynyt, siispä gyneni kirjoitti miehelleni lähetteen siemennesteanalyysiin ja tulokset olivatkin aika surullista luettavaa.... Turhaanpa yrittäisimme kuukaudesta toiseen jos emme tästä tietäisi, nyt olemme lapsettomuushoidoissa jotta saisimme vielä sen toisen ihanan pienen käärön =)
Mutta siis tuosta miehen testauksesta piti kirjoittamani, että jos miehesi oikeasti lasta haluaa niin ei se näytteen antaminen voi mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa olla ja siihen löytyy myös apukeinoja (esim. näytteenottokondomi) en tiedä mite ko. tuotteet toimivat, koska oma mieheni on käynyt antamassa näytteen yksinään siellä missä on näytettä tutkittu (kolme kertaa jo!!!) ja kertaakaan ei ole tarvinnut siitä asiasta edes keskustella että meneekö vai ei.... eihän se tilanne mikään miellyttävä varmasti ole mutta aika rankalla huumorilla olemme tilannetta helpottaneet =)
En halua mitenkään kritisoida miestäsi ja hänen tuntojaan, mutta täytyy myöntää että minua ainakin helpotti suunnattomasti kun saimme tietää miksi sitä lasta ei kuulu.... Ei ole joka kuukausi niin paha pettymys kun ei ole tärpännytkään (meillä luomutärppi erittäin epätodennäköinen) ja nyt odotellaan että päästään kokeilemaan josko sitten hoidoilla saataisiin tulosta aikaiseksi =)
Onnea teille yritykseen ja toivottavasti tärppää pian!!! =) - Zakinthos
petruli kirjoitti:
Hei, tidän itse miltä tuntuu yrittää ja yrittää.... Meillä onnellisesti kuitenkin jo yksi ihana lapsi jota tosin "tehtiin" melkein kaksi vuotta!! Nyt toista olemme yrittäneet hieman yli vuoden eikä tärppiä ole kuulunut... mutta mutta siihenhän löytyi ihan syykin. Viime syksynä lähdein itse gynelle tutkittavaksi ja mitään vikaa ei löytynyt, siispä gyneni kirjoitti miehelleni lähetteen siemennesteanalyysiin ja tulokset olivatkin aika surullista luettavaa.... Turhaanpa yrittäisimme kuukaudesta toiseen jos emme tästä tietäisi, nyt olemme lapsettomuushoidoissa jotta saisimme vielä sen toisen ihanan pienen käärön =)
Mutta siis tuosta miehen testauksesta piti kirjoittamani, että jos miehesi oikeasti lasta haluaa niin ei se näytteen antaminen voi mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa olla ja siihen löytyy myös apukeinoja (esim. näytteenottokondomi) en tiedä mite ko. tuotteet toimivat, koska oma mieheni on käynyt antamassa näytteen yksinään siellä missä on näytettä tutkittu (kolme kertaa jo!!!) ja kertaakaan ei ole tarvinnut siitä asiasta edes keskustella että meneekö vai ei.... eihän se tilanne mikään miellyttävä varmasti ole mutta aika rankalla huumorilla olemme tilannetta helpottaneet =)
En halua mitenkään kritisoida miestäsi ja hänen tuntojaan, mutta täytyy myöntää että minua ainakin helpotti suunnattomasti kun saimme tietää miksi sitä lasta ei kuulu.... Ei ole joka kuukausi niin paha pettymys kun ei ole tärpännytkään (meillä luomutärppi erittäin epätodennäköinen) ja nyt odotellaan että päästään kokeilemaan josko sitten hoidoilla saataisiin tulosta aikaiseksi =)
Onnea teille yritykseen ja toivottavasti tärppää pian!!! =)No niin, keskäkuussa aloitettiin siis rumba ja nyt viimeiset 2 kk testattu ovulaatiotestillä ja molemmilla kerroilla löydetty ovulaatio ja samaan aikaan peitto viuhunut, mutta nyt näyttää taas, että kuukautiset alkavat. Pkule. Mulla on vähän endoa, tosin kivutonta, mutta silti, lienee hidaste tai jopa este raskautumiselle.
Varaanpas nyt ajan gynelle jatkotutkimuksiin ja ajatuksena olisi myöhemmin päästä hoitoihin. Katsotaan mitä gyne tuumaa asiasta. Olen 33v ja mies 34 v. Kiertoni on muuten kaikenpuolisin täsmällinen, tasan 30 päivää. - stressaa ja panikoi
petruli kirjoitti:
Onnea teille yritykseen ja toivottavasti tärppää pian!!! =)Meillä tilanne tämmöinen. Tammikuussa tuli vuosi täyteen turhaa yritystä ja kun kuukautiskierto mulla on ollut pikkaisen epäsäännöllinen, niin joulukuussa päätin kokeilla ovulaatio testejä. Kun olin tikutellut otollisen hetken, niin innoissani ja täynnä kiihkoa viettelin mieheni "petipuuhiin".
Mutta kesken leikin kuitenkin kävi niin, että hän ei kyennytkään tulemaan sisääni, vaan useista yrityksistä huolimatta, homma meni täysin kiville.
Koskaan aikaisemmin, ei viisi vuotta kestäneen yhdessäolomme aikana tämmöistä ole tapahtunut ja muutaman päivän kuluttua tuosta, kun jälleen rakastelimme, kaikki toimi taas kuten ennenkin.
Mutta jälleen tammikuussa, ovisteni aikaan sama asia toistui. Vaikka silloin olin tikuttellut mieheni tietämättä salassa, hän ilmeisesti jotenkin vaistosi tilanteeni ja panikoi jälleen.
Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan noista suorituspaineista, mutta hän vähätee asiaa.Kuitenkin minusta tuntuu, että se myös vaivaa ja on jotenkin hyvin arka paikka hänelle. Voi olaa sama vaikea tilanne esissä, jos tutkimuksiin pitäis miestä saada, kuin sulla "jo 32 v".
Joilleen miehille nää asiat on vaan vastenmielisiä ja jotenkin vaikeempia niin ettei me naiset edes voida tajuta sitä.
Näin jälkikäteen ajatellen taisin toimia turhan hätiköidysti, kun aloin yleensäkään touhottaa noitten tikuttelujen kanssa. Sain vain luotua enemmän stressiä niin itselleni, kuin myös miehelle...
Ilmeisesti ois parasta, jos lopettaisin kaiken asiasta stressaamisen mukaanlukien nuo tikuttelut, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Mutta raastavaa tää iänikuinen menkkojen jännäily on. - jo 32 v
stressaa ja panikoi kirjoitti:
Meillä tilanne tämmöinen. Tammikuussa tuli vuosi täyteen turhaa yritystä ja kun kuukautiskierto mulla on ollut pikkaisen epäsäännöllinen, niin joulukuussa päätin kokeilla ovulaatio testejä. Kun olin tikutellut otollisen hetken, niin innoissani ja täynnä kiihkoa viettelin mieheni "petipuuhiin".
Mutta kesken leikin kuitenkin kävi niin, että hän ei kyennytkään tulemaan sisääni, vaan useista yrityksistä huolimatta, homma meni täysin kiville.
Koskaan aikaisemmin, ei viisi vuotta kestäneen yhdessäolomme aikana tämmöistä ole tapahtunut ja muutaman päivän kuluttua tuosta, kun jälleen rakastelimme, kaikki toimi taas kuten ennenkin.
Mutta jälleen tammikuussa, ovisteni aikaan sama asia toistui. Vaikka silloin olin tikuttellut mieheni tietämättä salassa, hän ilmeisesti jotenkin vaistosi tilanteeni ja panikoi jälleen.
Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan noista suorituspaineista, mutta hän vähätee asiaa.Kuitenkin minusta tuntuu, että se myös vaivaa ja on jotenkin hyvin arka paikka hänelle. Voi olaa sama vaikea tilanne esissä, jos tutkimuksiin pitäis miestä saada, kuin sulla "jo 32 v".
Joilleen miehille nää asiat on vaan vastenmielisiä ja jotenkin vaikeempia niin ettei me naiset edes voida tajuta sitä.
Näin jälkikäteen ajatellen taisin toimia turhan hätiköidysti, kun aloin yleensäkään touhottaa noitten tikuttelujen kanssa. Sain vain luotua enemmän stressiä niin itselleni, kuin myös miehelle...
Ilmeisesti ois parasta, jos lopettaisin kaiken asiasta stressaamisen mukaanlukien nuo tikuttelut, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Mutta raastavaa tää iänikuinen menkkojen jännäily on."meillä mies stressaa ja panikoi". Meillä kävi täysin samalla tavalla. Ostin ovulaatioliuskoja ja kun liuska näytti plussaa/ovulaatiota, niin mies ei pystynytkään! Ei kuulemma ole mikään kone ja hän joutuu kuulemma tekemään kaiken työn..
Nyt kuitenkin tilasin netistä Clearbluen testejä ja juuri tällä hetkellä testailen niillä. Ovis pitäisi olla näinä päivinä. En sano miehelle oikeaa päivää vaan teen aloitteen useammin, niin hän ei tiedä mikä on "oikea" päivä.. - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
"meillä mies stressaa ja panikoi". Meillä kävi täysin samalla tavalla. Ostin ovulaatioliuskoja ja kun liuska näytti plussaa/ovulaatiota, niin mies ei pystynytkään! Ei kuulemma ole mikään kone ja hän joutuu kuulemma tekemään kaiken työn..
Nyt kuitenkin tilasin netistä Clearbluen testejä ja juuri tällä hetkellä testailen niillä. Ovis pitäisi olla näinä päivinä. En sano miehelle oikeaa päivää vaan teen aloitteen useammin, niin hän ei tiedä mikä on "oikea" päivä..Tosi kurjaahan tää tämmöinen on, mutta eihän noi meidän miehet sitä tahallaankaan tee ja kait niillä on ne omat miehisyys juttunsa myös pelissä näissä asioissa.
Onko sun miehes myös samanlainen, ettei jälkikäteen halua edes asiasta puhuttavan?
Testailusta ois kyllä paljon apuja. Mä en ainakaan oikein osaa noista oireista päätellä sitä otollista hetkeä ja tosiaan tuo mun kierto on pikkuisen epäsäännöllinen, joten laskureistakaan ei apuja ja siksi aloinkin tikutella.
Mullakin noita testejä vielä kyllä jäljellä, mutta tosiaan, kun tietäis... Kahen vaiheilla, testaillakko vaiko ei...? Toisaalta, kyllähän se pikkuisen harmittais, jos jääkin parhaat mahikset käyttämättä.
Osais vaan sitte olla miehelle mahdollisimman "houkutteleva", muttei kuitenkaan liian "halukas" touhuilemaan, ettei ala taas mies panikoida:( No, tiedät varmaan mitä tarkoitan. - jo 32 v
Tosi kurjaahan tää tämmöinen on, mutta eihän noi meidän miehet sitä tahallaankaan tee ja kait niillä on ne omat miehisyys juttunsa myös pelissä näissä asioissa.
Onko sun miehes myös samanlainen, ettei jälkikäteen halua edes asiasta puhuttavan?
Testailusta ois kyllä paljon apuja. Mä en ainakaan oikein osaa noista oireista päätellä sitä otollista hetkeä ja tosiaan tuo mun kierto on pikkuisen epäsäännöllinen, joten laskureistakaan ei apuja ja siksi aloinkin tikutella.
Mullakin noita testejä vielä kyllä jäljellä, mutta tosiaan, kun tietäis... Kahen vaiheilla, testaillakko vaiko ei...? Toisaalta, kyllähän se pikkuisen harmittais, jos jääkin parhaat mahikset käyttämättä.
Osais vaan sitte olla miehelle mahdollisimman "houkutteleva", muttei kuitenkaan liian "halukas" touhuilemaan, ettei ala taas mies panikoida:( No, tiedät varmaan mitä tarkoitan.Ei meillä paljon puhuttu epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Molemmat taidettiin olla vähän vihaisia ja pettyneitä (minä huomattavasti enemmän). Miehelle tämä hanke ei ole läheskään niin tärkeä kuin minulle. En usko, että hän tajuaa kuinka paljon tahdon tätä.
Minä kyllä kannatan ovulaatio testejä. Meillä ei välttämättä tulisi ollenkaan yrityskertoja oikeina päivinä ilman testejä.
Miehelle tulee vaan kovat paineet jos tietää että tämä on nyt SE päivä.. - kierroton
jo 32 v kirjoitti:
Ei meillä paljon puhuttu epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Molemmat taidettiin olla vähän vihaisia ja pettyneitä (minä huomattavasti enemmän). Miehelle tämä hanke ei ole läheskään niin tärkeä kuin minulle. En usko, että hän tajuaa kuinka paljon tahdon tätä.
Minä kyllä kannatan ovulaatio testejä. Meillä ei välttämättä tulisi ollenkaan yrityskertoja oikeina päivinä ilman testejä.
Miehelle tulee vaan kovat paineet jos tietää että tämä on nyt SE päivä..Jätin itse pillerit pois n. vuosi sitten ja tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäisiä luomumenkkoja sain sitten odotella lähes 140pvää. Seuraavatkin kierrot oli yhtä epäsäännölliset, 14-90pvää. Lopulta alkoi kyllästyttää, kun eihän mitään lasta hyövää yrittää, jos en edes ovuloi, joten menin gynelle. Sain diagnoosiksi pco:n ja vähän jotain muuta epämääräistä, mitä nyt tutkitaan. Jotenki alkoi sitten naurattamaan, kun muistelin vuosia takaperin panikoineeni, kun unohtui yksi pilleri ottaa... söin silloin jälkiehkäisypillerinki, kun en halunnut teiniäidiksi. Jos olisin kuitenkin jo tuolloin tiennyt, kuinka epätodennäköistä mulla on luomusti raskautuminen, niin olis kyllä suurelta määrältä paniikkia säästyny!
Joku tais miettiä kierron pituuden merkitystä raskautumiseen... Jos kierto kestää enemmän kuin 35pvää, on oviksen todennäköisyys pienempi. Eli on sillä kierrolla paljonki merkitystä. - ................
jo 32 v kirjoitti:
"meillä mies stressaa ja panikoi". Meillä kävi täysin samalla tavalla. Ostin ovulaatioliuskoja ja kun liuska näytti plussaa/ovulaatiota, niin mies ei pystynytkään! Ei kuulemma ole mikään kone ja hän joutuu kuulemma tekemään kaiken työn..
Nyt kuitenkin tilasin netistä Clearbluen testejä ja juuri tällä hetkellä testailen niillä. Ovis pitäisi olla näinä päivinä. En sano miehelle oikeaa päivää vaan teen aloitteen useammin, niin hän ei tiedä mikä on "oikea" päivä..seksielämä on vilkasta ihan luonnostaan, eikä silti ole tärpännyt puolen vuoden yrittämisestä huolimatta :(...
- miehet synnyttämään!
Omituinen ajatusmaailma miehelläsi jos ruikuttaa yhden spermanäytteen ottamisesta vauva"projektin" hyväksi! Sinähän varmaankin olet gynellä ravannut kymmeniä kertoja erinäisissä ehkäisyasioissa jne. yhteiselonne aikana ja mahdollisten lapsettomuushoitojen aikana (synnytyksestä puhumattakaan) sinä olet se, jonka paikkoja muut ihmiset katselevat ja ronkkivat yhtenään. Sekö on sitten jotenkin vähemmän ikävää tai ns. kiusallista puuhaa miehesi mielestä? Tuskinpa naisetkaan ihan hirveän mielellään antavat toisten syynätä intiimejä paikkojaan, etsiä vikoja jne. ja silti niin vain sisukkaasti tehdään yhteisen hyvän vuoksi. Spermanäytteenkin saa kuitenkin ottaa ihan itsenäisesti suljetussa tilassa ilman muiden tuijotusta....että aika pienestä sitä miehet rutisevat!
- stressaa ja panikoi
kierroton kirjoitti:
Jätin itse pillerit pois n. vuosi sitten ja tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäisiä luomumenkkoja sain sitten odotella lähes 140pvää. Seuraavatkin kierrot oli yhtä epäsäännölliset, 14-90pvää. Lopulta alkoi kyllästyttää, kun eihän mitään lasta hyövää yrittää, jos en edes ovuloi, joten menin gynelle. Sain diagnoosiksi pco:n ja vähän jotain muuta epämääräistä, mitä nyt tutkitaan. Jotenki alkoi sitten naurattamaan, kun muistelin vuosia takaperin panikoineeni, kun unohtui yksi pilleri ottaa... söin silloin jälkiehkäisypillerinki, kun en halunnut teiniäidiksi. Jos olisin kuitenkin jo tuolloin tiennyt, kuinka epätodennäköistä mulla on luomusti raskautuminen, niin olis kyllä suurelta määrältä paniikkia säästyny!
Joku tais miettiä kierron pituuden merkitystä raskautumiseen... Jos kierto kestää enemmän kuin 35pvää, on oviksen todennäköisyys pienempi. Eli on sillä kierrolla paljonki merkitystä.Hih, kyllä rupes muakin hymyilyttää, kun aloin muistella, miten meitäkin nuorina tyttöinä aina peloteltiin ja varoiteltiin pojista ja siitä, miten helposti heidän kanssaan voi tulla vahinko.
Katoin kalenterista, että mulla noi ekat luomumenkat alkoi tyhjennysvuodon jälkeen 29 päivä,
sitä seuraavissa oli kp 24, ja taas seuraavissa kp 27. Mutta sitte seuraava kierto olikin jo 39 päivää ja sen jälkeen on kierot heitelleet välillä 26 - 40 päivää.
Lokakuussa kävin gynellä tutkittavana. Munasarjat ja johtimet kunnossa ja ovuloin. Papa puhdas ja veriarvot normaalit. Kaikki pitäis olla kunnossa vauvan tulla. Sanoi vielä että turhaa hätäillä, ja ettei tuota mun epäsäännöllistä kiertoa kannata alkaa tässävaiheessa lääkitä, vaan katsotaan vuoden päästä, miksi asettuu... Siis ensi syksynä..? Pikkaisen mulle jäi epäselväksi, että miksiköhän ei?
Tuossa mieskin voi tehdä jotain "miehet synnyttämään!".
Kun kirjoitit miehen saamisesta spermanäytteen antoon ja miten helppo toimenpide se miehille on. Mutta kyllä joillain miehillä, omani mukaan lukien, on takana just näitä miehisyyteen liittyviä juttuja. Ainakin minä pelkään pahoin, että vaikeaa ois meidän miestä näillä näkymin lääkäriin näytettä antamaan saada, vaan kyllä moni mies kuittaa asian justiinsa vaikenemalla. - jo 32 v
Hih, kyllä rupes muakin hymyilyttää, kun aloin muistella, miten meitäkin nuorina tyttöinä aina peloteltiin ja varoiteltiin pojista ja siitä, miten helposti heidän kanssaan voi tulla vahinko.
Katoin kalenterista, että mulla noi ekat luomumenkat alkoi tyhjennysvuodon jälkeen 29 päivä,
sitä seuraavissa oli kp 24, ja taas seuraavissa kp 27. Mutta sitte seuraava kierto olikin jo 39 päivää ja sen jälkeen on kierot heitelleet välillä 26 - 40 päivää.
Lokakuussa kävin gynellä tutkittavana. Munasarjat ja johtimet kunnossa ja ovuloin. Papa puhdas ja veriarvot normaalit. Kaikki pitäis olla kunnossa vauvan tulla. Sanoi vielä että turhaa hätäillä, ja ettei tuota mun epäsäännöllistä kiertoa kannata alkaa tässävaiheessa lääkitä, vaan katsotaan vuoden päästä, miksi asettuu... Siis ensi syksynä..? Pikkaisen mulle jäi epäselväksi, että miksiköhän ei?
Tuossa mieskin voi tehdä jotain "miehet synnyttämään!".
Kun kirjoitit miehen saamisesta spermanäytteen antoon ja miten helppo toimenpide se miehille on. Mutta kyllä joillain miehillä, omani mukaan lukien, on takana just näitä miehisyyteen liittyviä juttuja. Ainakin minä pelkään pahoin, että vaikeaa ois meidän miestä näillä näkymin lääkäriin näytettä antamaan saada, vaan kyllä moni mies kuittaa asian justiinsa vaikenemalla.Eli tänään tuli hymynaama Clearbluen ovulaatio testiin. Sain viime gyne käynnillä lähetteen verikokeeseen, joka otetaan viikko ovulaation jälkeen, niin nähdään, että irtosiko munasolu.
Kun tuo on tehty ja todettu, että irtosi (toivottavasti), niin seuraava askel on kyllä miehen sperman tutkiminen! Pari kiertoa vielä odotan ja sitten on miehen vuoro tehdä jotain asian eteen eli hoitaa homma purkkiin.. Munajohtimien aukiolo tutkimus voisi olla myös paikallaan minulle, mutta seuraavaksi on mielestäni jo miehen vuoro.. (Vaikka kyllä suuresti epäilen, että suostuuko tuo..). - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Eli tänään tuli hymynaama Clearbluen ovulaatio testiin. Sain viime gyne käynnillä lähetteen verikokeeseen, joka otetaan viikko ovulaation jälkeen, niin nähdään, että irtosiko munasolu.
Kun tuo on tehty ja todettu, että irtosi (toivottavasti), niin seuraava askel on kyllä miehen sperman tutkiminen! Pari kiertoa vielä odotan ja sitten on miehen vuoro tehdä jotain asian eteen eli hoitaa homma purkkiin.. Munajohtimien aukiolo tutkimus voisi olla myös paikallaan minulle, mutta seuraavaksi on mielestäni jo miehen vuoro.. (Vaikka kyllä suuresti epäilen, että suostuuko tuo..).Nytpäs sitte liikettä lakanoihin ja mies vaivihkaa houkutelluksi vällyjen väliin;)
Siis eikö sulla gyne tutkinut silloin, kun kävit, onko munasarjat ok ja munajohtimet auki? Mullahan katsotiin ne ihan ekaksi. Oletko käynyt yksityisellä, vai julkisella puolella? - jo 32 v
Nytpäs sitte liikettä lakanoihin ja mies vaivihkaa houkutelluksi vällyjen väliin;)
Siis eikö sulla gyne tutkinut silloin, kun kävit, onko munasarjat ok ja munajohtimet auki? Mullahan katsotiin ne ihan ekaksi. Oletko käynyt yksityisellä, vai julkisella puolella?Gyne (yksityisellä lapsettomuus klinikalla kävin) katsoi ultralla, että kaikki päällisin puolin ok. Munajohtimien aukiolo tutkimus tehdään erikseen. Sinne vissiinkin ilmakupla puhalletaan ja katsotaan, että meneekö läpi..?
- stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Gyne (yksityisellä lapsettomuus klinikalla kävin) katsoi ultralla, että kaikki päällisin puolin ok. Munajohtimien aukiolo tutkimus tehdään erikseen. Sinne vissiinkin ilmakupla puhalletaan ja katsotaan, että meneekö läpi..?
Ultrallahan ne näkee ja pystyy aikas varmasti päättelemään onko kaikki kunnossa.
Mulla kanssa ultrattiin paikat emättimen kautta ja sanottiin, että tässä vaiheessa ei tarvi tuota nestekupla ultrausta tehdä, kun gynen mielestä mikään ei viittaa siihen, et munajohtimet ois tukossa.
Mulla oli semmoinen vanhempi naispuolinen gyne joka tutki. Sanoi olevansa melko varma kaiken johtuvan hormonihäiriöstä, joka puolestaan on seurausta pikään jatkuneesta hormonaalisesta ehkäisystä ja liikunnallisesta ammatistani, jossa kilot ei pääse kertymään (BMI 19,8).
Saitkos mitään elämään siihen miehees ovisten aikaan? - jo 32 v
Ultrallahan ne näkee ja pystyy aikas varmasti päättelemään onko kaikki kunnossa.
Mulla kanssa ultrattiin paikat emättimen kautta ja sanottiin, että tässä vaiheessa ei tarvi tuota nestekupla ultrausta tehdä, kun gynen mielestä mikään ei viittaa siihen, et munajohtimet ois tukossa.
Mulla oli semmoinen vanhempi naispuolinen gyne joka tutki. Sanoi olevansa melko varma kaiken johtuvan hormonihäiriöstä, joka puolestaan on seurausta pikään jatkuneesta hormonaalisesta ehkäisystä ja liikunnallisesta ammatistani, jossa kilot ei pääse kertymään (BMI 19,8).
Saitkos mitään elämään siihen miehees ovisten aikaan?Sain elämää mieheen.. En silti usko hetkeäkään, että tästä raskautuisin.. En ole tuntenut munasolun irtoamista tai muutakaan ovulaatio kipua, vaikka testi näytti plussaa. No, se selviää ensi viikolla verikokeessa, että irtosiko munasolu.
Sitten onkin miehen vuoro mennä testaukseen. Minulla on ehkä toivoa saada hänet toimenpiteeseen. - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Sain elämää mieheen.. En silti usko hetkeäkään, että tästä raskautuisin.. En ole tuntenut munasolun irtoamista tai muutakaan ovulaatio kipua, vaikka testi näytti plussaa. No, se selviää ensi viikolla verikokeessa, että irtosiko munasolu.
Sitten onkin miehen vuoro mennä testaukseen. Minulla on ehkä toivoa saada hänet toimenpiteeseen.Siis pientä edistystä havaittavissa teillä asiaan joka suhteessa.
Minä en oikein koskaan ole onnistunut oireista tunnistamaan oviksiani.
Edes tikutellessani en tuntenut mitään sen erikoisempia nipailuja tai munasarjojen kipuilua, vaikka testit näytti kyllä plussaa. Nyt kyllä taas olin huomaavinani, että valkkarivuoto on limaisempaa ja ajattelinkin (mieheltä salaa) tikutella. Jos plussaa näyttäis, niin nyt tulis taas aika lyhyt tuo kierto, mutta noinhan se on mulla pillereitten jälkeen pomppinut.
Pidän sulle kuitenkin peukkuja ja kerrothan sitte mitä se veritesti näytti. - jo 32 v
Siis pientä edistystä havaittavissa teillä asiaan joka suhteessa.
Minä en oikein koskaan ole onnistunut oireista tunnistamaan oviksiani.
Edes tikutellessani en tuntenut mitään sen erikoisempia nipailuja tai munasarjojen kipuilua, vaikka testit näytti kyllä plussaa. Nyt kyllä taas olin huomaavinani, että valkkarivuoto on limaisempaa ja ajattelinkin (mieheltä salaa) tikutella. Jos plussaa näyttäis, niin nyt tulis taas aika lyhyt tuo kierto, mutta noinhan se on mulla pillereitten jälkeen pomppinut.
Pidän sulle kuitenkin peukkuja ja kerrothan sitte mitä se veritesti näytti.Vastaus pitäisi saada perjantaina. Sain mukaan kipon, mihin mies voi antaa spermanäytteen JOS saan hänet suostutelluksi toimenpiteeseen. "Homman" voi hoitaa kotona kunhan kerkeää tunnin aikana viemään näytteen klinikalle.
Rinnat on tosi kipeät. Suorastaan välillä vihlasee. Kuvittelen sen olevan oire raskaudesta, mutta pitäisihän minun jo tietää, että en ole raskaana.. Luultavasti kuvittelen koko jutun tai sitten kipu johtuu jostakin muusta.. - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Vastaus pitäisi saada perjantaina. Sain mukaan kipon, mihin mies voi antaa spermanäytteen JOS saan hänet suostutelluksi toimenpiteeseen. "Homman" voi hoitaa kotona kunhan kerkeää tunnin aikana viemään näytteen klinikalle.
Rinnat on tosi kipeät. Suorastaan välillä vihlasee. Kuvittelen sen olevan oire raskaudesta, mutta pitäisihän minun jo tietää, että en ole raskaana.. Luultavasti kuvittelen koko jutun tai sitten kipu johtuu jostakin muusta..Sain tänään positiivisen tuloksen ovistestillä. Vielä kun saisin miehen sytytettyä tekemään aloitteen. Pitää yrittää edetä varovasti ja vaivihkaa, ettei aavistais. Siitä tulis taas vaan niitä suoriutumispaineita.
Oispa tosi ihanaa, jos tuo sun rintojen kipuilu johtuiskin siitä. - jo 32 v
Sain tänään positiivisen tuloksen ovistestillä. Vielä kun saisin miehen sytytettyä tekemään aloitteen. Pitää yrittää edetä varovasti ja vaivihkaa, ettei aavistais. Siitä tulis taas vaan niitä suoriutumispaineita.
Oispa tosi ihanaa, jos tuo sun rintojen kipuilu johtuiskin siitä.Saan vasta ensi keskiviikkona vastauksen verikokeeseen..
Jotenkin tuntuu, että kun on mennyt jo näin kauan, että en ole raskautunut, niin alkaa tuntumaan, että miksi raskautuisin koskaan..? Kai se olisi jo tapahtunut jos olisi tapahtuakseen..
Saitko miehesi vieteltyä vauvan teko hommiin ;) ? - meppis
jo 32 v kirjoitti:
Saan vasta ensi keskiviikkona vastauksen verikokeeseen..
Jotenkin tuntuu, että kun on mennyt jo näin kauan, että en ole raskautunut, niin alkaa tuntumaan, että miksi raskautuisin koskaan..? Kai se olisi jo tapahtunut jos olisi tapahtuakseen..
Saitko miehesi vieteltyä vauvan teko hommiin ;) ?Älä oikeesti luovu toivosta sillä varmasti jos nyt missään ei mitään vikaa löydetä niin tulet ennemmin tai myöhemmin raskautumaan.
Toki ymmärrän et tuo tilanne stressaa sua tosi pahasti mut mitäs jos vähän koittaisit hillitä tuota stressaamista..? Tiedän, helopmmin sanottu kun tehty mut ku se paha stressi on kuulemani mukaan myöskin yksi mikä voi hankaloittaa raskaaksi tulemista.
Jaksamista vaan sulle! Kyllä säkin vielä joku päivä raskaaksi tulet. :) - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Saan vasta ensi keskiviikkona vastauksen verikokeeseen..
Saitko miehesi vieteltyä vauvan teko hommiin ;) ?Sain isännän innostumaan petipuuhista jopa niin, että lakanoita heiluteltiin onistuneesti jopa kahtena iltana.
Toiveet taas pilvissä ja edessä kahden viikon odottelu ja jännäys.
Pää pystyyn sisko hyvä. Älä vielä heitä sitä kirvestä kaivoon.
Ihan niinkus tuossa "meppis" sulle kirjoitti. Pidetään toivoa yllä. Kaitpa se meidänkin vuoro vielä tulee.
Oispa vaan joku keino, millä sais tämän piinaavan asiasta stressaamisen itseltään pois, tai edes himpun vähemmäksi, ennekuin saan miehen kokonaan hermostumaan tähän kuumeiluuni. - jo 32 v
Sain isännän innostumaan petipuuhista jopa niin, että lakanoita heiluteltiin onistuneesti jopa kahtena iltana.
Toiveet taas pilvissä ja edessä kahden viikon odottelu ja jännäys.
Pää pystyyn sisko hyvä. Älä vielä heitä sitä kirvestä kaivoon.
Ihan niinkus tuossa "meppis" sulle kirjoitti. Pidetään toivoa yllä. Kaitpa se meidänkin vuoro vielä tulee.
Oispa vaan joku keino, millä sais tämän piinaavan asiasta stressaamisen itseltään pois, tai edes himpun vähemmäksi, ennekuin saan miehen kokonaan hermostumaan tähän kuumeiluuni.Vanhempani ovat kyselleet useaan otteeseen, että eikö minulla ole vauvakuumetta kun kaveritkin vauvoja saavat (yritän sitten selitellä jotain epämääräistä). Äitikin on sanonut, että minulla alkaa kohta painaa ikä päälle..
En ole kertonut heille yrityksestämme, ettei tule liikaa odotuksia -> paineita. Kunpa tietäisivätkin, että kohta on vuosi yritetty =/ - meppis
jo 32 v kirjoitti:
Vanhempani ovat kyselleet useaan otteeseen, että eikö minulla ole vauvakuumetta kun kaveritkin vauvoja saavat (yritän sitten selitellä jotain epämääräistä). Äitikin on sanonut, että minulla alkaa kohta painaa ikä päälle..
En ole kertonut heille yrityksestämme, ettei tule liikaa odotuksia -> paineita. Kunpa tietäisivätkin, että kohta on vuosi yritetty =/No ei meilläkään kumpikaan ole vanhemmilleen kertonut tuosta et yritämme lasta sillä emme halua sitä et koko ajan kysellään et "no joko nyt jo oot raskaana?". Kaverit tottakai (no, tosin vaan muutamat) tietää asiasta mutta tietävät myöskin sen ettei kannata koko ajan kysellä ja siinä ovatkin kunnioittaneet mun päätöstä haluta olla rauhassa tän asian tiimoilta. Tuo jatkuva kysely on vaan siis niin turhauttavaa ku olla voi!
Mullakin just tuossa viik.loppuna oli ovis jos nyt laskin oikein eli nyt sit taas jännätään pari viikkoo et oisko voinu jo tästä kierrosta raskautua vai tuleeko ne menkat taas sieltä ajoillaan.. jänskää kyl tääkin, täytyy myöntää! =) tosin mitään ovis tikkuja en käytä, ihan laskin edellisen kierron pituudesta tuon ovulaatio ajankohdan ja vaikka sanoin miehelle et nyt olis ovisaika ja jotenkin luulin et hän menee ihan kipsiin tuosta ni eipä muuten menny, päinvastoin, viik.lopun aikana harrastettiin joka toinen päivä peittojen heiluttelua..ja hän teki aloitteen joka kerralla! :) - stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
No ei meilläkään kumpikaan ole vanhemmilleen kertonut tuosta et yritämme lasta sillä emme halua sitä et koko ajan kysellään et "no joko nyt jo oot raskaana?". Kaverit tottakai (no, tosin vaan muutamat) tietää asiasta mutta tietävät myöskin sen ettei kannata koko ajan kysellä ja siinä ovatkin kunnioittaneet mun päätöstä haluta olla rauhassa tän asian tiimoilta. Tuo jatkuva kysely on vaan siis niin turhauttavaa ku olla voi!
Mullakin just tuossa viik.loppuna oli ovis jos nyt laskin oikein eli nyt sit taas jännätään pari viikkoo et oisko voinu jo tästä kierrosta raskautua vai tuleeko ne menkat taas sieltä ajoillaan.. jänskää kyl tääkin, täytyy myöntää! =) tosin mitään ovis tikkuja en käytä, ihan laskin edellisen kierron pituudesta tuon ovulaatio ajankohdan ja vaikka sanoin miehelle et nyt olis ovisaika ja jotenkin luulin et hän menee ihan kipsiin tuosta ni eipä muuten menny, päinvastoin, viik.lopun aikana harrastettiin joka toinen päivä peittojen heiluttelua..ja hän teki aloitteen joka kerralla! :)Olla keleen kerrottu että ollaan yrittämässä. Ei kummankaan vanhemmille sisaruksille, tai edes kavereille. No vanhemmat tietty kyselee ja varmaan toivookin hartaasti, että eikö niitä lapsenlapsia jo ala kuulua.
Mahtavaa meppis, meillähän alkaa jokaisella nuo miehetkin yksi toisensa jälkeen kunnostautua;)
Olin nimittäin tuosta kertomastasi käsittävinäni, että teillä myös herkästi mies joutuu "paniikkiin", kun sulla alkaais olla otollisin aika peitonheiluteluun. Kovin tuttua myös omalta kohdaltani:(
Nytpä sitte taas päästään peräperää jännittelemään, että ne menkat ei alkaiskaan:) - meppis
Olla keleen kerrottu että ollaan yrittämässä. Ei kummankaan vanhemmille sisaruksille, tai edes kavereille. No vanhemmat tietty kyselee ja varmaan toivookin hartaasti, että eikö niitä lapsenlapsia jo ala kuulua.
Mahtavaa meppis, meillähän alkaa jokaisella nuo miehetkin yksi toisensa jälkeen kunnostautua;)
Olin nimittäin tuosta kertomastasi käsittävinäni, että teillä myös herkästi mies joutuu "paniikkiin", kun sulla alkaais olla otollisin aika peitonheiluteluun. Kovin tuttua myös omalta kohdaltani:(
Nytpä sitte taas päästään peräperää jännittelemään, että ne menkat ei alkaiskaan:)Eli siis tää oli vasta ensimmäinen ovulaatio minkä osasin laskea sen jälkeen kun pillerit on lopetettu mut siis pelkäsin vaan et miten mun mies suhtautuu tähän ku sanoo et nyt olis se aika kuukaudesta. En siis oo kertaakaan aiemmin joutunu puhuu mistään tuommoisesta ku vasta ollaan aloitettu yrittäminen mut pelkäsin sitä, et miten se siihen suhtautuu ku mainitse sille sanan ovulaatio. :O mut siis sehän innostu heti petihommiin, ja siitä jos mistä olin äärettömän mielissäni. =) eli ei taida kuuluu tää mies siihen porukkaan et jotka menee kipsiin tämmöisissä tilanteissa. :) no, sano vaan sit et jos ei nyt sit viel tärpänny ni ilmoita sit ku on taas seuraavat otolliset päivät ni koitetaan taas uudestaan onneamme. =)
Tuntuu välillä et mies on innokkaampi tähän hommaan mitä mies ja se täytyy sanoo et se jos mikä lämmittää mieltä tosi ihanasti et toinen on tosissaan mukana tässä eikä jäädy kesken. =)
Mun on vaan hirveen vaikee yrittää olla kertomatta totuutta, se kyllä huomaa heti jos en ole oma itseni eli ihan turha edes yrittää sitä et en kertois sille vaan yrittäisin vaan saada sen muuten peitonheilutteluun. Se nimittäin sanoikin mulle heti et hän huomas heti et nyt on jotain outoa ku olin niin erilainen just sinä päivänä. =) toivon todellakin et nyt tärppäs ja nyt vaan jännäillään sit et miten täs käy! =) tosin vasta me ollaan aloittelijoita tässä touhussa eli sikäli ei meil oo viel mitään huolta asiasta jos vielä ei täspänny! :) - jo 32 v
meppis kirjoitti:
Eli siis tää oli vasta ensimmäinen ovulaatio minkä osasin laskea sen jälkeen kun pillerit on lopetettu mut siis pelkäsin vaan et miten mun mies suhtautuu tähän ku sanoo et nyt olis se aika kuukaudesta. En siis oo kertaakaan aiemmin joutunu puhuu mistään tuommoisesta ku vasta ollaan aloitettu yrittäminen mut pelkäsin sitä, et miten se siihen suhtautuu ku mainitse sille sanan ovulaatio. :O mut siis sehän innostu heti petihommiin, ja siitä jos mistä olin äärettömän mielissäni. =) eli ei taida kuuluu tää mies siihen porukkaan et jotka menee kipsiin tämmöisissä tilanteissa. :) no, sano vaan sit et jos ei nyt sit viel tärpänny ni ilmoita sit ku on taas seuraavat otolliset päivät ni koitetaan taas uudestaan onneamme. =)
Tuntuu välillä et mies on innokkaampi tähän hommaan mitä mies ja se täytyy sanoo et se jos mikä lämmittää mieltä tosi ihanasti et toinen on tosissaan mukana tässä eikä jäädy kesken. =)
Mun on vaan hirveen vaikee yrittää olla kertomatta totuutta, se kyllä huomaa heti jos en ole oma itseni eli ihan turha edes yrittää sitä et en kertois sille vaan yrittäisin vaan saada sen muuten peitonheilutteluun. Se nimittäin sanoikin mulle heti et hän huomas heti et nyt on jotain outoa ku olin niin erilainen just sinä päivänä. =) toivon todellakin et nyt tärppäs ja nyt vaan jännäillään sit et miten täs käy! =) tosin vasta me ollaan aloittelijoita tässä touhussa eli sikäli ei meil oo viel mitään huolta asiasta jos vielä ei täspänny! :)Sain tänään vastauksen verikokeeseen ja sen mukaan munasolu on irronnut.. Seuraava vaihe olisi sitten miehen testaaminen. Menkat pitäisi alkaa ihan näinä päivinä (tänään, huomenna..), ellen sitten sattuisi olemaan raskaana, mutta siihen en (enää) usko.
Miehelle tulee varmasti SUURET paineet kun hänen pitäisi antaa sperma näyte. Jos minun ovulaationi aiheutti paineita, niin entäs tuo kun pitäisi purkkiin tehdä ;) - meppis
jo 32 v kirjoitti:
Sain tänään vastauksen verikokeeseen ja sen mukaan munasolu on irronnut.. Seuraava vaihe olisi sitten miehen testaaminen. Menkat pitäisi alkaa ihan näinä päivinä (tänään, huomenna..), ellen sitten sattuisi olemaan raskaana, mutta siihen en (enää) usko.
Miehelle tulee varmasti SUURET paineet kun hänen pitäisi antaa sperma näyte. Jos minun ovulaationi aiheutti paineita, niin entäs tuo kun pitäisi purkkiin tehdä ;)Ihan varmasti pystyy tuohon jos ekrran hänkin lasta haluaa. Nyt kun sinut on tutkittu niin onhan se ilman muuta selvä juttu et mies on sit seuraava tutkittava. Ja onhan tuo nyt yhteinen asia teillä niin kyllä varmasti uskon, että se miehes siihen pystyy. :)
- jo 32 v
meppis kirjoitti:
Ihan varmasti pystyy tuohon jos ekrran hänkin lasta haluaa. Nyt kun sinut on tutkittu niin onhan se ilman muuta selvä juttu et mies on sit seuraava tutkittava. Ja onhan tuo nyt yhteinen asia teillä niin kyllä varmasti uskon, että se miehes siihen pystyy. :)
Tein aamulla raskaustestin kun rinnat on olleet tosi kipeät viikon ja alavatsaa on nipistellyt/koskenut, eikä menkat ole alkaneet.
Tein testin netistä tilatulla "halppis" liuskalla ja kyllä siihen selvästi 2 viivaa tuli!! Olen hyvin epäileväinen, en voi uskoa, että olisin raskaana! Pitää ostaa clearbluen digitaalinen raskaustesti ja katsoa, että mitä se sanoo.. En uskalla edes iloita, koska tämä on niin käsittämätöntä. Epäilen liuskan näyttäneen virheellisesti raskautta.. - ElleF
jo 32 v kirjoitti:
Tein aamulla raskaustestin kun rinnat on olleet tosi kipeät viikon ja alavatsaa on nipistellyt/koskenut, eikä menkat ole alkaneet.
Tein testin netistä tilatulla "halppis" liuskalla ja kyllä siihen selvästi 2 viivaa tuli!! Olen hyvin epäileväinen, en voi uskoa, että olisin raskaana! Pitää ostaa clearbluen digitaalinen raskaustesti ja katsoa, että mitä se sanoo.. En uskalla edes iloita, koska tämä on niin käsittämätöntä. Epäilen liuskan näyttäneen virheellisesti raskautta..Oikein paljon onnea =)
Kyllähän tollaset halvemmatki raskaustestit on 99% varmuudella luotettavia. Mutta kannattaa ostaa varmaan vielä uusi, että saat mielenrauhan =)
Voi kunpa itselläkin tärppäisi pian.. - jo 32 v
ElleF kirjoitti:
Oikein paljon onnea =)
Kyllähän tollaset halvemmatki raskaustestit on 99% varmuudella luotettavia. Mutta kannattaa ostaa varmaan vielä uusi, että saat mielenrauhan =)
Voi kunpa itselläkin tärppäisi pian..Testasin äsken myös clearbluen digitaalisella raskaustestillä, niin kyllä se positiivista näytti.
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse. - yritys alkamassa
jo 32 v kirjoitti:
Testasin äsken myös clearbluen digitaalisella raskaustestillä, niin kyllä se positiivista näytti.
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse.Monestiko keskimäärin sekstasitte kuukaudessa?
- jo 32 v
yritys alkamassa kirjoitti:
Monestiko keskimäärin sekstasitte kuukaudessa?
Meillä oli käytössä ovulaatiotestit, niin tuli ainakin yksi yrityskerta oikeaan aikaan. Muuten seksiä oli n. 2 kertaa viikossa.
- ...................
jo 32 v kirjoitti:
Testasin äsken myös clearbluen digitaalisella raskaustestillä, niin kyllä se positiivista näytti.
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse.Hieno homma, että plussasit :).
- meppis
................... kirjoitti:
Hieno homma, että plussasit :).
Onnea ihan hirveesti! :) kyllä se siitä hyvin se raskauskin sujuu, tai niin ainakin uskotaan! =)
- imes terskaa
................ kirjoitti:
seksielämä on vilkasta ihan luonnostaan, eikä silti ole tärpännyt puolen vuoden yrittämisestä huolimatta :(...
kerta kuukaudessa ei kyllä ole viriiliä...
- ...........
imes terskaa kirjoitti:
kerta kuukaudessa ei kyllä ole viriiliä...
kohtaa viestiäni sanottiin 1 krt kuussa? Ei missään, joten mtä hourit?
- ElleF
................ kirjoitti:
seksielämä on vilkasta ihan luonnostaan, eikä silti ole tärpännyt puolen vuoden yrittämisestä huolimatta :(...
Kyllä se varmasti vielä tärppää :) silloin ainakin kun sitä vähiiten odottaa =)
- Zakinthos
meppis kirjoitti:
Onnea ihan hirveesti! :) kyllä se siitä hyvin se raskauskin sujuu, tai niin ainakin uskotaan! =)
WAU - hienoja uutisia täällä. 11 kuukauden jälkeen tuntuu varmaan aivan uskomattomalta. Me jatketaan yrittämistä, taitanee olla nyt 9 kuukausi menossa....
- Mustikka_75
jo 32 v kirjoitti:
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse.Hienoja uutisia "jo 32v", paljon paljon Onnea.... enköhän minäkin vielä jokupäivä sen plussan saa :-)
- stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse.Olipa täällä tapahtunut sillä aikaa mukavia, kun en muutamaan päivään ole kerennyt täällä käymään. Onnen rutistus sinulle vielä kerran:)
Mulla pitäis menkat alkaa, jos alkaa perjantaina. Olo on vähän kummallinen, en sit tiiä, et mitä tuo meinaa...
No kohta tuo selvinnee...
"meppis"
Eikös sulla kanssa nyt viikonloppuna ollut jännättävää noissa menkkoissa, vai muistanko väärin?
Tsemppiä:) - jo 32 v
Olipa täällä tapahtunut sillä aikaa mukavia, kun en muutamaan päivään ole kerennyt täällä käymään. Onnen rutistus sinulle vielä kerran:)
Mulla pitäis menkat alkaa, jos alkaa perjantaina. Olo on vähän kummallinen, en sit tiiä, et mitä tuo meinaa...
"meppis"
Eikös sulla kanssa nyt viikonloppuna ollut jännättävää noissa menkkoissa, vai muistanko väärin?
Tsemppiä:)En vieläkään pysty uskomaan, että olen raskaana. Maanantaina tein 2 testiä ja nyt tuntuu, että pitäisi tehdä taas testi, jotta todella uskon, että olen raskaana.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.. Olen kova stressaaja, niin pelkään, että stressini keskeyttää raskauden.
Ei tarvinnut sitten miehen lähteä tutkimuksiin ;)
TSEMPPIÄ TEILLE KAIKILLE! - meppis
Olipa täällä tapahtunut sillä aikaa mukavia, kun en muutamaan päivään ole kerennyt täällä käymään. Onnen rutistus sinulle vielä kerran:)
"meppis"
Tsemppiä:)Niin tai siis vissii ens viikolla ne pitäis alkaa jos kierto on sama mikä oli viime kirto. Mut ku täs on nyt just tää ongelma ku ei voi tietää pysyykö se kierto samana mikä se oli viime kuussa ku tosiaan vasta tammikuus lopetin pillerit. Mut kyl tääl tosiaan on nyt jännäilypäivät menossa, saas nähä miten käy.. tänään taitaa olla kp 28. :-O
Tosin mun tuurilla se tarkoittaa just sitä, et menkat alkaa mut katotaan nyt..olen silti luottavainen et ne ei alkaiskaan. :) - meppis
"meppis"
Tsemppiä:)Joo, kyllähän ne nuo menkat taas alkoi tosin nyt jo sunnuntaina eli nyt oli kierto lyhyempi mitä viime kerralla. No, saa taas uuden yrityskerran aluilleen. :) ja vastahan me ollaan 2 kk yritetty et aika tuore vielä tää meijän yrityksien määrä. :)
Mites "stressaa ja panikoi" alkoiko menkat vai ootko raskaana? - stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Joo, kyllähän ne nuo menkat taas alkoi tosin nyt jo sunnuntaina eli nyt oli kierto lyhyempi mitä viime kerralla. No, saa taas uuden yrityskerran aluilleen. :) ja vastahan me ollaan 2 kk yritetty et aika tuore vielä tää meijän yrityksien määrä. :)
Mites "stressaa ja panikoi" alkoiko menkat vai ootko raskaana?kyllähän ne taas alkoi, tulivat vaan pari päivää myöhässä, eli mullakin alkoi sunnuntaina. Ei tuo kierto näytä vieläkään oikein asettuneen.
Nu mut kohta päästään yrittään uudestaan:) - meppis
kyllähän ne taas alkoi, tulivat vaan pari päivää myöhässä, eli mullakin alkoi sunnuntaina. Ei tuo kierto näytä vieläkään oikein asettuneen.
Nu mut kohta päästään yrittään uudestaan:)Sama juttu täälläkin, päästään taas kohta yrittämään uudestaan. :) kyl mä ainakin uskon, et se vielä joku päivä meillekin se plussa tulee. :)
- stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Sama juttu täälläkin, päästään taas kohta yrittämään uudestaan. :) kyl mä ainakin uskon, et se vielä joku päivä meillekin se plussa tulee. :)
Vaikka kyllähän se toisinaan alkaa mieltä vetää matalaks, kun mekin jo yli vuosi yritetty turhaan:(
Justiinsa laskeskelin tuolta löytämältäni ovulaatiolaskurilta, johon voi syöttää menkkaojen alut pidemmällä aikavälillä, että viikolla 12 ois tään kierron otollisin aika saada mies touhuilemaan. Oispa mullakin samanlainen tuo mies kuin sinulla, ettei stressais niin helposti noista mun oviksista, mutta täytyy taas edetä varovasti, hih;)
No onhan siihen vielä aikaa, mutta musta tää aika menkoista oviksiin kuluu aina jotenkin nopeemmin, kuin sitte taas se, kun alat jännäämään, et kuis käy ja alkakaako menkat.
Muuten tosi kivaa nyt, kun on ollut muutama vähän aurinkoisempi keväinen päivä. Kyllä tuo lähenevä kevät ja kasvava valoisuuskin antaa uutta intoa yritykseen:) - yksitytsi
miehet synnyttämään! kirjoitti:
Omituinen ajatusmaailma miehelläsi jos ruikuttaa yhden spermanäytteen ottamisesta vauva"projektin" hyväksi! Sinähän varmaankin olet gynellä ravannut kymmeniä kertoja erinäisissä ehkäisyasioissa jne. yhteiselonne aikana ja mahdollisten lapsettomuushoitojen aikana (synnytyksestä puhumattakaan) sinä olet se, jonka paikkoja muut ihmiset katselevat ja ronkkivat yhtenään. Sekö on sitten jotenkin vähemmän ikävää tai ns. kiusallista puuhaa miehesi mielestä? Tuskinpa naisetkaan ihan hirveän mielellään antavat toisten syynätä intiimejä paikkojaan, etsiä vikoja jne. ja silti niin vain sisukkaasti tehdään yhteisen hyvän vuoksi. Spermanäytteenkin saa kuitenkin ottaa ihan itsenäisesti suljetussa tilassa ilman muiden tuijotusta....että aika pienestä sitä miehet rutisevat!
Olen 20-vuotias tyttö ja 2 keralla tullut raskaaksi reilut 6kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Seksiäkin meillä suht harvoin (n.3-4 krt/kk).
- meppis
Vaikka kyllähän se toisinaan alkaa mieltä vetää matalaks, kun mekin jo yli vuosi yritetty turhaan:(
Justiinsa laskeskelin tuolta löytämältäni ovulaatiolaskurilta, johon voi syöttää menkkaojen alut pidemmällä aikavälillä, että viikolla 12 ois tään kierron otollisin aika saada mies touhuilemaan. Oispa mullakin samanlainen tuo mies kuin sinulla, ettei stressais niin helposti noista mun oviksista, mutta täytyy taas edetä varovasti, hih;)
No onhan siihen vielä aikaa, mutta musta tää aika menkoista oviksiin kuluu aina jotenkin nopeemmin, kuin sitte taas se, kun alat jännäämään, et kuis käy ja alkakaako menkat.
Muuten tosi kivaa nyt, kun on ollut muutama vähän aurinkoisempi keväinen päivä. Kyllä tuo lähenevä kevät ja kasvava valoisuuskin antaa uutta intoa yritykseen:)Aattelinpahan tulla tänne kyselemään et mitenkäs täällä tuo raskaaks tuleminen naisilla edistyy?
Mulla taas jäänäily päällä, ovispäivät oli viime viikolla laskurin mukaan ja nyt vaan taas odotellaan et josko nyt jo olis tärpännyt. Toivotaan et olis mut varaudutaan silti siihen ikävämpäänkin asiaan. Muuten en oo ottanut mitään stressiä asiasta, annan tän asian mennä ikäänkuin omalla painollaan eteenpäin. :)
Ja olipahan jälleen ihana huomata miten mielissään mieskin lähti peittoja heiluttelemaan kun sanoin et olis taas otolliset päivät menossa. :) kyllä se jaksaa olla niin täysillä tässä mukana et oikein ihmettelen. :) no, saatiinpahan taas useampi yritys viime viikolle. :) - stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Aattelinpahan tulla tänne kyselemään et mitenkäs täällä tuo raskaaks tuleminen naisilla edistyy?
Mulla taas jäänäily päällä, ovispäivät oli viime viikolla laskurin mukaan ja nyt vaan taas odotellaan et josko nyt jo olis tärpännyt. Toivotaan et olis mut varaudutaan silti siihen ikävämpäänkin asiaan. Muuten en oo ottanut mitään stressiä asiasta, annan tän asian mennä ikäänkuin omalla painollaan eteenpäin. :)
Ja olipahan jälleen ihana huomata miten mielissään mieskin lähti peittoja heiluttelemaan kun sanoin et olis taas otolliset päivät menossa. :) kyllä se jaksaa olla niin täysillä tässä mukana et oikein ihmettelen. :) no, saatiinpahan taas useampi yritys viime viikolle. :)Vitsi kun mä oon kateellinen sulle tosta sun miehen asenteesta. Mullakin ovikset nyt alkuviikosta, mutta yhden ainokaisen kerran sain miehen houkutelluksi oikein kypällä lakanoita heiluttaa..
Nyt sitte vaan tätä raastavaa odettelua, eli mulla jännättävää ois tuonne pääsiäisen jälkeiselle viikolle.
Olaanks me "meppis" sun kanssa viimeiset mimmit tässä ketjussa, joilla ei vielä tärpännyt. Vai mihinkäs työ toiset ootte häipyneet? - meppis
Vitsi kun mä oon kateellinen sulle tosta sun miehen asenteesta. Mullakin ovikset nyt alkuviikosta, mutta yhden ainokaisen kerran sain miehen houkutelluksi oikein kypällä lakanoita heiluttaa..
Nyt sitte vaan tätä raastavaa odettelua, eli mulla jännättävää ois tuonne pääsiäisen jälkeiselle viikolle.
Olaanks me "meppis" sun kanssa viimeiset mimmit tässä ketjussa, joilla ei vielä tärpännyt. Vai mihinkäs työ toiset ootte häipyneet?Niin, mihin kummaan nuo muut täältä noin äkkiä häippäs?
No, mut toisaalta sait ainakin edes sen yhden yrityksen. Kyllähän sekin jo tulosta tuottaa jos on tuottaakseen. :) joo, en mäkään kyl ymmärrä tota mun miehen asennetta ku tuntuu oikeesti et se on vielä innokkaampi ku mie..mut hyvä vaan, en kyl valita. :)
Niin, mulla kans pitäis sit menkkojen alkaa jos alkavat ni tossa heti pääsiäisen jälkeen.
Mut "stressaa ja panikoi" toivotaan parasta ja pidetään molemmille peukut pystyssä et nyt tärppäis. :) tuuhan sit taas kertomaan et miten kävi. :) - ä+i+2
jo 32 v kirjoitti:
Tässä kuussa olisi tullut yrittämistä 11 kuukautta täyteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämä on vasta niin alussa, että en vielä turhia iloitse.Ihanaa!!! Odotus palkitaan siis teillä, saatte soman nyytin. Toivottavasti kaikki menee just hyvin:)
- stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Niin, mihin kummaan nuo muut täältä noin äkkiä häippäs?
No, mut toisaalta sait ainakin edes sen yhden yrityksen. Kyllähän sekin jo tulosta tuottaa jos on tuottaakseen. :) joo, en mäkään kyl ymmärrä tota mun miehen asennetta ku tuntuu oikeesti et se on vielä innokkaampi ku mie..mut hyvä vaan, en kyl valita. :)
Niin, mulla kans pitäis sit menkkojen alkaa jos alkavat ni tossa heti pääsiäisen jälkeen.
Mut "stressaa ja panikoi" toivotaan parasta ja pidetään molemmille peukut pystyssä et nyt tärppäis. :) tuuhan sit taas kertomaan et miten kävi. :)Hei, mulla tänään kp 29 ja ovuloin kaksi viikkoa sitte ja vain sen kerran sain miehen houkutelluksi petipuuhiin.
Nyt sitte kovasti jännäilen, kun ei vieläkään mitään menkkamaisia oireita. Sen sijaan kamalan väsynyt olo, vatsaa turvottaa, mut tää on jotenkin erilaista, kuin menkkoja tehdessä ja nyt vielä muutamana päivänä tullut oikein lorauksin kirkasta limaista ja venyvää valkovuotoa.
Lauantaina jäi pyyhkiessä paperiin pikkuisen jotain rusehtavaa tuhnua. Luulinkin silloin jotta jahas, nyt ne menkat taas alkaa, mut ei ne alkaneet.
Ajattelin vielä päivän - pari odotella ja sitte testaan:)) - meppis
ä+i+2 kirjoitti:
Ihanaa!!! Odotus palkitaan siis teillä, saatte soman nyytin. Toivottavasti kaikki menee just hyvin:)
Onnee stressaa ja panikoi: tuo kuulsotaa ihan sitlä et olet raskaana! =)
Mulla nyt menkat myöhässä, tai siis niiden olis pitänyt alkaa sunnuntain mut ei oo viel alkanut myút eipä oo mitään raskausoireitakaan..eli tod.näk.ovat vaan myöhäs, däm! :/
Tein kyl (malttamaton ku oon) ni testin jo sunnuntaina mut negaa se näytti, tosin vähän paha sit sanoo teinkö liian aikaisin ku mul noi kierrot kuitenkin vähän heitelly.
Mut odottelen täs nyt ens viikkoon, jos ei sitä ennen menkkoja näy ni testaan uudelleen.. - stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Onnee stressaa ja panikoi: tuo kuulsotaa ihan sitlä et olet raskaana! =)
Mulla nyt menkat myöhässä, tai siis niiden olis pitänyt alkaa sunnuntain mut ei oo viel alkanut myút eipä oo mitään raskausoireitakaan..eli tod.näk.ovat vaan myöhäs, däm! :/
Tein kyl (malttamaton ku oon) ni testin jo sunnuntaina mut negaa se näytti, tosin vähän paha sit sanoo teinkö liian aikaisin ku mul noi kierrot kuitenkin vähän heitelly.
Mut odottelen täs nyt ens viikkoon, jos ei sitä ennen menkkoja näy ni testaan uudelleen..Ihanaa, vihdoinkin se plussa. Aamulla tein testin ja selvä plussa:)
Olen onnesta ihan ymmyrkäinen ja samalla pelottaa, kumpa kaikki menis hyvin. - meppis
Ihanaa, vihdoinkin se plussa. Aamulla tein testin ja selvä plussa:)
Olen onnesta ihan ymmyrkäinen ja samalla pelottaa, kumpa kaikki menis hyvin.Siis onnea ihan älyttömästi "stressaa ja panikoi" ! =) kyl kaikki menee oikein hyvin, siihen uskotaan ja saatte 9kk:n päästä ihanan pienen nyytin matkaanne. =)
Mie tääl vielä odottelen, ei tuu menkkoja ei mut ens viikkoon saakka vielä odottelen ennenu teen uuden testin. :) - stressaa ja panikoi
meppis kirjoitti:
Siis onnea ihan älyttömästi "stressaa ja panikoi" ! =) kyl kaikki menee oikein hyvin, siihen uskotaan ja saatte 9kk:n päästä ihanan pienen nyytin matkaanne. =)
Mie tääl vielä odottelen, ei tuu menkkoja ei mut ens viikkoon saakka vielä odottelen ennenu teen uuden testin. :)Leijun yhä pilvissä. Aivan uskomatonta, vuosi ja neljä kuukautta yritystä ja nyt vihdoinkin:)
Toivotaan keväisiä plussatuulia myös sinulle meppis:) - meppis
Leijun yhä pilvissä. Aivan uskomatonta, vuosi ja neljä kuukautta yritystä ja nyt vihdoinkin:)
Toivotaan keväisiä plussatuulia myös sinulle meppis:)Toivotaan et tuo raskaus sulla menee oikein hyvin loppuun asti ja et saat sit oman pienen nyytin kainaloon. :)
Meillä edelleen yritys jatkuu, just alko menkat ja nyt päätin et täs kuus otan kyl ovistikut käyttöön ku mul kuitenki tuo kierto heittelee jonkin verran. Ni katotaan onko siitä tikuttelusta mitään hyötyä. :) meil siis nyt 3 kk yritystä takana et tosin alus täs todellakin viel ollaan mut toki toivotaan molemmat pikaista plussaa ja et kohta jo miekin raskautuisin. :) mut aika näyttää. :) - jo 32 v
Leijun yhä pilvissä. Aivan uskomatonta, vuosi ja neljä kuukautta yritystä ja nyt vihdoinkin:)
Toivotaan keväisiä plussatuulia myös sinulle meppis:)Tulin tänne kyselemään, että onko tärpännyt, niin näyttää olevan hyviä uutisia.
Itse olen ollut TODELLA pahoinvoiva. Ihan kuin olisi jatkuva vatsatauti 24/7. Nyt vähän jo helpottaa. Mutta kolme viikkoa oli kyllä elämäni kamalimmat! Töissä ei edes pystynyt olemaan. Makasin vain tuskaisena kotona.. - stressaa ja panikoi
jo 32 v kirjoitti:
Tulin tänne kyselemään, että onko tärpännyt, niin näyttää olevan hyviä uutisia.
Itse olen ollut TODELLA pahoinvoiva. Ihan kuin olisi jatkuva vatsatauti 24/7. Nyt vähän jo helpottaa. Mutta kolme viikkoa oli kyllä elämäni kamalimmat! Töissä ei edes pystynyt olemaan. Makasin vain tuskaisena kotona..Hassua, meillä on varmaan jokin telepaattinen yhteys. En ole moneen viikkoon käynyt täällä, mutta nyt ykskaks tuli vaan semmoinen tunne, että käväisempä pikaisesti täällä.
Siis täähän oli aivan uskomaton asia, mutta niin vain ollaan viikolla 8.
Pitää vain kovasti toivoa, että kaikki sujuu pikkuisen kannalta jatkossakin hyvin.
Tissit on kipuilleet ja miehen mielestä jo himpun kasvaneetkin (kyllähän sinä nuo miehet tiedät). Nyt tällä viikolla on parina aamuna ollut myös pientä aamupahoinvointia, muuten olen voinut oikein hyvin. - meppis
Hassua, meillä on varmaan jokin telepaattinen yhteys. En ole moneen viikkoon käynyt täällä, mutta nyt ykskaks tuli vaan semmoinen tunne, että käväisempä pikaisesti täällä.
Siis täähän oli aivan uskomaton asia, mutta niin vain ollaan viikolla 8.
Pitää vain kovasti toivoa, että kaikki sujuu pikkuisen kannalta jatkossakin hyvin.
Tissit on kipuilleet ja miehen mielestä jo himpun kasvaneetkin (kyllähän sinä nuo miehet tiedät). Nyt tällä viikolla on parina aamuna ollut myös pientä aamupahoinvointia, muuten olen voinut oikein hyvin.Joo onnea vaan molemmille teille tuosta raskautumisesta. :) ja pidetään peukkuja et molemmilla menee raskaus loppun asti oikein hyvin. :)
Itsellä ei vielä ole tärpännyt, mutta nyt ens kuusta otan kyl nuo ovistikut kans käyttöön jos en nyt sit oo täst kierrost tullu raskaaks. Vaikka epäilen suuresti ku ei oo mitään raskausoireita tullu vaik ei ne nyt toki viel muutama päivä ovisten jälkeen tuliskaan.
Mut toivoa ei olla menetetty ja toisaalta meil vast aluillaan tää yritys, nyt on 4:s yrityskerta et ei viel kovin pitkään oo keretty tätä hommaa harjoittelemaan. :)
Ja hyvää vappua kaikille! :) - Zakinthos
meppis kirjoitti:
Joo onnea vaan molemmille teille tuosta raskautumisesta. :) ja pidetään peukkuja et molemmilla menee raskaus loppun asti oikein hyvin. :)
Itsellä ei vielä ole tärpännyt, mutta nyt ens kuusta otan kyl nuo ovistikut kans käyttöön jos en nyt sit oo täst kierrost tullu raskaaks. Vaikka epäilen suuresti ku ei oo mitään raskausoireita tullu vaik ei ne nyt toki viel muutama päivä ovisten jälkeen tuliskaan.
Mut toivoa ei olla menetetty ja toisaalta meil vast aluillaan tää yritys, nyt on 4:s yrityskerta et ei viel kovin pitkään oo keretty tätä hommaa harjoittelemaan. :)
Ja hyvää vappua kaikille! :)Täällä on menossa otsikon mukaisesti jo 11 kiertokerta. Aikamoista odottelua. Ovis oli varmaan muutamia päiviä sitten, en tosin ovistestillä löytänyt, mutta luulen, et aloitin testauksen liian myöhään. Greippikuurilla olen ollut mennkkojen jälkeen tähän päivään saakka, saas nähdä onko ollut mitään apua...
Eli taas odotellaan...tsemppiä kaikille! - meppis
Zakinthos kirjoitti:
Täällä on menossa otsikon mukaisesti jo 11 kiertokerta. Aikamoista odottelua. Ovis oli varmaan muutamia päiviä sitten, en tosin ovistestillä löytänyt, mutta luulen, et aloitin testauksen liian myöhään. Greippikuurilla olen ollut mennkkojen jälkeen tähän päivään saakka, saas nähdä onko ollut mitään apua...
Eli taas odotellaan...tsemppiä kaikille!Voimia ja jaksamista sinulle tämän asian kanssa. Toi on varmaas todella raastavaa ku menny kuitenkin jo noin kauan mut pitää silti vaan luottaa ja uskoa et vielä joku päivä on sinunkin vuoro kokea raskauden ihanuus. =)
Oletko muuten minkä ikäinen ja monennettako olette yrittämässä? Itse olen 29, täytän kuukuden päästä 30 ja mieheni on 29v. Ja meillä yritetään nyt ensimmäistä, kovasti olis toivottu kunhan nyt suostuu tulemaan. :) ja meillä yritystä takana 4 kk. - Zakinthos
meppis kirjoitti:
Voimia ja jaksamista sinulle tämän asian kanssa. Toi on varmaas todella raastavaa ku menny kuitenkin jo noin kauan mut pitää silti vaan luottaa ja uskoa et vielä joku päivä on sinunkin vuoro kokea raskauden ihanuus. =)
Oletko muuten minkä ikäinen ja monennettako olette yrittämässä? Itse olen 29, täytän kuukuden päästä 30 ja mieheni on 29v. Ja meillä yritetään nyt ensimmäistä, kovasti olis toivottu kunhan nyt suostuu tulemaan. :) ja meillä yritystä takana 4 kk.Moi Meppis ja muut, eli oon itse 33v ja mies 34. Ja ensimmäistä yritetään kovasti. Syytän osaksi omaa endometrioosiani, ja jos ens kierrollakaan ei onnaa, lähdemme jatkotutkimuksiin (munatorvien aukiolo, miehen siemenneste ym.)...Tavalliset verikokeet otettu ja munasolun irtoaminen todettu jo muutama kuukausi sitten.
Eli nyt tulee jo pientä vuotoa ennen kuukautisia joten 11 kierto ei onnannut myöskään. Kokeilin greippimehua ja jalkojen ylösnostoa, eikä nekään tehonneet...Vähän turhauttavaa mut vielä 1 kerros luomuna ja sit tutkimuksiin ja hoitoihin...
Tsemppiä kovasti kuitenkin muille.
- dafsdafsdfsd
kuumetta meinaa täälläkin pukata, meillä on kyllä pikkukakkonen tilauksessa. ollut jo kesästä saakka. ja joka kerta kun menkat alkaa niin mä olen ihan maissa.
esikoisen kanssa meni siten noin puoli vuotta, ja kun olin viimein päättänyt etten enää vaivaa päätäni asialla niin sitten alkoikin oireilu ja tein positiivisen testin. eli ehkä tuo liika odottaminen loi jotain stressiä enkä tullut raskaaksi... tiedä sitä mutta nytkin olen kovin yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja toivon salaa että ensi viikolla teen positiivisen testin...
täytän kohta 32 v. ja tuo ikä vähän ahdistaa, haluaisin vielä muutaman lapsen. siis ahdistaa siksi kun ei raskaus ole aina niin yksioikoinen asia...
pitää saada niin kova kiire, ettei ehdi eikä jaksa miettiä asiaa. siten kävi silloin ekan kerran, suunnittelin ja järjestin ystäväni häitä... ja juuri häissä ollessani taisi tapahtuakin se hedelmöitys, ainakin niillä puitteilla kun laskeskelee.
pitkää pinnaa ja ajatuksia muualle, jossain vaiheessa sinne lääkäriin jos ei mitään tapahdu. - aika näyttää
itse olen lopettanut e-pillerit vuosi sitten. pillereitten lopettamisen jälkeen käytettiin kondomia,nyt ollaan yritetty 4 kuukautta,viellä ei ole tärpänny,mut eiköhän se ajan mittaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909