Tehdasasetusten palautus?

piitsipera

Tämä on varmaan ihan huippuyksinkertainen kysymys, mutta pakko kysyä ennen kuin tekee hölmöjä. Eli jos boksissa "palauttaa tehdasasetukset", niin vaikuttaako se tallenteisiin? Enpä ole uskaltanut ko. toimintoa tehdä, koska en ainakaan halua menettää tallenteita.

Kiitti jo vastauksista...

5

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallenteisiin

Tehdasasetuksilla palautetaan boksin vastaanotin alkutilaansa, jolloin siihen asennetaan kielivalinnat sun muut asiat. Boksi hakee verkosta taulukkonsa tiedot ja sitä kautta se palaa "tolpilleen". Omat asetukset, kuten suosikkilistat, tietenkin katoavat. Esim. Topfield laittaa äänenvoimakkuuden melko pieneksi ja se pitää muistaa käydä nostamassa "tappiin" jotta tasoa riittää tv:lle.

Ennenkuin tämä prosessi aloitetaan, niin kannattaa vetää hetkeksi boksin sähköjohto seinästä, ja antaa boksin käynnistyä rauhassa. Tämä korjaa jo suuren osan virhetilanteista. Syynä on se, ettei kauko-ohjain katkaise kuin videolähdön ja itse digivastaanotin pysyy päällä koko ajan (ja saattaa jumittua omia aikojaan).

• Boksin tehdasasetukiin palautuksessa tallenteet pysyy muuttumattomaina.

• mä taas

Kiitos näistä neuvoista. On nimittäin topfield 4100 jne jäänyt jumiin muuton jälkeen ja ajattelin koittaa, josko tuo auttaisi. Ei löydä signaalia, vaikka sen läpi menee signaali kuitenkin tv:n omalle virittimelle. Tuo johdon irrotus ja tehdasasetusten palautus voinee auttaa? Muita hyviä vinkkejä, jos toi ei tehoa?

• ´´
        mä taas kirjoitti:

Kiitos näistä neuvoista. On nimittäin topfield 4100 jne jäänyt jumiin muuton jälkeen ja ajattelin koittaa, josko tuo auttaisi. Ei löydä signaalia, vaikka sen läpi menee signaali kuitenkin tv:n omalle virittimelle. Tuo johdon irrotus ja tehdasasetusten palautus voinee auttaa? Muita hyviä vinkkejä, jos toi ei tehoa?

onkos varmasti muuton jälkeen kaikki kaapelit kytketty oikein ja ei kai vaan ole vaihtunut antennisignaalin tyyppi toiseksi, siis onhan vielä samaa kuin ennen antenni tai kaapeli.

• mä taas
        ´´ kirjoitti:

onkos varmasti muuton jälkeen kaikki kaapelit kytketty oikein ja ei kai vaan ole vaihtunut antennisignaalin tyyppi toiseksi, siis onhan vielä samaa kuin ennen antenni tai kaapeli.

No olen miettinyt juurikin tuota samaa asiaa ja kuulopuheen mukaan talossa pitäISI olla kaapeli... Taloyhtiön ilmotaululla oli mun mielestä viestejä, jotka viittaisi kaapeliin (eli siihen mikä pitäisikin...)

Mahtavuutta :-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7246
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5388
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      150
      3323
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      43
      2338
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    7. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1278
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe