Nettisivujen tekijät vastatkaa!!

Tyhymä kysymyskö?

Jokainen ymmärtää, että osio/foorumi, jolla kysymystäni kysyn on "IT alan työ"

Itse olen perus metallialan ihminen (= koneistaja, sorvaaja, levyntaittaja),
ja kysymykseni kuuluu, että pidättekö pahana, jos pitkäaikaistyöttömänä huomautan JA väsään työhakemuksen oheen yritykselle uudet www sivut(etusivuin) PERUS html:nä?
(liitetiedostoon ei käytännössä muuta saa toimimaan)

Siis toisin sanoen ennen hakemuksen tekoa törmään frame/iframe kammotuksiin, joita ei google kunnolla indeksoi ja teen työhakemuksen lomaan (ei dynaamiset) myös yritykselle uuden index sivun niin pidättekö asiaa pahana?????

Asia on kuitenkin niin, että mikäli yritys, josta haen töitä (ei ole vielä tapahtunut) haluaa kunnon WWW-sivut niin ohjaan yrittäjän SEO asiantuntijan pakeille!!
Mutta kysymykseni kuuluu, että pidättekö toimintaani pahana (= pidättekö ilmaista duuniani pahana)?

ELI onko paha juttu jos annan yrittäjän maistaa "SEO html-tikkaria" ilmaiseksi, sillä oletuksella, että yrittäjä innostuu SEO sivujen tilauksesta ammattilaiselta?

(anteeksi kirjotusvirheet, ku keski-ikäinen ukko maistoi pikkujoulu simaa )

5

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyse ei ole ilmaisesta työstä vaan mainoksesta. Älä anna lupaa ottaa sivuja käyttöön, niin sillähän siitä selvitään.

Ja musita säilyttää lähettämäsi sähköposti jollain palvelimella, että on jotain kättäpidempää, jos firma pätätää pistää sivut tuotantoon. :)

• Tyhymä kysymyskö?

"Kyse ei ole ilmaisesta työstä vaan mainoksesta. Älä anna lupaa ottaa sivuja käyttöön, niin sillähän siitä selvitään."
        Hyvä pointti, vaikka toisaalta työnantajalle saattaa jäädä maku pienestä kiristyksestä :)

• nope darling

En nyt ihan täysin ymmärrä miksi väsäisit yritykselle uudet verkkosivut?

Turhaa työtä?

Siis väsäisit sivut yritykselle, josta haet töitä ihan vaan näyttääksesi, että osaat hooteeämmmällää? :)

Työelämä on kuule sen verran muuttunut, että tuollanen kikka saattoi toimia ehkä 90-luvulla...

Jos osaat paljon muutakin kuin HTML:ää, esim. graafista suunnittelua, ohjelmointikieliä myös käytännössä... paljon muuta, niin sit vois pärjätäkin.. En sit tiedä palkkatyöstä..

• Tyhymä kysymyskö?

"En nyt ihan täysin ymmärrä miksi väsäisit yritykselle uudet verkkosivut?
        Turhaa työtä?
        Siis väsäisit sivut yritykselle, josta haet töitä ihan vaan näyttääksesi, että osaat hooteeämmmällää?"

En tarkoittanut, että väsäisin jokaisen hakemukseni mukana uudet sivut. Mutta joidenkin yritysten verkkosivuista näkee, että heillä on halu näkyä verkossa, mutta heidän tiedot tai taidot ei riitä sivuston päivittämiseen. Näistä tökeröistä sivustoista paistaa läpi, ettei heillä välttämättä ole perustermitkään hallinnassa (domain, palvelin, ftp, seo, html, php, css, javascript) .

Kyseessä on siis varsin pieniä yrityksiä (alle 10 työntekijää), jonne haen teolliseen tuotantoon töihin, mutta hakemuksessani haluan tuoda esille sen, että voin myös tarvittaessa päivittää verkkosivujen sisältöä ja/tai neuvoa työnantajaa verkkopalveluiden ostossa.

"Jos osaat paljon muutakin kuin HTML:ää, esim. graafista suunnittelua, ohjelmointikieliä myös käytännössä... paljon muuta, niin sit vois pärjätäkin.."
        Koodit olen aina koodannut notepadillä ja kielistä php, css ja javascriptin peruskoodaus on hallinnassa. Myös perus grafiikan, buttoneiden ja kuvakkeiden tekeminen onnistuu.

(Useat tekemäni "landing"-sivut ovat hakukonetulosten kärkipäässä.)

• emttieda
        Tyhymä kysymyskö? kirjoitti:

"En nyt ihan täysin ymmärrä miksi väsäisit yritykselle uudet verkkosivut?
        Turhaa työtä?
        Siis väsäisit sivut yritykselle, josta haet töitä ihan vaan näyttääksesi, että osaat hooteeämmmällää?"

En tarkoittanut, että väsäisin jokaisen hakemukseni mukana uudet sivut. Mutta joidenkin yritysten verkkosivuista näkee, että heillä on halu näkyä verkossa, mutta heidän tiedot tai taidot ei riitä sivuston päivittämiseen. Näistä tökeröistä sivustoista paistaa läpi, ettei heillä välttämättä ole perustermitkään hallinnassa (domain, palvelin, ftp, seo, html, php, css, javascript) .

Kyseessä on siis varsin pieniä yrityksiä (alle 10 työntekijää), jonne haen teolliseen tuotantoon töihin, mutta hakemuksessani haluan tuoda esille sen, että voin myös tarvittaessa päivittää verkkosivujen sisältöä ja/tai neuvoa työnantajaa verkkopalveluiden ostossa.

"Jos osaat paljon muutakin kuin HTML:ää, esim. graafista suunnittelua, ohjelmointikieliä myös käytännössä... paljon muuta, niin sit vois pärjätäkin.."
        Koodit olen aina koodannut notepadillä ja kielistä php, css ja javascriptin peruskoodaus on hallinnassa. Myös perus grafiikan, buttoneiden ja kuvakkeiden tekeminen onnistuu.

(Useat tekemäni "landing"-sivut ovat hakukonetulosten kärkipäässä.)

No en tiedä kuuluisiko nuo ihan työnhakuprosessiin. Voihan siellä mainita, että teet sivubisneksenä niitä, niin et anna passiivista kuvaa työnantajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1174
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe