Nuhainen A5

Mahdollinen ostaja

Mihin katoaa 265 hevosen teho A5 3.2 FSI q Sportbackissä? Nollasta sataan kestää järkyttävät 7.3 sekuntia. Eli tiukkaa tekee valoissa 80-luvun Kadett GSi:n kanssa.

Onko teholukemaa liioiteltu?
Syökö ei ihan viimeisintä huutoa oleva quattro-systeemi tehot?
Onko laatikko ajan tasalla?
Onko auto liian läski?

Esim kuutoskoneinen Passat CC kiihtyy sataseen yli sekunnin nopeammin. Se pistää miettimään...

53

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liftaaja

      Saksalaisista autoista ei ole kuin harmia.

    • audismi..

      tuo kadetti ja passatti ohi todella menee.Vieppä korjaamolle selviää moni asia täs on vaikee alkaa miettiä vikaa tarkemmin ja itse ei pidä muutenkaa mennä romplimaan ei kujle pian koko kosla.Oikeesti ei oo mitää muuta ko harmia oon samaan kokenut..jos elää mainoiksen orjana ja maksavana niin ei sekään kivaa.Lisäksi eihän miehinen mies *sillipurkissa* kauan tykkää istuu.kunnon lada alle joka luotettava sentään on parempi!kestää..

    • Autoilija..

      Itse koin A5 Audin pinoisena pettymyksenä koeajon jälkeen. Vaikka olen aina Audeista pitänyt, niin pakko sanoa että tämä peli ei missään nimessä ole hintansa väärti. Passat CC hyvin varustettuna on hintalaatusuhteeltaan huomattavasti parempi ostos ja ainakin minun mielestäni se myös näyttää paremmalta. Audi on jotenkin jämähtänyt muotoilussa, eikä siinä mitkään kikkailut ledvaloilla paljoa auta.

      Itse koeajoin A5 2,0 T Quttroa. Tälle luvataan 0-100km/h muistaakseni noin 7s, ellei jopa hieman alle. Kiihdytin Audilla kilpaa kaverini kanssa noin 30-160km/h aivan rintarinnan, kaverini ajoi 2,4 l:lla manuaalivaihteisella 190 hv Accordilla. Olisin kuvitellut, että ainakin suuremmilla nopeuksilla Accord alkaa jäämään, mutta ei.

      Myöskään muilta ominaisuuksiltaan Audi ei vastannut odotuksiani. En väitä että se huono olisi ollut, mutta kyllä tuossa hintaluokassa pitäisi jo olla "sitä jotain", mikä nyt kyllä Audista jäi valitettavasti uupumaan. Mikäli Audin varustaa hyvin, nahkaurheilupenkit yms. niin hinta karkaa aivan järkyttäväksi Passat CC:en verrrattuna.

      • A-POWERRRRRRRRRRRRRR

        Audi Accordille, se on varma. Joku raja paskan jauhamisellakin!


      • Autoilija...
        A-POWERRRRRRRRRRRRRR kirjoitti:

        Audi Accordille, se on varma. Joku raja paskan jauhamisellakin!

        En tiedä mitä sinä oikein ajattelet? Tai oletko yli 15-vuotias? Luuletko että minä tänne jaksan kirjoittaa sivullisen tekstiä ja valehdella, en sentään ihan niin lapsellinen ole. Ja mitä ihmettä minä siitä edes hyötyisin?

        Ja niin, ei se Audi Accordille jäänytkään, vaan rintarinnan siinä mentiin. Eipä siis jäänyt Accordikaan senttiäkään. Onhan siinä Hondassakin 190hv ja itseasiassa se kulkee yllättävän hyvin, kunhan konetta kierrättää. Epäilen että tehoja saattaa olla jopa hieman tehtaan arvoja enemmän. Mutta joka tapauksessa yllätykseni oli suuri, ettei 211hv A5 sitä senttiäkään jättänyt edes suurilla nopeuksilla. Siinä on kuitenkin turbo, joten vääntöä ja tehoa on paljon laajemmalla alueella kuin Hondassa. Tietysti Audi on painavampi ja siinä oli automaatti ja neliveto. Mutta nykyaikaisten automaattien pitäisi ainakin tehtaan mukaan kiihtyä paremmin kuin manuaalivaihteiset. Jokatapauksessa kun Audi oli automaatti ja se Honda manuaali, niin edes minun kiihdytys/vaihtamis taidoista ei voi olla kyse.

        En nyt väitä että sillä olis merkitystä, pysyykö Honda rinnalla vai jääkö pari metriä. Mutta kyllä se hieman kyseenalaistaa noita muitakin Audin antamia arvoja. Ja jokatapauksessa, A5 oli minulle jonkinasteinen pettymys muillakin osa-alueilla.


      • ^^^^^^
        Autoilija... kirjoitti:

        En tiedä mitä sinä oikein ajattelet? Tai oletko yli 15-vuotias? Luuletko että minä tänne jaksan kirjoittaa sivullisen tekstiä ja valehdella, en sentään ihan niin lapsellinen ole. Ja mitä ihmettä minä siitä edes hyötyisin?

        Ja niin, ei se Audi Accordille jäänytkään, vaan rintarinnan siinä mentiin. Eipä siis jäänyt Accordikaan senttiäkään. Onhan siinä Hondassakin 190hv ja itseasiassa se kulkee yllättävän hyvin, kunhan konetta kierrättää. Epäilen että tehoja saattaa olla jopa hieman tehtaan arvoja enemmän. Mutta joka tapauksessa yllätykseni oli suuri, ettei 211hv A5 sitä senttiäkään jättänyt edes suurilla nopeuksilla. Siinä on kuitenkin turbo, joten vääntöä ja tehoa on paljon laajemmalla alueella kuin Hondassa. Tietysti Audi on painavampi ja siinä oli automaatti ja neliveto. Mutta nykyaikaisten automaattien pitäisi ainakin tehtaan mukaan kiihtyä paremmin kuin manuaalivaihteiset. Jokatapauksessa kun Audi oli automaatti ja se Honda manuaali, niin edes minun kiihdytys/vaihtamis taidoista ei voi olla kyse.

        En nyt väitä että sillä olis merkitystä, pysyykö Honda rinnalla vai jääkö pari metriä. Mutta kyllä se hieman kyseenalaistaa noita muitakin Audin antamia arvoja. Ja jokatapauksessa, A5 oli minulle jonkinasteinen pettymys muillakin osa-alueilla.

        180 heppanen 2.0 TFSI A5 menee suunnilleen yhtä kovaa kuin Accord Type S jossa on 190 heppaa. 211 heppanen on 30 heppaa tehokkaampi kuin pikku TFSI, joten se kyllä jättää Accordin helposti. Se kuka sillä Audilla ajoi, niin hän ajoi surkeasti.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/accord-erfolgreiche-bieder-belebung-768777.html

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-a5-bmw-320i-renault-laguna-drei-elegante-coupes-im-vergleich-1016694.html


      • Autoilija...
        ^^^^^^ kirjoitti:

        180 heppanen 2.0 TFSI A5 menee suunnilleen yhtä kovaa kuin Accord Type S jossa on 190 heppaa. 211 heppanen on 30 heppaa tehokkaampi kuin pikku TFSI, joten se kyllä jättää Accordin helposti. Se kuka sillä Audilla ajoi, niin hän ajoi surkeasti.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/accord-erfolgreiche-bieder-belebung-768777.html

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-a5-bmw-320i-renault-laguna-drei-elegante-coupes-im-vergleich-1016694.html

        Minä ajoin A5 Audia, eikä kyse voi olla kuskista, sillä Audi oli automaattivaihteistolla. Ei tarvinnut kuin painaa lämä tiskiin ja antaa mennä. Kokeilimme vielä muutamaan kertaan.

        Mitä tulee 180hv malliin, niin siinä luultavasti manuaali, eikä nelivetoa, eli tuskin loppupeleissä on suurta eroa 211hv malliin. Tosin kuten sanoin, niin esim Audi väittää että tomaatti kiihtyy yhtä hyvin ellei paremmin kuin manuaali, mitä en ehkä usko. Mutta 2,0 T:a ei saa kuin tomaattina. Audista en tiedä, mutta useat valmistajat ilmoittavat tuollaisissa malleissa tehot alakanttiin, joissa on tismalleen sama kone mutta vähemmällä turbonruuvauksella. Siispä voi myös olla että 180hv mallissa on todellisuudessa 195hv, tms...näin tehdään siksi, että eihän muuten kukaan ostaisi sitä tehokkaampaa, mikäli teholukemat olisivat liian lähellä toisiaan.


      • Reaktiomies
        Autoilija... kirjoitti:

        Minä ajoin A5 Audia, eikä kyse voi olla kuskista, sillä Audi oli automaattivaihteistolla. Ei tarvinnut kuin painaa lämä tiskiin ja antaa mennä. Kokeilimme vielä muutamaan kertaan.

        Mitä tulee 180hv malliin, niin siinä luultavasti manuaali, eikä nelivetoa, eli tuskin loppupeleissä on suurta eroa 211hv malliin. Tosin kuten sanoin, niin esim Audi väittää että tomaatti kiihtyy yhtä hyvin ellei paremmin kuin manuaali, mitä en ehkä usko. Mutta 2,0 T:a ei saa kuin tomaattina. Audista en tiedä, mutta useat valmistajat ilmoittavat tuollaisissa malleissa tehot alakanttiin, joissa on tismalleen sama kone mutta vähemmällä turbonruuvauksella. Siispä voi myös olla että 180hv mallissa on todellisuudessa 195hv, tms...näin tehdään siksi, että eihän muuten kukaan ostaisi sitä tehokkaampaa, mikäli teholukemat olisivat liian lähellä toisiaan.

        voi vaikuttaa myös reagointiaika. Jos lähtee tehokkaammalla autolla viiveellä hitaampaa vastaan, niin tehokkaammalla on selkeästi vaikeempi jättää hitaampi, eli kyse voi olla silti kuskista vaikka olisikin automaatti. Esim. kiihdytysautoilussa jos toisella on enempi potkua autossa, niin hänelle vaihtuu valot myöhemmin.

        Kerran näin kun valoista lähti normaali Focus 2 litrasella moottorilla varustettuna Type R Civicciä vastaan jossa on 200 heppaa. Type R "nukkui" lähdössä ja Focus kuski reagoi nopeammin eikä se Type R kovinkaan helposti päässyt rinnalle vaikka noilla autoilla on joku 60 hepan tehoero.

        Sinänsä aivan sama kuinka kovaa Acco tai A5 menee, ei vaikuta ainakaan omiin yöuniin, mutta ihan mielenkiintoisia juttuja nämä on.


      • Autoilija...
        Reaktiomies kirjoitti:

        voi vaikuttaa myös reagointiaika. Jos lähtee tehokkaammalla autolla viiveellä hitaampaa vastaan, niin tehokkaammalla on selkeästi vaikeempi jättää hitaampi, eli kyse voi olla silti kuskista vaikka olisikin automaatti. Esim. kiihdytysautoilussa jos toisella on enempi potkua autossa, niin hänelle vaihtuu valot myöhemmin.

        Kerran näin kun valoista lähti normaali Focus 2 litrasella moottorilla varustettuna Type R Civicciä vastaan jossa on 200 heppaa. Type R "nukkui" lähdössä ja Focus kuski reagoi nopeammin eikä se Type R kovinkaan helposti päässyt rinnalle vaikka noilla autoilla on joku 60 hepan tehoero.

        Sinänsä aivan sama kuinka kovaa Acco tai A5 menee, ei vaikuta ainakaan omiin yöuniin, mutta ihan mielenkiintoisia juttuja nämä on.

        No eipä vaikuttanut reaktioaikakaan, sillä aloitimme laskusta kolmeen, kiihdytimme muutaman kerran ja aina lopputulos sama, noin 30km/h-160km/h. Pieni ero reaktioajassa kiriytyisi kyllä umpeen tuossa kiihdytyksessä, mikäli autoissa olisi eroa.

        En minäkään tällä asialla yöuniani menetä. Vaikka täällä tänään aika myöhään kirjoittelenkin. Mutta minusta on hämmästyttävää/naurettavaa, että joku täällä alkaa inttää vastaan. Miten jollain voi tällainen asia syödä niin paljon itsetuntoa, että joku alkaa väittämään valehtelijaksi, tai inttämään muuta vastaavaa. Ihan naurettavaa touhua.

        Uskokaa nyt jo. Kokeiltiin useampi kerta, taidosta tai kuskista ei ole kyse. Yksinkertaisesti ko. Audi ei paremmin kulkenut. Ja eihän sen eron nyt tehojenkaan puolesta mikään mielettömän suuri pitäisi ollakaan, audissa 21hv enemmän, mutta se myös painaa enemmän. Nelivetokin syö aina hieman tehoja. Itse odotin lähinnä muutaman auton mitan eroa, mikä tulisi esille etenkin suuremmilla nopeuksilla, mutta ei niin ei. Sinänsä minua ei tässä mikään muu liikuta, kuin se että Audi lupaa ko. autolle noin 6,9s 0-100km/h. Opel Insignian 2,0 T:ssa tehoa enemmän, mutta luvataan "vain" 7,6 0-100km/h. Audi taitaa hieman parannella lukujaan, mikä ei yleensäkään ole harvinaista autoilun maailmassa.

        Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä täällä ihmisiä oikein pännii kun Audi palstalla sanoo yhdenkin pahan sanan audista, tai BMW palsta Bemusta, niin heti kymmenen kirjoittajaa hyökkää kimppuun. Autoja ne vaan ovat hei, ottakaa iisisti...


      • 1.8tquatro
        Autoilija... kirjoitti:

        No eipä vaikuttanut reaktioaikakaan, sillä aloitimme laskusta kolmeen, kiihdytimme muutaman kerran ja aina lopputulos sama, noin 30km/h-160km/h. Pieni ero reaktioajassa kiriytyisi kyllä umpeen tuossa kiihdytyksessä, mikäli autoissa olisi eroa.

        En minäkään tällä asialla yöuniani menetä. Vaikka täällä tänään aika myöhään kirjoittelenkin. Mutta minusta on hämmästyttävää/naurettavaa, että joku täällä alkaa inttää vastaan. Miten jollain voi tällainen asia syödä niin paljon itsetuntoa, että joku alkaa väittämään valehtelijaksi, tai inttämään muuta vastaavaa. Ihan naurettavaa touhua.

        Uskokaa nyt jo. Kokeiltiin useampi kerta, taidosta tai kuskista ei ole kyse. Yksinkertaisesti ko. Audi ei paremmin kulkenut. Ja eihän sen eron nyt tehojenkaan puolesta mikään mielettömän suuri pitäisi ollakaan, audissa 21hv enemmän, mutta se myös painaa enemmän. Nelivetokin syö aina hieman tehoja. Itse odotin lähinnä muutaman auton mitan eroa, mikä tulisi esille etenkin suuremmilla nopeuksilla, mutta ei niin ei. Sinänsä minua ei tässä mikään muu liikuta, kuin se että Audi lupaa ko. autolle noin 6,9s 0-100km/h. Opel Insignian 2,0 T:ssa tehoa enemmän, mutta luvataan "vain" 7,6 0-100km/h. Audi taitaa hieman parannella lukujaan, mikä ei yleensäkään ole harvinaista autoilun maailmassa.

        Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä täällä ihmisiä oikein pännii kun Audi palstalla sanoo yhdenkin pahan sanan audista, tai BMW palsta Bemusta, niin heti kymmenen kirjoittajaa hyökkää kimppuun. Autoja ne vaan ovat hei, ottakaa iisisti...

        En kyllä usko sanaakaan tekstistäsi. Audi on ihan eri luokan auto kuin joku HOnda tai Ooppeli.


    • ohhhhoh

      itse pakenen 6.88sec 200hp Omamassa 1395kg. En tajua, tollaset määrät hevosvoimia ja noin "avuton"!!!

      • 0-100

      • Tässä10
        0-100 kirjoitti:

        sitten kertoa että mikä on tuo autoa. Esim. vastaavan painoinen ja tehoinen Type R menee 0-100 7,2s (uusi malli).

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/honda-civic-type-r-vs-vw-golf-gti-rot-wild-752381.html

        328ci e46. tehda lupaa 7sec, mitattu 6.88sec. 242kmh sanoo tehdas, mut netti täynnä pätkiä 250kmh... Ainakin väittävät olevan vakio kuosissa.
        Ei 7.3sec ole todellakaan huono mutta suhteessa lupaamiin tehoihin on säälittävä suoritus, huvittais nähdä penkitys suoritus tolta a5:selta.


      • Ihmettelen*
        Tässä10 kirjoitti:

        328ci e46. tehda lupaa 7sec, mitattu 6.88sec. 242kmh sanoo tehdas, mut netti täynnä pätkiä 250kmh... Ainakin väittävät olevan vakio kuosissa.
        Ei 7.3sec ole todellakaan huono mutta suhteessa lupaamiin tehoihin on säälittävä suoritus, huvittais nähdä penkitys suoritus tolta a5:selta.

        väittävät. Väittämä ei ole sama asia kuin totuus.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/doppeltest-bmw-330i-touring-gegen-mercedes-c-320-t-758236.html

        En millään jaksa uskoa että vanhempi versio menee kovempaa kuin E46 330i. Mitä järkeä Bemarin olisi tehdä uudesta painoksesta hitaampi, vaikka tehoa on yli 30 heppaa enemmän.


      • Missä vaiheessa?!?!?
        Ihmettelen* kirjoitti:

        väittävät. Väittämä ei ole sama asia kuin totuus.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/doppeltest-bmw-330i-touring-gegen-mercedes-c-320-t-758236.html

        En millään jaksa uskoa että vanhempi versio menee kovempaa kuin E46 330i. Mitä järkeä Bemarin olisi tehdä uudesta painoksesta hitaampi, vaikka tehoa on yli 30 heppaa enemmän.

        tehdas: 0-100 km/h 6,5
        Huippunopeus 250
        Mikä todennäkösesti myös hiukan alittuu kiihdytyksessä... Ja huippunopeushan on rajoitettu! Hyvät lukemat siis VAIKKA 328 on yli 100kg köykäsee. Eli miten niin olen väittänyt 328ci olevan nopeempi?


      • Malli . . . pp
        Missä vaiheessa?!?!? kirjoitti:

        tehdas: 0-100 km/h 6,5
        Huippunopeus 250
        Mikä todennäkösesti myös hiukan alittuu kiihdytyksessä... Ja huippunopeushan on rajoitettu! Hyvät lukemat siis VAIKKA 328 on yli 100kg köykäsee. Eli miten niin olen väittänyt 328ci olevan nopeempi?

        ci on coupe


    • kkppjjkk

      Nistä tuommoisia keksit? Oikea arvo on 6.6, joten kyllä se sun kadettia ihan hienosti liikennevaloissa jää.
      3.2 V6 FSI 195 kW quattro S tronic
      0-100 km/h
      6,6 s

      1700kg painavalle autolle ihan hyvä kiihtyvyys.

    • opl.

      Opel Kadett GSi -88 teho 130 hv kiihtyvyys 0-100 km/h 8,5 s

      • OpelBlitz

        7.7 16-venttiilisenä. Muistaakseni tuolle mitattiin aikanaan nopeampiakin arvoja. Siis ihan toisnpäin kuin Audilla...


      • M3CSL

        ...on parasta se, että vaikka sadantonnin Audia vertaisi kahden euron romuun, on joku heti suu vaahdossa googlettamassa todisteita OOOO:n ylivertaisuudesta...

        Jatkakaa samaan malliin!


    • 234567t
      • 234567t

      • ei vaan toimi siis

      • 234567t

      • M3CSL-omistaja

      • 234567t
        M3CSL-omistaja kirjoitti:

        Linkkiä kiitos. Taidat yrittää huijata!

        juttu:

        Daten

        Marke Audi
        Modell A4 3.2 FSI quattro
        Baujahr 10/2007
        Grundpreis 40.900 Euro
        Motor V-Motor 6 Zylinder
        Ventile 4 pro Zylinder, dohc
        Bohrung mal Hub 85,5 x 92,8 mm
        Hubraum 3197 cm³
        Verdichtung 12,5:1
        Leistung 265 PS (195 kW) bei 6500 U/min
        Drehmoment 330 Nm bei 3000 U/min
        Literleistung 83 PS (61kW)/Liter Hubraum
        Kraftübertragung Allradantrieb
        Getriebe 6-Gang vollsynchronisiert
        Gangübersetzungen I. 3.4, II. 1.905, III. 1.276, IV. 0.941, V. 0.737, VI. 0.625,
        Achsübersetzung 4,40

        Fahrwerk
        Radaufhängung (vorn/hinten) Einzelradaufhängung / Einzelradaufhängung
        Federung
        (vorn/hinten) mit Federbeinen / mit Schraubenfedern, Stoßdämpfern
        Stabilisatoren (vorn/hinten) ja / ja
        Bremsdurchmesser (vorn/hinten) 320/300 mm
        Reifenmarke Dunlop Sportmaxx GT
        Reifen (vorn) 255/35 ZR 19
        Reifengröße (vorn) 8 1/2 J x 19
        Reifen (hinten) 255/35 ZR 19
        Reifengröße (hinten) 8 1/2 J x 19

        SPAX
        sport auto-Index 6.2


        MaBe/Gewitch

        Karosserie
        Typ Limousine
        Türen/Sitzplätze 4/5

        Außenmaße
        Länge 4703 mm
        Breite 1826 mm
        Höhe 1427 mm
        Radstand 2808 mm
        Spurweite (vorn/hinten) 1552/1552 mm

        Gewichte
        Leergewicht (Hersteller) 1655 kg
        Leergewicht Testwagen (voll getankt) 1700 kg
        Gewichtverteilung (vorn/hinten) 55.47 %
        Leistungsgewicht 6,42 kg/PS


        Fahrwerte

        Beschleunigung
        0-40 km/h 1,7 s
        0-60 km/h 3,0 s
        0-80 km/h 4,3 s
        0-100 km/h 6,0 s
        0-120 km/h 8,5 s
        0-140 km/h 11,0 s
        0-160 km/h 14,5 s
        0-180 km/h 18,5 s
        0-200 km/h 23,7 s
        0-100 km/h
        (Herstellerangabe) 6,2 s
        Höchstgeschwindigkeit 250 km/h

        Elastizität
        80-100 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 3,0 s /4,2 s /5,4 s / - s
        80-120 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 6,2 s /8,6 s /11,0 s / - s
        80-140 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 9,5 s /13,2 s /17,3 s / - s
        80-160 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 13,2 s /18,6 s /24,1 s / - s
        80-180 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 17,7 s /24,3 s / - s / - s

        Fahrdynamik
        Slalom 18m 66,7 km/h

        Bremsweg
        aus 100 km/h (kalt) 36,7 m / 10,5 m/s²
        aus 100 km/h (warm) 36,7 m
        aus 200 km/h (warm) 139,0 m / 11,1 m/s²

        Verbrauch
        Kraftstoff Super Benzin
        Tankvolumen 64 L
        Maximalverbrauch 18,3 L/100 km
        Testverbrauch 14,0 L/100 km
        ECE-Verbrauch (Stadt) 13,5 L/100 km
        ECE-Verbrauch (über Land) 6,6 L/100 km
        ECE-Verbrauch (gesamt) 9,1 L/100 km
        CO2-Ausstoß 213 g/km
        Schadstoffeinstufung Euro 4

        Kosten

        Preise
        Grundpreis 40.000 Euro
        Testwagenpreis 55.875 Euro

        Unterhaltskosten
        Kfz-Steuer 216,00 Euro
        Teilkasko 577 Euro (TK 23)
        Vollkasko 2.533 Euro (TK 22)


      • 234567t
        234567t kirjoitti:

        juttu:

        Daten

        Marke Audi
        Modell A4 3.2 FSI quattro
        Baujahr 10/2007
        Grundpreis 40.900 Euro
        Motor V-Motor 6 Zylinder
        Ventile 4 pro Zylinder, dohc
        Bohrung mal Hub 85,5 x 92,8 mm
        Hubraum 3197 cm³
        Verdichtung 12,5:1
        Leistung 265 PS (195 kW) bei 6500 U/min
        Drehmoment 330 Nm bei 3000 U/min
        Literleistung 83 PS (61kW)/Liter Hubraum
        Kraftübertragung Allradantrieb
        Getriebe 6-Gang vollsynchronisiert
        Gangübersetzungen I. 3.4, II. 1.905, III. 1.276, IV. 0.941, V. 0.737, VI. 0.625,
        Achsübersetzung 4,40

        Fahrwerk
        Radaufhängung (vorn/hinten) Einzelradaufhängung / Einzelradaufhängung
        Federung
        (vorn/hinten) mit Federbeinen / mit Schraubenfedern, Stoßdämpfern
        Stabilisatoren (vorn/hinten) ja / ja
        Bremsdurchmesser (vorn/hinten) 320/300 mm
        Reifenmarke Dunlop Sportmaxx GT
        Reifen (vorn) 255/35 ZR 19
        Reifengröße (vorn) 8 1/2 J x 19
        Reifen (hinten) 255/35 ZR 19
        Reifengröße (hinten) 8 1/2 J x 19

        SPAX
        sport auto-Index 6.2


        MaBe/Gewitch

        Karosserie
        Typ Limousine
        Türen/Sitzplätze 4/5

        Außenmaße
        Länge 4703 mm
        Breite 1826 mm
        Höhe 1427 mm
        Radstand 2808 mm
        Spurweite (vorn/hinten) 1552/1552 mm

        Gewichte
        Leergewicht (Hersteller) 1655 kg
        Leergewicht Testwagen (voll getankt) 1700 kg
        Gewichtverteilung (vorn/hinten) 55.47 %
        Leistungsgewicht 6,42 kg/PS


        Fahrwerte

        Beschleunigung
        0-40 km/h 1,7 s
        0-60 km/h 3,0 s
        0-80 km/h 4,3 s
        0-100 km/h 6,0 s
        0-120 km/h 8,5 s
        0-140 km/h 11,0 s
        0-160 km/h 14,5 s
        0-180 km/h 18,5 s
        0-200 km/h 23,7 s
        0-100 km/h
        (Herstellerangabe) 6,2 s
        Höchstgeschwindigkeit 250 km/h

        Elastizität
        80-100 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 3,0 s /4,2 s /5,4 s / - s
        80-120 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 6,2 s /8,6 s /11,0 s / - s
        80-140 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 9,5 s /13,2 s /17,3 s / - s
        80-160 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 13,2 s /18,6 s /24,1 s / - s
        80-180 km/h
        (4./5./6./7. Gang) 17,7 s /24,3 s / - s / - s

        Fahrdynamik
        Slalom 18m 66,7 km/h

        Bremsweg
        aus 100 km/h (kalt) 36,7 m / 10,5 m/s²
        aus 100 km/h (warm) 36,7 m
        aus 200 km/h (warm) 139,0 m / 11,1 m/s²

        Verbrauch
        Kraftstoff Super Benzin
        Tankvolumen 64 L
        Maximalverbrauch 18,3 L/100 km
        Testverbrauch 14,0 L/100 km
        ECE-Verbrauch (Stadt) 13,5 L/100 km
        ECE-Verbrauch (über Land) 6,6 L/100 km
        ECE-Verbrauch (gesamt) 9,1 L/100 km
        CO2-Ausstoß 213 g/km
        Schadstoffeinstufung Euro 4

        Kosten

        Preise
        Grundpreis 40.000 Euro
        Testwagenpreis 55.875 Euro

        Unterhaltskosten
        Kfz-Steuer 216,00 Euro
        Teilkasko 577 Euro (TK 23)
        Vollkasko 2.533 Euro (TK 22)

        Nicht nur Kinderaugen beginnen zu leuchten. Auch Erwachsene lassen sich von der Magie der strahlenden Pupillen einfangen. Das Tagfahrlicht des neuen Audi A4, als schwungvoller Lidstrich zelebriert, verfehlt seine Wirkung nicht. Für manche wirkt er überschminkt. Egal – er polarisiert. Wie überhaupt der ganze Testwagen mit vollem Ausstattungsornat inklusive S-Line-Paket eine polarisierende, dynamische Kampfansage an die Dauerrivalen BMW Dreier und Mercedes C-Klasse darstellt. Oder, wie Wolfgang Egger, Leiter Design des Audi Konzerns, es auszudrücken pflegt: „Das Gefühl für die Fahrdynamik wird durch die neuen Proportionen sofort spürbar.“ Na dann ... Der A4 hat sich also viel vorgenommen, vor allem bezüglich der Agilität.

        Der Audi A4 3.2 FSI quattro – die stattliche Limousine

        Er soll ein neues Kapitel der Fahrdynamik aufschlagen: Mit dem unlängst überarbeiteten Allradsystem, das auf eine hecklastigere Momentenverteilung baut sowie Fahrwerkskomponenten aus Aluminium. Und unter Mithilfe eines Hinterachsdifferenzials, das zur höheren Kurvengier dem kurvenäußeren Rad mehr Kraft zuteilt. Bei so viel technischen und theoretischen Vorschusslorbeeren fleht der A4 3.2 FSI quattro geradezu nach einem Ausflug ins Hockenheimer Motodrom. Der Weg dorthin führt zunächst durch dichten Stadtverkehr mit kreuzenden Straßenbahnschienen, was bei der stattlichen Limousine auf kein allzu großes Verständnis stößt. Die 19-Zöller stolpern ungelenk über kurze Absätze. Und von Spurrillen fühlen sich die 255 Millimeter breiten Dunlop SportMaxx GT-Reifen animiert, den Allradler immer wieder dezent aus dem Ruder laufen zu lassen. Zudem wirkt die elektrisch unterstützte Lenkung übertrieben direkt, schwergängig sowie befremdlich synthetisch.


      • 234567t
        234567t kirjoitti:

        Nicht nur Kinderaugen beginnen zu leuchten. Auch Erwachsene lassen sich von der Magie der strahlenden Pupillen einfangen. Das Tagfahrlicht des neuen Audi A4, als schwungvoller Lidstrich zelebriert, verfehlt seine Wirkung nicht. Für manche wirkt er überschminkt. Egal – er polarisiert. Wie überhaupt der ganze Testwagen mit vollem Ausstattungsornat inklusive S-Line-Paket eine polarisierende, dynamische Kampfansage an die Dauerrivalen BMW Dreier und Mercedes C-Klasse darstellt. Oder, wie Wolfgang Egger, Leiter Design des Audi Konzerns, es auszudrücken pflegt: „Das Gefühl für die Fahrdynamik wird durch die neuen Proportionen sofort spürbar.“ Na dann ... Der A4 hat sich also viel vorgenommen, vor allem bezüglich der Agilität.

        Der Audi A4 3.2 FSI quattro – die stattliche Limousine

        Er soll ein neues Kapitel der Fahrdynamik aufschlagen: Mit dem unlängst überarbeiteten Allradsystem, das auf eine hecklastigere Momentenverteilung baut sowie Fahrwerkskomponenten aus Aluminium. Und unter Mithilfe eines Hinterachsdifferenzials, das zur höheren Kurvengier dem kurvenäußeren Rad mehr Kraft zuteilt. Bei so viel technischen und theoretischen Vorschusslorbeeren fleht der A4 3.2 FSI quattro geradezu nach einem Ausflug ins Hockenheimer Motodrom. Der Weg dorthin führt zunächst durch dichten Stadtverkehr mit kreuzenden Straßenbahnschienen, was bei der stattlichen Limousine auf kein allzu großes Verständnis stößt. Die 19-Zöller stolpern ungelenk über kurze Absätze. Und von Spurrillen fühlen sich die 255 Millimeter breiten Dunlop SportMaxx GT-Reifen animiert, den Allradler immer wieder dezent aus dem Ruder laufen zu lassen. Zudem wirkt die elektrisch unterstützte Lenkung übertrieben direkt, schwergängig sowie befremdlich synthetisch.

        Mehr zum Thema


        Audi A4
        Der Clan-KlonAudi
        DTM-Fahrerkader stehtSchlagworte
        Audi · A4 · Mittelklasse · 3.2 FSI · quattro · Einzeltest
        Modi auswählen auf Knopfdruck

        Dagegen gibt es jedoch teilweise Abhilfe: Das im Testwagen installierte Audi drive select (2.135 Euro Aufpreis) soll‘s den individuellen Bedürfnissen nach richten. Auf Knopfdruck lassen sich unterschiedliche Modi anwählen, die Einfluss auf die Sensibilität des Gaspedals, der Lenkkräfte sowie deren Übersetzung nehmen. Und die elektromagnetischen Ventile der so genannten CDC-Dämpfer offerieren eine differenzierte Fahrwerksabstimmung. In der Stufe comfort vollzieht das Aluminiumfahrwerk das Anfedern bei kurzen Stößen gekonnter. Derart konfiguriert bietet der A4 auch einen angemessenen Langstreckenkomfort sowie ein praktikables Lenkgefühl – ganz zu schweigen von den übrigen Annehmlichkeiten.

        Platz und Raumgefühl wähnen die Insassen nämlich eine Fahrzeugklasse höher. An der Perfektion der Verarbeitung gibt es ebenso wenig zu mäkeln wie an der schlüssigen Anordnung der Instrumente und Schalter. Nur das im vollen Ausstattungsornat reichhaltige Angebot an elektronischen Einstellungsmöglichkeiten will vor Fahrtantritt verinnerlicht sein. Auch wenn sich die Bedienungsanleitung gar während der Fahrt vom gut ablesbaren Navigationsbildschirm abrufen lässt. Die elektronischen und räumlichen Annehmlichkeiten drücken unterm Strich jedoch auch aufs Gewicht. Immerhin glatte 1,7 Tonnen wiegt der Allradler mit seinem 265 PS starken Sechszylinder. Andererseits bietet der – wie bereits beim A5 praktiziert – neu konstruierte Antriebsstrang die Möglichkeit, den Motor zentraler über der Vorderachse zu platzieren.

        Der sportlichste A4

        Ein technischer Kniff, dessen Resultat sich nahe an das Optimum einer paritätischen Gewichtsverteilung heranpirscht. Schließlich verteilt sich das Gesamtgewicht des A4 3.2 quattro im Verhältnis von 55,5 zu 44,5 Prozent auf Vorder- beziehungsweise Hinterachse. Verheißungsvolle Werte, die sogar jene des Audi S5 überbieten (siehe Supertest Ausgabe 1/08). So kommt es also nicht von ungefähr, dass der neue und in dieser Form momentan sportlichste A4 die fahrdynamische Herausforderung auf dem Kleinen Kurs in Hockenheim mit einem erfrischenden Tatendrang annimmt.

        Vom oftmals kritisierten Untersteuern blieb nur noch ein kläglicher Rest in engen Kurven übrig. Ansonsten wird der Dynamic-Modus mit der extrem straffen Dämpfer-Kennlinie seinem Anspruch vollauf gerecht. Auf der Rennstrecke passt das Feedback der Lenkung, die Einlenkbefehle schnörkellos und präzise in die Tat umsetzt. Mit dem Grenzbereich geht der A4 unter Last ein neutrales Verhältnis ein. Losgelöst von der zweistufigen ESP-Leine sind sanftmütige Lastwechselreaktionen erkennbar. Gerade genug, um den Spieltrieb mit der ausgeprägten Agilität zu unterstützen. Ohne Zweifel: So engagiert haben sich die vier Ringe in Limousinenform auf der Rennstrecke bislang nicht bewegen lassen. Dennoch ziehen im Parcours durch den 18-Meter-Slalom kurz dunkle Wolken auf. Bei den schnell aufeinander folgenden Amplituden ist der Dynamik-Modus keine Hilfe.


        In 6,0 Sekunden von Null auf Hundert

        Vielmehr fühlt sich der Fahrer vom System entkoppelt. Die Comfort-Stellung ist in diesem Fall die deutlich bessere Alternative. Sie bietet ein neutrales, berechenbares Gebaren und ein den Anforderungen angemessen ehrliches Gefühl in der elektrischen Lenkung. Dass sich im Testwagen nach der mit einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 66,7 km/h zügig absolvierten Slalomprüfung das Lenkrad um 90 Grad verstellt und erst nach mehreren Neustarts wieder automatisch in die Nulllage zurückversetzt, hinterlässt allerdings ein mulmiges Gefühl.

        Absolut zufriedenstellend verläuft hingegen die Flucht nach vorn. Mit 6,0 Sekunden für den Spurt auf 100 km/h unterbietet der Testwagen sogar die Werksangabe. Der Schaltstock flutscht kurz und knapp durch die Gassen. Der V6 windet sich mit einer gierigen und leichtfüßigen Art bis auf über 7.000/min hinauf. Tonal zeigt sich der Direkteinspritzer dabei keineswegs pennälerhaft, sondern mit einem elegant zurückhaltenden Volumen. Das reicht ja schließlich auch, wenn man sich fahrdynamisch derart gut in Szene zu setzen versteht. Ganz zu schweigen von diesem Blick...


      • 234567t
        M3CSL-omistaja kirjoitti:

        Linkkiä kiitos. Taidat yrittää huijata!

        ei toimi niin avaa Sportauto Onlinen sivu http://www.sportauto-online.de/

        Laita kohtaa suchen Audi A4 3.2 ja valitse yläpuolelta Tests, niin pitäisi löytyä., kuvassa valkoinen A4 takaviistosta kuvattuna.


      • M3CSL
        234567t kirjoitti:

        Mehr zum Thema


        Audi A4
        Der Clan-KlonAudi
        DTM-Fahrerkader stehtSchlagworte
        Audi · A4 · Mittelklasse · 3.2 FSI · quattro · Einzeltest
        Modi auswählen auf Knopfdruck

        Dagegen gibt es jedoch teilweise Abhilfe: Das im Testwagen installierte Audi drive select (2.135 Euro Aufpreis) soll‘s den individuellen Bedürfnissen nach richten. Auf Knopfdruck lassen sich unterschiedliche Modi anwählen, die Einfluss auf die Sensibilität des Gaspedals, der Lenkkräfte sowie deren Übersetzung nehmen. Und die elektromagnetischen Ventile der so genannten CDC-Dämpfer offerieren eine differenzierte Fahrwerksabstimmung. In der Stufe comfort vollzieht das Aluminiumfahrwerk das Anfedern bei kurzen Stößen gekonnter. Derart konfiguriert bietet der A4 auch einen angemessenen Langstreckenkomfort sowie ein praktikables Lenkgefühl – ganz zu schweigen von den übrigen Annehmlichkeiten.

        Platz und Raumgefühl wähnen die Insassen nämlich eine Fahrzeugklasse höher. An der Perfektion der Verarbeitung gibt es ebenso wenig zu mäkeln wie an der schlüssigen Anordnung der Instrumente und Schalter. Nur das im vollen Ausstattungsornat reichhaltige Angebot an elektronischen Einstellungsmöglichkeiten will vor Fahrtantritt verinnerlicht sein. Auch wenn sich die Bedienungsanleitung gar während der Fahrt vom gut ablesbaren Navigationsbildschirm abrufen lässt. Die elektronischen und räumlichen Annehmlichkeiten drücken unterm Strich jedoch auch aufs Gewicht. Immerhin glatte 1,7 Tonnen wiegt der Allradler mit seinem 265 PS starken Sechszylinder. Andererseits bietet der – wie bereits beim A5 praktiziert – neu konstruierte Antriebsstrang die Möglichkeit, den Motor zentraler über der Vorderachse zu platzieren.

        Der sportlichste A4

        Ein technischer Kniff, dessen Resultat sich nahe an das Optimum einer paritätischen Gewichtsverteilung heranpirscht. Schließlich verteilt sich das Gesamtgewicht des A4 3.2 quattro im Verhältnis von 55,5 zu 44,5 Prozent auf Vorder- beziehungsweise Hinterachse. Verheißungsvolle Werte, die sogar jene des Audi S5 überbieten (siehe Supertest Ausgabe 1/08). So kommt es also nicht von ungefähr, dass der neue und in dieser Form momentan sportlichste A4 die fahrdynamische Herausforderung auf dem Kleinen Kurs in Hockenheim mit einem erfrischenden Tatendrang annimmt.

        Vom oftmals kritisierten Untersteuern blieb nur noch ein kläglicher Rest in engen Kurven übrig. Ansonsten wird der Dynamic-Modus mit der extrem straffen Dämpfer-Kennlinie seinem Anspruch vollauf gerecht. Auf der Rennstrecke passt das Feedback der Lenkung, die Einlenkbefehle schnörkellos und präzise in die Tat umsetzt. Mit dem Grenzbereich geht der A4 unter Last ein neutrales Verhältnis ein. Losgelöst von der zweistufigen ESP-Leine sind sanftmütige Lastwechselreaktionen erkennbar. Gerade genug, um den Spieltrieb mit der ausgeprägten Agilität zu unterstützen. Ohne Zweifel: So engagiert haben sich die vier Ringe in Limousinenform auf der Rennstrecke bislang nicht bewegen lassen. Dennoch ziehen im Parcours durch den 18-Meter-Slalom kurz dunkle Wolken auf. Bei den schnell aufeinander folgenden Amplituden ist der Dynamik-Modus keine Hilfe.


        In 6,0 Sekunden von Null auf Hundert

        Vielmehr fühlt sich der Fahrer vom System entkoppelt. Die Comfort-Stellung ist in diesem Fall die deutlich bessere Alternative. Sie bietet ein neutrales, berechenbares Gebaren und ein den Anforderungen angemessen ehrliches Gefühl in der elektrischen Lenkung. Dass sich im Testwagen nach der mit einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 66,7 km/h zügig absolvierten Slalomprüfung das Lenkrad um 90 Grad verstellt und erst nach mehreren Neustarts wieder automatisch in die Nulllage zurückversetzt, hinterlässt allerdings ein mulmiges Gefühl.

        Absolut zufriedenstellend verläuft hingegen die Flucht nach vorn. Mit 6,0 Sekunden für den Spurt auf 100 km/h unterbietet der Testwagen sogar die Werksangabe. Der Schaltstock flutscht kurz und knapp durch die Gassen. Der V6 windet sich mit einer gierigen und leichtfüßigen Art bis auf über 7.000/min hinauf. Tonal zeigt sich der Direkteinspritzer dabei keineswegs pennälerhaft, sondern mit einem elegant zurückhaltenden Volumen. Das reicht ja schließlich auch, wenn man sich fahrdynamisch derart gut in Szene zu setzen versteht. Ganz zu schweigen von diesem Blick...

        Taist kirjoittaa omasta päästäsi, ei löydy lehdestä tuollaista.


      • 234567t
        M3CSL kirjoitti:

        Taist kirjoittaa omasta päästäsi, ei löydy lehdestä tuollaista.

        avaisit sen nettisivun ja käyttäisit haku (suchen) kohtaa. Tuolla alempana on ohjeet.
        Jos et vieläkään löydä niin sitten on sinussa jotain vikaa.


    • meikäläinen tässä

      Joo, just ja kuinkas usein sitä ajetaan kilpaa 0-100kmh?
      7,3 tai 6,6 niin mitä sitten.

      Ei kai nyt ainoa auton hankintaa ratkaiseva asia ole kiihtyvyys?
      A5 ja Passat CC voisi muitakin ominaisuuksia miettiä, vai

      • OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

        Lähinnä tässä oli kysymys siitä, että kuinka 265-heppainen auto voi kiihtyä noin hitaasti?
        Ja miksi se jää niin paljon luvatusta arvosta?

        Kyllähän tuolla varmaan 7.3:llakin toimeen tulee.


      • ..........
        OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO kirjoitti:

        Lähinnä tässä oli kysymys siitä, että kuinka 265-heppainen auto voi kiihtyä noin hitaasti?
        Ja miksi se jää niin paljon luvatusta arvosta?

        Kyllähän tuolla varmaan 7.3:llakin toimeen tulee.

        ainakin mittausten mukaan kiihtyy tasan 6s 0-100, siinä on tasan sama moottori.


      • amunds
        .......... kirjoitti:

        ainakin mittausten mukaan kiihtyy tasan 6s 0-100, siinä on tasan sama moottori.

        Kyseenalaistatko SAKSAN ARVOSTETUIMMAN autolehden mittauksen?

        7.3 sekuntia oli aika ja sillä selvä.

        Elä sen kanssa.


      • ........
        amunds kirjoitti:

        Kyseenalaistatko SAKSAN ARVOSTETUIMMAN autolehden mittauksen?

        7.3 sekuntia oli aika ja sillä selvä.

        Elä sen kanssa.

        oli juuri mitattu se 6s.


      • 8988898988
        ........ kirjoitti:

        oli juuri mitattu se 6s.

        jokataupaukses a5 7.3sec saksan arvostetuimmas lehdes... Eli Hidas


      • 2345654
        8988898988 kirjoitti:

        jokataupaukses a5 7.3sec saksan arvostetuimmas lehdes... Eli Hidas

        lehdessä, eli arvostetuimmassa lehdessä vastaava A4 meni 6s joka on se oikea kiihtyvyys. A5 ja A4 ovat saman painoisia samalla moottorilla.


      • Autoilija...
        2345654 kirjoitti:

        lehdessä, eli arvostetuimmassa lehdessä vastaava A4 meni 6s joka on se oikea kiihtyvyys. A5 ja A4 ovat saman painoisia samalla moottorilla.

        Auto motor und sportin mukaan ETUVETOINEN A5 3,2 multitronic kiihtyy 0-100km/h 6,6s.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/mercedes-e-350-cgi-blue-efficiency-audi-a5-fsi-und-bmw-335i-1327335.html?item=34

        Tästä voinee päätellä että 3,2 Quattro kiihtyy 0-100km/h noin 7,0s, ei missään nimessä kuuden pintaan. Etuvetoinen multitronic kiihtyy aivan varmasti paremmin kuin Quattro. Vaikka Suomen olosuhteissa Quattro onkin paljon järkevämpi vaihtoehto. Jos joku sellaisen mittauksen on löytänyt niin laittakaahan linkkiä, jossa Quattro kiihtyisi n. 6,0 s niin sen minäkin haluaisin nähdä. Siihen en usko.

        BMW 335i kiihtyi 5,7s ja Bemari kyllä jättää ko. Audin aivan kevyesti. Vaikka itse Audin itselleni mielummin ottaisinkin. Passat CC 3,6, jossa 300hv, kiihtyy 6,1s mittauksien mukaan. Sitä ei tosin tuossa testissä ole, mutta muistan lukeman saksalaisesta autolehdestä.

        Onko näillä sekunnin kymmenyksillä sitten jotain väliä? Ei nyt niin kauheasti, erot ovat aika mitättömät, joten kukin valinnee autonsa muiden seikkojen perusteella. Omasta mielestä Passat CC on tässä porukassa ylivoimainen vaihtoehto jos hintakin huomioidaan.


      • -----------.
        Autoilija... kirjoitti:

        Auto motor und sportin mukaan ETUVETOINEN A5 3,2 multitronic kiihtyy 0-100km/h 6,6s.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/mercedes-e-350-cgi-blue-efficiency-audi-a5-fsi-und-bmw-335i-1327335.html?item=34

        Tästä voinee päätellä että 3,2 Quattro kiihtyy 0-100km/h noin 7,0s, ei missään nimessä kuuden pintaan. Etuvetoinen multitronic kiihtyy aivan varmasti paremmin kuin Quattro. Vaikka Suomen olosuhteissa Quattro onkin paljon järkevämpi vaihtoehto. Jos joku sellaisen mittauksen on löytänyt niin laittakaahan linkkiä, jossa Quattro kiihtyisi n. 6,0 s niin sen minäkin haluaisin nähdä. Siihen en usko.

        BMW 335i kiihtyi 5,7s ja Bemari kyllä jättää ko. Audin aivan kevyesti. Vaikka itse Audin itselleni mielummin ottaisinkin. Passat CC 3,6, jossa 300hv, kiihtyy 6,1s mittauksien mukaan. Sitä ei tosin tuossa testissä ole, mutta muistan lukeman saksalaisesta autolehdestä.

        Onko näillä sekunnin kymmenyksillä sitten jotain väliä? Ei nyt niin kauheasti, erot ovat aika mitättömät, joten kukin valinnee autonsa muiden seikkojen perusteella. Omasta mielestä Passat CC on tässä porukassa ylivoimainen vaihtoehto jos hintakin huomioidaan.

        335i:tä oikeaan verrokkiin eli S4 Audiin, niin BMW ottaa todella reippaasti turpaan.
        Se linkki jossa Audi kiihtyi 6s löytyy tästä keskustelusta nimimerkin "234567t" viesteistä, sieltä ne mittaukset löytyy.


      • Autoilija...
        -----------. kirjoitti:

        335i:tä oikeaan verrokkiin eli S4 Audiin, niin BMW ottaa todella reippaasti turpaan.
        Se linkki jossa Audi kiihtyi 6s löytyy tästä keskustelusta nimimerkin "234567t" viesteistä, sieltä ne mittaukset löytyy.

        Kyseinen linkki ei näytä toimivan. Enkä missään nimessä usko, että A4/5 3,2 kiihtyisi tuossa ajassa nollasta satkuun. Itse nyt laitoin vain tuon yhden linkin, mutta kaikissa näkemissäni testeissä aika on ollut luokkaa 6,6-7,0s. Jos myös verrataan aikaa muihin vastaavan tehoisiin ja kokoisiin autoihin, niin epä ne alle kuuteen sekuntiin kykene. Siis ei bemarit, audit, volkkarit, eikä edes Insignia OPC (325hv) kellottanut alle kuutta sekuntia. Siihen vaaditaan jo vähintään se 300 hv, eikä silläkään paljoa alle kuuden päästä, esim se Passat CC oli mitattu 6,1 sekuntiin. Siinä on kuitenkin selvästi enemmän tehoa ja vääntöä.

        Sinun tekstistäsi taas näkyy lapsellisuus ja fanaattisuus, "BMW ottaa reippaasti turpaan". Ei tässä nyt S4 Audista puhuttukaan, vaan A4:sta 3,2l koneella.

        Minä en ota kantaa näiden merkkien paremmuuteen. Jokaisessa puolensa, vaikka täällä lapselliset kinastelijat eivät sitä voikaan myöntää. Sen sijaan ihan teknisistä syistä minua kiinnostaa se kiihtyvyysarvo, enkä ikinä usko että 3,2l A4 kellottaa satasen kuuteen sekuntiin. Tai sitten kyseessä on ollut jokin ihme yksilö, sillä olen lukenut ueita testejä ko. autosta ja jossain 6,6-7,0s välillä ollaan. Ja toisaalta edelleen vähän ihmettelen sitä, että 2,0 T Quattro A5 ei jättänyt Accordia senttiäkään, vaikka autolle luvataan 6,9s nollasta satkuun. Tuskin se Accordikaan ihan siihen 6,9:ään kiihtyy.


      • )()()(
        2345654 kirjoitti:

        lehdessä, eli arvostetuimmassa lehdessä vastaava A4 meni 6s joka on se oikea kiihtyvyys. A5 ja A4 ovat saman painoisia samalla moottorilla.

        Ei ollut sama lehti, eikä sama auto. Tyhmä?


      • ,,,,,,,,,
        )()()( kirjoitti:

        Ei ollut sama lehti, eikä sama auto. Tyhmä?

        A5 Sportback ovat teknisesti samoja ja saman painoisia, ulkonäkö vain erottaa ne.


    • Suomen nopein

      alle 5 s veltosta velttoon.

    • ........

      Olisko pikkaisen pitkät välitykset, tai sitten pikkaisen liikaa äänieristystä ja painoa. Ei 3.2L moottori ole mikään tykki, mutta siinä olisi potentiaalia kyllä, 2 turboa vaan mukaan niin alkaa liikahtaa :D

    • 13+19

      Aika uskomattomia lukemia. Liian painavia on nykyautoista tullut. Ennen 250 heppaa antoivat urheiluauton suorituskyvyn.

      A5:ssa tuntunee tuo paino myös ajettavuudessa?

      • eci!

        jos mulla ois varaa tuollaseen autoon, niin mä lähtisin 15 minuuttia aikasemmin jotta ehtisin naatiskeleen ees hetken ajamisesta...tylsäähän se on vedättää joka valoista ku viimistä päivää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      2453
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      110
      1067
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      841
    8. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      89
      837
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      829
    10. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      51
      743
    Aihe