olemassa joku muukin vaihdevuosipalsta? Tuntuu kummalliselta, että täällä on niin vähän käyttäjiä kun Suomessa on ainakin puoli miljoonaa 45 - 60 vuotiasta naista. Vai näinkö vähän meitä netin käyttäjiä on ikäluokassamme?
Onkohan
13
443
Vastaukset
- ihmetellyt myös
Samaa miettinyt, koska täällä on ihan älyttömän "kuollutta" tätä nykyyään. Tuntuu, että ihan pari kolme kirjoittajaa on täällä aktiivisena. Olen itsekkin yrittänyt löytää niitä muita palstoja, mutta ne mitkä olen löytänyt, niin niissä ei ole tämänkään vertaa uutta asiaa, vaan ovat jotain vanhoja vuosien takaa.
- *dolfina
Verkkoklinikalla on vaihdevuosifoorumi. Siellä oli vilkasta keskustelua vielä 2005, mutta sitten sitä portaalia muutettiin ja vaihdevuosipalsta ja moni muukin keskustelu tyrehtyi kokonaan. Sonera Plazan Ellit osiossa oli vaihdevuosipalsta ja siitä julkaistiin tutkimuskin. Mutta sitten ne poistivat sen palstan, liittivät sen yhteen naistentautien kanssa!
- itku herkässä
Olen seurannut tätä palstaa päivittäin vajaa 3 vuotta ja hiljaiseksi on nyt mennyt. Tuskin palstan uudistus syynä tai yhteen aikaan riehuneet asiattomat kommentit/nimimerkit. Minäkin aikoinaan kirjoittelin tänne paljon kun oireita oli (on kyllä edelleenkin) ja lääkitystä tuli ym. Ja saatampa joskus kysäistä tai vastata vieläkin joskus, mutta harvemmin. Sen olen huomannut, että jotkut samat asiat pyörii täällä useasti, tarkoitan lähinnä niitä, joiden vaihdevuosioireet on alkamassa. Minullekkin vastattiin silloin aikoinaan jotain, että mitä sä tätä enää kysyt, kun on moneen kertaan palstalla keskusteltu. Mutta eihän sitä jaksa koko palstan keskusteluja vuosien takaa käydä läpi, että löytää vastauksen. Minä siis ajattelen, että "uskaltaako" tänne enää kirjoitella, kun vastauksia ei tule tai tulee asiattomia. Tai kukaan ei viitsi enää vastata, jos omalla kohdalla kysytty asia on jo selvä. Kirjoitelkaa naiset. Kyllä täällä on varmasti paljon meitä, ketkä ainakin lukee tätä palstaa päivittäin ja kyllä vastataankin. Tulikohan tämä sepustus ymmärrettävästi...:)
- ihmetellyt myös
Kyllähän näissä ketjuissa näkyy noita lukukertoja olevan. Luultavasti porukka selaa vanhoja ketjuja ja hakee apua vaivoihinsa niistä ennen, kuin uskaltautuvat kysäsee. Itse myös selaan välillä vanhoja ketjuja, mutta mielellään sitä kysyisi ihan omalla viestillä ja näin saa ihan uutta tämän päivän tietoa kysymyksiinsä, jos saa:)
- Mumma
ihmetellyt myös kirjoitti:
Kyllähän näissä ketjuissa näkyy noita lukukertoja olevan. Luultavasti porukka selaa vanhoja ketjuja ja hakee apua vaivoihinsa niistä ennen, kuin uskaltautuvat kysäsee. Itse myös selaan välillä vanhoja ketjuja, mutta mielellään sitä kysyisi ihan omalla viestillä ja näin saa ihan uutta tämän päivän tietoa kysymyksiinsä, jos saa:)
Olen myös vakituinen lukija , joskus vastaankin, mutta kaikki uudet keskustelut jotka olen aloittanut, ovat melkein loppuneet pariin tylyyn vastaukseen. Miksi pitää tarkoituksella loukata ihmisiä jotka suurin osa kuitenkin on tosissaan näiden vaivojen kanssa ja haluaisi jakaa tuntojaan. Jos harmittaa toisten tyhmät kysymykset niin eikö voi jättää kommentoimatta. Ymmärrystä Ystävät.
- *dolfina
Mumma kirjoitti:
Olen myös vakituinen lukija , joskus vastaankin, mutta kaikki uudet keskustelut jotka olen aloittanut, ovat melkein loppuneet pariin tylyyn vastaukseen. Miksi pitää tarkoituksella loukata ihmisiä jotka suurin osa kuitenkin on tosissaan näiden vaivojen kanssa ja haluaisi jakaa tuntojaan. Jos harmittaa toisten tyhmät kysymykset niin eikö voi jättää kommentoimatta. Ymmärrystä Ystävät.
Tämä tapa kommunikoida on sellainen, että keskustelusta tulee helposti tylyä. Tässä ei näe sitä toista ihmistä eikä sanomisiaan voi mitenkään suhteuttaa siihen, kenelle sanoo. Tämä tapa kommunikoida on jotenkin kylmä ja kova, asiallinen. Tiedän, että olen empaattinen ihminen eli osaan hyvin eläytyä toisen tilaan, mutta tässä mediassa sitä toisen tilaa ei näe.
- tiukkana...
*dolfina kirjoitti:
Tämä tapa kommunikoida on sellainen, että keskustelusta tulee helposti tylyä. Tässä ei näe sitä toista ihmistä eikä sanomisiaan voi mitenkään suhteuttaa siihen, kenelle sanoo. Tämä tapa kommunikoida on jotenkin kylmä ja kova, asiallinen. Tiedän, että olen empaattinen ihminen eli osaan hyvin eläytyä toisen tilaan, mutta tässä mediassa sitä toisen tilaa ei näe.
itsellekin että pysyy asiassa. Minua on kehuttu empaattiseksi ja ymmärtäväksi ihmiseksi. En tarvitse henkilökohtaista yhteyttä keskustelussa ollakseni empaattinen, ehkäpä minulla on tällainen ominaisuus. Siksi pyrin vastaamaan näihin keskusteluihin aina asiallisesti. En kirjoita tylyjä vastauksia, ei ole mitään tarvetta, olen sitten kirjoittamatta. Aika harvoin aloitan jotain uutta ketjua enää nykyisin, koska oma tilanteeni on jo siksi vanha että olen enemmänkin antavana puolena.
Onhan noita tylyjä vastauksia tullut minunkin kirjoituksiini, mutta olen ne hypännyt yli välittämättä niistä. Ne ovat jonkin mahdollisesti häiriintyneen ihmisen omia ajatuksia, eikä ne koske minua. Väittelyn asteelle ei kannata lähteä.
Mutta luetaan ja kirjoitetaan tälle palstalle ahkerasti että se pysyy hengissä. Välttämättä joka päivälle ei tule mitään uutta, mutta se ei osoita mielestäni palstan kuolemaa. Seuraavana päivänä voi tulla tusinakin verran uusia kommentteja. - *pesuvesi
tiukkana... kirjoitti:
itsellekin että pysyy asiassa. Minua on kehuttu empaattiseksi ja ymmärtäväksi ihmiseksi. En tarvitse henkilökohtaista yhteyttä keskustelussa ollakseni empaattinen, ehkäpä minulla on tällainen ominaisuus. Siksi pyrin vastaamaan näihin keskusteluihin aina asiallisesti. En kirjoita tylyjä vastauksia, ei ole mitään tarvetta, olen sitten kirjoittamatta. Aika harvoin aloitan jotain uutta ketjua enää nykyisin, koska oma tilanteeni on jo siksi vanha että olen enemmänkin antavana puolena.
Onhan noita tylyjä vastauksia tullut minunkin kirjoituksiini, mutta olen ne hypännyt yli välittämättä niistä. Ne ovat jonkin mahdollisesti häiriintyneen ihmisen omia ajatuksia, eikä ne koske minua. Väittelyn asteelle ei kannata lähteä.
Mutta luetaan ja kirjoitetaan tälle palstalle ahkerasti että se pysyy hengissä. Välttämättä joka päivälle ei tule mitään uutta, mutta se ei osoita mielestäni palstan kuolemaa. Seuraavana päivänä voi tulla tusinakin verran uusia kommentteja.Se mikä on yhdelle asiallinen vastaus, hyvää tarkoittaen kirjoitettu, voi olla toiselle kuin punainen vaate härälle. Esimerkkinä tästä, vastasin jokin aika sitten asiallisesti muistuttaen munasarjakystan mahdollisuudesta ja se tulkittiin pelotteluna ja sain vastaani vastalauseiden ryöpyn. Se oli väärinkäsitys, jota ei olis koskaan voinut tapahtua elävässä elämässä, tämä keskustelu on niin sokeaa.
- vv***
Mumma kirjoitti:
Joka vaivaan tai tuntemukseen suositellaan lääkäriä..luontaistuotteet haukutaan vaarallisiksi.
Seksistä ja orgasmeista yms ei saa puhua tai joku vetää herneet nenään.
Mistä täällä kannattaa puhua vv-ikäisen että saisi asiallisia vastauksia?
- Vaivoja lainkaan
nyt kaivataan! Kiitos vastauksistanne! Me taidamme olla niitä viimeisiä fiksuja ihmisiä, jotka ovat saaneet sellaisen kasvatuksen aikoinaan, ettei saa pitää liikaa meteliä itsestään, pitää vain olla ahkera. Luovutamme herkästi, jos joku sanoo pahasti ja väistymme sivummalle. Tämän päivän meno on toisenlaista. Moni ikäiseni viisikymppinen - kuusikymmppinen on sen kokenut jo istuessaan työkkärissä nuoren kovakatseisen naisen edessä. Olen ajatellut, että tämä on varsinainen rohmuamisen vuosisata, mikä on menossa. Jos ei pidä puoliaan niin jää taatusti jalkoihin.
Usein tällä palstalla huomautellaan jos puhutaan muustakin kuin vaihdevuosioireista. Minun mielestäni elämä on kokonaisvaltaista, vaihdevuosioireet ovat vain yksi tekijä meidän elämässämme. Kyllä muistakin asioita pitää voida keskustella. Pitäisiköhän perustaa uusi palsta, joka sallisi keskustelun rönsyilyn muihinkiin aiheisiin. Kyllä me tarvitsemme ja haemme tukea kanssasisariltamme.- Vaihtoon meni
Kyllä täällä lukijoita piisaa. Tuossa yhdessä viestissä on lukijoita yli 72000. Ehkä meitä kirjoittelijoita tosiaan on harvassa. Me ollaan sitä ikäluokka, että moni pelkää kirjoittaa nettiin. Rohkeasti vain kirjoittamaan.
Rohkeutta se kirjoittaminen tosiaan vaatii kun täällä leijonan luolassa on äkäisiä ja kateellisia vaihdevuotisia pilvin pimein. Toiset puolustaa verissä suin luomuhoitoa ja arvostelevat lääkkeitä käyttäviä ja tietenkin päin vastoin. Ne on ne hermot kireällä ja loukkaantumisen kynnys on olematon.
Pidetään vaan yhtä köyttä kaiki luomunaiset ja lääkkeitä käyttävät vaihdevuosiellit. Samassa veneessä me kaikki kuitenkin ollaan eli matkalla aina vain huonompaan suuntaan;) - Alamäen laskija
Vaihtoon meni kirjoitti:
Kyllä täällä lukijoita piisaa. Tuossa yhdessä viestissä on lukijoita yli 72000. Ehkä meitä kirjoittelijoita tosiaan on harvassa. Me ollaan sitä ikäluokka, että moni pelkää kirjoittaa nettiin. Rohkeasti vain kirjoittamaan.
Rohkeutta se kirjoittaminen tosiaan vaatii kun täällä leijonan luolassa on äkäisiä ja kateellisia vaihdevuotisia pilvin pimein. Toiset puolustaa verissä suin luomuhoitoa ja arvostelevat lääkkeitä käyttäviä ja tietenkin päin vastoin. Ne on ne hermot kireällä ja loukkaantumisen kynnys on olematon.
Pidetään vaan yhtä köyttä kaiki luomunaiset ja lääkkeitä käyttävät vaihdevuosiellit. Samassa veneessä me kaikki kuitenkin ollaan eli matkalla aina vain huonompaan suuntaan;)hauska viesti! Enemmän tällaisia kaivataankin. Onkohan niin, että pitäisi viljellä enemmän huumoria, eikä ottaa asioita kovin henkilökohtaisesti. Nauraminen on hyvää lääkettä kenelle tahansa. Asiathan täällä keskustelevat, ihmiset ovat siellä jossakin tietokoneen takana. Tietenkin on eri asia jos joku tahallaan yrittää pelotella, sellaisiakin liikkuu nettipalstoilla. Mittasuhteet ymmärtää kun sulkee palstan ja antaa asian mennä ohitse. Sitäpaitsi, suuttuminenkin on hyväksi ihmiselle, se virkistää ja laittaa veret kiertämään.
- Nainen 45
Moni löytää ilmeisesti vastaukset täältä kunhan viitsivät vaan selata vanhempia aloituksia ja vastauksia.
Tuskin kukaan jaksaa joka päivä tulla valittamaan tai kyselemään samoja asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912650On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522597Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712555Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742453Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl421966Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu591908Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1181809Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve251351Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271337Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171178