Kuolaavat rodut?

kuolakammo

Esim. Bernhardilainen kuolaa aika paljon.
ONKO paimekoirissa muita kuolaavia rotuja??

9

4236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      Kaikki rodut kuolaavat.

      • kuolakammo

        Mutta jotkut kuolaa enemmän kuin toiset! Kysyin onko paimenkoirissa samallatavalla kuolaavia kuin bernhardilainen?


      • Hukka-Musti
        kuolakammo kirjoitti:

        Mutta jotkut kuolaa enemmän kuin toiset! Kysyin onko paimenkoirissa samallatavalla kuolaavia kuin bernhardilainen?

        Bernhardinkoira ei juurikaan ole paimenkoira, vaan pikemminkin veto- ja pelastuskoira. Mutta kukapa tietää, vaikka siitä paimenkoirankin saisi koulutettua, kun tuonne koirien paimennuskursseille osallistutaan kaiken maailman rotujen kanssa, joita ei heti ajattelisi paimenkoiriksi, kuten dobermannien, keeshondien, saksanseisojien, terriereitten, snautsereiden, laumanvartioiden, noutajien ja ties minkä rotuisten. Kyllä youtubessa ja itse kurssella on tullut nähtyä vaikka minkä rotuisten koirien oppineen paimentamaan lampaita bordercollieiden opastuksella, joten miksei bernhardinkoirienkin. Mutta varsinaisesti rotu ei ole paimenkoira. Varsinaisia paimenkoiria löytyy lähinnä roturyhymistä 1, 2 ja 5: http://fi.wikipedia.org/wiki/FCI-roturyhmä


      • kuolakammo
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Bernhardinkoira ei juurikaan ole paimenkoira, vaan pikemminkin veto- ja pelastuskoira. Mutta kukapa tietää, vaikka siitä paimenkoirankin saisi koulutettua, kun tuonne koirien paimennuskursseille osallistutaan kaiken maailman rotujen kanssa, joita ei heti ajattelisi paimenkoiriksi, kuten dobermannien, keeshondien, saksanseisojien, terriereitten, snautsereiden, laumanvartioiden, noutajien ja ties minkä rotuisten. Kyllä youtubessa ja itse kurssella on tullut nähtyä vaikka minkä rotuisten koirien oppineen paimentamaan lampaita bordercollieiden opastuksella, joten miksei bernhardinkoirienkin. Mutta varsinaisesti rotu ei ole paimenkoira. Varsinaisia paimenkoiria löytyy lähinnä roturyhymistä 1, 2 ja 5: http://fi.wikipedia.org/wiki/FCI-roturyhmä

        :-) joko sinä ärsytät uhallasi tai olet vähän tyhmä :-) En kysynyt onko bernhardilainen paimekoira vaan vertasin että siinä on kovasti kuolaava rotu ja kysyin onko paimekoirissa yhtäpaljon kuolaavia koiria?
        Ymmärsitkö ?
        Ensimmäisessä viestissäni oli muotoiluvirhe, anteeksi.

        Jos nyt joku kuitenkin osaisi vastata MITKÄ PAIMENKOIRAT KUOLAAVAT VOIMAKKAASTI TAI jonkun verran? Onko joitain PAIMENKOIRIA jotka eivät kuolaa paljon? Minulla on kyllä noutaja ja tiedän että esim. se ei kuolaa kuin ruokaa nähdessään , miehelläni on saksanpaimekoira eikä sekään kuolaa. Mummollani on ollut bernhardilaisia ja tiedän että se kuolaa aika paljon ja nyt aikeissa ostaa paimenkoira ja yksinkertaisesti haluaisin tietää onko niissä kovia kuolaajia ?
        Kiitos :-)


      • bc....
        kuolakammo kirjoitti:

        :-) joko sinä ärsytät uhallasi tai olet vähän tyhmä :-) En kysynyt onko bernhardilainen paimekoira vaan vertasin että siinä on kovasti kuolaava rotu ja kysyin onko paimekoirissa yhtäpaljon kuolaavia koiria?
        Ymmärsitkö ?
        Ensimmäisessä viestissäni oli muotoiluvirhe, anteeksi.

        Jos nyt joku kuitenkin osaisi vastata MITKÄ PAIMENKOIRAT KUOLAAVAT VOIMAKKAASTI TAI jonkun verran? Onko joitain PAIMENKOIRIA jotka eivät kuolaa paljon? Minulla on kyllä noutaja ja tiedän että esim. se ei kuolaa kuin ruokaa nähdessään , miehelläni on saksanpaimekoira eikä sekään kuolaa. Mummollani on ollut bernhardilaisia ja tiedän että se kuolaa aika paljon ja nyt aikeissa ostaa paimenkoira ja yksinkertaisesti haluaisin tietää onko niissä kovia kuolaajia ?
        Kiitos :-)

        No meidän bordercollie ei ainakaan juurikaan kuolaa. Pienenä kuolasi/"vaahtosi" kun tuli stressaavia ja pelottavia tilanteita. Ruokaa ei niin paljon rakasta että sitä nähdessään kuolaisi (tosin saa ruokaa vain palkaksi tai omana ruoka-aikana niin ei ole oppinut himoitsemaan ruokaa nähdessään..) Mutta yleisesti ottaen ei tule kuolaa esim sisällä housuille kun laittaa pään syliin tms (verrattuna esim tuttumme leonberginkoiraan, aina housut kuolassa kun käy kylässä). Ei myöskään lennä kuolaa suusta jos ravistelee päätä tms.. eli kuola ei ongelma, en siitä itsekään pidä.

        Toivottavasti kuitenkin otat rotuvalinnassa monet muut asiat ensisijaisesti huomioon :)


      • kuolakammo
        bc.... kirjoitti:

        No meidän bordercollie ei ainakaan juurikaan kuolaa. Pienenä kuolasi/"vaahtosi" kun tuli stressaavia ja pelottavia tilanteita. Ruokaa ei niin paljon rakasta että sitä nähdessään kuolaisi (tosin saa ruokaa vain palkaksi tai omana ruoka-aikana niin ei ole oppinut himoitsemaan ruokaa nähdessään..) Mutta yleisesti ottaen ei tule kuolaa esim sisällä housuille kun laittaa pään syliin tms (verrattuna esim tuttumme leonberginkoiraan, aina housut kuolassa kun käy kylässä). Ei myöskään lennä kuolaa suusta jos ravistelee päätä tms.. eli kuola ei ongelma, en siitä itsekään pidä.

        Toivottavasti kuitenkin otat rotuvalinnassa monet muut asiat ensisijaisesti huomioon :)

        Tietysti otan, se ei ole valinnan tärkeimpiä kriteereitä ;-)
        Kunhan oikeastaan vain mielenkiinnosta kyselen.
        En vain pidä siitä että vaatteet on aina kuolassa, tosin en ole muita yhtä kuolaavia rotuja nähnyt kuin tämä bernhardilainen :-D


    • cuvac

      Haluaisin itsekin tietää , esim. slovakiancuvac, kuolaako?? Tänään kävi kultainen noutaja kylässä, ja kuolasi, että kyllähän ne kaikki välillä.. mutta.. ettei koko ajan valuisi.

    • hannamaija

      Koirat joilla on ns. loppasuu kuolaavat.Siis sellaiset joilla on löysät huulet,koirat joilla on huulet tiiviisti suun ympärillä eivät kuolaa.Paimenkoirat ovat yleensä tiivishuulisia.

    • Koirulin.äippä

      Koiranomistajana saa tottua siihen että heistä erittyy sylkkystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe