Esim. Bernhardilainen kuolaa aika paljon.
ONKO paimekoirissa muita kuolaavia rotuja??
Kuolaavat rodut?
9
4236
Vastaukset
- Hukka-Musti
Kaikki rodut kuolaavat.
- kuolakammo
Mutta jotkut kuolaa enemmän kuin toiset! Kysyin onko paimenkoirissa samallatavalla kuolaavia kuin bernhardilainen?
- Hukka-Musti
kuolakammo kirjoitti:
Mutta jotkut kuolaa enemmän kuin toiset! Kysyin onko paimenkoirissa samallatavalla kuolaavia kuin bernhardilainen?
Bernhardinkoira ei juurikaan ole paimenkoira, vaan pikemminkin veto- ja pelastuskoira. Mutta kukapa tietää, vaikka siitä paimenkoirankin saisi koulutettua, kun tuonne koirien paimennuskursseille osallistutaan kaiken maailman rotujen kanssa, joita ei heti ajattelisi paimenkoiriksi, kuten dobermannien, keeshondien, saksanseisojien, terriereitten, snautsereiden, laumanvartioiden, noutajien ja ties minkä rotuisten. Kyllä youtubessa ja itse kurssella on tullut nähtyä vaikka minkä rotuisten koirien oppineen paimentamaan lampaita bordercollieiden opastuksella, joten miksei bernhardinkoirienkin. Mutta varsinaisesti rotu ei ole paimenkoira. Varsinaisia paimenkoiria löytyy lähinnä roturyhymistä 1, 2 ja 5: http://fi.wikipedia.org/wiki/FCI-roturyhmä
- kuolakammo
Hukka-Musti kirjoitti:
Bernhardinkoira ei juurikaan ole paimenkoira, vaan pikemminkin veto- ja pelastuskoira. Mutta kukapa tietää, vaikka siitä paimenkoirankin saisi koulutettua, kun tuonne koirien paimennuskursseille osallistutaan kaiken maailman rotujen kanssa, joita ei heti ajattelisi paimenkoiriksi, kuten dobermannien, keeshondien, saksanseisojien, terriereitten, snautsereiden, laumanvartioiden, noutajien ja ties minkä rotuisten. Kyllä youtubessa ja itse kurssella on tullut nähtyä vaikka minkä rotuisten koirien oppineen paimentamaan lampaita bordercollieiden opastuksella, joten miksei bernhardinkoirienkin. Mutta varsinaisesti rotu ei ole paimenkoira. Varsinaisia paimenkoiria löytyy lähinnä roturyhymistä 1, 2 ja 5: http://fi.wikipedia.org/wiki/FCI-roturyhmä
:-) joko sinä ärsytät uhallasi tai olet vähän tyhmä :-) En kysynyt onko bernhardilainen paimekoira vaan vertasin että siinä on kovasti kuolaava rotu ja kysyin onko paimekoirissa yhtäpaljon kuolaavia koiria?
Ymmärsitkö ?
Ensimmäisessä viestissäni oli muotoiluvirhe, anteeksi.
Jos nyt joku kuitenkin osaisi vastata MITKÄ PAIMENKOIRAT KUOLAAVAT VOIMAKKAASTI TAI jonkun verran? Onko joitain PAIMENKOIRIA jotka eivät kuolaa paljon? Minulla on kyllä noutaja ja tiedän että esim. se ei kuolaa kuin ruokaa nähdessään , miehelläni on saksanpaimekoira eikä sekään kuolaa. Mummollani on ollut bernhardilaisia ja tiedän että se kuolaa aika paljon ja nyt aikeissa ostaa paimenkoira ja yksinkertaisesti haluaisin tietää onko niissä kovia kuolaajia ?
Kiitos :-) - bc....
kuolakammo kirjoitti:
:-) joko sinä ärsytät uhallasi tai olet vähän tyhmä :-) En kysynyt onko bernhardilainen paimekoira vaan vertasin että siinä on kovasti kuolaava rotu ja kysyin onko paimekoirissa yhtäpaljon kuolaavia koiria?
Ymmärsitkö ?
Ensimmäisessä viestissäni oli muotoiluvirhe, anteeksi.
Jos nyt joku kuitenkin osaisi vastata MITKÄ PAIMENKOIRAT KUOLAAVAT VOIMAKKAASTI TAI jonkun verran? Onko joitain PAIMENKOIRIA jotka eivät kuolaa paljon? Minulla on kyllä noutaja ja tiedän että esim. se ei kuolaa kuin ruokaa nähdessään , miehelläni on saksanpaimekoira eikä sekään kuolaa. Mummollani on ollut bernhardilaisia ja tiedän että se kuolaa aika paljon ja nyt aikeissa ostaa paimenkoira ja yksinkertaisesti haluaisin tietää onko niissä kovia kuolaajia ?
Kiitos :-)No meidän bordercollie ei ainakaan juurikaan kuolaa. Pienenä kuolasi/"vaahtosi" kun tuli stressaavia ja pelottavia tilanteita. Ruokaa ei niin paljon rakasta että sitä nähdessään kuolaisi (tosin saa ruokaa vain palkaksi tai omana ruoka-aikana niin ei ole oppinut himoitsemaan ruokaa nähdessään..) Mutta yleisesti ottaen ei tule kuolaa esim sisällä housuille kun laittaa pään syliin tms (verrattuna esim tuttumme leonberginkoiraan, aina housut kuolassa kun käy kylässä). Ei myöskään lennä kuolaa suusta jos ravistelee päätä tms.. eli kuola ei ongelma, en siitä itsekään pidä.
Toivottavasti kuitenkin otat rotuvalinnassa monet muut asiat ensisijaisesti huomioon :) - kuolakammo
bc.... kirjoitti:
No meidän bordercollie ei ainakaan juurikaan kuolaa. Pienenä kuolasi/"vaahtosi" kun tuli stressaavia ja pelottavia tilanteita. Ruokaa ei niin paljon rakasta että sitä nähdessään kuolaisi (tosin saa ruokaa vain palkaksi tai omana ruoka-aikana niin ei ole oppinut himoitsemaan ruokaa nähdessään..) Mutta yleisesti ottaen ei tule kuolaa esim sisällä housuille kun laittaa pään syliin tms (verrattuna esim tuttumme leonberginkoiraan, aina housut kuolassa kun käy kylässä). Ei myöskään lennä kuolaa suusta jos ravistelee päätä tms.. eli kuola ei ongelma, en siitä itsekään pidä.
Toivottavasti kuitenkin otat rotuvalinnassa monet muut asiat ensisijaisesti huomioon :)Tietysti otan, se ei ole valinnan tärkeimpiä kriteereitä ;-)
Kunhan oikeastaan vain mielenkiinnosta kyselen.
En vain pidä siitä että vaatteet on aina kuolassa, tosin en ole muita yhtä kuolaavia rotuja nähnyt kuin tämä bernhardilainen :-D
- cuvac
Haluaisin itsekin tietää , esim. slovakiancuvac, kuolaako?? Tänään kävi kultainen noutaja kylässä, ja kuolasi, että kyllähän ne kaikki välillä.. mutta.. ettei koko ajan valuisi.
- hannamaija
Koirat joilla on ns. loppasuu kuolaavat.Siis sellaiset joilla on löysät huulet,koirat joilla on huulet tiiviisti suun ympärillä eivät kuolaa.Paimenkoirat ovat yleensä tiivishuulisia.
- Koirulin.äippä
Koiranomistajana saa tottua siihen että heistä erittyy sylkkystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540