Olen Luoja

Harjoittelija

Tuossa äsken kyseltiin linkkejä joissa on tullut tehneeksi "virheitä"
Kuvitellaan että näen kaverin ja manailen hänelle että kylläpäs on kurja ilma ja sadetta piisaa. Hän raivostuu ja manailee kenties vain mielessään, jos ei uskalla tai kehtaa ääneen kirota. Näin eroamme ja hänelle jää minusta varsin viheliäinen mielikuva.= Helvetti
Myöhemmin kuulen että hän vihaa minua.=kaksinkertainen Helvetti
Joskus vielä aikojen päästä kuulen että hän elättää itsensä sateenvarjokauppiaana.
Jälleen mielipaha lisääntyy kun syyllistän itseni kun menin hänelle poutapäiviä toivottelemaan.(moninkertainenH)

Historiasta luemme että on aloitettu maailmanlaajuisia sotia kun ei ole puolison kanssa välit kunnossa.

Tällä yritän sanoa etten voi mitenkään tietää mitä minun sanomiseni saa aikaan, kussakin tilanteessa. Ainoa mahdollisuus on kuulla ja nähdä se palaute mitä saan. Eli IOK: Kukaan ei pelastu yksin.
Tilanteessa yhdessä koettu ILO on varma merkki että ollaan oikeilla jäljillä.

Toiseksi. Vain minä voin sateenvarjokauppiaana (tai minätahansa) mielessäni päättää miten koen ympäristöni. Taivaana vai Helvettinä. Sanoipa kaverini mitä tahansa, eli tarkkaile ajatuksiasi!

Pidän melkoisena jumaluutena sitä mahdollisuutta. Elänkö NYT taivaassa vai Helvetissä. Kuitenkin Kurssi osoittaa miltei joka sivulla että kumpikin on vain ajatuksen päässä. Siis MINUN ajatukseni päässä!? Toistanko vielä Minun päässäni olevasta ajatuksesta.

Voin aina pyytää anteeksiantoa kuten IOK osoittaa. Olen mieluimmin onnellinen kuin oikeassa.

Kiitettävän pian huomaan että se toimii.

Rakkaudella Kiitos että olet olemassa kuka lienetkin. Paluu on varma.

1

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauska esimerkki tuo sateenvarjokauppias... :)
      Näinhän asia on, emme voi tietää, miten sanamme otetaan vastaan, kun emme ole selvänäköisiä siitä, mitä taustatekijöitä toisella on mielipiteensä muodostumisen perusteina. (Tulipa sanottua vaikeasti , mutta annan itselleni anteeksi.)
      Mutta jos huomaa, tai kuvittelee (Ego on hyvä kuvittelemaan) sanomistensa aiheuttaneen negatiivisia vastareaktioita, voi heti antaa toiselle ja itselleen anteeksi, ja jäljelle jää vain viattomuus, syyttömyys. Näinhän IOK opettaa. Ja näitä anteeksi antamisen mahdollisuuksia kyllä tässä elämässämme järjestyy ihan kiitettävästi, kunhan vain muistaisimme aina tämän mahdollisuuden. Siis antaa heti anteeksi veljellemme tai sisarellemme ja samalla myös itsellemme. :o)

      IOK:n mukaan (vai Renardin kirjoissako siitä puhuttiin) olen käsittänyt että nyt juuri me olemme siellä helvetissä, ja anteeksiantamismenetelmällä me pääsemme vielä joskus sieltä (täältä) pois. Ja todella, asia on omasta valinnastamme kiinni! Itse voimme päättää omasta mielentilastamme!

      Olin jo aikaisemmin omaksunut ajatuksen, että meillä ihmisinä on vapaa tahto. IOK:iin tutustuttuani tajusin, että se vapaa tahto onkin todellisesti vain valinta kahdesta asiasta: Valinta Egon tai Pyhän Hengen näkökulman välillä. Ja siihen sisältyy nähdäkseni myös tuo oman mielentilansa määrääminen, valitseminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe