Olen Luoja

Harjoittelija

Tuossa äsken kyseltiin linkkejä joissa on tullut tehneeksi "virheitä"
Kuvitellaan että näen kaverin ja manailen hänelle että kylläpäs on kurja ilma ja sadetta piisaa. Hän raivostuu ja manailee kenties vain mielessään, jos ei uskalla tai kehtaa ääneen kirota. Näin eroamme ja hänelle jää minusta varsin viheliäinen mielikuva.= Helvetti
Myöhemmin kuulen että hän vihaa minua.=kaksinkertainen Helvetti
Joskus vielä aikojen päästä kuulen että hän elättää itsensä sateenvarjokauppiaana.
Jälleen mielipaha lisääntyy kun syyllistän itseni kun menin hänelle poutapäiviä toivottelemaan.(moninkertainenH)

Historiasta luemme että on aloitettu maailmanlaajuisia sotia kun ei ole puolison kanssa välit kunnossa.

Tällä yritän sanoa etten voi mitenkään tietää mitä minun sanomiseni saa aikaan, kussakin tilanteessa. Ainoa mahdollisuus on kuulla ja nähdä se palaute mitä saan. Eli IOK: Kukaan ei pelastu yksin.
Tilanteessa yhdessä koettu ILO on varma merkki että ollaan oikeilla jäljillä.

Toiseksi. Vain minä voin sateenvarjokauppiaana (tai minätahansa) mielessäni päättää miten koen ympäristöni. Taivaana vai Helvettinä. Sanoipa kaverini mitä tahansa, eli tarkkaile ajatuksiasi!

Pidän melkoisena jumaluutena sitä mahdollisuutta. Elänkö NYT taivaassa vai Helvetissä. Kuitenkin Kurssi osoittaa miltei joka sivulla että kumpikin on vain ajatuksen päässä. Siis MINUN ajatukseni päässä!? Toistanko vielä Minun päässäni olevasta ajatuksesta.

Voin aina pyytää anteeksiantoa kuten IOK osoittaa. Olen mieluimmin onnellinen kuin oikeassa.

Kiitettävän pian huomaan että se toimii.

Rakkaudella Kiitos että olet olemassa kuka lienetkin. Paluu on varma.

1

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauska esimerkki tuo sateenvarjokauppias... :)
      Näinhän asia on, emme voi tietää, miten sanamme otetaan vastaan, kun emme ole selvänäköisiä siitä, mitä taustatekijöitä toisella on mielipiteensä muodostumisen perusteina. (Tulipa sanottua vaikeasti , mutta annan itselleni anteeksi.)
      Mutta jos huomaa, tai kuvittelee (Ego on hyvä kuvittelemaan) sanomistensa aiheuttaneen negatiivisia vastareaktioita, voi heti antaa toiselle ja itselleen anteeksi, ja jäljelle jää vain viattomuus, syyttömyys. Näinhän IOK opettaa. Ja näitä anteeksi antamisen mahdollisuuksia kyllä tässä elämässämme järjestyy ihan kiitettävästi, kunhan vain muistaisimme aina tämän mahdollisuuden. Siis antaa heti anteeksi veljellemme tai sisarellemme ja samalla myös itsellemme. :o)

IOK:n mukaan (vai Renardin kirjoissako siitä puhuttiin) olen käsittänyt että nyt juuri me olemme siellä helvetissä, ja anteeksiantamismenetelmällä me pääsemme vielä joskus sieltä (täältä) pois. Ja todella, asia on omasta valinnastamme kiinni! Itse voimme päättää omasta mielentilastamme!

Olin jo aikaisemmin omaksunut ajatuksen, että meillä ihmisinä on vapaa tahto. IOK:iin tutustuttuani tajusin, että se vapaa tahto onkin todellisesti vain valinta kahdesta asiasta: Valinta Egon tai Pyhän Hengen näkökulman välillä. Ja siihen sisältyy nähdäkseni myös tuo oman mielentilansa määrääminen, valitseminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 523
      8012
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2009
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1891
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1685
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1496
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1252
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe