sää

rosika

Hei!Olen Nepalissa noin kuukauden joulukuu-tammikuun alku. Mietin sitä, etät miten lämmin makuupussi olisi hyvä siellä olla? Pärjääkö -2-5 vai pitääkö olla jopa -10? Ongelma on se,että olen menossa Intiaan sen jälkeen, enkä halua kantaa isoa makuupussia mukanani. -10 makuupussi on tosi iso, muut pienenmpiä mtä voi kantaa mukanaan myös Intiassa.
Vaihtoehtona on toki myös lähettää iso makuupussi suomeen. Tietääkö kukaan lähetyshinnoista?

Muutenkin jos on hyviä vinkkejä varustukseen tuona ajankohtana.
Kiitos!

1

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmäähän

      siellä tuolloin on. Toisaalta, jos matkustat Pohjois-Intiassa, niin eipä sielläkään tuohon ajankohtaan järin lämmintä ole. Yöllä saattaa olla pakkasasteita, eikä päivälämpötilatkaan juuri kipua paljoa yli 20 asteen ennen tammikuun loppua.

      Jos päätät lähettää makuupussisi Suomeen, niin se kannattaa tehdä Nepalista. Lentorahdin hinta on n. USD 4,90 per kg. Intiasta on vähän kallimpaa. Sitä paitsi lähetys Nepalista tulee parhaimmillaan 3 vrk:ssa, eikä kysymyksessä ole edes mikään pikakuljetus. Pidät vaan huolta, että sinulla on joku Suomen päässä noutamassa lähetystä kentältä, sillä vähän huolitsijasta riippuen, paketit menevät sakoille 2-3 vrk:n sisällä. Säilytysmaksu on on ekalta päivältä 5 euroa, ja kohoaa päivä päivältä.

      Voit myöskin lähettää pakettisi kuriiripalvelua käyttäen. Nepalin hinnoista en osaa sanoa, mutta Intiassa pienehkön paketin - joksi makuupussi voidaan laskea - lähettäminen kuriirilla tai lentorahtina on lähes saman hintaista. Kuriiripalveluista DHL, UPS ja Fedex ovat nopeimpia, intialaisten mielellään käyttämät TNT ja olikohan se Amexco (tai jotain sinne päin) pelittävät hitaammin - jälkimmäinen jopa huomattavasti hitaammin kuin normaalirahtina lähetetyt. Lähetykset kiertävät Lontoon kautta ja niitä saatetaan makuutta Belgiassa, Liegen kentällä viikonpäivät...

      Itse lähettelen kotiin likapyykkejä ja painavampia vaatteita, joita en enää välttämättä tarvitse reissussa - tämä lähinnä Intiassa, kun ollaan alkuun vaikka pohjoisessa ja sitten siirrytään etelään viettämään rantaelämää siinä vaiheessa kun työmatka vaihtuu lomamatkaksi. Käytän yleensä kuriiria. Nepalista ostan tavaraa firman piikkiin, ja ne laitetaan lentorahtina koti-Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe