sää

rosika

Hei!Olen Nepalissa noin kuukauden joulukuu-tammikuun alku. Mietin sitä, etät miten lämmin makuupussi olisi hyvä siellä olla? Pärjääkö -2-5 vai pitääkö olla jopa -10? Ongelma on se,että olen menossa Intiaan sen jälkeen, enkä halua kantaa isoa makuupussia mukanani. -10 makuupussi on tosi iso, muut pienenmpiä mtä voi kantaa mukanaan myös Intiassa.
Vaihtoehtona on toki myös lähettää iso makuupussi suomeen. Tietääkö kukaan lähetyshinnoista?

Muutenkin jos on hyviä vinkkejä varustukseen tuona ajankohtana.
Kiitos!

1

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmäähän

      siellä tuolloin on. Toisaalta, jos matkustat Pohjois-Intiassa, niin eipä sielläkään tuohon ajankohtaan järin lämmintä ole. Yöllä saattaa olla pakkasasteita, eikä päivälämpötilatkaan juuri kipua paljoa yli 20 asteen ennen tammikuun loppua.

      Jos päätät lähettää makuupussisi Suomeen, niin se kannattaa tehdä Nepalista. Lentorahdin hinta on n. USD 4,90 per kg. Intiasta on vähän kallimpaa. Sitä paitsi lähetys Nepalista tulee parhaimmillaan 3 vrk:ssa, eikä kysymyksessä ole edes mikään pikakuljetus. Pidät vaan huolta, että sinulla on joku Suomen päässä noutamassa lähetystä kentältä, sillä vähän huolitsijasta riippuen, paketit menevät sakoille 2-3 vrk:n sisällä. Säilytysmaksu on on ekalta päivältä 5 euroa, ja kohoaa päivä päivältä.

      Voit myöskin lähettää pakettisi kuriiripalvelua käyttäen. Nepalin hinnoista en osaa sanoa, mutta Intiassa pienehkön paketin - joksi makuupussi voidaan laskea - lähettäminen kuriirilla tai lentorahtina on lähes saman hintaista. Kuriiripalveluista DHL, UPS ja Fedex ovat nopeimpia, intialaisten mielellään käyttämät TNT ja olikohan se Amexco (tai jotain sinne päin) pelittävät hitaammin - jälkimmäinen jopa huomattavasti hitaammin kuin normaalirahtina lähetetyt. Lähetykset kiertävät Lontoon kautta ja niitä saatetaan makuutta Belgiassa, Liegen kentällä viikonpäivät...

      Itse lähettelen kotiin likapyykkejä ja painavampia vaatteita, joita en enää välttämättä tarvitse reissussa - tämä lähinnä Intiassa, kun ollaan alkuun vaikka pohjoisessa ja sitten siirrytään etelään viettämään rantaelämää siinä vaiheessa kun työmatka vaihtuu lomamatkaksi. Käytän yleensä kuriiria. Nepalista ostan tavaraa firman piikkiin, ja ne laitetaan lentorahtina koti-Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe