sää

rosika

Hei!Olen Nepalissa noin kuukauden joulukuu-tammikuun alku. Mietin sitä, etät miten lämmin makuupussi olisi hyvä siellä olla? Pärjääkö -2-5 vai pitääkö olla jopa -10? Ongelma on se,että olen menossa Intiaan sen jälkeen, enkä halua kantaa isoa makuupussia mukanani. -10 makuupussi on tosi iso, muut pienenmpiä mtä voi kantaa mukanaan myös Intiassa.
Vaihtoehtona on toki myös lähettää iso makuupussi suomeen. Tietääkö kukaan lähetyshinnoista?

Muutenkin jos on hyviä vinkkejä varustukseen tuona ajankohtana.
Kiitos!

1

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmäähän

      siellä tuolloin on. Toisaalta, jos matkustat Pohjois-Intiassa, niin eipä sielläkään tuohon ajankohtaan järin lämmintä ole. Yöllä saattaa olla pakkasasteita, eikä päivälämpötilatkaan juuri kipua paljoa yli 20 asteen ennen tammikuun loppua.

      Jos päätät lähettää makuupussisi Suomeen, niin se kannattaa tehdä Nepalista. Lentorahdin hinta on n. USD 4,90 per kg. Intiasta on vähän kallimpaa. Sitä paitsi lähetys Nepalista tulee parhaimmillaan 3 vrk:ssa, eikä kysymyksessä ole edes mikään pikakuljetus. Pidät vaan huolta, että sinulla on joku Suomen päässä noutamassa lähetystä kentältä, sillä vähän huolitsijasta riippuen, paketit menevät sakoille 2-3 vrk:n sisällä. Säilytysmaksu on on ekalta päivältä 5 euroa, ja kohoaa päivä päivältä.

      Voit myöskin lähettää pakettisi kuriiripalvelua käyttäen. Nepalin hinnoista en osaa sanoa, mutta Intiassa pienehkön paketin - joksi makuupussi voidaan laskea - lähettäminen kuriirilla tai lentorahtina on lähes saman hintaista. Kuriiripalveluista DHL, UPS ja Fedex ovat nopeimpia, intialaisten mielellään käyttämät TNT ja olikohan se Amexco (tai jotain sinne päin) pelittävät hitaammin - jälkimmäinen jopa huomattavasti hitaammin kuin normaalirahtina lähetetyt. Lähetykset kiertävät Lontoon kautta ja niitä saatetaan makuutta Belgiassa, Liegen kentällä viikonpäivät...

      Itse lähettelen kotiin likapyykkejä ja painavampia vaatteita, joita en enää välttämättä tarvitse reissussa - tämä lähinnä Intiassa, kun ollaan alkuun vaikka pohjoisessa ja sitten siirrytään etelään viettämään rantaelämää siinä vaiheessa kun työmatka vaihtuu lomamatkaksi. Käytän yleensä kuriiria. Nepalista ostan tavaraa firman piikkiin, ja ne laitetaan lentorahtina koti-Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe