rauhallista sunnuntaita...

noin kuukausi aikaa jouluun. joko on suunnitelmat valmiina jouluksi? tettekö perinnöllisiä ruokia vaiko jotain uutta? onko joululahjoja jo hankittu ja joulukortit valmiina?
itse en vielä ole mitään ajatellut. mutta pitäisi kait pikkuhiljaan mietiskellä.

piti nousta ylös kun oli kamala painajainen. minulla oli muutamakymmentä koiraa ja kaksi tiikeriä :-O

piti varoa ettei ne ala tappelemaan. Siirikin juoksi siellä seassa. koirilla oli vielä punkkeja ihan mahottomasti. jisses. ihan hiki tuli ;-)))))))
(pitäisköhän lopettaa katsomasta tuota Animal Planet? siellä tässä oli koiranpentu jolla oli siis satoja punkkeja. pentu oli niin aneeminen että se kuoli :-(((( ) no onneksi herättyäni ei koirilla ollut punkkeja eikä niitä tiikereitäkään näkynyt ;-))))) Siirikin oli omassa pesässään.

nyt käyn koissujen kanssa pihalla ja sitten ehkä muutaman tunnin unet vielä. mukavaa sunnuntaiaamua kaikille.

33

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+4

Joulu ei ole vielä mielessä käväissyt, mutta eiköhän se mene ihan niin kuin aina ennenkin eli varataan hieman hyvää ruokaa (ei hulluuteen asti), lahjoja ei osteta kuin lapsille eikä hössötetä turhia. Meidän perheen joulu on aina ollut rauhaisaa ja tunnelmallista yhdessäoloa joka kestää joulunpyhistä aina uuteen vuoteen asti.
      Muistan kun lapsuuskodissa aina aattona lahjojen avaamisen jälkeen tuli iso pettymys että tässäkö tämä taas oli, joulu on ohi. Tuosta viisastuneena en ole panostanut hirveästi tosiaankaan lahjoihin, ruokiin tai koristeluihin, vaan tärkeämpää on se tunnelma, joulumieli joka tosiaankin jatkuu yli aaton..

Tänään ei ole mitään erityisempää ohjelmaa mielessä kun tuo mieskin on hieman huonovointinen kiitos eilisen pikkujoulunsa ;)) Luultavasti olen koirien kanssa ulkona mahdollisimman paljon ja ehkä saan houkutelluksi sisareni pesueensa kanssa kyläilemään.. Voisi hieman taas vaihdella juoruja.. eikun siis keskustella asiallisesti ;))

Mukavaa sunnuntain jatkoa!!

• 24
    • 28

http://www.city.fi/antitv/klippi/3082/

• hätsiiiiiii

• Äläkä katso sitä telkkua liikaa)).Täällä ihana auringonpaiste
      pitkästä aikaa,oikein silmiä häikäsee voitko kuvitella))
      Muutaman joululahjan olen ostanut,kortit teen itse jonakin päivänä,tänä vuonna leikkaa vanhoista joululiinoista kuvat,mitkä liimaan kartonkille,,ei sen kummempaa vielä:))

• tuota aurinkoa. olen unohtanut miltä se näyttää :-)
        siis leikkaatko kankaisista vaiko paperiliinoista ? minä teen myös kortit itse. en ole vielä keksinyt miten tänä vuonna.

• majorica kirjoitti:

tuota aurinkoa. olen unohtanut miltä se näyttää :-)
        siis leikkaatko kankaisista vaiko paperiliinoista ? minä teen myös kortit itse. en ole vielä keksinyt miten tänä vuonna.

vanhoista joululiinoista mitä ei voi enään käyttää,harkkosaksilla leikkaa ja ohennetulla erikeeppirillä liimaan ne kartonkiin,helppoo ja aika erikoisia niistä saa:))
        Ei paista ennään aurinko täälläkään muuten olisin voinnut sulle säkillisen lähettää:)

• Aurinkokin täällä paistoi. Terkkuja uimasta;)
      Tottakai meille tulee perinteinen joulu yksi uutuus. Lanttu-/porkkana-/peruna./maksaloorat ja kinkku. Jälkkäriksi karpalokiisseliä ja nyt se uusi ruusunmarjarahkaa. Englantilaiset hedelmäkakut ja taatelikakut, tortut, piparit ja joulupulla. Samat läheiset tulevat viettämään joulua kanssamme.

• ruuat on meilläkin,panostan tuohon kalapuoleen enenmän kun makeaa.Meinaatko itse leipoa nuo kaikki?

• hauvanmamma kirjoitti:

ruuat on meilläkin,panostan tuohon kalapuoleen enenmän kun makeaa.Meinaatko itse leipoa nuo kaikki?

Kakut tilaan muualta. Piparit ja tortut tehdään valmiista taikinasta. Mieheni on torttumestari ja hän tekee joulupöytään just ne joulutortut. Joulupullan leivon itse.
        Kakut tilaan (olen jo tilannut) kivasta edullisesta paikasta jotka tekevät tosi hyviä "kotona leivottuja" leivonnaisia.
        Joo kalaa meiltäkin löytyy,, mutta graavina ja kylmösuolattuna. Mun porukkani kun eivät kestä live-kalaa.

• 20+12
        umalehtinen kirjoitti:

Kakut tilaan muualta. Piparit ja tortut tehdään valmiista taikinasta. Mieheni on torttumestari ja hän tekee joulupöytään just ne joulutortut. Joulupullan leivon itse.
        Kakut tilaan (olen jo tilannut) kivasta edullisesta paikasta jotka tekevät tosi hyviä "kotona leivottuja" leivonnaisia.
        Joo kalaa meiltäkin löytyy,, mutta graavina ja kylmösuolattuna. Mun porukkani kun eivät kestä live-kalaa.

paraisten piparkakku-reseptiä. On helppo ja tulee maailman parhaat piparkakut!! Luultavasti löytyy netistä, mutta ellei, niin voin kirjoittaa reseptin palstalle jos ketä kiinnostaa.

• umalehtinen kirjoitti:

kyllä täälläkin jätetään väliin.Minä korkeintaan teen vain torttuja,muistan lapsuuudesta mitä hössötystä se joulunalusviikko oli ja olen pyrkinyt sellasesta eroon,ai,niin taatelikakun teen Äitin ikivanhalla reseptillä:)

• 20+12 kirjoitti:

paraisten piparkakku-reseptiä. On helppo ja tulee maailman parhaat piparkakut!! Luultavasti löytyy netistä, mutta ellei, niin voin kirjoittaa reseptin palstalle jos ketä kiinnostaa.

Äitini aina laittoi kaiken itse. Hänestä oli kauhistus kun ostimme valmista torttutaikinaa piparitaikinasta puhumattakaan;) Hattua pitää nostaa hänelle ja kaltaisilleen. Työpäivä ensin kodin ulkopuolella, ei nykyaikaisia laitteita helpoittamaan. . . . .kuten pakastin jne. Pikkuleipiäkin oli sen seitsemää sorttia.
        Ei ollut valmiita survoksia lanttu/porkkanalaatikkoa varten. Muuta ei voinut juurikaan etukäteen tehdä kuin pipareita ja pikkuleipiä joo ja marmeladia. Joulupäivänä aamulla saimme isän kanssa tuoreen just leivotun joulupulla-äijän kastaa aamukahvin kanssa.

• umalehtinen kirjoitti:

Äitini aina laittoi kaiken itse. Hänestä oli kauhistus kun ostimme valmista torttutaikinaa piparitaikinasta puhumattakaan;) Hattua pitää nostaa hänelle ja kaltaisilleen. Työpäivä ensin kodin ulkopuolella, ei nykyaikaisia laitteita helpoittamaan. . . . .kuten pakastin jne. Pikkuleipiäkin oli sen seitsemää sorttia.
        Ei ollut valmiita survoksia lanttu/porkkanalaatikkoa varten. Muuta ei voinut juurikaan etukäteen tehdä kuin pipareita ja pikkuleipiä joo ja marmeladia. Joulupäivänä aamulla saimme isän kanssa tuoreen just leivotun joulupulla-äijän kastaa aamukahvin kanssa.

Piparitkin piti piilottaa eikä niitä saannut ennen aattoa syödä missäään tapauksessa,taikina oli kyllä namia:))

• 12+18
        umalehtinen kirjoitti:

Lähden nyt siskoni luo yökylään (kävikin näin päin), mutta naputtelen piparireseptin tänne heti alkuviikosta!!! On nimittäin meidän suvussa jo vuosikausia kulkenut resepti, ja sen parempia en ole löytänyt.. ja tosiaan ei ole suuritöinen. Muistan aina kun isoäitini ja äitini keitteli keittiössä mausteita.. aih se ihana tuoksu!
        Palaan astialle toivottavasti jo huomenna.. tai viimeistään tiistaina. Mut nyt mä meen!!! :)) See ya!

• 12+18 kirjoitti:

Lähden nyt siskoni luo yökylään (kävikin näin päin), mutta naputtelen piparireseptin tänne heti alkuviikosta!!! On nimittäin meidän suvussa jo vuosikausia kulkenut resepti, ja sen parempia en ole löytänyt.. ja tosiaan ei ole suuritöinen. Muistan aina kun isoäitini ja äitini keitteli keittiössä mausteita.. aih se ihana tuoksu!
        Palaan astialle toivottavasti jo huomenna.. tai viimeistään tiistaina. Mut nyt mä meen!!! :)) See ya!

Jään odottelemaan;)

• hauvanmamma kirjoitti:

Piparitkin piti piilottaa eikä niitä saannut ennen aattoa syödä missäään tapauksessa,taikina oli kyllä namia:))

julmetun ylhäällä ettei vahingossakaan ylettynyt. Äitini oli hyvä piiloittelemaan joululahjoja. Niiden oston hän aloitti aikaisin. En juuri ikinä löytänyt niitä vaikka etsittävänä oli vain kaksio;)))))

• umalehtinen kirjoitti:

julmetun ylhäällä ettei vahingossakaan ylettynyt. Äitini oli hyvä piiloittelemaan joululahjoja. Niiden oston hän aloitti aikaisin. En juuri ikinä löytänyt niitä vaikka etsittävänä oli vain kaksio;)))))

Öh,arvaas mitä...
        Minä löysin...Sitten leikkasin salaa kulmaa paketeista irti,ja yritin tirkistellä mitä niissä oli.
        Kunnes sitten kärähdin,kun sakset vähän lipsahti ja mun korjausyritykset teippivirityksellä sattus kiinnittämään huomiota,kun paketeita pukki jakoi .Että semmonen kakara :P

• molossi kirjoitti:

Öh,arvaas mitä...
        Minä löysin...Sitten leikkasin salaa kulmaa paketeista irti,ja yritin tirkistellä mitä niissä oli.
        Kunnes sitten kärähdin,kun sakset vähän lipsahti ja mun korjausyritykset teippivirityksellä sattus kiinnittämään huomiota,kun paketeita pukki jakoi .Että semmonen kakara :P

etsittiin aina ihan porukalla(2siskoa,2 veljeä) ja minä "vaavana" sain tietenkin syyt niskoilleni kun niitä räplättiin,,:)

• hauvanmamma kirjoitti:

etsittiin aina ihan porukalla(2siskoa,2 veljeä) ja minä "vaavana" sain tietenkin syyt niskoilleni kun niitä räplättiin,,:)

Toi on niitä "vaavan" "etuisuuksia :D

• harmaa ja kolea päivä. niin pimeätäkin vielä. pitää pitää verhot ikkunoissa ja kuvitella että aurinko paistaa.
        tuo ruusunmarjarahka kuullostaa hyvälle. ostatko valmiina kaupasta vai saisko reseptiä? oletko tehnyt aiemmin?

• hauvanmamma,,
        molossi kirjoitti:

Toi on niitä "vaavan" "etuisuuksia :D

traumojahan niistä etuisuuksista jäi,se oli vitsi.Mutta oikeesti oli kyllä ihanaa saada vaikka ihan uusi takki,yllensä minä sain aina kaikkien vanhat vaatteet,kengät,sukset luettelo vois olla loputon:))

• Kiitos samoin :)

Samoja suunnitelmia pääasiassa kun ennenkin.Minä teen suursiivouksen,jonka ,heh,olen jo aloittanut,ettei tulis turhia stressejä ja isäntä hoitaa ruokapuolen kinkkuine,laatokkoine ym.mitkä joulun kuvioihin kuuluu.
      Täytekakun teen todennäköisesti taas jouluksi,mutta isäntä hoitaa lähinnä muut leipomuksetkin.
      Joulukortit on hankittu,mutta itse pistän pääasiassa jouluterveiset paljolti koneen kautta niille,kenellä tietsa on.Kun tarttis muuten melkoisia määriä postitella ja kirjoittaa.
      Lahjat on osaltaan hankkimatta,osa on tullut jo etukäteen bongattua.

Sunnuntai on mennyt koissujen merkeissä.Ensin reipas lenkki ja sitten oltiin ruattin rinsessan kanssa treenailemassa vaihteeksi yhteistreeneissä.Nyt ootellaan,tai minä oottelen,että ukko tulisi lenkiltä ruokkimaan mut.Koirat tuossa aloittamassa juuri omat pöperönsä.Hirvenrämmäleitä ja maksaa joukossa.Kyllä kelpoo :D

• päivä aloittaa tuo suursiivoominen kun on niin harmaata. jos sais vaikka parvekkeelle laitettua valoketjun vielä niin se piristäisi kummasti.
        meillä ei juuri leivota kun kukaan ei ole oikein pullien tai kakkujen syöjiä.
        yksi juttu mistä pidän on joulukorttien teko. pitäis vaan keksiä taas joku uusi juttu mitä väkertäisi.

• majorica kirjoitti:

päivä aloittaa tuo suursiivoominen kun on niin harmaata. jos sais vaikka parvekkeelle laitettua valoketjun vielä niin se piristäisi kummasti.
        yksi juttu mistä pidän on joulukorttien teko. pitäis vaan keksiä taas joku uusi juttu mitä väkertäisi.

niitä itse tehtyjä lähetetäänkin vain harvoille ja valituille,minä tuolla ylempäni kerroinkin jo miten teen niitä :)))

• majorica kirjoitti:

päivä aloittaa tuo suursiivoominen kun on niin harmaata. jos sais vaikka parvekkeelle laitettua valoketjun vielä niin se piristäisi kummasti.

Kun aloittaa ajoissa,niin sitten voi pitää luppopäiviäkin välissä enemmän ;=)

Minä pidän noista valoista.Ja nimenomaan nyt,kun on muutenkin kaikkein pimeintä aikaa.Meillä on jo suurin osa laitettu.Kiva kattoa,kun naapureillakin myös rupeaa jo valoja näkyilemään :)
        Meille tulee noita vieraita tuossa pyhinä,niin on sitten vähän tarjottavaa.En minäkään muuten "pullia" erikoisemmin pupella,mutta itsetehdyt kelpaa.Ja itsetehty täytekakku meillä häviääkin tosi nopiaan :D

Minä en tee joulukortteja,kun sitten tarttis tehdä niin monta.Ja taas monta en viitsi tehdä,laiskuus pukkaa päälle.Jos ei tekisi kaikille,niin sitten olisi huono omatunto.Pare olla siis tekemättä,heh.

• Jere-lahti

että joulu on peruttu, Josef tunnusti. Itse en viitsi oikein tikkua ristiin laittaa, en
      ole yhtään joulu-ihmisiä... Kait sitä muutamat lahjat nyt läheisimmille pitää hankkia,
      vaikkei ne nyt silleen ole tärkeitä kuin lapsille.

• Voi voi

Koska sinä et pidä joulusta sen saisi mielestäsi perua.
        Minäminäminä, itsekeskeinen ajattelutapa.

• Jere-lahti
        Voi voi kirjoitti:

Koska sinä et pidä joulusta sen saisi mielestäsi perua.
        Minäminäminä, itsekeskeinen ajattelutapa.

En toki halua dissata muiden jouluiloa, monille on varmasti vuoden kohokohta
        sekä tärkein juhla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      695
      3714
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1771
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1662
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1641
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      375
      1561
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1389
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1303
    Aihe