Ensimmäinen merkki tätäkin alaa koskevasta lamasta saatiin peruuntuneiden prätkämessujen myötä. Saa tosiaan nähdä mitkä lafkat kaatuu ensi vuonna.
Onko mikään lafka "poistunut keskuudestamme" ja pannut pillit pussiin?
prätkäliikkeitä konkkaan?
16
2899
Vastaukset
- MP-kauppiaiden tuki
Tossa nippu yrityksiä joiden toiminta on loppunut. Osa on muuten vaan lopettanut tai yhdistynyt muihin ja osa on mennyt konkkaan.
Motovelhot
Snellman Racing
cycle world (laru)
pieni prätkäpuoti
Hiko
Reinikainen
Two Wheel Center
Mc-kaksikko
AMP-Välisalo
Biketown
Dream Bike
Rastas Jukka Oy
Dynobike
Bensow
ratamopo
vasama- sasasama
Eximake
Kumijalka vai oliko se kumipyörä - :( :(
sasasama kirjoitti:
Eximake
Kumijalka vai oliko se kumipyörämeni kanssa nurin
Onko se ihme jos tollasia liikkeitä nurin menee..kaksi oli tuttua..jotenkin hämärästi..muistaakseni..kuullu joskus...ehkä..... - sasasmaaaa
Ja jottei tulisi väärinymmärryksiä niin:
Motovelhot (taisivat lopettaa muuten vaan)
Snellman Racing (tämä meni kai ihan oikeasti konkkaan)
cycle world (laru) (konkurssi, mutta yrityksen länsisuomen piste jatkaa edelleen eli poika meni konkkaan ja isä jatkaa länsisuomessa)
pieni prätkäpuoti ( taisivat lopettaa muuten vaan. Ilmeisesti joku tai jotkut tiimistä jatkaa muualla)
Hiko ( hikosta nyt ei tiedä mitä tapahtu, mutta jos olisi halunnut jatkaa niin jatkaisi edelleen)
Reinikainen ( lopetti ite ja ryhtyi Kemoran pomoksi)
Two Wheel Center (toimintai taisi vaan loppua ja omistaja siirtyi muiden palvelukseen tai joitain)
Mc-kaksikko (konkurssi ehkä?)
AMP-Välisalo (konkurssi)
Biketown (ei tietoa miksi lopetti, mutta toiminta taitaa jatkua ilman prätkäliikettä muilla aloilla)
Dream Bike (?)
Rastas Jukka Oy (konkurrsi ja Jukka jatkaa toisen yrityksen palveluksessa)
Dynobike ( ? )
Bensow ( konkurssi vaikkakin kauan aikaa sitten )
ratamopo (taisi lopettaa muuten vaan)
vasama (konkurssi vaikkakin kauan aikaa sitten)
Eximake ( ? olisko ollu konkurssi )
Kumijalka(pyörä) (taisivat lopettaa muuten vaan ) - CB500
Minulle jäi nuorena ikäviä muistoja Välisalosta, lopetin lyhyeen. Kyllä firmojen kannattaisi tähdätä pitkäaikaisiin asiakkuuksiin, ihmettelen, että tämä pärjäsi näin pitkään.
- Erkki_joo
CB500 kirjoitti:
Minulle jäi nuorena ikäviä muistoja Välisalosta, lopetin lyhyeen. Kyllä firmojen kannattaisi tähdätä pitkäaikaisiin asiakkuuksiin, ihmettelen, että tämä pärjäsi näin pitkään.
Niin jäi minullakin. Kusettaja vailla vertaa. Toimi ainakin 2000- luvun alussa Olarinluomassa Espoossa. Kivan konseptin oli kehittänyt, otti myyntitiliin autoja tunnetulta Opel-myyjältä, myi eteenpäin eikä kumpikaan ottanut vastuuta paskasta joita myi. Moiset kusettajat vois vetää pienistä munistaan lipputankoon.
- huijattupossu
Linnaanhan se Välisalo sitten lähtikin, hyvä niin. Liekö jo kuollutkin?
- niin se menee
peruuntunu sen takia kun maahantuojat ei enää halunneet maksaa riistohintoja niistä ständeistä?
Lahdessahan oli isot messut. - orwelsslave
Päivitys lama-syksyyn 2016:
Eikös Nakkilassa toimiva prätkäliike joutunut velkasaneeraukseen. Vaasa Motocenter lopetti keskustan liikkeen. Samoin Wasa Auto Rapid on käytännössä loppunut. Ainoa kaupungin toimiva liike. Aj-Bike, siirtyi keskustasta vanhalle Sepänkyläntielle, toiminta on hyvin säästöliekillä. Jos haluaa nähdä oikea moottoripyöräliikkeen, on ajettava Seinäjoelle. Ensi talvena on varmasti taas muutama liike konkurssissa, Sipilän viikate syöksee käyttömaksuillaan alan vielä syvempään kurimukseen. - hdhdhdh
Ei ole edes pk-seudulle yhtä virallista hd-liikettä kannattanu perustaa , no nyt varmaan kuopataan koko harrastus tästä maasta soinin ja sipilän päätöksillä , onkohan nuo ihan ajantasalla missä tällä alalla mennään , tuskin edes vaivautuvat selkoa ottamaan , tästä pitäisi nyt saada madonluvut julkisiksi ja päätöstentekijät vastuuseen toimistaan ja niiden seurauksista.
- Kassler
Kuolinisku taas monelle firmalle, mutta sitähän hallitus haluaa, ja saa!
- elkamino
Miksi kaikki lopettelemassa ? Siis oikeasti miksi? Ei 150euron vero ole kyllä syy ettei uuden pyörät käy kaupaksi eikä vanhoillakaan ajeta kun murto-osa siitä mitä 10vuotta sitten.
Ei kai kaikki nyt kyllästy samaan aikaan?Ymmärtäisin jos olis viis tosi sateista kesää perä kanaa ja sit alkais porukka kypsyyn.
itse oon haaveillut omasta prätkäst 12vuotiaasta 29vuotiaaksi(nyt 39) ja en todella lopeta tämä hommaa mut vähentänyt olen kyllä minäkin. Mutta vain vähän.... - Captivated
Kymmenisen vuotta ajaneena alkaa tulla vain aika täyteen. 50 -villitys ja vapauden kaipuu avioeroineen on jo takanapäin. Kuuskymppiset vaihtaa harrastusta maltillisempaan suuntaan. Nuori tyttöystäväkin vie paljon vapaa-ajasta, eikä tykkää istu pyörän kyydissä.
Pyörä seisoo tallissa pölyttymässä ja jos tulisi joku ja ostaisi, niin saattaisin myydäkin.
Toisaalta, ei vanhasta prätkästä mitään maltaita saa... 3-4tonnia, joten ehkäpä ajelen ensi kesänä taas jonkin verran..
Prätkän ongelma on siinä, että kun kaikki tiet on ajettu ja useapaankin kertaan, niin ajaminen alkaa maistua vähän puulle. Varsinkin, kun pitää vahtia nopeusmittaria, kun on nuo rikesakotkin nostettu ihan taivaisiin.
Pari kertaa kesässä on tullut käytyä Fiskarsissa kahvilla.- Jutustelija1
Millainen ori siellä tallissasi odottaa? Ihan mielenkiinnosta kyselen :-)
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
- veroeimiellytä
Onhan se harmi, että vuosikymmenten aikana on ehtinyt tarvikeostoilla ja pyöräkaupoilla tutustua moniin mukaviin kauppiaisiin ja nyt lyödään veron takia hanskaa naulaan ja samalla nauloja kauppiaiden arkkuihin. Autokauppa on kylmää kaupantekoa mutta pyöräkaupoilla on ollut ihan eri meininki. Sen takia joistakin kauppiaista tai alan myyjistä on tullut melkein kavereita. Minun rahoilla ei vaan saa elätettyä koko alaa. Toivon, että tuosta veroasiasta saatais oikeudenmukainen päätös ja voisi jatkaa tätä harrastusta. Nyt se on kiikunkaakun kulujen kasvamisen takia. Köyhällä se on niin pienestä kiinni että on pidettävä periaatteistakin kiinni.
- Mestari8
Onko kokemuksia kyseisestä yrityksestä?mainostaa itseäön harley davidson korjaamona. Saman katon alla toimii konkurssissa oleva Kakspyörä Oy. Ongelmana on että en tiedä uskaltaako kyseisen firman palveluja käyttää koska slsm cycles nimistä osakeyhtiötä ei löydy ytj.stä. sen enempää kuin aputoiminimenäkään... Onko kellåön tietoa. Osaavatko hommat tai ja onko veroja kiertävä yritys josta ei saa kuittia työlle. Takuusta puhumattakaan. Oon koittanu kysellä firmasta tästä asiasta mutta vastausta ei tule ja kaikki julkiset kommentit poistetaan esim facebookista.
Lisäksi harley davidsonin maahantuojan sivuilta ei löydy valtuutusta hd.n korjaukseen tälle puljulle.
Alla linkki puljun sivulle.
https://m.facebook.com/SlamCyclesOy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289