Piilolinssit

Kysyjääää :DDD

Tietääkö kukaan, että kun haluaisi piilarit ja kun menee silmäasemalle kattoon se juttu, käykö silmille piilarit, ja jos käy, minkälaiset, niin maksaako se mitään??? Kertokaa myös, jos olette itse käyneet, oliko se kamalaa, jotkut sanoo meinaan että kannattaisi mennä silmälääkärille mielummin kuin silmäasemalle, kun sattuu muka kamalasti jos menee silmäasemalle...

4

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. I. Ilari

Itse sain pari kuukautta sitten piilarit.. Tilasin Silmäasemalta ajan (muistaakseni nimellä piilolinssisovitus tai joku vastaava), paikan päällä silmälääkäri tutki silmäni ja kertoi piilareiden käyttöön liittyvistä jutuista. Lisäksi hän näytti miten piilolinssi laitetaan paikoille ja otetaan pois, ja kokeilin muutaman kerran piilarin laittamista/pois ottamista.
      Tuo "palvelu" oli maksullinen, ja siihen kuului myös piilolinsseihin liittyvä opas ja muistaakseni kymmenen paria kertakäyttöisiä piilolinssejä.
      "Palveluun" kuului myös jälkitarkastus noin viikon jälkeen, jossa silmälääkäri tarkisti silmäni ja kyseli miten piilarit olivat toimineet yms, ja antoi minulle pari pakettia kertakäyttölinssejä. Hintaa koko systeemillä oli muistaakseni 30 tai 40 euroa.
      Silmien tarkistuksessa ei ollut mitään "kamalaa", se oli ihan samanlainen tarkistus kuin silmätarkistus yleensä. Vaikeinta oli laittaa piilari ekaa kertaa silmään. :)
      Jos olet hankkimassa piilareita, kannattaa ehdottomasti käydä tuollaisessa "sovituksessa" jossain optikkoliikkeessä, niin saat varmuuden, käykö piilarit sulle ja saat käyttöohjeita ym.
      Niin ja vielä senverran, että jos meinaat käyttää piilareita esim. 5 päivää viikossa, tulee halvemmaksi ostaa kuukausilinssit kertakäyttöisien linssien sijaan.
      Toivottavasti tästä oli apua ! :)

• kivaa :D

apua, varattiin aika tänään just tollaseen piilarijuttuun niinku P. I. Ilari kerto.. :) jännittää!

• abcdaa

mulla piti käyä kahesti että oppiin ja sattu vitusti ekalla kertaa

• 657557

Miten se voi muka sattua? :-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe