Tietääkö kukaan, että kun haluaisi piilarit ja kun menee silmäasemalle kattoon se juttu, käykö silmille piilarit, ja jos käy, minkälaiset, niin maksaako se mitään??? Kertokaa myös, jos olette itse käyneet, oliko se kamalaa, jotkut sanoo meinaan että kannattaisi mennä silmälääkärille mielummin kuin silmäasemalle, kun sattuu muka kamalasti jos menee silmäasemalle...
Piilolinssit
4
718
Vastaukset
- P. I. Ilari
Itse sain pari kuukautta sitten piilarit.. Tilasin Silmäasemalta ajan (muistaakseni nimellä piilolinssisovitus tai joku vastaava), paikan päällä silmälääkäri tutki silmäni ja kertoi piilareiden käyttöön liittyvistä jutuista. Lisäksi hän näytti miten piilolinssi laitetaan paikoille ja otetaan pois, ja kokeilin muutaman kerran piilarin laittamista/pois ottamista.
Tuo "palvelu" oli maksullinen, ja siihen kuului myös piilolinsseihin liittyvä opas ja muistaakseni kymmenen paria kertakäyttöisiä piilolinssejä.
"Palveluun" kuului myös jälkitarkastus noin viikon jälkeen, jossa silmälääkäri tarkisti silmäni ja kyseli miten piilarit olivat toimineet yms, ja antoi minulle pari pakettia kertakäyttölinssejä. Hintaa koko systeemillä oli muistaakseni 30 tai 40 euroa.
Silmien tarkistuksessa ei ollut mitään "kamalaa", se oli ihan samanlainen tarkistus kuin silmätarkistus yleensä. Vaikeinta oli laittaa piilari ekaa kertaa silmään. :)
Jos olet hankkimassa piilareita, kannattaa ehdottomasti käydä tuollaisessa "sovituksessa" jossain optikkoliikkeessä, niin saat varmuuden, käykö piilarit sulle ja saat käyttöohjeita ym.
Niin ja vielä senverran, että jos meinaat käyttää piilareita esim. 5 päivää viikossa, tulee halvemmaksi ostaa kuukausilinssit kertakäyttöisien linssien sijaan.
Toivottavasti tästä oli apua ! :) - kivaa :D
apua, varattiin aika tänään just tollaseen piilarijuttuun niinku P. I. Ilari kerto.. :) jännittää!
- abcdaa
mulla piti käyä kahesti että oppiin ja sattu vitusti ekalla kertaa
- 657557
Miten se voi muka sattua? :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985