rippikoulu kokemuksia

hamamamama

Millaisia rippi koulu kokemuksia teillä on?
itselläni rippikoulu on ensi kesänä.
ikävä kyllä itselleni tuli huono ryhmä, kaikkien kusipäiden ja vähäisen tyttö määrän kera.

49

11313

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallin Vanki

      Ripari on kirkon aivopesuleiri. Ripari lisää nuorten uskonnollisuutta 47% todistettavasti.

      Kirkko ei ole koskaan todistanut jumalaa, jeesusta, enkeliä, demonia, saatanaa jne... todeksi tai toimivaa rukousta. Eli, kaikki kirkon opetus on pelkkää huuhaata.

      Älkää menkö kirkon ansaan.

      Välttäkää uskistumasta.
      -Ole rehellinen itsellesi ja muille.
      -Vastusta kaikenlaista johdattelua ja manipulointia.
      -Kysy paljon kysymyksiä lisäinformaation saamiseksi.
      -Älä tee päätelmiä, jos et voi olla varma.
      -Perusta johtopäätöksesi todisteisiin.
      -Ole älyllisesti itsenäinen.

      • gbfdggrfdgdfg

        On todistettu että jeesus niminen ihminen on elänyt silloin joskus luvulla 0 ,mutta se on voinut olla vaikka sen kaupungin spurgu


      • Mirka ... .
        gbfdggrfdgdfg kirjoitti:

        On todistettu että jeesus niminen ihminen on elänyt silloin joskus luvulla 0 ,mutta se on voinut olla vaikka sen kaupungin spurgu

        Olet oikeassa, jeesus nimisiä heppuja elää vieläkin, esim prasiliassa yleinen nimi. Jokaisesta mielisairaalassa löytyy myös heppuja jotka kuvittelee olevansa raamatun jeesus.


      • Anonyymi

        Ainoastaan Jeesus pelastaa, ei rippikouluun meno, joulukirkko tms.

        Jo tässä ajassa sinua odottaa siunauksen tie alkuperäisen kristinuskon armahtavassa ilmapiirissä. Jeesus lupaa sinulle ikuisen Elämän. Se alkaa sillä hetkellä, kun otat vastaan Hänet sydämeesi. Hän on hyvä Paimenesi, joka johdattaa sinut ”viheriäisille laidunmaille virvoittavien vetten tykö”. Psalmi 23. Hänen hyvyytensä saa aikaan, että vapaudut syntielämän tuhoavista vaikutuksista, etkä enää tahdo elää synnissä.

        Katso tästä mielenkiintoinen video

        Rippikoulustako uskoon?


        https://youtu.be/JYJdSq7TmCI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan Jeesus pelastaa, ei rippikouluun meno, joulukirkko tms.

        Jo tässä ajassa sinua odottaa siunauksen tie alkuperäisen kristinuskon armahtavassa ilmapiirissä. Jeesus lupaa sinulle ikuisen Elämän. Se alkaa sillä hetkellä, kun otat vastaan Hänet sydämeesi. Hän on hyvä Paimenesi, joka johdattaa sinut ”viheriäisille laidunmaille virvoittavien vetten tykö”. Psalmi 23. Hänen hyvyytensä saa aikaan, että vapaudut syntielämän tuhoavista vaikutuksista, etkä enää tahdo elää synnissä.

        Katso tästä mielenkiintoinen video

        Rippikoulustako uskoon?


        https://youtu.be/JYJdSq7TmCI

        Nuorille on mieleistä toimintaa olla rehellinen.


    • on

      TÄYTTÄ PASKAA!!!! Ylös klo 7.00 lipunnostoon, syömään 8.00 sitten tunti opetusta, vartin tauko, tunti, vartin tauko, tunti, ruokailu, max. 30 min tauko ja taas tunti/vartin tauko 4 kertaa.

      • gehehhehe

        Itseasias, meillä ainakin herätys oli 8.30 ja syömään mentiin sitä mukaan, mitään lipunnostoja ei ollut.
        Tunteja oli pväs korkeintaan kaks, ja niiden välissä semmonen 15 minuutin tauko. Joskus tunnit keskeytettiin ja lähettiin uimaan. Ja ruoka oli monta kertaa päivässä. Vapaa-aikaa oli semmosia 30-60 minuutin pätkiä, mut siinäki ajas ehti nopeesti tulla tylsää.
        Ja olin siis viime vuonna riparilla, enkä kyllä usko Jumalaan vieläkään. Silti, oli ihan mahtava kokemus :)


      • edellinen
        gehehhehe kirjoitti:

        Itseasias, meillä ainakin herätys oli 8.30 ja syömään mentiin sitä mukaan, mitään lipunnostoja ei ollut.
        Tunteja oli pväs korkeintaan kaks, ja niiden välissä semmonen 15 minuutin tauko. Joskus tunnit keskeytettiin ja lähettiin uimaan. Ja ruoka oli monta kertaa päivässä. Vapaa-aikaa oli semmosia 30-60 minuutin pätkiä, mut siinäki ajas ehti nopeesti tulla tylsää.
        Ja olin siis viime vuonna riparilla, enkä kyllä usko Jumalaan vieläkään. Silti, oli ihan mahtava kokemus :)

        No näköjään edes jollakin on ollut kiva leiri


      • kirjoitan_riparilta

        tämän takia partioripari


    • Ena

      Ihan tajuttoman hauskaa oli, vaikka lähdinkin sinne aika "riparilla on kurjaa"-fiiliksillä, niin kyllä mielipiteet vaihtuivat.

    • riparilainen

      Tunsin vaan yhden jätkän ja pojan koko leiriltä etukäteen.

      Käytiin paljon asioit läpi ja paljon oppi uutta.

      Tänäänkin kuulin ku junas jotkut puhu lämmöllä riparista eli kyl siit hyvät muistot jää :D

    • tinz

      Aijaa, voi harmi, mutta uskon että tulee silti kivaa, vaikka tyttöjä onkin vähän. :)
      Mulla oli todella kiva ripari, vaikka meidän riparilla sattuikin yksi aika paha onnettomuus, mistä monet ovat varmaan kuulleetki jo?
      Olin Kisakeskus 1.
      Minne sä olet menossa?
      Mutta todella hyvä ja kiva fiilis jäi riparista!

      • mäminämä

        Monet haukkuvat aina ripareita...
        Jotkut näköjään luulevat että riparilla käsitellään vaan ja ainoastaan jumalaa... EI TODELLAKAAN!!
        Itse en todellakaan voi kuvitellakkaan että uskoisin koko hölynpölyyseen! Lähdin vaan ja ainoastaan riparille sen takia, koska halusin kivan muiston, tavata uusia ystäviä ja kivan kokemuksen, enkä sen takia että pääsisin palvomaan jtn jumalaa... älkää ny hyvät ihmiset luulko aina liikoja! Luulin itsekkin aluks, että siellä olis paljon jumalasta, mutta en mennyt heti haukkumaan sitä. -.- Ja mikä oli lopputulos.? Ihana kokemus! =)


    • :)<3 2011<3

      meillä oli justiinsa tnää semmone et ripari porukankaa vietettii koko pv upilassa saatii tietää mm. meijän isoset ja isos ryhmät ja kaikki nää tämmöset sit meil oli jtn rastei et niitten isos ryhmien kaa kierrettii niis ja kaikkee:) SYÖTII KYLLÄ IHAN LIIAN MONTA KERTAA YHEN PÄIVÄN AIKANA:O 3 kertaa syötii ton 8 tunnin aikana ja jos siihen lisää viel iltapalan ja aamupalan ni huhhuh;D mut oli ihan huippu kivaaaa ja isoset on mitä mahtavimmat!!;) jo tältä päivältä tuli ihan sikana semmosii muistoi mitkä toivottavasti muistan aina!:) äää sitte vaa ens kesäkuuta ja riparii oottamaa:) ihan huippu porukka,isoset ja fiilis!!!!;)

    • epähenkilö-92

      Mikset jättäisi menemättä? Kirkon merkitys nykypäivänä on olla kuoleva instituutio. Miksi kenellekään olisi hyvinvointiyhteiskunnassa tärkeämpää ammentaa abstraktia totuutta vuosituhansia vanhoista taruista kun kiinnostavampia ovat pääoman kerryttäminen, materialismi, maalliset ilonaiheet kuin hedonismikin.

      Sosiaalisista paineista rippikouluun hakeudutaan kun ulkokullatut pikkuporvarit sinne penskansa lähettävät. Kun valtaosa murkkuikäisistä saa uskonnollista kasvatusta, niin kyllä se pieni itsenäisesti ajatteleva vähemmistökin saadaan helposti tartutettua samaan epidemiaan. Systeemi on pohjimmiltaan kieroutuneet ja samaa taktiikkaa ovat käyttäneet hyväkseen myös eri diktatuurien nuorisojärjestöt värväätessään jäseniä ja samalla yksipuoluejärjestelmän kiihkoutuneita kannattajia.

      Kyse ei ole niinkään aivopesun tehokkuudesta ja "oikean" uskon istuttamisesta opetuslapseen vaan syrjivän, kaikkialle tunkevan ja ahdasmielisen oppijärjestelmän vallan säilyttämisestä. Käsite "aito uskovainen" ei ole kylläkään minulle aivan täysi selviö. Ainakin heidän muodostamansa voimat olisi syytä eliminoida ulos niin poliittisesta kuin yhteiskunnallisestakin elämästä jarruttamasta kehitystä rationaalisempien tavoitteiden tieltä.

      Toisin sanoen sallisin uskonvapauden mutten uskonnollista propagandaa. Kiihkouskovaisetkin voisivat painua maanalaisiin kokouksiinsa palvomaan krusifikseja ja muodostamaan virhetulkintojaan Raamatun tekstistä, kaiken vajaamielisten käännyttämisen ja äänekkään politiikkaan sekaantumisen sijasta.

      • Unna_The_Doge

        Aahaa.... En oikein ymmärtänyt kaikkea.


    • ripari<3..

      Mä en oo ikinä ollut uskossa, enkä tullut sielläkään. Saavuin riparilta eilen (vasta:D) . Herättiin 8:00 ja 8:30 oli aamupala. Emme tehneet muuta uskonnolista kun oppitunneilla jotain, eikä sillonkaan aina? Eilinen loppukoekkin oli ihan helppo, osasin kaikki. Viimeisenä iltana, itkin silmät turvoksiin. Kaikki itki. Eilenkin itkin vielä. Kun on viikon yhdessä niiden ihmisten kanssa, ja saa hyviä mahtavia muistoja, niin on vaikea irrottaa.. Olen tämän takia harkinnut isoskoulutusta. En ole todellakaan vielä varma.
      En osaa kuvailla sitä tunnetta.. Huh, hyväetten taas ala itkemään.

    • huonokokemus

      Joo.. niin meiäki riparil kaikki itki kun oli viikon ollu samoje ihmiste kans ja voi nyyh.. mä en itkeny, riparin jälkeen pyöräilin kamalaa vauhtia kaverilleni vähän ajan päästä mentiin istumaan niiden portaille ja aloin itkemään kamalasti, olin niin helpottunut että pääsin sieltä pois, ja että olin jonnan kanssa.
      mun ripari oli kyl kamala, istuin aina kun olisi saanut pihalla olla huoneessa, ja tesktailin tai näpertelin puhelinta :( pakollisiin juttuihin menin allapäin.
      siellä oli hyvin suosittu poika, joka vihas mua tottakai koska olin tarkkisluokkalainen, ruma jne.. kaikki tytöt pyöri sen ympärillä, ne mun huonkaveritkin ja kyl ne ois tahtonu tutustuu muhun ja olla munkaa mut mietin vaan et mitä se tyyppi sanois jos tulisin niiden tyttöjen kaa samaan seuraan mis se olis ollut :( joten nyhjötin koko riparini sisällä..
      siitä on nyt 4v aikaa jo, muttei mitään positiivista jäänyt mieleen koko riparista.

    • wewewe

      Itsellä ripari oli täyttä paskaa, mutta vain sen takia koska olin huoneessa yksin useesti koska kaikki kusipää kovis pojat haukkuivat minua.
      Tiiän kyllä et jos oot ulkonäöllisesti kaunis ja hauska ni sul tulee olee mahtava ripari.
      Kyl siellä on vitun kivaa ja mahtavaa :)

    • harmittaa:(

      "Joo.. niin meiäki riparil kaikki itki kun oli viikon ollu samoje ihmiste kans ja voi nyyh.. mä en itkeny, riparin jälkeen pyöräilin kamalaa vauhtia kaverilleni vähän ajan päästä mentiin istumaan niiden portaille ja aloin itkemään kamalasti, olin niin helpottunut että pääsin sieltä pois, ja että olin jonnan kanssa.
      mun ripari oli kyl kamala, istuin aina kun olisi saanut pihalla olla huoneessa, ja tesktailin tai näpertelin puhelinta :( pakollisiin juttuihin menin allapäin.
      siellä oli hyvin suosittu poika, joka vihas mua tottakai koska olin tarkkisluokkalainen, ruma jne.. kaikki tytöt pyöri sen ympärillä, ne mun huonkaveritkin ja kyl ne ois tahtonu tutustuu muhun ja olla munkaa mut mietin vaan et mitä se tyyppi sanois jos tulisin niiden tyttöjen kaa samaan seuraan mis se olis ollut :( joten nyhjötin koko riparini sisällä..
      siitä on nyt 4v aikaa jo, muttei mitään positiivista jäänyt mieleen koko riparista."

      Mulla ihan sama juttu, jälkeenpäin harmittaa ;(

    • Ripari kannattaa käydä vain jos on rahapula, muuten jätä ihmeessä väliin.

      Itse käytin jälkimmäisen vaihtoehdon.

    • täyttäpaskaa

      Itelläni oli yksinkertaisesti aika paska ripari. Tyttöjen kaverihenki oli perseestä ja pojat oli kaikki pellejä. Iltaohjelmat, hiljaset hetket ja vapaa-ajat oli ainoot parhaat asiat mitä siel oli.

    • Poika -97

      Ripari oli yksinkertasesti mun elämäni parasta aikaa. Parhaat 9 päivää ikinä. Mä ikävöin sitä paikkaa niiii paljon, ja nyt ku muistelen sitä, nii tekis mieli itkeä, ku tietää, että en koskaan pääse takas siihen aikaan. Ja kaiken kruunas se, että ihastuin

    • Niina *-

      Pelkkää aivopesua. Uskontoa päntätään hullun lailla. Jotkut siellä rupee uskomaan vielä näihin naurettaviin satuihin. Konfirmaatio on myös aivan älytön jossa julkisesti tunnustetaan jumalausko. Konfirmaatioon ei pitäisi edes mennä jos ei usko olemattomaan jumalaan.

      Jos haluaa leireillä, pitää hauskaa ja haluaa tutustua uusiin kavereihin niin ehdottomasti prometheus leirille.

    • Rippileirti

      . Olen ollut kaksi päivää rippileirillä, kun äitini lähetti viestin, tuntui kuin olisin kuollut. Lemmikkini oli kuollut. Minua vieläkin itkettää, en koskaan anna tätä anteeksi itselleni. En edes kerinnyt sanoa hyvästejä. Lemmikki oli ollut minulla noin vuoden. Hyvästi pikkuinen!

      Tämä ei ole vale! Niin muistakaa, jos menette rippileirille, hyväilkää lemmikejä kunnolla!!

    • rippileiri

      Menin leirille etsien jotain uutta ja tutustua ihmisiin. Alkupäivät olivat tylsiä, kun porukkaa ei oikein tuntenut ja kaikki oli uutta. Mutta loppupäivät olivat parasta, kun oli tekemistä ja rupesi tutustumaan ihmisiin.
      Tässä pieni lista tarvikkeista, jotka itse huomasin tärkeiksi asioiksi:
      • kosteuspyyhkeet. kätevää oli kun oli vaan ulkona hanat.
      • kunnolliset lenkkarit. Liikuttiin ja käytiin metsässäkin.
      • lämpimä takki
      • rennot housut ja huppareita
      Mukava kokemus jäi, vaikka alkupäivät oli laskemista millon pääsee kotiin. Isoset kivoja ja iltaohjelma parasta.

    • OberSturmbanLehrer

      Tässä vaiheessa ketjua lienee jo aika todeta, että rippikoulukokemuksia on YHDYSSANA. Tätä asiaa tuskin riittävän painokkaasti opetetaan riparilla, vaan on syytä myös näin loma-aikaan ottaa esille se äikän kirja ja katsoa ne oikeinkirjoitussäännöt (huomasitteko, tuokin oli kolmesta sanasta muodostunut yhdyssana), ellei löydä niitä netistä.

      Hyvää ja rentouttavaa kesälomaa kaikille nuorille ja lapsukaisille, teissä on maamme toivo, heti kun opitte kirjoittamaan oikein äidinkieltämme.

      • hbgvfcr7

        sinäjasinun yhdyntäsanatonsopaskaa!
        TÄRKEINTÄ ON OLLA IHMINEN eikä uskontunnustuksen kaltainen ääliö!


      • Anonyymi

        heti, kun*


      • hygtgftfrt

        Ohoh!
        Kaikkia sitä pitää viellä nykyaikana joutua ihmisyyden kokemaan!
        Millainen saatanaa palveleva sellainen on joka kouluttaa itselleen opetuslapsia?!
        Eikö rikollisen kristinuskon raiskaussaatanallisuudelle koskaan saada loppua!???!

        Ja niistä rikoksista, Jumalaa ja ihmisyydestä luopunut pirkko-pappikin syyttää Jumalaa ja IHMISIÄ opeillaan!

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
        #kuunteleva_kirkko
        20.7.2016 17:30
        Hei.
        Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.

        Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
        Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi#

        Siis herra jumalaa palvelevan papin mukaan "ihminen on vastuussa teoistaa" joten
        rikoksien syyt vieritetään VÄÄRÄÄ TODISTUSTA ANTAMALLA JUMALAA JA ihmisyydestään luopumattomien IHMISTEN syyksi (rikoksiksi)!

        Tavallaan tuo oppi on saatanaa palvelevan todellisen herransa tunnustus.

        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html
        "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi."

        MUUTTUU AIVOPESU AMMATTILAISEN ANTAMANA:
        ""Älä OLE lausuMATTA väärää todistusta lähimmäisestäsi."


    • sergwser

      Suomen peukalossa viikon valtelimme 1998. Helppoa kulkea, puita vähemmän ku Saharassa. Mukavaa vaeltamista, tuli trangiat ja pussikeitot tutuiksi

    • teltailijat

      Pohjoissuomessa leiririparilla pappi raiskasi pojan. Maksoi pojan vanhemmille ettei joutunut viralta ja menettänyt työtään.

    • Parasaika

      Olin tänä vuonna (2016) riparilla.
      Menin ensimmäiseen tapaamiseen missä jaettiin ripari ryhmiin ja totesin, että mitähän tästä tulee kun en tunne ketään....
      Loppujen lopuksi kun ripari viikko oli lopulla niin eihän sieltä olisi halunnut lähteä! Sain sieltä monta kaveria ja monista kavereista on tullut todella läheisiä ja tärkeitä!
      Moni pelkäsi että oppitunnit olisivat tuskaa, mutta eihän ne olleet!
      Ripari oli elämäni paras viikko, jos rehellisiä ollaan!

      • kiujuhygtfrd4

        No, miltä tuntui ken sai ihan julkisesti tehdä Jeesuksen kusta ja paskaa?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Muista olla aina ylpeä ominaisuuksistasi....
        Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        ET OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVA KRISTILLINEN
        VAAN
        rikollisuuden ikuinen rikollinen!

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        KRISTITYT, LOPETTAKAA NE SATOJA VUOSIA KESTÄNEET VALEHTELUNNE!
        ETTE OLE KRISILLISIÄ VAAN OLETTE saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden herra jumalien ikuisia rikollisia/syntisiä kristittyjä!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        LUKEKAA TARKEMMIN uskontunnuksenne JA KUN JÄRKIINNYTTE, NIIN TULKAA SITTEN KERTOMAAN TOTUUS!

        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

        ----------------

        Joten rehellisesti nyt sen tiedät!!!


    • Tsiuuhk

      Itse kävin SRO:n Kreikan rippikoulun ja meillä oli tosi hyvä ryhmä, vaikka meitä poikia olikin vain kolme kahdestakymmenestä. Meillä oli myös ehkä kaksi maailman parasta rippikouluopettajaa, joista toinen oli todella hauska pappi. Meillä käytiin suurin piirtein ne asiat läpi, joista kiujuhygtfrd4 meille kertoo, mutta ei ehkä yhtä "radikaalissa" muodossa. Eikä meille tehty eroa kristillisten ja kristittyjen välillä.
      Erityisesti pidin siitä viikosta, jonka vietimme Kreikassa. Kävimme Akropolis- kukkulalla ja vierailimme Korintissa. Sen viikon viimeisenä päivänä kaikki itkivät, koska ei oltaisi haluttu, että rippikoulu päättyisi vielä.

    • partioripari2k17

      kun kirjoitan on riparin toiseksi viimeinen ilta, olen partioriparilla joten uskontoa on vähän normia vähemmän (olen ateisti). Leirillä on myös syntynyt "mielenkiintoinen" kultti Asiantuntijaksi (tietäjät tietää) kutsutun henkilön Jumaluuden ympärille

    • Anonyymi

      Ok kiva. Ite oon riparilla nyt, ja en tunnu saavan mistään iloa irti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei oo vielä ollu mutta varmasti ihan mukava kokemus toki meilläki on huono ryhmä, kaikki joita en ois just halunnu tulee sinne😒

    • Anonyymi

      Aivan vitun paska paikka samaa jeesustelua joka päivä ja kusipäitä täynnä, koko rippi leiri meni vituiksi ja arvaappa onko enään yhtäkään kaveria ei ollu yhtään vörö 500eurosta, vittu jos olis ollu ase tuolla leirillä olisin tappanu joka ikisen ihmisen kylmäverisesti.

      • Anonyymi

        Asiallista


      • Anonyymi

        Onpa taas todella kehittynyttä keskustelua. Mahtaisiko itsestä löytyä yhtään vikaa? Esim. omasta asenteesta? Miksi helvetissä edes menit, jos kaikki oli mukamas vaan paskaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa taas todella kehittynyttä keskustelua. Mahtaisiko itsestä löytyä yhtään vikaa? Esim. omasta asenteesta? Miksi helvetissä edes menit, jos kaikki oli mukamas vaan paskaa?

        No, ei tuohon kommenttiin suoraan liittyen, vaan yleisemmällä tasolla on nyt vaan tapauksia jossa vanhemmat ovat päättäneet tai on muuten vaan "tapa" että käydään rippikoulu, halusi sinne tai ei.

        Samoin jos rippileirille sattuu tulemaan sen tyyppisiä ihmisiä joiden kanssa ei muutenkaan viettäisi vapaa-aikaa tai ei muuten vaan ole mitään yhteistä niin sillekään ei nyt oikein mitään voi.

        Oma leiri meni noista johtuen lähinnä leirin loppumisen odotteluksi. Jos jotain hyvää hakee niin tuolloin varmistui se että eroan kirkosta tullessani täysi-ikäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tuohon kommenttiin suoraan liittyen, vaan yleisemmällä tasolla on nyt vaan tapauksia jossa vanhemmat ovat päättäneet tai on muuten vaan "tapa" että käydään rippikoulu, halusi sinne tai ei.

        Samoin jos rippileirille sattuu tulemaan sen tyyppisiä ihmisiä joiden kanssa ei muutenkaan viettäisi vapaa-aikaa tai ei muuten vaan ole mitään yhteistä niin sillekään ei nyt oikein mitään voi.

        Oma leiri meni noista johtuen lähinnä leirin loppumisen odotteluksi. Jos jotain hyvää hakee niin tuolloin varmistui se että eroan kirkosta tullessani täysi-ikäiseksi.

        Elämässä joutuu olemaan monesti tekemisissä ihmisten kanssa joista ei erikoisemmin pidä/ei ole mitään yhteistä. Toimeen on hyvä kuitenkin jollain tasolla tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämässä joutuu olemaan monesti tekemisissä ihmisten kanssa joista ei erikoisemmin pidä/ei ole mitään yhteistä. Toimeen on hyvä kuitenkin jollain tasolla tulla.

        Jep, pitää tulla toimeen ja pystyä hoitamaan hommat asiallisesti vaikkapa työpaikalla. Mutta mitään nautintoa 24/7 yhdessäolo riparilla tällaisten ei-niin-samalla-aaltopituudella olevien ihmisten kanssa ei ole.


    • Anonyymi

      En nyt enää ole nuori. Asuin silloin Mustasaaressa. Kävin rippileirin joskus 90-luvun lopussa. Lähes samat henkilöt tulivat sinne, jotka kiusasi koulussa. Se sama homokammoinen kiusaaminen vain jatkui rippileirillä. Minua nimiteltiin erilaisilla homokammoisilla nimillä, vaikka "hinttariksi". Kadun vähän, että edes menin sinne, mutta silloin nyt oli vain tapana mennä, ajattelin etten halua olla jotenkin erilainen ja että siitä saa rahaa kun sukulaiset tulevat rippijuhliin.

    • Anonyymi

      Rippikoululeiri on seurakunnan työntekijöille tilaisuus päästä viikoksi pois riitaisasta työpaikasta.

    • Anonyymi

      Todella hyvät kokemukset jäi sain uusia kavereita ja sain rohkeutta puhua enemmän ja heittäytyä mukaan. Kannattaa ihmeessä mennä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe