kannattaako HD kamera?

hd vai ei

Onko HD kamera oikeasti kannattava? Peruskameran saa 250e, mutta sama malli HD:na maksaa ainakin 600e. Onko kuvanlaatu noin paljon parempi ?

5

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Full HD

      Olen itse meinannut pudota sohvalta, kun ensimmäisen kerran näin HD videokamerani Canon HV 30 kuvaa 40 tuuman Sony Bravia full HD töllöstäni.
      Samantapaisia purkauksia olen lukenut mustakin nettikeskusteluista.

      • hdvaieii

        Okei, eli kuvanlaatu on parempi. Muutama simppeli kysymys:

        - riittääkö myös HD Ready telkku vai pitääkö olla Full HD telkku, että pystyy kattelemaan tota noin hienona?

        - mitä kokemuksia editoinnista? Minkä tehoisen koneen vaatii? Entä mitä softaa? Aikoinaan tuli editoitua jotain W Movie Makerilla, mutta sillä ei kai onnee HD-tasosen editointi, vai onnistuuko Windows 7:ssa tulevalla versiolla?

        - lopulliset tuotokset kannattaa varmaan polttaa Blue Raylle? Onkohan toi tulevaisuuden formaatti, vai kannattaisiko polttaa myös DVD:lle (vaikkakin sit ei kai enää oo HD-tasoista') ?


      • Full HD
        hdvaieii kirjoitti:

        Okei, eli kuvanlaatu on parempi. Muutama simppeli kysymys:

        - riittääkö myös HD Ready telkku vai pitääkö olla Full HD telkku, että pystyy kattelemaan tota noin hienona?

        - mitä kokemuksia editoinnista? Minkä tehoisen koneen vaatii? Entä mitä softaa? Aikoinaan tuli editoitua jotain W Movie Makerilla, mutta sillä ei kai onnee HD-tasosen editointi, vai onnistuuko Windows 7:ssa tulevalla versiolla?

        - lopulliset tuotokset kannattaa varmaan polttaa Blue Raylle? Onkohan toi tulevaisuuden formaatti, vai kannattaisiko polttaa myös DVD:lle (vaikkakin sit ei kai enää oo HD-tasoista') ?

        - riittääkö myös HD Ready telkku vai pitääkö olla Full HD telkku, että pystyy kattelemaan tota noin hienona?
        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Full HD telvisiolla voi nähdä HD videon terävimmillään. HD-ready televisio on full HD ja normaalitason tv välimuoto.

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        - mitä kokemuksia editoinnista? Minkä tehoisen koneen vaatii? Entä mitä softaa? Aikoinaan tuli editoitua jotain W Movie Makerilla, mutta sillä ei kai onnee HD-tasosen editointi, vai onnistuuko Windows 7:ssa tulevalla versiolla?

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Riippuu HD kamerasta, minkä tyyppistä videoa se tekee. Muistikortille tallentavat HD kamerat tekevät yleensä AVCHD videoa, jonka editointi vaatii tehokasta konetta.
        HDV kamera tekee vähintään yhtä hyvää videoa, se tallentaa videon DV-kasetille. HDV videon editointiin ei tarvita kovin tehokasta konetta, kunhan on tuplaydin.
        Keskustelua aiheesta. http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=361295&highlight=
        Vistan Movie Makerilla onnistuu HDV videon editointi.

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        - lopulliset tuotokset kannattaa varmaan polttaa Blue Raylle? Onkohan toi tulevaisuuden formaatti, vai kannattaisiko polttaa myös DVD:lle (vaikkakin sit ei kai enää oo HD-tasoista') ?

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Jos omistaa Blu-ray polttavan aseman ja soittimen, silloin kannattaa polttaa Blu-raylle.
        Jos ei vielä ole noita laitteita, lopputuloksen voi polttaa DVD:lle. Mutta editoitu kannattaa tallentaa HD tasoisena tietokoneelle, tai HDV kameran nauhalle, josta videoa voi katsoa täysilaatuisena televisiosta ja polttaa Blu-day levylle, kun on tarvittavat laitteet.


      • Timo J

    • oikeetelkkari

      voiko hd kameran videoo kattoo oikeesta telkkarista (putki tv)14 vai onko pakko olla littutelkkari?

      Philips 32PW8620 32"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1808
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      180
      1324
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1168
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      35
      1067
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      82
      986
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      816
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe