Pissapoika

joopasss

Onkos joku näppärä toyota autoilija tms. perehtynnyt tuulilasin pesulaitteeseen? Minulla ave 2003 farkku.
Tuulilasille ei tule vettä. Lampuille tulee. Sulake ehjä. Tuulilasin ja lamppujen pissiksellä eri pumput?
Missä tuulilasin pesimenPumppu/moottori on? Mahdolliseti rikki? Voiko vaihtaa itse? Ja mistä muuten saa halvalla osia toyotaan? Nojoo. Tunnustan. Poropeukaloyritänitsemies olen....

7

7508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - ex ave -

      Millainen keli sielläpäin on? Ajattelin vain, että jos on vähän laihat nesteet säiliössä, niin onpi suuttimet jäässä... Yleensä nuo kyllä toimii. Pissapojalla ja lyhdynlasin pesurilla muuten on kummallakin oma sulake ...

      • juuupasss

        joo. unohin mainita ettei jäässä mahda olla kun meni kesänkin yli... vaimo ei vaan ole korjannut kun sillä kerran ajeleekin. toi sulakeasi. ihan olin lukevinani ohjekirjasta, että olis saman sulakkeen takana. mutta pitää käskeä vaimon lukea itse. yleensä on toiminnut autossako autossa joo. että sulakkeen tarkastukseen mars....


    • takkeri___

      Minulla oli ennen Ave 2003 ja siitä meni tuulilasin pissapojan moottori vuonna 2006. Meni takuuseen. Oli jossain vaikeassa paikassa, jossain oikean eturenkaan takana (tai edessä).

      • Juk1

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J


      • takkeri___
        Juk1 kirjoitti:

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J

        Ainakin uudemman korimallin Avessa on ko. automatiikka.

        Mutta ei kantsis vedellä kuivana....


      • jepssss
        Juk1 kirjoitti:

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J

        kiitoksia valaisuista. yritämpäs perehtyä alakautta siihen vekottimeen.
        muistelisin että pyyhkiät lähtee toimimaan viiksestä. toi oli hyvä huomio,
        että siellä voi olla roskaakin.


      • pissapoika rikki
        jepssss kirjoitti:

        kiitoksia valaisuista. yritämpäs perehtyä alakautta siihen vekottimeen.
        muistelisin että pyyhkiät lähtee toimimaan viiksestä. toi oli hyvä huomio,
        että siellä voi olla roskaakin.

        Mitenkähän tämän kanssa on käynyt. Samaa vikaa pukkaa täälläkin vm. 2006 Avensiksen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe