Mitä mä nyt teen

työn orja

Nyt näyttää siltä etten voi jatkaa vanhassa työpaikassa, lääkäri määräsi rajoitteita siinä määrin etten voi tehdä omaa työtä eikä koulutustaso anna muita vaihtoehtoja. En kai jää "tyhjän päälle"?

Nyt jo on ollut tarpeeksi vaikeaa selviytyä sairaspäivärahalla sen kolmisen kuukautta mut jos nekin putoaa pois niin siinä nesteessä olen.

Vuoden tehnyt samaa työtä, viimeiset kolmisen kuukautta saikkua kun oikeaan käteen iski kaikki mahdolliset tulehdukset. Paranemaan päin mutta nyt lääkärit on sitä mieltä ettei kannata edes yrittää.

Mitä mä nyt teen? 14v. asti töitä paiskinu ja eläkevuosiin aikaa kuitenkin pyöreet 23v.

Mistään muusta ei ole kerrottu kuin, että työt melko varmaan loppui tähän...

6

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinen...

      liiton ansiosidonnainen? Jos sairausloma jatkuu niin sair.pv.raha. Työt.ilm. työnhakijaksi ainakin heti kun/jos rahan tulo keskeytyy! Ettet tosiaan jää ihan tyhjän päälle.

    • *****'

      lääkäriltä kelalle lausunnon, että sinun on pakko vaihtaa alaa, niin voit saada ns. kuntoutustukea ja näin ollen helpompi opiskella uusi ammatti, jos et esim. työkkärin kursseille pääse (ja luultavasti et, koska olet ollut pitkään töissä), täällä tosin noille kursseille pääsee vain tietyt ihmiset, siis ne jotka ei töihin koskaan halua.

      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        ollut niin kauan töissä, että saat aikuisopinto rahaa opiskeluihisi. Pistä vaan hakemus. voi olla väärä nimi rahalle, mutta kysele kunnes saat.


    • alanvaihtaja

      ota se mahdollisuutena, joskus on tosi piristävääkin vaihtaa alaa. itselläni meni oikea käsi tapaturman myötä säpäleiksi, mutta oikealla hoidolla on kuntoutunut tosi hyvin vaikkei ennalleen tulekkaan. Nyt vaihdan itsekin alaa, vaikka esteitä vanhaankaan työhön ei olisi. aiemmin ajatellen olisi oikean käden vamma ollut minulle se pahin mahdollinen, mutta nyt puoli vuotta kuntoutuksessa on mennyt nopeasti ja jopa ajasta nauttien.
      Vaadi tarvittaessa lähete kunnon käsikirurgille vaikka yo-sairaalaan, usko pois niin se on huima ero niissäkin. yleislääkärit voi oikeasti unohtaa käden vaikeiden ongelmien kanssa.
      Sitten ei muuta kuin alan vaihtoon ja uudelleen koulutukseen. joskus vammoista ja vaikeuksista on hyötyäkin.
      Ja käsittääkseni tuki ammatin rasituksen takia uudelleen koulutukseen joutuessa on ihan ok. ota selvää asioista etukäteen.

    • ooooo1

      www.putkiaivot.fi

    • Työelämän_Guru

      Moikka,

      Ensimmäiseksi kannattaa selvittää jäljellä oleva työkyky sekä kuntoutuksen mahdollisuus ja tarve. Tähän liittyen neuvontaa ja palveluja saa Kelasta, työ- ja elinkeinotoimistosta ja työeläkelaitoksesta. Kun tiedät tarkemmin, mikä on jäljellä oleva työkyky, keskustele hoitavan lääkärin kanssa työhön paluun ajankohdasta ja sopivasta työstä.
      Mikäli haet ja saat myönteisen osatyökyvyttömyyseläkepäätöksen, se ei automaattisesti velvoita työnantajaa järjestämään osa-aikatyötä, vaan työntekijän ja työnantajan on neuvoteltava asiasta yhdessä. Voit pyytää neuvoja luottamusmieheltä, työsuojeluvaltuutetulta tai tarvittaessa työsuojelupiiriltä.
      Työnantajalla on joissakin tilanteissa oikeus irtisanoa työntekijä, mikäli työntekoedellytykset ovat olennaisesti muuttuneet niin, ettei työntekijä enää kykene selviytymään työtehtävistään. Ennen irtisanomista työnantajalla on velvollisuus selvittää, olisiko työntekijä mahdollista sijoittaa muuhun työhön.
      Erilaiset ammatillisen kuntoutuksen muodot voivat olla avuksi tilanteessasi. Myös tässä asiassa te-toimisto, Kela ja työeläkelaitos osaavat neuvoa.

      T: Työelämän Guru

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      86
      1637
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1196
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1074
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      883
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      386
      803
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      795
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      766
    Aihe