Innostuin Carcassonnesta monien muiden tavoin ja sitä on nyt sitten vuosia pelattu innokkaasti kaveriporukalla ja perheen kesken. Välillä voisi pelata jotain muutakin, mutta lautapelien pakkauksia tutkiessa ei mikään iske niin että huvittaisi ostaa peliä. Carcassonnessa tuntuu olevan kaikki kohdallaan...
Nyt muut siihen hurahtaneet: Oletteko innostuneet jostain toisesta pelistä samalla tavalla? Mitä suosittelisitte, mikä on kokeilemisen arvoinen? Kiitän jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Onko toista Carcassonen veroista?
5
496
Vastaukset
- kjk
Oletko kokeillut Carcassonnen tietokoneversiota. Oli paljon kivempi pelata tietokonetta vastaan. Kone opetti samalla oikeat säännöt ja peli oli nopeampitempoinen kun ei tarvinnut itse laskea pisteitä. Samalla opin lisäosa kakkosen säännötkin helposti.
- käy
katsomassa täältä: http://www.funagain.com/control/main
Sieltä voit erilaisilla hakusanoilla (palkitut, suositut ...) vaikka löytyä uusi Carcassonne'n kaltainen peli.- Ville S
www.lautapeliopas.fi
Tuolta löytyy paljon peliarvosteluja. Itse suosittelisin Catanin Uudisasukkaita, Menolippua tai Dominionia.
- peli-mamma
Carcassonnen tapaan Alhambra on kiva rakennustyyppinen peli, johon saa vaihtelua eri lisäosilla. Itse en jaksa tajuta Carcassonnen peltojen lasku-logiikkaa, joten mieluummin pelaan juuri Alhambraa, Thurn und taxisia, Catanin uudisasukkaita, ja nyt joulupukilta tullutta Agricolaa. Dominionit on nyt alessa, ihan kiva peli, joskin vähän tylsä jos paljon pelaa.
- puli ukkeli
itse olen pitänyt agricola nimisestä lauta pelistä siinä perustetaan maatila ja hoidetaan sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62755