koska on kyselty todella paljon, että kuka on paras laulaja ja niin edelleen niin voitaisiin kysyä, että ketkä ovat/ovat olleet kaikkien aikojen parhaita biisin tekijöitä, siis sanoittajia tai säveltäjiä?..tässä oma listani:
1. Vexi Salmi
2. Junnu Vainio, sekä säveltäjänä, että ennenkaikkea sanoittajana
3. Repe Helismaa
4. Toivo Kärki
5. Irwin Goodman
5. P. Reponen
5. R. Reiman
Gallup: Parhaat?
11
415
Vastaukset
- meikäläinen
Mulla on muuten ihan samanlainen lista, mutta Irwinin tilalle laittaisin ,ehkä Juice Leskisen.
- Junnu rox
Irwinhän ei tainnut juurikaan biisien tekoon osallistua,eiköhän ne pääasiassa olleet Vexin käsialaa.
Mutta tässä omani: Juha Watt Vainio,Rauli Badding Somerjoki,Unto Mononen,Olavi Virta (joskin suurinosa oli Monosen tekeleitä vaikka Virran nimissä),Helismaa ja Malmsten- I.G
Vexi Salmi kyllä teki sanoitukset Irwinin kaikkii biiseihin (paitsi Salainen agentti), mutta Irwin sävelsi biisinsä itse, ja mielestäni biiseistä tekevät hyvän niin Vexin sanoitukset kuin Irwinin sävelkin, tosin uransa loppupuolella Irwin ei enään jaksanut itse säveltää biisejään, vaan sävelet teki Kassu Halonen..Irwinin viimeinen suurhitti jonka hän itse sävelsi taitaa olla Härmäläinen perusjuntti. Mielestäni Ei tippa tapa- kappaleessa on aivan tajuttoman hieno sävel kuten monessa muussakin kipaleessa..joten se siitä, jotteiko Irwin olisi osallistunut biisejensä tekoon
- möö
I.G kirjoitti:
Vexi Salmi kyllä teki sanoitukset Irwinin kaikkii biiseihin (paitsi Salainen agentti), mutta Irwin sävelsi biisinsä itse, ja mielestäni biiseistä tekevät hyvän niin Vexin sanoitukset kuin Irwinin sävelkin, tosin uransa loppupuolella Irwin ei enään jaksanut itse säveltää biisejään, vaan sävelet teki Kassu Halonen..Irwinin viimeinen suurhitti jonka hän itse sävelsi taitaa olla Härmäläinen perusjuntti. Mielestäni Ei tippa tapa- kappaleessa on aivan tajuttoman hieno sävel kuten monessa muussakin kipaleessa..joten se siitä, jotteiko Irwin olisi osallistunut biisejensä tekoon
ei olisi koskaan ollut mitään ilman Vexiä,se on fakta
- I.G
möö kirjoitti:
ei olisi koskaan ollut mitään ilman Vexiä,se on fakta
juu ei olisi ollut Irwiniä ilman Vexi Salmea, mutta en kyllä väittänytkään niin...sanoin vaan, että kyllä Irwin teki itse myös biiseihin sävellyksiä
- 884
I.G kirjoitti:
juu ei olisi ollut Irwiniä ilman Vexi Salmea, mutta en kyllä väittänytkään niin...sanoin vaan, että kyllä Irwin teki itse myös biiseihin sävellyksiä
1.CISSE HÄKKINEN < VIOLA AHTI
2. VEXI SALMI - EMIL VON RETEE
3. SAUVO SAUKKI PUHTILA
4. JORI SIVONEN
5. VELI - PEKKA LEHTO
6. PAVE MAIJANEN < HYVÄ SANOITTAJA
7. JUKKA KUOPPAMÄKI
8. REMU HENRY AALTONEN
9. JUHA VAINIO
10. RAUL REIMAN
11. MIKKO ALATALO - JUICE LESKINEN
12.JAAKKO SALO - JUHA VAINIO
13.CHRISSE JOHANSSON
14.TUULA VALKAMA
15. PERTTI REPONEN
16. TOIVO KÄRKI
17. VIOLA AHTI
18. JUKKA VIRTANEN - 886
884 kirjoitti:
1.CISSE HÄKKINEN < VIOLA AHTI
2. VEXI SALMI - EMIL VON RETEE
3. SAUVO SAUKKI PUHTILA
4. JORI SIVONEN
5. VELI - PEKKA LEHTO
6. PAVE MAIJANEN < HYVÄ SANOITTAJA
7. JUKKA KUOPPAMÄKI
8. REMU HENRY AALTONEN
9. JUHA VAINIO
10. RAUL REIMAN
11. MIKKO ALATALO - JUICE LESKINEN
12.JAAKKO SALO - JUHA VAINIO
13.CHRISSE JOHANSSON
14.TUULA VALKAMA
15. PERTTI REPONEN
16. TOIVO KÄRKI
17. VIOLA AHTI
18. JUKKA VIRTANEN1.KASSU HALONEN
2.VEXI SALMI
3.RAUL REIMAN
4.REMU AALTONEN
5,JORI SIVONEN
6.TUULA VALKAMA - 885
886 kirjoitti:
1.KASSU HALONEN
2.VEXI SALMI
3.RAUL REIMAN
4.REMU AALTONEN
5,JORI SIVONEN
6.TUULA VALKAMA1.CISSE HAKKINEN
2.RAUL REIMAN
3.ALBERT JARVINEN
4.PAVE MAIJANEN
5.CHRISSE JOHANSSON
6.VEXI SALMI
7.ILPO KALLIO
8.JUHA WATT VAINIO
9.RISTO PELLI / ERKKI LIIKANEN
10.REINO HELISMAA
11.SAUKKI
- Anonyymi
Haise vitulle. Tässä tuloo oikia lista:
1. Danny2 kassu. 3 Topi kärki 4 watt5 elg - Anonyymi
1. Mona Carita
2. Helka Hynninen
3. Kikka
4. Meiju Suvas
5. Kutri Heluna
5. Paula Koivuniemi
5. Kike Elomaa
5. Matti Nykänen
9. Petteri Jussila
10. Jutta Larm - Anonyymi
1. Junnu Vainio
2.Ynnä muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029