Tienaako elantonsa?

Raha-maija

Voiko sijoituksia ostamalla/myymällä tienata jonkinlaisen kk-palkan? Onko kellään tiedossa että päivä- tai viikkokaupoilla voisi rikastua? Tai siis ansaita jonkinlaisen peruskk-palkan? Mistä kannattaisi siis aloittaa? Ovatko kaikki osakkeet vaihtokelpoisia päivätasolla vai koskeeko tällainen päivittäissijoittaminen jotain tiettyä sijoitusmarkkinaa? Kaikki tiedot kiinnostavat?

10

2377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä

Turhaa työtä, osta ja pidä straegia tuottaa parempaa tuottoa.

• Teppana Tolvana

Paneutumalla asiaan täyspäiväisesti ja pyörittämällä riittävän suurta salkkua on epäilemättä mahdollista hankkia jonkinlainen elanto. Toisaalta silloin voi jo elää osingoillakin paljon vaivattomammin ja tehdä muutakin kuin istua ruudun ääressä. Pienellä pääomalla ongelmaksi tulee se, että kulutukseen tarvittavaa rahaa on jatkuvasti otettava ulos pelisalkusta. Voittoa pitäisi siis saada koko ajan, sillä muuten lyhytkin epäonninen kausi tekee treidaajasta rahattoman. Ja niitä sattuu varmasti.

Omat kokemukseni eivät puolla päiväkauppaa. Vuonna 2008 onnistuin jatkuvaa laskutrendiä peesaamalla tekemään kolmisenkymmentä voitollista warranttikauppaa peräkkäin, mutta pienellä panoksella voitotkin jäivät liian pieniksi elättämään. Kokonaissaldo vuosien varrelta on hiukan voitolla, mutta ei niin paljon että se oikeuttaisi päiväkaupan vaatiman ajankäytön ja stressin. Riskinhallinta on aina hankala kysymys. Ilman stop-lossia on suhteellisen helppoa saada 75 % kaupoista voitollisiksi, mutta silloin vastapainoksi tulee isoja tappioita. Jos käyttää tiukkaa rajaa, moni potentiaalisesti hyvä kauppa sulkeutuu tappiolla ennen kuin on ehtinyt kehittyäkään. Kumpikaan strategia ei ole toiminut riittävän hyvin.

Merkittävät voitot olen tehnyt ostamalla oikein valittuja osakkeita halvalla ja pitämällä niitä useita kuukausia tai vuosiakin. Ja salkun kasvu ohjaa muuttamaan strategiaa puolustuksellisempaan suuntaan. Jos markkinoilla näkyy hyvä tilaisuus, saatan silloin tällöin tehdä pikakaupan lähinnä viihdemielessä, mutta mieluummin olen tänä vuonnakin vain katsellut viime talvena ostettujen osakkeiden hillitöntä nousua.

Jos haluat kokeilla, niin aloita sellaisilla osakkeilla, joissa osto- ja myyntitasot ovat lähellä toisiaan ja vaihto vähintään keskisuurta. Mitään hupia tuo senttien kalastaminen ei kuitenkaan ole. Warranteilla liikkeet ovat nopeampia ja tulosta saa aikaan pienemmällä pääomalla. Jos ei satu tulemaan tappiota, sillä liikkeellelaskija on lähdössä aina sentin edellä.

• Jurri .

Kyllä jopa päiväkaupoillakin voi rikastua, joskin se on sijoittamisen (vai pitäisikö sanoa "sijoittamisen") taiteenlajeista vaativin. Useimmat spekulantit hukkaavat sijoitteluillaan rahansa ennemmin tai myöhemmin, koska eivät jaksa/viitsi opiskella aihetta riittävästi jos ollenkaan. Vähän sama asia kuin että pitäisikö opiskella 10 vuotta erikoislääkäriksi (ja jatkaa perehtymistä senkin jälkeen!) ennenkuin voi toimia pätevänä erikoislääkärinä. Aiheesta löytyy muutama erinomainen englanninkielinen kirja, mutta ei näitä hommia pelkällä lukemisellakaan opi. Sijoittaa voi monella tavalla, mutta päiväkauppa on näistä vähiten suositeltavin, varsinkin aloittelijoille.

• €uropa

Mikäli oikein muistan, niin laajan U.S.A - tilstoton mukaan aktiivista päiväkauppaa harrastavista vain noin kymmenen prosenttia on voitolla pitkässä juoksussa. Tosin tilasto ei liene eritellyt tarkemmin millaisia olivat nuo 10%, hyvin perehtyneitä (ja poikkeuksellisen lahjakkaita) aktiiviharrastajia, puoliammattilaisia vai ammattilaisia ja millä instrumenteilla he kävivät kauppaa, osakkeet, warret?

Itselleni ajatus elämisestä treidaamalla olisi aivan liian stressaavaa ja kuluttavaa. Se voi joissakin tapauksissa johtaa myös peliaddiktion kaltaisiin seurauksiin kaikkine siihen liityvine ilmiöineen ja vierraannuttaa oikeasta elämästä,eli käänatyä itseään vastaan. Siinä vaiheessa kun siihen pisteeseen päätynyt sen itse itsessään havaitsee / tunnustaa, on yleensä jo vahinkoa lähipiirissä tapahtunut, perhe, puoliso jne.

Yksi tapa on sijoittaa vastavirtaan hyvin pienellä hajautuksella. Etsiä käänneyrityksiä joilla on vahva potentiaali. Ostaa edullisesti silloin kun markkinat ei osta / usko vielä yritykseen (osta ja pidä). Joskin sekin tietysti edellyttää hyvin tehtyjä "kotilaksyjä".

Tosin käännyrityksiin sijoittaessakin saa olla tarkkana ja varautua yllätyksiin ja takapakkeihin hyvin tehdystä pohjatyöstä huolimatta ja varautua mm. siihen "vielä viimeiseen ei odotettuun pääomankorotukseen". Niihin voi myös jäädä jumiin pidemmäksi aikaa kuin on alunperin arvioinut.

Siihen voi sitten sovittaa rinnalle vaikkapa "lyhyen kaupan kassan" jolla pyrkii hyödyntämään eteentulevia tilaisuuksia. Tuosta tuloksesta on sitten palkitsevaa ottaa hieman "karkkirahaa" erilaisiin tarpeisiin ja hankintoihin, pieni matka, lahja puolisolle, PC:n vaihto, auton toiseen vaihto jne...näin jaksaa paremmin odotella ja seurata pitkiä sijoituksia.

• onnenpäiväsi
        €uropa kirjoitti:

Mikäli oikein muistan, niin laajan U.S.A - tilstoton mukaan aktiivista päiväkauppaa harrastavista vain noin kymmenen prosenttia on voitolla pitkässä juoksussa. Tosin tilasto ei liene eritellyt tarkemmin millaisia olivat nuo 10%, hyvin perehtyneitä (ja poikkeuksellisen lahjakkaita) aktiiviharrastajia, puoliammattilaisia vai ammattilaisia ja millä instrumenteilla he kävivät kauppaa, osakkeet, warret?

Itselleni ajatus elämisestä treidaamalla olisi aivan liian stressaavaa ja kuluttavaa. Se voi joissakin tapauksissa johtaa myös peliaddiktion kaltaisiin seurauksiin kaikkine siihen liityvine ilmiöineen ja vierraannuttaa oikeasta elämästä,eli käänatyä itseään vastaan. Siinä vaiheessa kun siihen pisteeseen päätynyt sen itse itsessään havaitsee / tunnustaa, on yleensä jo vahinkoa lähipiirissä tapahtunut, perhe, puoliso jne.

Yksi tapa on sijoittaa vastavirtaan hyvin pienellä hajautuksella. Etsiä käänneyrityksiä joilla on vahva potentiaali. Ostaa edullisesti silloin kun markkinat ei osta / usko vielä yritykseen (osta ja pidä). Joskin sekin tietysti edellyttää hyvin tehtyjä "kotilaksyjä".

Tosin käännyrityksiin sijoittaessakin saa olla tarkkana ja varautua yllätyksiin ja takapakkeihin hyvin tehdystä pohjatyöstä huolimatta ja varautua mm. siihen "vielä viimeiseen ei odotettuun pääomankorotukseen". Niihin voi myös jäädä jumiin pidemmäksi aikaa kuin on alunperin arvioinut.

Siihen voi sitten sovittaa rinnalle vaikkapa "lyhyen kaupan kassan" jolla pyrkii hyödyntämään eteentulevia tilaisuuksia. Tuosta tuloksesta on sitten palkitsevaa ottaa hieman "karkkirahaa" erilaisiin tarpeisiin ja hankintoihin, pieni matka, lahja puolisolle, PC:n vaihto, auton toiseen vaihto jne...näin jaksaa paremmin odotella ja seurata pitkiä sijoituksia.

Lontoossa sijaitseva "Kansainvälinen investointi ja talous koulu"
        Alat opskelemaan etänä rahan käyttöä,säästöä ja miten sitä tienataan.
        Ensimmäiset 5 opiskelu pätkää ilmaisia (muuten 29 USD)
        jatkossa opiskelu maksaa noin 3,5 dollaria päivä eli ei oikeestaan mitään....rahan saa takaisin nopeasti kunhan tajuaa itse sen että todellakin haluaa oppia ymmärtämään sen mitä raha OIKEASTI on ja miten sitä saa aikaiseksi pienelläkin starttikapitaalilla, eli suoraan sanoen miten saa rahavirran toimimaan.

Todella kiinnostava homma ei tarvii myydä mitään jauhoja eikä pulvereita sun muita shamppoita tai geelejä....eikä GNLDn tuotteita =) olen itsekin GNLDssä ollut eikä siitä tullut mitään...täällä opetetaan tekemään rahaa, tienaamaan sitä mitä olet vailla...mitä ihmisiä pitää olla ympärillä jotta tavoitteet toteutuvat ja niin edelleen.

eivät ole sivut vielä suomenkielisiä, mutta kuulin että kun tulee 50 ihmistä verkkoon niin itse kääntävät sivut suomeksi automaattisesti...eli jos kiinnostusta jollain löytyi, niin tätä linkkiä klikkaa http://millionareoffuture.isifedu.com/presentation niin pääsee tutustumaan...linkki on mun nicknamen kanssa joten tiputte automaattisesti mun alle...ja ei kun onnea rakentamaan himasta...mökiltä...tai vaikka kanarian saarilta omaa verkkoa...ja opiskelemaan rahataloutta ...ei ole mun mielestä huono juttu. Vai mitä?

Jos kysyttävää tulee niin mailaa voi tänne [email protected]

• €uropa
        onnenpäiväsi kirjoitti:

Lontoossa sijaitseva "Kansainvälinen investointi ja talous koulu"
        Alat opskelemaan etänä rahan käyttöä,säästöä ja miten sitä tienataan.
        Ensimmäiset 5 opiskelu pätkää ilmaisia (muuten 29 USD)
        jatkossa opiskelu maksaa noin 3,5 dollaria päivä eli ei oikeestaan mitään....rahan saa takaisin nopeasti kunhan tajuaa itse sen että todellakin haluaa oppia ymmärtämään sen mitä raha OIKEASTI on ja miten sitä saa aikaiseksi pienelläkin starttikapitaalilla, eli suoraan sanoen miten saa rahavirran toimimaan.

Todella kiinnostava homma ei tarvii myydä mitään jauhoja eikä pulvereita sun muita shamppoita tai geelejä....eikä GNLDn tuotteita =) olen itsekin GNLDssä ollut eikä siitä tullut mitään...täällä opetetaan tekemään rahaa, tienaamaan sitä mitä olet vailla...mitä ihmisiä pitää olla ympärillä jotta tavoitteet toteutuvat ja niin edelleen.

eivät ole sivut vielä suomenkielisiä, mutta kuulin että kun tulee 50 ihmistä verkkoon niin itse kääntävät sivut suomeksi automaattisesti...eli jos kiinnostusta jollain löytyi, niin tätä linkkiä klikkaa http://millionareoffuture.isifedu.com/presentation niin pääsee tutustumaan...linkki on mun nicknamen kanssa joten tiputte automaattisesti mun alle...ja ei kun onnea rakentamaan himasta...mökiltä...tai vaikka kanarian saarilta omaa verkkoa...ja opiskelemaan rahataloutta ...ei ole mun mielestä huono juttu. Vai mitä?

Jos kysyttävää tulee niin mailaa voi tänne [email protected]

"International School of Investment and Finance" Kännös: Kansainvälinen pyramiidihuijaus.

- http://millionareoffuture.isifedu.com/user/create

"Marina Kryzhanovskaya't" & Co "Founders": http://millionareoffuture.isifedu.com/page/en/new_founders

Our goal is to help millions of people worldwide to take charge of their lives, to be confident in their financial future and the future of their children, and to lead full and interesting lives.

>> rahan saa takaisin nopeasti kunhan tajuaa itse sen että todellakin haluaa oppia ymmärtämään sen mitä raha OIKEASTI on ja miten sitä saa aikaiseksi pienelläkin starttikapitaalilla, eli suoraan sanoen miten saa rahavirran toimimaan.

Tämä sovetuu konkreettisesti ja ainoastaan tuon verkostomarkkinointipaketin luoneisiin henkilöihin, jotka myyvä verkosto-pyramidi-menetelmällä "talouden viisautta" (fulaa) hölmöille ja herkkäuskoisille.

>> ei ole mun mielestä huono juttu. Vai mitä?

Ei laisinkaan huono juttu. Sillä edelletyksellä että perustan vastaavan itse ja kuorin hölmöltä kermat kotiin.

Verkostomarkkinoinnilla myytävää "talouden viisautta" (fulaa) herkkäuskoisille

• M26+

Oleelliset asiat ovat ketjussa jo esille tulleetkin. Päiväkauppa on niin täysin arpapeliä, että vaikea sillä on itseään elättää, jollei käytössä oleva salkku ole perkeleellisen iso. Toisinaan vastaan tulee suhteellisen selviä, tai lähinnä sen oloisia paikkoja, joilla voi pikatiliä tehdä, mutta niidenkin huomaaminen vaatii jatkuvaa yrityksen, uutisten ja pörssin seuraamista. Ja silti, lopulta hyväkin paikka voi muuttua yhdestä sopivasti ajoittuneesta huonosta uutisesta katastrofiksi.

Lisäksi tässä vaiheessa pörssin käänteet tuntuvat olevan yhtä suurta kysymysmerkkiä. Josko ne on sitä aina, mutta nyt jotenkin poikkeuksellisen paljon. Alunperin parin päivän kestäväksi sijoitukseksi tarkoitettu veto voi äkkiä muuttua muutaman vuoden holdaukseksi, ja se on huomioitava sijoitetuissa summissa.

• sijoitusmies

Jos olet huippuammattilainen, sinulla on riittävästi pääomaa, mahdollisuudet hyviin tuottoihin ovat häviävän pienet. Jos ET ole huippuammattilainen eikä sinulla ole sanotaanko n. 50.000 euron salkkua, suosittelen lottoamista. Päiväkaupalla tienaaminen on 99-prosenttisesti sijoitusmaailman urbaani legenda. Ja tämä ei ole liioittelua; eräässä tutkimuksessa 1% päiväkauppiaista onnistui voittamaan keskimääräisen markkinatuoton - eikä ollut alkuunkaan selvää oliko kyse osaamisesta vai onnesta. Moni puhuu saavutuksistaan, käytännössä kellään ei ole esittää todisteita pitkän aikavälin tuottojen muodossa.

• Sukkapalku

Viimevuona 2008 tienasin verojenjälkeen n. 49 000 e

tänä vuonna mennään lähelle 70 000 e verojen jälkeen

Olen treidannu v. 2002 lähtien. Sitä ennen toimin erään sijoituspalveluyhtiön sijoitusneuvojana. Lopetin hommat kun huomasin tienaavani paljon enemmän istumalla kotona tietokoneen ääressä.

Käytän lähinnä osakkeita, johdannaisia ja rahastoja(ainoastaan pitkälle aikavälile).

markkinapaikkana yleensä eu ja usa.

Työaika alkaa siinä 9-10 aikaan aamulla ja loppuu illalla 11, kun nyse menee kiinni.

• €uropa

Lähdetään liikkeelle ajatuksesta, että kyse ei ole trollista, vaan oikeasta elämästä jossa kuvaamasi tilanne on toki mahdollista.

Millä pääomalla tuo toiminta tapahtuu ja onko käytössä vipua ja jos, niin millaisella kertoimella?

Onko kyse Suomessa tapahtuvasta toiminnasta ja millainen on sen verotuksellinen status?

Entä sairasvakuutusmaksut, eläketurvamaksut jne. ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      315
      1725
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1264
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1247
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1126
    5. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      813
    6. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      804
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      789
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      767
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      760
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      716
    Aihe