kuinka tälläine voi olla

ärsyyntynyt

mahdollista kuin vakuutus yhtiö pudottaa haitta-astetta vaikka ne ei mua ole tutkinut tms? Liikenne onnettomuudessa luokiteltiin pysyvän vian ja haitan mukaan haitta-asateeksi 13 ja vakuutus yhtiö pudotti sen kahdeksaan nytten kun on korvausten maksun aika? osaako kukaa sanoa et minne mä tajuisin ottaa yhteyttä? Ei toi minusta ole oikein. Olin kuukauden mittaisel kuntoutus jaksolla ja siel neuropsykologit muut laitto haitta-astees 13 kuten myös hyksis kun kävin viel sit muutaman päivän tutkimuksissa niin ne totes sen kans vastaten haitta-astetta 13. Kyl kyrpii. MINÄ vastaan suuri vakuutus yhtiö pohjola... minkäs mä mahdan? oisko annettava asia oikeuden ratkaistavas? kyseessä on aivo-vamma.... toivoisin viestiä, kommenttia yms.

7

2290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

Ainut mahdollisuutesi on ensin valitus Pohjolalle ja sen jälkeen Vakuutus-Oikeuteen, jos Pohjola ei muuta kantaansa.

Ainut lohtu kait on se ettet ole ainoa jota Pohjola/muut vak.yhtiöt pompottaa.

Toivotan onnea sinulle ja pitkää pinnaa sillä molempia tulet tarvitsemaan.

Muista ottaa jokaisesta paperista kopiot itsellesi ja kuittaus papereihin joita toimitat eteenpäin, jottei Pohjola pääse valittamaan "saamattomista" asiakirjoista.

Olen itsekin työtapaturman takia pois työelämästä ja tällä hetkellä yritän opiskella uuteen ammattiin. Tosin säryt ovat kovin haittaavina ja opiskelu on ehkä pois pyyhitty toive.

Minullakin on tämä "ikävä" suhde Pohjolaan, mutta jos jaksaa tapella ja on kohtalotovereita joilta saa neuvoja ja opastusta niin siitä saa "voimaa".

Oletko kenties VKK:n listalla, jos olet ota yhteys asiasi käsittelijään, sieltä saat myös apua.

• mainita

että ENNAKKOPÄÄTÖKSESTÄ ei voi valittaa,vaan "lopullinen päätös" tulee vuoden kuluttua, jos ei ole ns. hoitoja päällä.

Siitä päätöksestä pystyt tekemään valituksen.

Haitta-asteen ollessa joko 10 tai yli korvaus on vuosittainen ja verovapaana.
        Alle 10 korvaus on kertakorvaus ja myös verovapaa.

• ärsyyntynyt
        mainita kirjoitti:

että ENNAKKOPÄÄTÖKSESTÄ ei voi valittaa,vaan "lopullinen päätös" tulee vuoden kuluttua, jos ei ole ns. hoitoja päällä.

Siitä päätöksestä pystyt tekemään valituksen.

Haitta-asteen ollessa joko 10 tai yli korvaus on vuosittainen ja verovapaana.
        Alle 10 korvaus on kertakorvaus ja myös verovapaa.

no listojen mukaa se haitta-aste 13 jonka mulle neuropsykat muut laati korvaus ois jotain 38t euroo ja nyt minkä vakuutus yhtiö tiputti sen ny 8 niin se ois 22t euroo. Siis millä taval yli 10 haitta-asteen mukaan tulee joka vuotinen korvaus?

Ja mulle tuli lausunto, tai ehdotelma jos oli et 8 on haitta-aste ja nyt on enää reilu pari viikkoa aikaa tehdä se "kanne" joka menee suoraan liikenne vahinkolautakunnalle joka Sit päättää tän asian lopullisesti.

Ja tosiaa mä oisin jääny aivan kuiville ellei mun isä näit asioita ois hoidellu, onnettomuuden sattues olin 17 ja ny reilu 20 mut nyt sillä ei tahdo enää riittää aikaa kun on niin kiireinen yrittäjä.

joo ja se vkk, kyl mul on siel joku tuki henkilö tai joku joka mun asioita hoitaa mut ei ole kyl mitää yhteyksii pitäny tai muuta vastaavaa ja olen saanut kuulemani perusteel et ne toimii suurinpiirtein vakuutus yhtiöiden piikkiin.... tiedä sit.

Kai täs viel jotain keksii, ei niin muuten ottas aivoon niin mut ne joka asias koittaa vetää kotiinpäin asioita ja paljon ne varmasti on onnistunut.. ja nyt ne onnistuu kun isukin aika ei riitä niiden kans tappeluun.

• perustuva
        ärsyyntynyt kirjoitti:

no listojen mukaa se haitta-aste 13 jonka mulle neuropsykat muut laati korvaus ois jotain 38t euroo ja nyt minkä vakuutus yhtiö tiputti sen ny 8 niin se ois 22t euroo. Siis millä taval yli 10 haitta-asteen mukaan tulee joka vuotinen korvaus?

Ja mulle tuli lausunto, tai ehdotelma jos oli et 8 on haitta-aste ja nyt on enää reilu pari viikkoa aikaa tehdä se "kanne" joka menee suoraan liikenne vahinkolautakunnalle joka Sit päättää tän asian lopullisesti.

Ja tosiaa mä oisin jääny aivan kuiville ellei mun isä näit asioita ois hoidellu, onnettomuuden sattues olin 17 ja ny reilu 20 mut nyt sillä ei tahdo enää riittää aikaa kun on niin kiireinen yrittäjä.

joo ja se vkk, kyl mul on siel joku tuki henkilö tai joku joka mun asioita hoitaa mut ei ole kyl mitää yhteyksii pitäny tai muuta vastaavaa ja olen saanut kuulemani perusteel et ne toimii suurinpiirtein vakuutus yhtiöiden piikkiin.... tiedä sit.

Kai täs viel jotain keksii, ei niin muuten ottas aivoon niin mut ne joka asias koittaa vetää kotiinpäin asioita ja paljon ne varmasti on onnistunut.. ja nyt ne onnistuu kun isukin aika ei riitä niiden kans tappeluun.

Minullakin oli ne "listat" ja niissähän kerrotaan selvästi, mistä kertyy haitta-aste,miten lasketaan sen suuruus.

En tiedä oletko saanut luettavaksi koko listan?
        Minulla ollut lista oli ~1 cm:ä paksu ja siinä oli ohjeet korvausten suuruuden laskemiseksi ja siinä myös sanottiin, jos haitta-aste on 10 tai suurempi niin korvaus maksetaan vuosittain.

Miten korvauksen suuruus siinä tapauksessa lasketaan, niin ikävä kyllä en sitä muista oliko laskuperusteet samat, kuin haitta-asteen ollessa 9 tai pienempi.

Selväähän on, että vak.yhtiö maksaa mielummin kerran 22 tuhatta kuin vuosittain isomman summan
        (selvää matematiikkaa).

Yritä saada hommattua itsellesi tuo lista kokonaisuudessaan. Kyselyn voi aloittaa esim. Työ- ja Terveysministeriöstä.

Onko tuo Pohjolan tarjoama haitta-aste ns. ennakkopäätös?
        Jos on niin sinulla on vuosi aikaa päiväyksestä ennenkuin sieltä tarjotaan lopullista päätöstä.

Minulle on tullut syyskuussa 2002 ennakkopäätös
        (sain korvauksenkin 3 haitta-asteesta, joka on liian pieni!) ja koska minulla on ollut erilaisia hoitoja ja tutkimuksia koko ajan, niin en vieläkään ole saanut lopullista päätöstä.

HUOM. Vasta lopullisesta päätöksestä voit tehdä valituksen, niinkuin aikaisemmassa viestissä sanoin.

• ärsyyntynyt
        perustuva kirjoitti:

Minullakin oli ne "listat" ja niissähän kerrotaan selvästi, mistä kertyy haitta-aste,miten lasketaan sen suuruus.

En tiedä oletko saanut luettavaksi koko listan?
        Minulla ollut lista oli ~1 cm:ä paksu ja siinä oli ohjeet korvausten suuruuden laskemiseksi ja siinä myös sanottiin, jos haitta-aste on 10 tai suurempi niin korvaus maksetaan vuosittain.

Miten korvauksen suuruus siinä tapauksessa lasketaan, niin ikävä kyllä en sitä muista oliko laskuperusteet samat, kuin haitta-asteen ollessa 9 tai pienempi.

Selväähän on, että vak.yhtiö maksaa mielummin kerran 22 tuhatta kuin vuosittain isomman summan
        (selvää matematiikkaa).

Yritä saada hommattua itsellesi tuo lista kokonaisuudessaan. Kyselyn voi aloittaa esim. Työ- ja Terveysministeriöstä.

Onko tuo Pohjolan tarjoama haitta-aste ns. ennakkopäätös?
        Jos on niin sinulla on vuosi aikaa päiväyksestä ennenkuin sieltä tarjotaan lopullista päätöstä.

Minulle on tullut syyskuussa 2002 ennakkopäätös
        (sain korvauksenkin 3 haitta-asteesta, joka on liian pieni!) ja koska minulla on ollut erilaisia hoitoja ja tutkimuksia koko ajan, niin en vieläkään ole saanut lopullista päätöstä.

HUOM. Vasta lopullisesta päätöksestä voit tehdä valituksen, niinkuin aikaisemmassa viestissä sanoin.

eipä ne kyl mulle ole mitään listoja antanut, itse olen tietoni koittanut hankkia. Mut paljon olen lukenut kyseisistä asiasta mutta en kyl ole missään törmännyt että jos haitta-aste on yli 10 niin korvaus on joka vuotinen.

Oletko sitä mieltä että jos haitta-aste ois vaik se 13 niinkuin minulle muut paitsi ei pohjola määräs niin mä saisin joka vuos sen 36 000 euroo?
        ja sit jotai vähä lisää ku olin vähä alle 18.. - (1 385 €/haittaluokka vammautuneen iän ollessa vahinkohetkellä alle 18 vuotta sekä
        - 2 770 €/haittaluokka hänen ikänsä ollessa mainittuna ajankohtana vähintään 18 vuotta)

No huomen ne rupeaa selviämää.

Kaverilla oli sama homma, paitsi sillä pudottivat 11 haitta.asteen 8:aan ja sitten hänen äitinsä selvitti asiaa ja soitti myös pohjolaan sille pohjolan neuropsykologille joka oli pudottanut sen haitta-asteen 8:aam niin se äiti oli kysyny et miten on mahdollista että sinä pudotat sen muuta sekä käpylän kuntoutuskeskuksen kliininen neuropsykologi että hyks:n neuropsykka määrittelivät sen haitta-asteen vastaamaan luokkaa 11 niin HÄN pohjolasta vain sanonut että tuota minä en voi perustella sinulle. IHME

No onnellinen olen että hengissä säilyin kyseisestä onnettomuudesta mut meinaa syödä välil miestä kun ei tahdo mikään onnistua niinkuin ennen. mm. koulu ei onnistunut, oli tos syksyl koulutuskokeilu, ei onnistu. Se johtuu pääosin että uuden oppiminen vaikeaa muistin temppuilemisen takia.

Mutta toivon et se huominen selvittää mulle hiukan noita asiota..

Ja ei täs ny paljoa ole menetettävää jos käyttää asiaa vaikka oikeudes ja ottaa esille kaikki asiat mm. ANSIOTULOJEN MYÖHENTYMINEN mitä ne ei ole myöskään korvannut millään tavalla. Jos toikin on sellainen lakisääteinen homma joka pitäs minua koskea mut... oikeusvaltio suomi...=)

• lääkäri
        ärsyyntynyt kirjoitti:

eipä ne kyl mulle ole mitään listoja antanut, itse olen tietoni koittanut hankkia. Mut paljon olen lukenut kyseisistä asiasta mutta en kyl ole missään törmännyt että jos haitta-aste on yli 10 niin korvaus on joka vuotinen.

Oletko sitä mieltä että jos haitta-aste ois vaik se 13 niinkuin minulle muut paitsi ei pohjola määräs niin mä saisin joka vuos sen 36 000 euroo?
        ja sit jotai vähä lisää ku olin vähä alle 18.. - (1 385 €/haittaluokka vammautuneen iän ollessa vahinkohetkellä alle 18 vuotta sekä
        - 2 770 €/haittaluokka hänen ikänsä ollessa mainittuna ajankohtana vähintään 18 vuotta)

No huomen ne rupeaa selviämää.

Kaverilla oli sama homma, paitsi sillä pudottivat 11 haitta.asteen 8:aan ja sitten hänen äitinsä selvitti asiaa ja soitti myös pohjolaan sille pohjolan neuropsykologille joka oli pudottanut sen haitta-asteen 8:aam niin se äiti oli kysyny et miten on mahdollista että sinä pudotat sen muuta sekä käpylän kuntoutuskeskuksen kliininen neuropsykologi että hyks:n neuropsykka määrittelivät sen haitta-asteen vastaamaan luokkaa 11 niin HÄN pohjolasta vain sanonut että tuota minä en voi perustella sinulle. IHME

No onnellinen olen että hengissä säilyin kyseisestä onnettomuudesta mut meinaa syödä välil miestä kun ei tahdo mikään onnistua niinkuin ennen. mm. koulu ei onnistunut, oli tos syksyl koulutuskokeilu, ei onnistu. Se johtuu pääosin että uuden oppiminen vaikeaa muistin temppuilemisen takia.

Mutta toivon et se huominen selvittää mulle hiukan noita asiota..

Ja ei täs ny paljoa ole menetettävää jos käyttää asiaa vaikka oikeudes ja ottaa esille kaikki asiat mm. ANSIOTULOJEN MYÖHENTYMINEN mitä ne ei ole myöskään korvannut millään tavalla. Jos toikin on sellainen lakisääteinen homma joka pitäs minua koskea mut... oikeusvaltio suomi...=)

toimi aivan oikein kieltäytyessään antamasta tietoja kaverisi äidille.

Ymmärrät varmaan, että hänellä ei ole lupaa antaa tietoja kolmansille osapuolille ellei siihen ole annettu lupaa kirjallisena.

Se lista joka minulla oli (ikävä kyllä menin sen lainaamaan "kaverille" joka unohti palauttaa), niin siinä oli sanottu selvästi tuosta ko. korvauksesta.

Noihin mainitsimiisi korvaus summiin en voi ottaa kantaa, sillä olen itse huomannut sellaisen asian tässä viime vuosina, että vaikka olisi kaksi identtistä tapaturmaa, niin korvaukset ja käsittelyt olisivat kuitenkin erilaiset.

Tämä siitä huolimatta vaikka "laki" on sama.
        Ikävä asia, mutta todellisuutta nykyisin.

Toivon Sinulle kestävyyttä,voimia ja pitkää pinnaa.

Ehkä sinun kannattaisi liittyä Vakuutus ongelmaisten liittoon,jos et vielä ole, sieltä saat varmaa/viimeistä tietoa.
        Itsekin olen ajatellut liittymistä.

Käy tutustumassa:
        http://www.saunalahti.fi/petetyt/index.htm

• 57y

Tuo on ihan tyypillistä vakuutusyhtiöille. En halua masentaa sua, mutta jos lähdet vakuutusyhtiötä vastaan toivon että pidät puolesi. Joka penni kyllä vaaditaan asiakkailta ennen onnettomuutta, mutta kun sitten kun pitäisi maksaa asiakkaalle vaaditaan kaiken maailman selvityksiä. Kävin muuten kerran Pohjolan pääkonttorissa Haagassa katsomassa. Siellä oli muistaakseni ampumarata, kuntosali, uimahalli ja taideteoksia talossa täynnä. Johtajien palkkoihin ja tuommoiseen roinaan kyllä tuhlataan rahaa, mutta tositilanteessa ei sitten suostuta maksamaan korvauksia asiakkaalle.

Otin autovakuutuksen eräästä toisesta yhtiöstä muutama vuosi sitten ja ne menivät yksipuolisesti muuttamaan vakuutuspaperin sisältöä yhtiön toimesta! Eli kyseessähän on tavallaan asiakirjaväärennös, yhteyttä ei otettuu minuun eli asiakkaaseen vaan siellä ne vaan muuttivat sopimuksen sisältöä jälkeenpäin mitään kysymättä! Tekisi mieli laittaa tuommoisille naru kaulaan, mutta se ei käy tässä "oikeusvaltiossa" päinsä. Oikeuteenkaan ei olisi kannattanut mennä, koska olisin kuitenkin joutunut jotenkin syylliseksi ja sitten maksamaan vakuutusyhtiönkin kulut. Vaikka tappiota tuli, ei ollut varaa menettää enää enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe