vauvan pukeminen

rexai

Kuinka paljon vaatetta vauvalle pitäisi laittaa esim.jos autolla menee kauppaan tai vaunulenkille? siis jos kelit on tällasia -0 tai pikkupakkasta?

8

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggggggggggg

Meillä autossa vanupuku, tumput, villasukat, villainen kypärämyssy, viltti.

Vaunuissa voi riittää sama varustus, jos vauvan laittaa makuupussiin. Mutta kannattaa kokeilla vauvan niskaa, siitä tietää onko vauvalla kylmä tai kuuma.

• ggggggg

Niin ja siis vanupuvun alla body ja potkarit/ potkupuku/ muu paita ja housut...

• rexai
        ggggggg kirjoitti:

Niin ja siis vanupuvun alla body ja potkarit/ potkupuku/ muu paita ja housut...

mä oon kanssa vauvalle autoon pukenut bodyn ja potkupuvun päälle välillä jonkun kevyen fleecepuvun tai vastaavan tai sitten villahousut,villapaidan,myssyn,tumput ja villasukat..ja melkein aina on ollut nihkeä niska,tosin voihan se olla että hikoontuu istuessa kaukalossa eikä siitä että välttämättä kuuma olis..kai:)

• äiti09
        rexai kirjoitti:

mä oon kanssa vauvalle autoon pukenut bodyn ja potkupuvun päälle välillä jonkun kevyen fleecepuvun tai vastaavan tai sitten villahousut,villapaidan,myssyn,tumput ja villasukat..ja melkein aina on ollut nihkeä niska,tosin voihan se olla että hikoontuu istuessa kaukalossa eikä siitä että välttämättä kuuma olis..kai:)

joo mustakin tuntuu et kaukalossa hikoo helpommin... vaikka kuinka niissä ois ilmastointi...

• eaw

Body, sukkahousut pitkäthousut ja paita, tumput, pipo ja kypärälakki, toppapuku ja hanskat.Kärrylenkille laitan väliin villapuvun ja makuupussiin. NOllakelillä makuupussi saa kyllä jäädä auki tai toinen hikoilee hirveästi. Riippuu pikkukaverista, toiset ovat lämpöisempiä, niskaa kokeilemalla sen äkkiä oppii ja vaunuihin voi laittaa lämpömittarin, niin saa osviittaa lämpötilasta.

• tiituska_

Huh kun kuulosti paljolta. Siis meidän lapsi kuolisi noihin. Yksilöllisiä eroja on hirmuisia!!! Meillä on body, sukat ja collegehousut ja laitetaan sellaiseen vuorelliseen "nallepukuun" kypärämyssyn kanssa. Ja sitten vaunuun makuupussiin ja pussi auki polvista ylöspäin. Ja näilläkin vaattein hikoaa!!!!!!! Riippuu niin vaunuistakin. Meillä on hyvät vaunut ja se vaunun oma kuorisuojus tosi paksu. Toppapukua ei pysty laittaa jos ei ole kunnolla pakkasia. Siis kerran ehti olla -5 ja laitoin toppapuvun -> vauva itki ja huusi pää punaisena ja hikisenä.

• vaatettaja

Minua nauratti, kun viestisi alkoi, että "Meillä riittänyt autoon...." ja sitten tuli hirmuisesti vaatteita :) Mutta totta tosiaan vauvat ovat erilaisia. Meidän pikkumies hikoilisi itsensä märäksi tuossa vaatepaljoudessa! Kauppareissuille meillä laitetaan autoon bodyn ja housujen lisäksi tuollainen "syyspuku", tumput, villasukat, kypärämyssy ja pipo. Jos pidemmälle reissulle mennään niin "syyspuku" korvataan puuvillaisella neuletakilla ja housuilla. Vaunuihin näillä säillä samat kuin kauppareissulle autoon, mutta vauva sujautetaan lisäksi makuupussiin(vaunut on hyvin topatut). Mielestäni on hyvä, että näillä säillä tarkenee luettelemillani vaatteilla, niin voi sitten kovemmillakin pakkasilla nukuttaa ulos, kun on vielä lisättävää (villapuku, kunnon toppapuku jne.).

• äiti09

VAUNUIHIN: Itse laitan jos on 0-5 astetta niin body, housut, paksummat sukat, tumput, sit kypärämyssy, sellanen paksumpi ja fleecepuku jossa on käännettävät hihat ja lahkeet käsien ja jalkojen päälle. Joskus jos on 0 astetta niin saatan laittaa vielä sellasen välipuvun. Vaunuissa on lämpöpussi, niin sit viel sinne. En tiedä onko kuuma, mutta ei ainakaan poika valita ja hyvin nukkuu. Eikä oo mitään hikinäppyjä tullu. Jos on pakkasta niin sit laitan toppahaalarin ja sen alle body, housut ja sukat, sit tietty hanskat ja sellaset jalkoihin laitettavat toppajutut. Päähän ohut kypärämyssy ja pipo. Sit vähä riippuu pakkasesta niin laitanko lämpöpussin kii vai jätän auki.
      AUTOON: Body, housut, sukat ja fleecepuku jossa on käännettävät hihat ja lahkeet käsien ja jalkojen päälle. Päähän laitan ohuen kypärämyssy, koska puvussa on huppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe