Eli minun ehdotus tieliikenteen turvallisuuden parantamiseksi olisi että talviaikaan ei tiellämme liikkuisi ydistelmäajoneuvoja ollenkaan.
Niin ei lähtisi perävaunut luistelemaan.
Kuljetuskustannukset nousis mutta rautatiet on keksitty, ja ihmishengilläkin on joku hinta!!!
Rekkojen perävaunut pois
18
1907
Vastaukset
- joku
tavaramäärä talvella sen pienempi ole kuin kesällä. Olisko se sitten parempi että yhtä yhdistelmää kohtaan olis kolme kuorma-autoa.
- Alalle pyrkivä
" Olisko se sitten parempi että yhtä yhdistelmää kohtaan olis kolme kuorma-autoa. "
Olisi ehdottomasti paljon parempi. - emilia
Alalle pyrkivä kirjoitti:
" Olisko se sitten parempi että yhtä yhdistelmää kohtaan olis kolme kuorma-autoa. "
Olisi ehdottomasti paljon parempi.yhtä hyvää kuskia kohti voisi helposti olla 2 huonoa kuskia lisää... ei nyt niin kovin hyvä idea..
- Heh Heh
ja pinocciolla ei nokka kasvanutkaan.
- daa
kyllä tänne kirjottaa yllätävän paljon näitä "viisaita". elikkä kärryt pois talveks? kuorma autojen määrä kasvaa. kuljetus kustannukset kasvaa. rautatiet on todellakin keksitty mutta kun ne ei mee joka paikkaan niin se on vähän hankalaa.
- daalle
eiköhän yleensä tarkoiteta niitä kuljetuksia, jotka voidaan suorittaa esim. junalla, kuten kyseisen Konginkankaan tapauksessa, kaikkiallahan se ei tietenkään toimi. Mielestäni kannattaa miettiä vaihtoehtoja pitkille kuljetuksille maanteillä, varsinkin saman tyyppisille kuin tuo em. Kemi - Hki paperirulla kuljetus ja kaikki mikä on pois maanteiltä, parantaa turvallisuutta siellä, vai mitä?
- fm12
daalle kirjoitti:
eiköhän yleensä tarkoiteta niitä kuljetuksia, jotka voidaan suorittaa esim. junalla, kuten kyseisen Konginkankaan tapauksessa, kaikkiallahan se ei tietenkään toimi. Mielestäni kannattaa miettiä vaihtoehtoja pitkille kuljetuksille maanteillä, varsinkin saman tyyppisille kuin tuo em. Kemi - Hki paperirulla kuljetus ja kaikki mikä on pois maanteiltä, parantaa turvallisuutta siellä, vai mitä?
esim.niitä paperirullia kuljetetaan kuitenkin sitenkin rekoilla koska rekkakuljetuksilla paikataan esim. vajaaksi jäänyt toimituserä joka ei ole vielä lähtenyt satamasta.Ja tosiaan ammattitaidottomat kuljettajat lisääntyvät koska muutenkin on tällä alalla työvoimapulaa jota en sinänsä kyllä ihmettele on sen verran valvottu ala sekä työnantajan että viranomaisten johdosta ja sitten on vielä nämä muut "poliisit" eikä tunnu varmasti houkuttelevalta etenkään nyt kun kaikki rahtarit on ilmeisesti lahtareita. Sekin on selvää että elintarvikkeiden ja kaikkien päivitäisten kauppatavaroiden hinnat saattaisivat lähes tuplaantua, mikä tietenkään ei välttämättä ole paha asia jos ihmishenkiä säästettäisiin. mutta kyllä se raha sinne liikenteeseen pitäisi ottaa sieltä mistä se on tarkoitettukin eli niistä verotuloista joit autoista maksetaan teitä kuntoon ja uusia leveämpiä teitä lisää eikä aina vaan kaikenlaisia rajoituksia eiköhän tässäkin maassa jo holhota vähän liikaakin. poikkesin jo vähän aiheestakin mutta silti.
- Sami
Ensinnäkin, maanteilla liikkuu tällähetkellä 70 prosenttia rahdista, sitä en tiedä millainen jakauma lopusta 30% on rautateiden, lentorahdin ja laivaliikenteen välillä, mutta voinen luvata että rautatiet eivät tuosta voi ottaa kymmentä prosenttiakaan, jo pelkästä siitä syystä että rautatieverkko on kaikkea muuta kuin kattava ja sen kapasiteetti on rajallinen.
Toinen ongelma koskee tuota perävaunun poistamista, tämä tarkoittaisi vain sitä että rekkojen määrä teillämme kaksinkertaistuisi, sillä jos ei kerralla, niin kahdella ajolla ne tavarat on vietävä. Itse pitäisin tätä suurempana riskinä. Itse asiassa ehdotuksesi ei teksisi muuta kuin lisäisi kuluja, liikenteen päästöjä ja omasta mielestäni riskejä.- se vaan
on kuitenkin niin, ettei ne kaikki rekat nytkään ole yhdistelmiä, tuskin tuplaantuu (100%), ehkä 50% lisääntyy, lisäksi talviaikaa jolloin kelit on pahimmillaan, ei ole varmaankaan 1,5 kuukautta enempää, syksy 3vkoa ja kevät 3vko, järkeähän saa käyttää, varsinkin jos peräkärrytön on parempi hallita, ammattilaisetkin ovat tämän ilmaisseet. Lisäisihän se niitä kuljetuksia rahtareille = palkkaa, eli autot tehokkaasti käytössä. Tämä on harkinnan paikka, jos vaikka yksikin ihmishenki näin säästyisi, eiköstä vaan?
- ehdotus
Jos lisäis kolmanneksen pituutta kuorma-autoihin niin ei tarvitsisi ihan niin montaa autoa lisätä jos peräkärryt jäis talveksi pois.
- Kuski
Kustannukset nousisivat huimasti, koska kesällä puolet autoista seisoisi tyhjän panttina ja talvella taas kaikki peräkärryt seisoisivat. Lainarahalla ostettu kalusto on kuitenkin maksettava, vaikka ajoja ei olisikaan. Kuljetuskustannukset nousisivat rajusti. Ja mistäs otat talvella ammattitaitoisia kuskeja joka toiseen rekkaan? Kesällä nämä ylimääräiset kuskitko siirrettäisiin kortistoon?
- jos
liikennöinti ei kannata, voi sen lopettaa.
- Kuski
jos kirjoitti:
liikennöinti ei kannata, voi sen lopettaa.
Ja mitenkäs sitten luulet saavasi lähikauppaasi ruokaa ja muita elämiselle välttämättömiä tarvikkeita, jos liikennöinti loppuu?
Kuten aiemmin on jo todettu, juna ei mene joka kylän läpi.
- pakukuski
Taitaisi olla niin, että jos laki joskus säädettäisii, niin laki säädettäisi melkovarmasti joulukuusta helmikuun loppuun, ihan niinkuin talvirengaspakko kevyville ajoneuvoille. Niin ei laki tuota onnettumuutta olisi estänyt, kärryt olisi ollut jo liikenteessä.
- olet oikeassa
ja vaikeaa on sen aikajakson määrittely, jospa olisi sitten joulukuu ja maaliskuu, kun silloin niitä tosi huonoja ajokelejä on eniten, ei kai se 2kk (2x1kk) nyt niin paha olis, jos sillä muutama henki säästetään, parempi ainakin kun nykyinen tilanne.
- Realisti
olet oikeassa kirjoitti:
ja vaikeaa on sen aikajakson määrittely, jospa olisi sitten joulukuu ja maaliskuu, kun silloin niitä tosi huonoja ajokelejä on eniten, ei kai se 2kk (2x1kk) nyt niin paha olis, jos sillä muutama henki säästetään, parempi ainakin kun nykyinen tilanne.
Kyllä ne vaikeimmat kelit ovat talven alkaessa ja loppuessa, silloin kun lämpötila on nollan tienoilla. Juuri silloin on pätkiä, jotka ovat sulia ja toiset pätkät taas jäässsä. Ei joulukuu ja tammikuu vaikeimpia ole, ei ainakaan pohjoisempana.
Käytännössä olisi mahdotonta kieltää perävaunut nollakelillä, koska keli muuttuu matkan varrella, mutta niin se pitäisi tehdä, jos haitat minimoitaisiin ja hyödyt maksimoitaisiin.
- joopa joo
Kannattaisi samalla logiikalla kieltää linja-autot ja lisätä henkilöautojen määrää. Ei olisi niin paljon ihmisiä samassa kasassa. Sun logiikalla se olisi tosi hyvä, kun tiet olisi täynnä vehkeitä. Luonto kuormittuisi paljon enemmän ja ohitustilanteen vaikeutuisivat huomattavasti. En ole tiennytkään miten kätevä juna on elintarvikekuljetuksissa, tukinajossa metsästä, säiliöautona, soranajossa, autonkuljetuksissa yms.
Jos kaikki rekat korvattaisi kuorma-autoilla, niin se näkyisi tuotteiden hinnassa...
Se sun 2€ sipsipussi maksaisikin 2,02€ ja euron maitölkki 1,01€ ja siihen malliin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811