Tää on nyt jäänyt hämäräksi. Luulin ettei saa, mutta tänään postissa tuli ilmoitus että sakkoa 100e tuplamaksu luvattomalta ajalta, sillä tarkastaja oli nähnyt tv:n talomme kahdesta ikkunasta. Kaiken lisäksi tarkastaja oli kirjoittanut raporttiin että "oven avasi naishenkilö...". Ovea ei todellakaan avannut naishenkilö vaan pieni poikamme, joka odotti että tämä naishenkilö, eli minä, pääsisi nukuttamasta pojan pikkuveljeä ja lukemaan hänelle iltasatua. Tarkastaja ei suostunut uskomaan että minulla oli lasten nukuttaminen kesken ja jankutti vain että "ei tässä kauaa mene".
Saako tv-lupatarkastaja kurkkia ikkunasta sisälle??
6
792
Vastaukset
- rahalla selvii
Jos esim. ohikulkia (vaikka tv ukko) näkee kävellessään sisään ja siellä tvn se ei ole rikos. Jos taasen ohikulkia stoppaa ja tulee kurkkaamaan sisään on kyse jo rikoksesta. Koska et kerro miten asuntonne on katuun nähden, eli voika pysähtymättä nähdä tvn 2 ikkunasta vai onko esim kurvattava kurkkimaan vaikka takapihalle on sinäänsä vaikea pölpöttää lisään.
Tietty kannattas miettiä miten se telkku kotona on ja vetääkä verhot eteen yms. Yksiselitteisesti saa kurkkia, kun tekee silmillä. Kuvaaminen tai muiden välineiuden kjäyttöä on eri asia. Muutenkin jätit pois oleellisimman seikan. Oliko teillä TV (ml. mahdollisesti tarvittava digiboksi)? Luvattomasta TV:n katselusta ei saa sakkoa.
- mikkuli79
Mulla askarruttaa se, että saako tarkastaja tulla sisään ainoastaan lapsen ollessa kotona? Ekaluokkalainen on päivisin kotona muutamia tunteja yksikseen, sehän saa jonku kohtauksen jos joku tarkastaja pomppaa sisälle.. Tarkastajathan on yleensä aika tungettelevaa porukkaa. Saattaa siis olla, että lapsi avaa epähuomiossa oven vaikka olen sanonut, että tuntemattomia ei saa päästää sisään eikä edes avata ovea.
Ja en ole maksanut lupaa koska olen köyhä yh jolla ei oo varaa maksella tuollasia mutta sehän tässä ei olekaan pääasiana vaan se, että saako tarkastaja tulla sisään jos lapsi on ovella eikä aikuisia ole juuri silloin kotona?- weculi
Jos lapsi päästää sisälle, niin tottakai se tulee. Yksi luvaton lisää ja lisää liksaa käräytyksestä. Maksa lupa tai vie tv kellariin.
- uliugliug
Äläkä maksa mitään, vaan mene käräjöimään ja väitä, että katselit tietokoneelta TV-kortilla. Tietsikka ei tarvii TV-lupaa. Yleensäkin, jätä kaikki näyttö sille lupatarkastajalle, jos sillä sellaista on.
- 13+1
"Tietsikka ei tarvii TV-lupaa" ???
Tietokoneetkin ovat nykyisin osittain tuon prk...n tv-maksun piirissä kuten tuolta linkistä käy ilmi !
http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/ukk.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768