ruokakippo?

kanifani

minkälainen ruokakippo sopisi kaneille?
järsiikö ne yleensä muovisia ?
mieluimmin sellainen mikä ei kovin helposti kaatuisi.kertokaa minkälaisia teillä on ?
ja minkä puun oksia uskaltaa antaa järsittäväksi?ja lehtiä syötäväksi?

7

175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari

Keraaminen ruokakulho on paras. Se ei nimittäin kaadu helposti, vaikka kani peuhaa.

Olen antanut kanilleni kuusen-, pihlajan-, koivun-ja haapapuunoksia.

Kanille voi antaa melko laajaa valikoimaa hedelmiä ja vihanneksia. Huom! Sitrushedelmiä ja avocadoa ei saa antaa, sillä ne ovat kaneille myrkyllisiä! Samoin ei kannata lihottaa kania siemensekoituksilla ja ihmisten herkuilla. Minun kani syö kuivaa heinää (sitä täytyy olla aina saatavilla) ja Supa-Fruittia ja Supa-Exceliä. Joskus sunnuntaisin se saa pienen annoksen siemensekoitusta. Kaikki hunajatngon yms. ovat tarpeettomia.

• Hanzu

Keraaminen on siis paras.
      Eläinkaupasta saa hyviä, maksaa muistaakseni 5-6 euroa tai jotain sinne päin.
      ne on tukevia ja matalia, eikä kani tosiaan saa niitä helposti kumoon.

Mulla on tosin toiselle kanille sellainen häkin seinään kiinnitettävä, joka tuli kantokopan mukana. On tosin muovinen niin kuluu kun kani sitä haluaa vähän maistella... :( Muuten on ollut hyvä.
      Sellaisen jos löytäisin metallisen niin varmaan ostaisin...

Meillä syödään kaikkien lehtipuiden oksia ja lattialla on koivunhalko, jonka kanssa on kiva peuhata.
      Kuusenoksiakin syödään, mutta ei ihan hirveän paljoa, koska ne värjäävät pissan.. :(

• maia

Linnuille tarkoitetut metallikupithan käyvät myös kaneille! Nehän saa häkin seinään kiinni ja niistä ei saa palasia :) Käteviä kyllä koska eivät päsäe kaatumaan..

• Hanzu
        maia kirjoitti:

Linnuille tarkoitetut metallikupithan käyvät myös kaneille! Nehän saa häkin seinään kiinni ja niistä ei saa palasia :) Käteviä kyllä koska eivät päsäe kaatumaan..

Olen nähnyt niitä ainakin täällä paikallisessa eläinkaupassa, mutta olivat mielestäni hiukan liian korkeita ja kapeita.
        Pitäisi joku kaunis päivä päästä vähän isompiin kauppoihin tutkimaan :)

• Mamma

Tukeva ruoka-astia on hyvä, sillä se ei kaadu helposti, kuten edellä on jo sanottu. Metallinen on myös hyvä, jos sen peuhaamisesta aiheutuvaa kilinää ei tarvitse kuunnellä öisin! Myös muovikupista tulee veikeä ääni, kun pupu saa sen lentoon aika kivasti! Meillä on ruokakuppeina keraamiset tuhkakupit, jotka ostin Tiimarista eurolla.

• Papu

Savinen ja painava ruokakippo olisi hyvä kanille
      Ja esim omenapuun oksia voi antaa ja pajun... Kunhan omenapuun tai pajun oksia ei ole käsitelty millään aineilla!
      Muovia kani saattaa hyvinkin jyrsiä joten älä ota muovista kuppia tai mitään muuta....

• *Kanifani*

No mOi
      Minun kaneilla on sellaisia häkin ''kaltereihin'' kiinnitettäviä kuppeja ne ei kaadu mutta kanini heittelee niitä välillä kun ne on tyhjiä tai siellä on väärää ruokaa kuten semmoista mistä ne ei välitä ... Minä ainakin ostin ne (minulla on 3 semmoista kuppia)lintujen osastolta ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe