Gimpillä mainostekstejä ym.

mattimainos

Olen melko uusi Gimpin käyttäjä.

Olen tähän asti tehnyt pienyrityksen mainosjulisteita yms. pientä grafiikkaa Paint Shop Prolla, ja tuntuu tuo gimpin käytön omaksuminen melko vaikealta, vaikka muuten vaikuttaa erittäin monipuoliselta ohjelmalta.

Muutamaa erittäin hyödyllistä työkalua en ole löytänyt. Osaako joku neuvoa seuraavia:

1) Miten saa mustalla tehdyt paksut kirjaimet "leikattua auki", eli siten, että jättää pelkät ääriviivat näkyviin, jotta voi sitten värittää kirjaimet jollain värillä. Vai pystyykö tekemään jo valmiiksi "outlined" kirjaimia? Paint Shop Pro:ssa tämä tapahtui EDGE -> TRACE CONTOUR -menetelmällä...

2) Miten onnistuu helpoiten edellisen kohdan pelkät ääriviivat omaavat kirjaimet värittämään liukuvärillä?

2) Saako tehtyä jotenkin tekstejä kaarelle?

2

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

Tuli vain sellainen mieleen että miksi teet mainoksia kuvankäsittelyohjelmalla. Eikö julkaisuohjelma soveltuisi siihen paremmin. Vaikka Scribus. Sekin on ilmainen ohjelma.

• Tekstityökalut...

1) Miten saa mustalla tehdyt paksut kirjaimet "leikattua auki", eli siten, että jättää pelkät ääriviivat näkyviin, jotta voi sitten värittää kirjaimet jollain värillä. Vai pystyykö tekemään jo valmiiksi "outlined" kirjaimia? Paint Shop Pro:ssa tämä tapahtui EDGE -> TRACE CONTOUR -menetelmällä...
      --Ei kannata temppuilla. Jos läydät valmiiksi "tyhjiä" kirjaimia niin mikäs sitten. Fonttejahan voi lisätä.

2) Miten onnistuu helpoiten edellisen kohdan pelkät ääriviivat omaavat kirjaimet värittämään liukuvärillä?
      --Kohdassa taso ja teksti valinnaksi. Sen jälkeen voi täyttää millä haluaa.

2) Saako tehtyä jotenkin tekstejä kaarelle?
      --Teksti polkuapitkin pitäisi onnistua. Katso myös skriptit.

Itse tekisin noi hommat mieluummin vaikka Openoffice RAW:lla, jos ei muuta ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1635
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe