Television hankinta apua

Miiiii

Eli etsisin seiraavanlaista televisiota:
Koko n. 32 tuumaa
Full HD
Taustavalo olisi kans kiva
Tietokone pitäisi pystyä siihen kytkemään, kun tässä on blue-ray soitin
Käyttö suurimmaksi osaksi elokuvien katselua
Hinta n. 400-600 €

Onko nyt niin, että tahdon shampanjaa oluen hinnalla ? Jos joku osaa auttaa, olen otettu.

13

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiiii

Tuo hinta voi sitten muuttua n. 100 €, mutta siitä ei paljoa enempää. Se taustavalo olisi kiva, kun elokuvia paljon katson. Laadukasta ja pitkäikäistä televisiota hyvällä kuvan laadulla tässä etsitään.

• gooh

En näkisi mahdottomuutena noiden ledien asentamista itse jälkeenpäin, niillä saat hintaa jo alas jonkin verran.

• Miiiii
        gooh kirjoitti:

En näkisi mahdottomuutena noiden ledien asentamista itse jälkeenpäin, niillä saat hintaa jo alas jonkin verran.

Mitenköhän sellainen tapahtuu? Jos se ei kovi vaikeeaa ole, niin voisi vaikka kokeillakin. Onko lopputulos hyvä? Kannattaako ihan oikeasti niin tehdä, vai jättää kokonaan tuo taustavalo juttu pois. Kuten sanoin, se ei ole edellytys, mutta selkeä plussa.

• Miiiii
        Miiiii kirjoitti:

Mitenköhän sellainen tapahtuu? Jos se ei kovi vaikeeaa ole, niin voisi vaikka kokeillakin. Onko lopputulos hyvä? Kannattaako ihan oikeasti niin tehdä, vai jättää kokonaan tuo taustavalo juttu pois. Kuten sanoin, se ei ole edellytys, mutta selkeä plussa.

Kaupassa ei myyjä oikein osannut arvioida. Kuitenkin sanoi sen, että rajallisestihan siellä televison takana sitä tilaa on.

• Miiiii
      • ...yleensä pelkkää hyvää ja kdl-v5500 32" on jo kohtuuhinnoissa.

• Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

...yleensä pelkkää hyvää ja kdl-v5500 32" on jo kohtuuhinnoissa.

Varsin varteen otettava. Kuitenkin, Sonyssä oli yleisesti mielestäni hieman liian huono kuva, verrattuina muiden saman hintaluokan töllöihin. En ymmärrä mistä johtui.

• Miiiii kirjoitti:

Varsin varteen otettava. Kuitenkin, Sonyssä oli yleisesti mielestäni hieman liian huono kuva, verrattuina muiden saman hintaluokan töllöihin. En ymmärrä mistä johtui.

Esim. kuvan säädöistä. Ainakin mitä olen keskustelupalstoja käyttökokemuksista lukenut.

• Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

Esim. kuvan säädöistä. Ainakin mitä olen keskustelupalstoja käyttökokemuksista lukenut.

Joo. Pitääpä tutustua lisää, Sonyn muista tuotteista olen pitänyt. Onko tuosta LG:stä sulla mitään sanottavaa? Ei noissa ominaisuuksissa (näin maallikon silmissä) ole kamalasti eroa vai?

• Miiiii kirjoitti:

Joo. Pitääpä tutustua lisää, Sonyn muista tuotteista olen pitänyt. Onko tuosta LG:stä sulla mitään sanottavaa? Ei noissa ominaisuuksissa (näin maallikon silmissä) ole kamalasti eroa vai?

Ja en ole montaa positiivista löytänyt LG:n osalta...ja Samsungista on valitettu että on riski että se sirisee ärsyttävästi. Ja peli / pc-käytössä vasteaika eli ns. lag on myös tärkeää. Motionflowsta ei kuulemma ole hinnankorotuksen mukanaan tuomaa hyötyä. Toki jollekin tämäkin ominaisuus voi olla todella tärkeä.

• Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

Ja en ole montaa positiivista löytänyt LG:n osalta...ja Samsungista on valitettu että on riski että se sirisee ärsyttävästi. Ja peli / pc-käytössä vasteaika eli ns. lag on myös tärkeää. Motionflowsta ei kuulemma ole hinnankorotuksen mukanaan tuomaa hyötyä. Toki jollekin tämäkin ominaisuus voi olla todella tärkeä.

Onko tossa taustavalo? Siellä sivuilla oli se aika epäselvästi sanottu. En ota tolkkua ^^

• taustavaloja?
        Miiiii kirjoitti:

Onko tossa taustavalo? Siellä sivuilla oli se aika epäselvästi sanottu. En ota tolkkua ^^

Jokaisessa LCD-näytössähän on taustavalo, mutta tarkoitat tietenkin Philipsin Ambilight -tyylistä toimintoa, jolla saadaan tv:n taustalle vaikka varsinainen valonäytelmä. Itse pidän ihan karmeana tuota toimintoa, mutta se onkin oma mielipiteeni. Tv:n katselu ihan pimeässä ei ole fiksua, mutta olohuoneeseeni saan säädettyä tarvittavan yleisvalon helposti.

Television pitää olla nykyisin "vihreä" ja sen energian kulutus pitää minimoida. Onko tämä syynä siihen, että ne tehon tarvetta lisäävät takaseinän valaistukset on karsittu pois. Joissakin malleissa on lisäksi kuvaa kiertävä leveähkö valaistava kehys, joka tekee töllöstä hankalan käsiteltävän.

Taustalle saa nykyisin helposti valoja ostamalla ledivalaisimia esim. valolistoina tai -nauhoina, ja niitä alkaa olla vähän jokaisen halpahallin hyllyssä varsinkin näin joulun aikana. Niissä voi joutua ihmettelemään värilämpötilan kanssa, mutta ostaja tietää mitä tahtoo;)

• Miiiii
        taustavaloja? kirjoitti:

Jokaisessa LCD-näytössähän on taustavalo, mutta tarkoitat tietenkin Philipsin Ambilight -tyylistä toimintoa, jolla saadaan tv:n taustalle vaikka varsinainen valonäytelmä. Itse pidän ihan karmeana tuota toimintoa, mutta se onkin oma mielipiteeni. Tv:n katselu ihan pimeässä ei ole fiksua, mutta olohuoneeseeni saan säädettyä tarvittavan yleisvalon helposti.

Television pitää olla nykyisin "vihreä" ja sen energian kulutus pitää minimoida. Onko tämä syynä siihen, että ne tehon tarvetta lisäävät takaseinän valaistukset on karsittu pois. Joissakin malleissa on lisäksi kuvaa kiertävä leveähkö valaistava kehys, joka tekee töllöstä hankalan käsiteltävän.

Taustalle saa nykyisin helposti valoja ostamalla ledivalaisimia esim. valolistoina tai -nauhoina, ja niitä alkaa olla vähän jokaisen halpahallin hyllyssä varsinkin näin joulun aikana. Niissä voi joutua ihmettelemään värilämpötilan kanssa, mutta ostaja tietää mitä tahtoo;)

Voi olla että jätän nuo taustavaloled-jutut kokonaan pois. Voi olla sellainen juttu johon kyllästyy pian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4472
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2433
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      172
      1605
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1486
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1370
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      120
      1277
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1199
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1176
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1115
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35