Television hankinta apua

Miiiii

Eli etsisin seiraavanlaista televisiota:
Koko n. 32 tuumaa
Full HD
Taustavalo olisi kans kiva
Tietokone pitäisi pystyä siihen kytkemään, kun tässä on blue-ray soitin
Käyttö suurimmaksi osaksi elokuvien katselua
Hinta n. 400-600 €

Onko nyt niin, että tahdon shampanjaa oluen hinnalla ? Jos joku osaa auttaa, olen otettu.

13

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiiii

      Tuo hinta voi sitten muuttua n. 100 €, mutta siitä ei paljoa enempää. Se taustavalo olisi kiva, kun elokuvia paljon katson. Laadukasta ja pitkäikäistä televisiota hyvällä kuvan laadulla tässä etsitään.

      • gooh

        En näkisi mahdottomuutena noiden ledien asentamista itse jälkeenpäin, niillä saat hintaa jo alas jonkin verran.


      • Miiiii
        gooh kirjoitti:

        En näkisi mahdottomuutena noiden ledien asentamista itse jälkeenpäin, niillä saat hintaa jo alas jonkin verran.

        Mitenköhän sellainen tapahtuu? Jos se ei kovi vaikeeaa ole, niin voisi vaikka kokeillakin. Onko lopputulos hyvä? Kannattaako ihan oikeasti niin tehdä, vai jättää kokonaan tuo taustavalo juttu pois. Kuten sanoin, se ei ole edellytys, mutta selkeä plussa.


      • Miiiii
        Miiiii kirjoitti:

        Mitenköhän sellainen tapahtuu? Jos se ei kovi vaikeeaa ole, niin voisi vaikka kokeillakin. Onko lopputulos hyvä? Kannattaako ihan oikeasti niin tehdä, vai jättää kokonaan tuo taustavalo juttu pois. Kuten sanoin, se ei ole edellytys, mutta selkeä plussa.

        Kaupassa ei myyjä oikein osannut arvioida. Kuitenkin sanoi sen, että rajallisestihan siellä televison takana sitä tilaa on.


    • Miiiii
      • ...yleensä pelkkää hyvää ja kdl-v5500 32" on jo kohtuuhinnoissa.


      • Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

        ...yleensä pelkkää hyvää ja kdl-v5500 32" on jo kohtuuhinnoissa.

        Varsin varteen otettava. Kuitenkin, Sonyssä oli yleisesti mielestäni hieman liian huono kuva, verrattuina muiden saman hintaluokan töllöihin. En ymmärrä mistä johtui.


      • Miiiii kirjoitti:

        Varsin varteen otettava. Kuitenkin, Sonyssä oli yleisesti mielestäni hieman liian huono kuva, verrattuina muiden saman hintaluokan töllöihin. En ymmärrä mistä johtui.

        Esim. kuvan säädöistä. Ainakin mitä olen keskustelupalstoja käyttökokemuksista lukenut.


      • Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

        Esim. kuvan säädöistä. Ainakin mitä olen keskustelupalstoja käyttökokemuksista lukenut.

        Joo. Pitääpä tutustua lisää, Sonyn muista tuotteista olen pitänyt. Onko tuosta LG:stä sulla mitään sanottavaa? Ei noissa ominaisuuksissa (näin maallikon silmissä) ole kamalasti eroa vai?


      • Miiiii kirjoitti:

        Joo. Pitääpä tutustua lisää, Sonyn muista tuotteista olen pitänyt. Onko tuosta LG:stä sulla mitään sanottavaa? Ei noissa ominaisuuksissa (näin maallikon silmissä) ole kamalasti eroa vai?

        Ja en ole montaa positiivista löytänyt LG:n osalta...ja Samsungista on valitettu että on riski että se sirisee ärsyttävästi. Ja peli / pc-käytössä vasteaika eli ns. lag on myös tärkeää. Motionflowsta ei kuulemma ole hinnankorotuksen mukanaan tuomaa hyötyä. Toki jollekin tämäkin ominaisuus voi olla todella tärkeä.


      • Miiiii
        Arto-76 kirjoitti:

        Ja en ole montaa positiivista löytänyt LG:n osalta...ja Samsungista on valitettu että on riski että se sirisee ärsyttävästi. Ja peli / pc-käytössä vasteaika eli ns. lag on myös tärkeää. Motionflowsta ei kuulemma ole hinnankorotuksen mukanaan tuomaa hyötyä. Toki jollekin tämäkin ominaisuus voi olla todella tärkeä.

        Onko tossa taustavalo? Siellä sivuilla oli se aika epäselvästi sanottu. En ota tolkkua ^^


      • taustavaloja?
        Miiiii kirjoitti:

        Onko tossa taustavalo? Siellä sivuilla oli se aika epäselvästi sanottu. En ota tolkkua ^^

        Jokaisessa LCD-näytössähän on taustavalo, mutta tarkoitat tietenkin Philipsin Ambilight -tyylistä toimintoa, jolla saadaan tv:n taustalle vaikka varsinainen valonäytelmä. Itse pidän ihan karmeana tuota toimintoa, mutta se onkin oma mielipiteeni. Tv:n katselu ihan pimeässä ei ole fiksua, mutta olohuoneeseeni saan säädettyä tarvittavan yleisvalon helposti.

        Television pitää olla nykyisin "vihreä" ja sen energian kulutus pitää minimoida. Onko tämä syynä siihen, että ne tehon tarvetta lisäävät takaseinän valaistukset on karsittu pois. Joissakin malleissa on lisäksi kuvaa kiertävä leveähkö valaistava kehys, joka tekee töllöstä hankalan käsiteltävän.

        Taustalle saa nykyisin helposti valoja ostamalla ledivalaisimia esim. valolistoina tai -nauhoina, ja niitä alkaa olla vähän jokaisen halpahallin hyllyssä varsinkin näin joulun aikana. Niissä voi joutua ihmettelemään värilämpötilan kanssa, mutta ostaja tietää mitä tahtoo;)


      • Miiiii
        taustavaloja? kirjoitti:

        Jokaisessa LCD-näytössähän on taustavalo, mutta tarkoitat tietenkin Philipsin Ambilight -tyylistä toimintoa, jolla saadaan tv:n taustalle vaikka varsinainen valonäytelmä. Itse pidän ihan karmeana tuota toimintoa, mutta se onkin oma mielipiteeni. Tv:n katselu ihan pimeässä ei ole fiksua, mutta olohuoneeseeni saan säädettyä tarvittavan yleisvalon helposti.

        Television pitää olla nykyisin "vihreä" ja sen energian kulutus pitää minimoida. Onko tämä syynä siihen, että ne tehon tarvetta lisäävät takaseinän valaistukset on karsittu pois. Joissakin malleissa on lisäksi kuvaa kiertävä leveähkö valaistava kehys, joka tekee töllöstä hankalan käsiteltävän.

        Taustalle saa nykyisin helposti valoja ostamalla ledivalaisimia esim. valolistoina tai -nauhoina, ja niitä alkaa olla vähän jokaisen halpahallin hyllyssä varsinkin näin joulun aikana. Niissä voi joutua ihmettelemään värilämpötilan kanssa, mutta ostaja tietää mitä tahtoo;)

        Voi olla että jätän nuo taustavaloled-jutut kokonaan pois. Voi olla sellainen juttu johon kyllästyy pian.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe