oikean käden nimettömään sormus

rakkaus pakkaus

minkä uskoinen ihminen on kun laittaa oikean käden nimettömään sormus? vai onko silloin eronnut kirkosta?

8

1609

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhuh

olla leski, he käyttävät oikeassa nimettömässä sormusta. Tai tanskalainen, norjalainen... onhan niitä paljon, jotka ovat vierasmaalaisen kanssa naimisissa ja sormus sentakia oikeassa nimettömässä.

• 9787

Riippuu maasta! Esim. virolaisilla vihkisormus on oikeassa nimettömässä ja jos jää leskeksi, niin siirretään vasempaan! Myös Saksassa taitaa olla tapana pitää vihkisormus oikeassa kädessä.

• cilla85

en tiedä kumpaa sormusta tarkoitat, kihla vai vihki. Olen itse turkkilaisen (muslimi) kanssa kihloissa, jä hänen sukunsa ainakin oli sitä mieltä että kihlasormus pidetän oikeassa ja vihkisormus sitten vasemmassa.

• Titski

Ortodoksit pitävät oikeassa nimettömässä vain yhtä sormusta. "Tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa sekä kihla- että vihkisormuksia." ;> Puolison kuoltua otetaan oma ja puolison sormus ja siirretään vasempaan nimettömään.

• viulisti
        Titski kirjoitti:

Ortodoksit pitävät oikeassa nimettömässä vain yhtä sormusta. "Tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa sekä kihla- että vihkisormuksia." ;> Puolison kuoltua otetaan oma ja puolison sormus ja siirretään vasempaan nimettömään.

Myös muusikot (jousisoittajat, eli ainakin viulistit ja sellistit, kitaristeista en tiedä) pitävät sormusta oikean käden nimettömässä.

• ford.prefekt
        viulisti kirjoitti:

Myös muusikot (jousisoittajat, eli ainakin viulistit ja sellistit, kitaristeista en tiedä) pitävät sormusta oikean käden nimettömässä.

Myös osa ei-heteropareista pitää sormusta oikeassa nimettömässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      73
      1157
    2. 71
      1112
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      66
      916
    4. 95
      859
    5. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      747
    6. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      734
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      25
      649
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      649
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      54
      646
    10. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      40
      590
    Aihe