minkä uskoinen ihminen on kun laittaa oikean käden nimettömään sormus? vai onko silloin eronnut kirkosta?
Vastaukset 8
- puhuh
olla leski, he käyttävät oikeassa nimettömässä sormusta. Tai tanskalainen, norjalainen... onhan niitä paljon, jotka ovat vierasmaalaisen kanssa naimisissa ja sormus sentakia oikeassa nimettömässä.
- 9787
Riippuu maasta! Esim. virolaisilla vihkisormus on oikeassa nimettömässä ja jos jää leskeksi, niin siirretään vasempaan! Myös Saksassa taitaa olla tapana pitää vihkisormus oikeassa kädessä.
- cilla85
en tiedä kumpaa sormusta tarkoitat, kihla vai vihki. Olen itse turkkilaisen (muslimi) kanssa kihloissa, jä hänen sukunsa ainakin oli sitä mieltä että kihlasormus pidetän oikeassa ja vihkisormus sitten vasemmassa.
- Titski
Ortodoksit pitävät oikeassa nimettömässä vain yhtä sormusta. "Tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa sekä kihla- että vihkisormuksia." ;> Puolison kuoltua otetaan oma ja puolison sormus ja siirretään vasempaan nimettömään.
- viulisti
Titski kirjoitti:
Ortodoksit pitävät oikeassa nimettömässä vain yhtä sormusta. "Tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa sekä kihla- että vihkisormuksia." ;> Puolison kuoltua otetaan oma ja puolison sormus ja siirretään vasempaan nimettömään.
Myös muusikot (jousisoittajat, eli ainakin viulistit ja sellistit, kitaristeista en tiedä) pitävät sormusta oikean käden nimettömässä.
- ford.prefekt
viulisti kirjoitti:
Myös muusikot (jousisoittajat, eli ainakin viulistit ja sellistit, kitaristeista en tiedä) pitävät sormusta oikean käden nimettömässä.
Myös osa ei-heteropareista pitää sormusta oikeassa nimettömässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731157
- 711112
- 66916
- 95859
- 49747
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois245734- 25649
- 72649
- 54646
- 40590