Haen piirtäjää sarjakuva-albumiin (saa olla amatööri)

Billy_Ray_Curys

Johtuisiko kofeiinitabuista joita juuri vedin että sain mahtavan sarjakuvaidean. Viimeksi saaduista on vuosia, nämä ovat sen verran syvällisiä ideoita täynnä symboliikkaa, popkulttuuri-viittauksia ja vastaavia että haluan olla parhaassa kunnossa alkaessani rustaamaan tarkemmin juonia ylös. Lisäksi esim. postapocalyptisen länkkärin haluan olevan täysin omaa käsialaani, joten sen haluan myös piirtää itse jahka on jaksamista ja aikaa tarpeeksi. Venäjälle sijoittuvasta seikkailusta olen jo luonnostellut ensimmäiset etelä-Amerikkaan sijoittuvat sivut, mutta en ole alun jälkeen saanut tarinaa vielä kulkemaan muutamaa avauskohtausta lukuunottamatta.

Nyt sain kokonaisen tarinan mieleen, sellaisen joka sopisi ensityöksi niin minulle kirjoittajana kuin piirtäjällekin. ALku ja loppu ovat tiedossa, kuten myös päähenkilöt. Enää tarvitsen muutaman kohtauksen täytteeksi, ja enköhän nekin lähiaikoina mieleeni saa. Lopullinen käsikirjoitus on valmiina ensivuoden keväällä viimeistään. Olen niin laiska etten jaksa itse piirtää, joten haen piirtäjää. Tarvittaessa voin luonnokset lähettää, joiden pohjalta taiteilija saa sitten tehdä lopullisen työn, mutta käy myös että jos piirtäjältä löytyy kunnian himoa niin saa tehdä alusta loppuun itse käsikirjoituksen pohjalta.



Piirtäjän vaatimukset:

Valmiudet taiteelliseen suoritukseen. No jos näitä ei ole niin aina voin ne luonnokset tehdä itse, joista kuvakulmat, dramaattinen asettelu ja ilmeet käyvät ilmi. Mutta mieluummin yhteistyönä tekisimme, eli oma taiteellinen silmäni näkyisi lähinnä tarinassa, kuvallinen ilmaisu olisi täysin taiteilijan oman sielun tuotos. Vastuu jakautuisi paremmin. Mutta jos piirrokset sujuvat noin teknisesti ilman sen suurempaa taiteellista näkemystä niin ei tämäkään ole ongelma, kunhan en laiskana itse joudu tussilla piirtelemään 48 sivua (vähintään, tämä on vakiona useissa sarjiksissa).

Iällä ei ole väliä. Ihan sama onko kyseessä nuoruuden innokkuus tai vanhuuden tuoma kokemus, molemmat käy. Itse olisin nuorena tarttunut pestiin kun jaksoin piirrellä, jos kämäisen piirrosjälkeni olisi vain hyväksytty (ja minä hyväksyn kämäisenkin piirrustuksen, siitä enemmän seuraavassa kohdassa)

Nyt tärkeä! Ei tarvitse olla kovin hyvä piirtäjä edes! Tsekkaa mun taidot: rage-mike.vuodatus.net/blog/2076522/kingdom-hearts-ja-final-fantasy-sarjakuvia/ rage-mike.vuodatus.net/blog/2076451/sarjakuvan-klassikkoja/ Olisin kelpuuttanut omat taitoni, ja vittu miten kämäinen olen. Tärkeintä ovat ilmeet, asettelu, kuvakulmat sekä yksityiskohdat. Taidolla ei niin ole väliä. Ja kuten ekassa osassa mainitsin, ei edes noiden yksityiskohtien ja vastaavien tarvitse olla handussa jos on valmis luonnoksistani piirtämään puhtaaksi.

Jatkuu toisessa viestissä (viesteillä on pituusraja)

3

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Billy_Ray_Curys

      10/7 euroa, riippuen onko vipit hankittuna filmtowniin. Haluan piirtäjän katselevan tietyt elokuvat ja ottavan niistä mallia ja tunnelmaa. Myös Eleanoora ROsenholmin musiikkia olisi hyvä hankkia käsiinsä ja ottaa tunnelmaa. Katsottavat elokuvat luultavasti suuri osa onkin jo nähnyt, joukossa Kill Billiä, Battle Royalea ja Animatrixia. Plussaa jos elokuvat, musiikki (musiikista voi hakea tunnelmia piirrustuksiin), videopelit tai anime kuuluu muuten vaan harrastuksiin. Myös kirjastosta olisi hyvä lainata joitakin perussarjiksia, Ankardoa, Corto Maltesea, Tank Girliä, Don Rosan Ankkoja ja Alan Mooren klassikoita.

      Avoin mieli maailmaan päin. Mun kässäri, niin ei ole mikään perhesarjis tai tasaisen laadukas kaikille kelpaava teos. Mieluusti maailman ilmiöiden tulisi piirtäjää kiinnostaa, ja uteliaisuutta olisi hyvä olla maailmaa kohtaan. Tällaiselle kohdeyleisölle sarjiskin tulee olemaan. Elämänasenteella ei ole väliä, saa olla ihan saatanan vittumainenkin, kunhan on tiettyä innostusta asioita kohtaan.


      Kässäristä: Tämän hetkiset kässäriluonnokset saat yksityisviestillä (vaatii rekistöröitymisen) tai sähköpostilla (jos olet valmis osoitteesi julkifoorumille antamaan) jos kiinnostaa, ja haluat niiden perusteella päättää lähdetkö piirtämään. Mutta tällöin vaitiolovelvollisuus, ei saa vittu spoilata muilta juonta! Päähenkilönä on naisdekkari, eli melkoista girlpoweria tulee olemaan, näkökulma on sekoitus päähenkilön femiinisyyttä ja minun, kirjoittajan, miehisyyttä. Lähin vertailukohta Tank Girl joka on samalla tavalla maskuliinista girlpoweria. Sarjis sijoittuu ihan normimaailmaamme, jahdataan sarjamurhaajaa, ympäristönä ehkä vähän enemmän alempi kansanosa kuin rikkaiden hyvinvoiva maailma. Mukana mustaa huumoria, ja ihan tavallistakin, eli ihan mutrusuina emme ole.

      Hahmoihin, vaikka ovatkin mielessäni, saa myös piirtäjä halutessaan vaikuttaa. Näin saamme persoonallisemmat hahmot. Hahmojen mukana voit vaikuttaa myös maailmaan. Vaikuttaa paljon tunnelmaa soiko etsivätoimiston cd-soittimesta blackmetallia vai Juha Vainiota (joita itse laittaisin soimaan molempia). Rakennamme hahmot roolipelimäisesti intohimoineen ja inhon kohteineen, käytämme näitä maailman realistisuuden luomisessa. Kukapa ei haluaisi näperrellä tällaisten tärkeiden pikkuasioiden, kuten sivuhahmon musamaku, kanssa.

      Tarkoituksena ei ole tehdä mitään Corto Maltesen kaltaista (sarjis-elitististä) parhautta, vaan puolianarkistinen teos elämästä nautiskelijoille, syy nauraa ja ihmetellä tekijöiden hulluutta. Ensityömme ei tarvitse olla kovin hyvälaatuinen, tärkeintä että sarjisharrastajat diggaavat.

      Vastaa tähän ketjuun. Aikarajaa ei ole, en usko niin seikkailunhaluisia olevan kauheasti jotka ovat valmiita tuntemattoman kanssa lähteä tekemään ihan kunnon sarjakuvaa. Postaan tähän ketjuun sitten kun joku on lähtenyt projektiin mukaan. Vastaa siis tähän ketjuun, saan sähköpostilla viestin kun tähän joku vastaa.

    • Billy_Ray_Curys

      Ok, ei enää hakemuksia vastaan

    • no jukoliste! mä oisin ollu yks ehdokas :/ vaik meniki jo 3 vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe