Kielikurssit Italiassa?

Hei!
Löytyykö ketään, jolla on kokemusta kielikursseista Italiassa? Haaveena olisi lähteä vuoden päästä syksyllä. Kaikenlaiset tiedot kursseista ja kokemukset kiinnostavat.

11

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • la piccolina

      Hei!
      Itse opiskelen italialaisessa yliopistossa, enkä ole täällä Italiassa ollut kielikursseilla, mutta sen verran tiedän kuitenkin niistäkin (opintojeni puolesta, koska opiskelen täällä juuri italian opettajaksi), että suosittelisin - varmaan etsit siis mahdollisimman laadukkaita kursseja - Sienan tai Perugian università per stranierien järjestämiä kielikursseja. Ne ovat molemmat ihan yliopistoja, mutta järjestävät kieliopetustakin, siis ihan sellaisillekin, jotka eivät suorita niissä tutkintoa. Voit katsella lisää tietoa tästä: www.unistrapg.it (se Perugian vaihtoehto), tai sitten googlettaa Università per Stranieri di Siena.
      Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä! :)

      • Grazie, la piccolina
        Iso kiitos vinkeistä. Surffailin heti katsomaan linkkejäsi ja vaikutti todella mielenkiintoiselta. Harmi vain, että kurssit näyttivät olevan aika pitkiä, (mikäli osasin etsiä oikeasta paikasta). Työssäkäyvällä vaatii järjestelyjä. Mutta into toteuttaa haave vahvistui entisestään! Ehkä josku minulla on mahdollisuus pitkällekin kurssille...
        Todennäköisesti joudun ensi hätään turvautumaan kielikoulujen järjestämään parin viikon kurssiin ja tehdä sitten säästösuunnitelma vuorotteluvapaalle ja pitemmälle kurssille. Haaveilla on taipumus toteutua...
        Buon Natala
        la chiocciola


      • la piccolina
        hael kirjoitti:

        Grazie, la piccolina
        Iso kiitos vinkeistä. Surffailin heti katsomaan linkkejäsi ja vaikutti todella mielenkiintoiselta. Harmi vain, että kurssit näyttivät olevan aika pitkiä, (mikäli osasin etsiä oikeasta paikasta). Työssäkäyvällä vaatii järjestelyjä. Mutta into toteuttaa haave vahvistui entisestään! Ehkä josku minulla on mahdollisuus pitkällekin kurssille...
        Todennäköisesti joudun ensi hätään turvautumaan kielikoulujen järjestämään parin viikon kurssiin ja tehdä sitten säästösuunnitelma vuorotteluvapaalle ja pitemmälle kurssille. Haaveilla on taipumus toteutua...
        Buon Natala
        la chiocciola

        Niinhàn niillà haaveilla on onneksi taipumus toteutua - onnea matkaan, ettà saat oman unelmasi todeksi! :) Buon Natale anche a te!! :) Niin ja kysy vaan, jos tarvitset lisàà vinkkejà - katsotaan, jos osaan olla avuksi! ;)


      • Nellyhotels - Enni

        Hei!

        Jos olette kiinnostunut yhdistetystä rantalomasta ja rennon käytännònläheisestä italiankielenkurssista (tunti pari aamuisin tai iltapäivisin plus paljon ohjattuja käytännòn tilanteita) laita meiliä (info at nellyhotels.com), vastaan mielelläni kysymyksiin koskien sekä kielikurssia että majoitusta ja hintoja.

        Tarjoamme hotellimajoitusta, monipuolisia retkiä ja räätälòityjä aktiviteettejä, kuten esim. kielenopetusta, ratsastusta, tanssikursseja jne. Käy tutustumassa majoitustarjontaamme hinnastoineen (all inclusive), nellyhotels.com (toistaiseksi vain englanninkieliset sivut, käännòstyò suomeksi meneillään).

        Sijaitsemme Bellaria Igea Marinassa, Emilia-Romagnan maakunnassa.


    • C

      Terve!

      Itse opiskelin italiaa täällä Roomassa. Viime tammikuussa kävin 4 viikon mittaisen intensiivikurssin (3-4h) päivässä. Yliopiston kurssit ovat varmasti laadukkaita, mutta koin myös instituuttien tarjoaman opetuksen melko hyväksi. Kurssin alussa tehdään tasokoe ja tuloksen mukaan ihmiset sijoitetaan ryhmiin.

      Käy katsomassa Italian kulttuuri-instituutin sivuílta ohjeet siihen miten voit päästä kursseille joko edullisesti tai jopa ilmaiseksi. Itse hain apurahaa ja maksettavaski jäi vain 100€ (kieli-instituutin hallintokulut Roomassa).

      http://www.iichelsinki.esteri.it/IIC_Helsinki/Menu/Imparare_Italiano/Le_borse_dell_Istituto/

      Kohteeksi suosittelen ehdottomasti Roomaa. Paljon nähtävää, helppo liikkua ja lähteä tutustumaan myös pienempiin paikkoihin (kuten Siena). Muistaakseni Kulttuuri-instituutti tarjosi apurahoja myös muihin kaupunkeihin, joten eiköhän sieltä jokin mieluinen kohde löydy jos Rooma on jo koluttu. :)

      • tiinatei

        Suurkiitos vinkeistä, aion kysellä ainakin tuota Italian kulttuuri-instituutin apurahaa. Olin kuullut siitä aiemmin, mutta unohtanut. Rooma on koluttu viimeeksi kaksi vuotta sitten, kun olin kuukauden työelämävaihdossa siellä, ehkä jonnekin muualle vuorostaan.
        Kiitos vastauksesta ja Buon Natale!


    • Lontoolainen

      Itse muutama vuosi sitten kavin Roomassa kahden viikon Scuola Leonardo -kurssin, jota voin suositella. Muistaakseni 6h paivassa ja jarjestivat majoituksenkin (tietysti maksat siita). Tarkista ennen varausta kuitenkin, etta ei ole vapaapaivia, itse kun olin siella sattui olemaan Ferragosto, jolloin koulu oli kiinni, eli sain vain 8pv opetusta (ensimmainen paiva on ilmoittautuminen ja tason testaus), vaikka maksoin tayden maksun, eli alennusta et saa, vaikka menettaisitkin paivan.

      www.scuolaleonardo.com

      • Kiitos tiedosta. Tsekkasin Scuolan sivut ja niitä näyttää löytyvän muualtakin kuin Roomasta. Vaikutti ihan varteenotettavalta paikalta. Into vain kasvaa saamieni vinkkien myötä...
        Hyvää joulua!


    • Uskaltaisiko

      Olen parikymppinen nainen ja olen nyt innostunut kovasti opiskelemaan italiaa. Olen katsellut noita EF:n kesäkursseja mutta ajattelin että täältä saisin vähän apua kokeneemmilta :)
      Eli italiaa en osaa pätkääkään niin pärjääkö englannilla alkuun ja kannattaako edes ajatella näitä kursseja joista on ollut tässä ketjussa puhetta? En haluaisi kuitenkaan heittää rahojani hukkaan tuossa EF:ssä joten sen takia ajattelin. En ole kyllä mikään kokenut matkailija ja siksi mietin että tarvitsisiko hakea vielä rohkeutta tuollaiselta järjestetyltä reissulta.

      Kiitokset mielipiteistänne :)

      • Anonyymi

        EF-kouluun näyttää olevan niin vaikea saada yhteyttä, että katselen mieluummin kouluja, joiden kanssa voi viestitellä ja kysyä asioita. Palvelut lienevät jotakuinkin samat kuin muillakin, luulisin niin.


    • Anonyymi

      Ja opiskelisin ilman muuta edes vähän italiaa ensin Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe