no kuin iso suurperheenne on?

minun mielestäni=>7h

onko 3lasta ja vanhemmat nykymittapuun mukaan jo suurperhe jos keski arvo jää alle kahden.

11

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

      Minulla on vain 3 lasta enkä todellakaan ole mikään suurperhe. Neljästä lapsesta haaveilin ja vaikka minulla vielä yksi olisi niin olisin omasta mielestäni ihan pienperhe. Suurperhe alkaa olla jos on yli 5 lasta. Tosin tämä vain minun mielestäni.

      • Nasun ja Tikrun äiti

        7 lasta ja mielestäni ollaan suurperhe...


    • mutta perheen koon määrittelemisen koen vaikeaksi, koska eri ihmisillä on niin erilaisia käsityksiä siitä ketä perheeseen kuuluviksi saa laskea.

      Itselleni tunnetasolla välittömään perheeseeni kuuluu minä , puolisoni, lapset (niin alaikäiset kuin jo aikuistuneetkin) , lasten puolisot, lapsenlapset ja "adoptoitu täti". Joku toinen taas näkee tuossa useita erikokoisia ydinperheitä, jotka vain "sattuvat syömään yhdessä" useimpina päivinä.

      • selventävä tekijä

        on isä äiti lapset


      • wilma60
        selventävä tekijä kirjoitti:

        on isä äiti lapset

        Tuon selvennyksen mukaan mulla ei siis ole perhettä kun isä ei asu enää meidän kanssamme.


      • hölömöläisten hommaa
        wilma60 kirjoitti:

        Tuon selvennyksen mukaan mulla ei siis ole perhettä kun isä ei asu enää meidän kanssamme.

        Kuka on puhunut että pitäis asua samassa paikassa?? Jos lapset muuttaa pois kotoa, niin nekö myöskin "erotetaan" perheestä?! Perhe tosiaankin on: Isä, äiti ja lapset, asuivat ne sitten ihan missä tahansa!


      • selventävä tekijä kirjoitti:

        on isä äiti lapset

        (joka toki ei ole mikään maailman luotettavin tiedon lähde saatikka mikään korkein auktoriteetti)
        määrittelee perheen näin:

        " Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.
        Tavallisimmillaan perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita eli eivät täysi-ikäisiä perhettä kutsutaan lapsiperheeksi. Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen. Perhemuotoja on siis lukuisia.
        Perheen yksiselitteinen määrittely on osoittautunut ongelmalliseksi kaikilla yhteiskunnan toiminnan tasoilla, ja perhe onkin jatkuvan määrittelykamppailun kohde. Käsitteenä perhe on normisidonnainen ja liittyy vallankäyttöön. Esimerkiksi perheen psykoterapauttisessa hoidossa (perheterapiassa) perheen määrittely liittyy läheisesti siihen, keitä ovat ne perheenä elävät henkilöt, joita yhdistää samasta ongelmasta puhuminen. Lastensuojelu korvaa biologisten vanhempien muodostaman perheen sosiaalisella perheellä. Laitoksissa kirjoilla olevista henkilöistä ei muodosteta perheitä. Sitä vastoin yksityisesti sijoitetut lapset muodostavat perheen.
        Perhe on tärkeä osa niitä tapoja, joilla ihmiset ymmärtävät elämää ja luovat siihen rakenteita."

        Minäkin koen, että se, miten kukin määrittelee perheensä tai eprheen yleensä kertoo ikään kuin oikotienomaisesti paljon hänestä itsestään - ei siis niinkään tuon perheen aktuaalinen koostumus vaan se mitä kukin käsitteeseen sisällyttää.


      • so simple
        wilma60 kirjoitti:

        Tuon selvennyksen mukaan mulla ei siis ole perhettä kun isä ei asu enää meidän kanssamme.

        niin pitää erottaa perhe ja talous. perhe on laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaja toiset asuvat vaikka naurulla ja taloudessa asuu pienempi poppoo


    • middj

      no kuulemma silloin kun ite olin pieni meillä oli suurperhe ihmisten mielestä(4lasta,isi,äiti) joten luulis että nyt se raja ois just toi 3 lasta! ihmisille myydään perhepakkauksina tuotteita joissa on korkeintaan kolme tuotetta.. että joo kyllä kaksikin lasta riittää suurperheeseen..

      • UmmNoora&Saara

        No niin pian on haave toteutettu.. olen aina sanonut että haluan Suuren perheen. Pian kolmas lapsi syntyy niin sittenhän meillä on oma Pieni Suuri Perhe hahahhah:D

        Eipä sillä, minä teen vielä paljon lisää jos luoja suo...


      • mommy2
        UmmNoora&Saara kirjoitti:

        No niin pian on haave toteutettu.. olen aina sanonut että haluan Suuren perheen. Pian kolmas lapsi syntyy niin sittenhän meillä on oma Pieni Suuri Perhe hahahhah:D

        Eipä sillä, minä teen vielä paljon lisää jos luoja suo...

        lasta vanhin on 25 nuorimmat2v 14tulossa kevääksi:) ikkä on 42


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe