Polkupyörä

tee.

Ojassa polkupyörä,
sininen, vanhanmallinen,
hyvin hoidettu silti.

Omistaja ei piilota;
ajattelen syytä:
Varastettu.

Millainen on omistaja?
Vanha mies, huolellinen,
pienituloinen tai köyhä.

Entä varas?
Nuori mies ravintolassa,
viimeinen auto mennyt.

Tai rahat juotu
ihan huomaamatta,
taskun pohja paistaa.

Kuvitelmia kaikki.
Silti ilmoitan poliisille,
että hakisivat pois.

Rikosilmoitus on tehty,
vanha mies odottaa
ja virkavalta etsii.

Viikon päästä kuljen
ohi varastetun pyörän.
- Se makaa yhä ojassa.

6

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisit eivät taida enää jaksaa korjailla
      fillareita pois ojasta.
      Etenkään jos sitä ei ole ilmoitettu edes varastetuksi!
      Tähän on tultu.

      Jonkun roska, voisi olla toiselle aarre!

      • tee.

        Niin se taitaa olla. Poliisikin turtuu. Mutta missä on vika, kun Suomessa, jossa aiemmin ei tarvinnut edes ovia lukita ja joka tunnettiin läpirehellisenä maana, on tultu tähän? Kuin jokin taju, ymmärrys olisi kateissa. Kyky asettua toisen asemaan.


      • viiiva suora
        tee. kirjoitti:

        Niin se taitaa olla. Poliisikin turtuu. Mutta missä on vika, kun Suomessa, jossa aiemmin ei tarvinnut edes ovia lukita ja joka tunnettiin läpirehellisenä maana, on tultu tähän? Kuin jokin taju, ymmärrys olisi kateissa. Kyky asettua toisen asemaan.

        kyllä polisi hoitaa mutta ajallan.
        Mutta tää yhteiskunta niinku koko maailma on muuttunut niin helvetin kieroksi!
        tuntuu että kaikki ajattelee vain omaa napaa!
        EI MITÄÄN VÄLII!!!!!
        Hyvä runo sulta


      • tee.
        viiiva suora kirjoitti:

        kyllä polisi hoitaa mutta ajallan.
        Mutta tää yhteiskunta niinku koko maailma on muuttunut niin helvetin kieroksi!
        tuntuu että kaikki ajattelee vain omaa napaa!
        EI MITÄÄN VÄLII!!!!!
        Hyvä runo sulta

        Kiitos kommentistasi! Niinpä, kierous ja epärehellisyys on varmaan lisääntynyt, mutta miksi?
        Se pitää poliisitkin kiireisinä eikä aina ehditä, sen ymmärtää. Toivoa sopii, etteivät pienetkään vääryydet jää huomiotta.


    • *MURUKULTA*

      Tuli mieleen että eiköstä niitä voisi hommata joka paikkakunnalle
      muutamia 'yhteiskäyttöön' olevia fillareita.
      (Vähän niin kuin ne kirjat jotka kiertää ympäri maailmaa.)
      Vaikkapa tietyillä "kuntaväreillä" maalatuja peruspyöriä, joita voisi sitten käyttää kuka vain,
      huolehtis vain, että jättää sen jonnekin näkösälle, yleiselle paikalle,
      josta sen voisi sitten seuraava 'tarvitsija' ottaa ja lainata.

      Ei kuntopyörä vaan kuntapyörä - Tällaisen idean runosi sai aikaan, tee. :D

      • tee.

        Kaunis ajatus! Sitä tietääkseni kokeiltiin Tampereella yhden kesän. Pyörät rikottiin, varastettiin tai heitettiin koskeen. Kokeilu ei jatkunut sen kesän yli. Mutta Kööpenhaminassa tiettävästi tällainen on pysyvä käytäntö. Suomessa varmaan toimisi vain pantillisena, pelkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe