Intruder vs 800 vai 750?

VS

Kannattaako ostaa suoraan vs 800? Onko tehoissa eroja vrt. 750? Näyttävät olevan aika lailla samoissa hinnoissa. Jälleenmyynnissä 800 varmaan säilyttää paremmin arvonsa ja on kysytympi. Olen lukenut kytkimenluistoista hiukan piristetyissä versioissa esim. ykkönen saattaa pudota vapaalle kovassa kiihdytyksessä. Onko laatikossa mahd. jotain vikaa? Eli kannattaako suosiolla jättää väliin? Onko 800:ssa kulutus normaalin rajoissa, jos vie yli 6 litraa satasella tosin kovalla kaasukädellä, eikä ole muuten piristetty?

31

10272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi erkki

      miksei heti 1400. nekin alkaa oleen kohtuu hintaisia

    • vuosien kokemus

      Ei missään tapauksessa kumpaakaan ja perustelu:Noissa pikkuisissa surisijoissa ei ole mitään mielenkiintoa. NE ei tarjoa mitään parempaa ominaisuutta kuin 1400 intruder. 1400 malli on 5 vaihteisena mukavan rento ajaa ja vääntää tarpeeksi joka tilanteeseen ilman vaihdekeppiin tarttumista. Tunnelma on levollisen rento. Ei tarvitse vaihtaa isompaan.
      Pienen puolesta puhuvat ovat minusta aika outoja peusteluja kuten esim "800 riittää kaikenlaiseen ajoon" niinpä no 250 riittää kaikenlaiseen ajoon jos kuutiotilavuuksista puhutaan. yms itse omastapuolesta sanon pienen heikkouksia : pieni ei väännä ei vedä , pitää kierrättää ja vaihdella vaihteita ja se on naurettavaa pelleilyä kone ulvoo ja käy sietämättömän korkeilla kierroksilla ja on naurerravan kuuloista customille. Kaikesta yrittämisestä huolimatta mitään ei tapahdu mutta VITUTUS NOUSEE.1400 ja homma on levollista ja liike jatkuu matalan harvan käynnin ollessa mukana ja mielihyvä on taattu.
      Mikään ei puolla pikkukoneen hankintaa. Ja jos rahat tiukalla älä osta sillä niillä ei tee mitään ja customiin kuuluu harvakäyntisyys.
      Kaikki asiani on vuosien varrella koettu kantapään kautta aistimalla reisuilla yksin ja yhdessä. Olen ajanut 600 800 750 intrudeilla ja ihan naurettavia pelejä kaikki. ostin omani 1400 ja putket vaihdettu ja säästetty kohdilleen seokset ja on muheva peli. Eikä tarviste korjuutella.jos jotain kiinnostaa bensan kulutus niin se on n 5l desi yli ja alle täts it.
      Pyörällän ajaa myös 170cm vaimoni.
      Tärinä? se tutisee sillä kone on suoraan kiinni rungossa ei tärise eikä vipraa pikku koneet hentoisesti vipraa kun ne käy kovilla kierroksilla.

      Jotku sanoo että noissa on huonot ajo-ominaisuudet ja se on totta mutta mitä sitten se toimii täysin riittävästi suomen teillä ei mitään ongelmaa ,ongelma on muilla ja iso ongelma tulee pienestä iskutilavuudesta joka vie KAIKEN tunnelman pyörästä. Jos ajo-ominaisuudet ontärkeitä joilla voi elvistellä niin joku toinen pyörä on silloin tarpeen.
      Kertaus olen kokenut asiat ja tiedän noista tarpeeksi että voin asiat sanoa oikeiksi.
      Jos pieni iskutilavuus kiinnostaa osta 125cc ja ole onnellinen silläkin voi ajella ja saada nuhan.

      • 5 kesää

        pieni on pieni, ei se auta. 1400 riittää iloa vielä seuraavana kesänäkin, rahaa säästyy kun ei tarvi heti vaihtaa isompaan.


      • VS

        Kiitos hyvistä perusteluista, tämä auttoi puoltamaan isomman customin hankintaa. Olen itsekin miettinyt, onko 800 liian pieni kone customiksi, monethan vaihtavat piankin isompaan. Suorituskyvyissähän näissä ei suurempia eroja ole, vääntöä isommissa tosin huomattavasti enemmän. Varteenotettavimmat vaihtoehdot olisivat sitten 1100 Virago tai 1400 Intruder, joista Viragoa näyttää saavan ajoittain jopa edullisestikin verrattuna pienempiin customeihin.


      • 1800cc
        VS kirjoitti:

        Kiitos hyvistä perusteluista, tämä auttoi puoltamaan isomman customin hankintaa. Olen itsekin miettinyt, onko 800 liian pieni kone customiksi, monethan vaihtavat piankin isompaan. Suorituskyvyissähän näissä ei suurempia eroja ole, vääntöä isommissa tosin huomattavasti enemmän. Varteenotettavimmat vaihtoehdot olisivat sitten 1100 Virago tai 1400 Intruder, joista Viragoa näyttää saavan ajoittain jopa edullisestikin verrattuna pienempiin customeihin.

        Se on nykymittapuun mukaan pikku pyörä ja vanhentunut malli. Intruderilta on tullut 1800 kuution customi, samoin muiltakin japsimerkeiltä n.parilitrasia.

        Ero 800 ja 1400 väillä on niin pieni, että kannattaa ostaa täysikokoinen, ei tarvitse heti vaihtaa isompaan ja kehtaa ajella useamman vuodenkin.


      • 1500
        1800cc kirjoitti:

        Se on nykymittapuun mukaan pikku pyörä ja vanhentunut malli. Intruderilta on tullut 1800 kuution customi, samoin muiltakin japsimerkeiltä n.parilitrasia.

        Ero 800 ja 1400 väillä on niin pieni, että kannattaa ostaa täysikokoinen, ei tarvitse heti vaihtaa isompaan ja kehtaa ajella useamman vuodenkin.

        1800 on reilut 100kg painavempi, joten se ero noissa on.


      • Arvo Parta
        1500 kirjoitti:

        1800 on reilut 100kg painavempi, joten se ero noissa on.

        Tämä kuutioilla elvistely on turhaa. Väitän että, 1800 kuutioinen pyöräkin muutaman vuoden päästä alkaa tuntua mopolta. Niin sitä vain tottuu autoon kuin pyöräänkin. Olen ajanut 1400 ja 1800 Intruderilla, mielestäni kehitys ei ole ollut niin oleellista ajo-ominaisuuksien kohdalla kuin hehkutetaan. Intruder 1400 on edelleen japsicustomien aatelia ja varsinainen ikiliikkuja, sitä on turha väheksyä. Nämä ovat makuasioita, eikä niistä kannata lähteä kiistelemään. Intruder 1400 antaa aivan mallikasta kyytiä ja kyllä sen kehtaa ajaa komiasti kesätapaamisissa 2- litraisten viereen.


      • intikka mies
        1800cc kirjoitti:

        Se on nykymittapuun mukaan pikku pyörä ja vanhentunut malli. Intruderilta on tullut 1800 kuution customi, samoin muiltakin japsimerkeiltä n.parilitrasia.

        Ero 800 ja 1400 väillä on niin pieni, että kannattaa ostaa täysikokoinen, ei tarvitse heti vaihtaa isompaan ja kehtaa ajella useamman vuodenkin.

        Kirjoituksesta päätellen sulla ei oo ollut koskaan intikkaa,kyllähän se on 1800 kuutioinen tehokaampi ja vääntävämpi utta kyllä 1400 kuutioinen riittää äillä teillä ja jos on eka pyörää hankkimassa niin kevyempi käsitellä. Ei mitään huonoa sanottavaa 1400 kuutioisesta mulla oli semmoinen muutaman vuoden sen jälkeen 1500 kuutioinen nyt 1800 . Se on vaan niin että aina vaihtaessa tekee mieli isompaaa pyrää ei noissa pienemmissäkään mitään valittamista oo ,hyviä pyöriä ja varmatoimisia.


      • kokenuts
        Arvo Parta kirjoitti:

        Tämä kuutioilla elvistely on turhaa. Väitän että, 1800 kuutioinen pyöräkin muutaman vuoden päästä alkaa tuntua mopolta. Niin sitä vain tottuu autoon kuin pyöräänkin. Olen ajanut 1400 ja 1800 Intruderilla, mielestäni kehitys ei ole ollut niin oleellista ajo-ominaisuuksien kohdalla kuin hehkutetaan. Intruder 1400 on edelleen japsicustomien aatelia ja varsinainen ikiliikkuja, sitä on turha väheksyä. Nämä ovat makuasioita, eikä niistä kannata lähteä kiistelemään. Intruder 1400 antaa aivan mallikasta kyytiä ja kyllä sen kehtaa ajaa komiasti kesätapaamisissa 2- litraisten viereen.

        ajaa 1800 viereen,niin kyllä vaan näyttää lasten lelumopolta. Myös ajettavuus on ihan eri vanha intikka on nuhapumppu!


      • hd ready
        1800cc kirjoitti:

        Se on nykymittapuun mukaan pikku pyörä ja vanhentunut malli. Intruderilta on tullut 1800 kuution customi, samoin muiltakin japsimerkeiltä n.parilitrasia.

        Ero 800 ja 1400 väillä on niin pieni, että kannattaa ostaa täysikokoinen, ei tarvitse heti vaihtaa isompaan ja kehtaa ajella useamman vuodenkin.

        Täysin vika teko tuo 1.8 ruma ja ei mitään henkeä koko vehkeessä ja tarkoitan nyt sitä "henkeä" en kone vääntöä. RUMA!
        1400 on kaunis ja kunnon vehje.


      • kokenuts
        hd ready kirjoitti:

        Täysin vika teko tuo 1.8 ruma ja ei mitään henkeä koko vehkeessä ja tarkoitan nyt sitä "henkeä" en kone vääntöä. RUMA!
        1400 on kaunis ja kunnon vehje.

        CLASSIC-mallia! Ärrästä en minäkään tykkää.


      • intruder forever
        intikka mies kirjoitti:

        Kirjoituksesta päätellen sulla ei oo ollut koskaan intikkaa,kyllähän se on 1800 kuutioinen tehokaampi ja vääntävämpi utta kyllä 1400 kuutioinen riittää äillä teillä ja jos on eka pyörää hankkimassa niin kevyempi käsitellä. Ei mitään huonoa sanottavaa 1400 kuutioisesta mulla oli semmoinen muutaman vuoden sen jälkeen 1500 kuutioinen nyt 1800 . Se on vaan niin että aina vaihtaessa tekee mieli isompaaa pyrää ei noissa pienemmissäkään mitään valittamista oo ,hyviä pyöriä ja varmatoimisia.

        samat sanat. pikku kommentti intrun 1400. onhan se vähän hengetön 2 päällä. Ittelleäni 1800 ja tätä ongelmaa ei ole. Eikä tartte joka ohitukses kattella pienempää pykälää.


      • intruder forever
        5 kesää kirjoitti:

        pieni on pieni, ei se auta. 1400 riittää iloa vielä seuraavana kesänäkin, rahaa säästyy kun ei tarvi heti vaihtaa isompaan.

        on idiootti varma peli. en oo kuullu että oli "levinny" tien päälle. joillakin on ajettu huimia kilometrejä ilman suurempaa ongelmaa, jopa 200 000.


      • EiViragoa7
        VS kirjoitti:

        Kiitos hyvistä perusteluista, tämä auttoi puoltamaan isomman customin hankintaa. Olen itsekin miettinyt, onko 800 liian pieni kone customiksi, monethan vaihtavat piankin isompaan. Suorituskyvyissähän näissä ei suurempia eroja ole, vääntöä isommissa tosin huomattavasti enemmän. Varteenotettavimmat vaihtoehdot olisivat sitten 1100 Virago tai 1400 Intruder, joista Viragoa näyttää saavan ajoittain jopa edullisestikin verrattuna pienempiin customeihin.

        Viragon ajo-ominaisuudet on vitsi, vain pikkuHarleyt on huonompia.


      • Jutustelija1

        Siis jos vertaat sen aikaisiin customeihin niin Viragothan on juuri tunnettuja ajo-ominaisuuksistaan. Siksi porukka niitä osti. Ovat lisäksi hyvän näköisiä.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • Cusmos

      Minulla ollut VL 800 05 ja mieleinen pyörä. Mukavia cruisailuja. Riittää asenne ja ajomukavuudet minulle.
      Toisaalta, saattaa kyllä olla näin kuin keskusteluissa on tullut esiin että 1400 tai peräti 1800:kin olisi hieno ajettava. Ja jos sellaista koeajaa niin saattaapi kärpänen purasta. Mutta tällä mennään

      • osta

        Ei kannata. Huono laatu, huono suunnittelu. Jos et halua murheita, pysy poissa koko merkistä...


      • Suzu
        osta kirjoitti:

        Ei kannata. Huono laatu, huono suunnittelu. Jos et halua murheita, pysy poissa koko merkistä...

        ...osta taitaakin kirjoitella Kawan laadusta.
        Hanki sinäkin Suzuki ja nauti huolettomista kilometreistä. Hyvää syksyä.


    • The pappa

      Todella naurettavaa kommentointia !
      Kyllä jokainen ostaa itselleen sopivan ja eikä naapurille, tietysti näitä viimeksi mainittuja "henkselin pauluttelijoita" riittää, niillä vaan ei usemmin ole itsellä mitään moottoripyörää vaan on täällä ihan vaan purkamassa turhautuneisuuttaan ja mukamas kehumassa omaansa !

      Mutta hyviä tulevia kilometrejä kaikille ja varsinkin niille joilla on moottoripyörä !

      • Ime The pappa

        parsaa!


      • Arvo Parta

        Intruder 1400 on todella kauniisti viimeistelty, jos vertaa esim. 1800 Intruun. Paras Intruder on eittämättä VS 1400. Tokihan se on jo ,sillä pärjää. Ja on luotettava kuin mikä. Omallani on ajettu 100 000 km.


      • joupas1
        Arvo Parta kirjoitti:

        Intruder 1400 on todella kauniisti viimeistelty, jos vertaa esim. 1800 Intruun. Paras Intruder on eittämättä VS 1400. Tokihan se on jo ,sillä pärjää. Ja on luotettava kuin mikä. Omallani on ajettu 100 000 km.

        jos haluaa ison pyörän,niin vl 1500 alle,1400 ovat pieniä tämän rinnalla.


      • Osta suoraan 1800
        joupas1 kirjoitti:

        jos haluaa ison pyörän,niin vl 1500 alle,1400 ovat pieniä tämän rinnalla.

        1500senpieniin tehoihin kyllästyy nopeasti!


    • Intruder VS 800

      Suzuki Intruder on persaukisen Harley Davidson,
      ämmät niillä ajelee oli kuutiokoko mikä hyvänsä..

    • HD=low qwality

      HD:tä rempataan ja Suzukilla ajetaan!

    • Orden

      Tässä on tullut totuutta, 250-kuutioinen rittää tosiaan hyvin. Sinänsä on kiva että teillä jaksaa ajaa ihmiset, jotka eivät jaksa kuitenkaan enää vaihtaa vaihdetta. Niin se vanhakin poppoo vaan pärjää, ilman apua pitkään.

    • Japski

      800 ja 750 ei mainittavaa eroa, toinen kesä alkaa 750:lla ja on hyvä pyörä. Luotettava ja taloudellinen. Suorat pikkuputket ja on munaa saundeissa. Mitä kukakin hakee.

    • tuntra

      >Kyllähän 750/800 on ihan hyviä kulkupelejä,mutta nälkä kasvaa ja pitää saada isompi kuutioinen,kun "joku" on sanonut,että miten sä voit ajaa tuollaisella mopolla. Pitää olla selkärankaa senverran,ettei kuuntele muiden ajatuksia.Kannattaa päättää itse millaisella pelillä ajelee. Eikä eka pyöräksi varsinkaan liian isoa laitetta.

    • Itsekehu

      Olen ajanut 125 m settiä 250 java 500 javaa 450 javaan 250 Hondan myös naapurin uralin viimeinen ilmeisesti Ja nykyinen 91 indruder 750 on ollut minulla yli kymmenen vuotta vajaa satatuhatta mittarissa remonttia kerran vaihdettu mittarivaijeri.olen itse vasta 75v ja omistanut pyörän viisitoistavuotiaasta ja aina on vääntö riittänyt,pistäkää pojat paremmaksi .turvallista matkaa taas ensikesänä meille kaikille,tavataan.

    • VSVSVSVS

      Kyllä siitä VS 800 saa hönkää irti jos osaa pikkuisen kutitella. Ei tarvitse pykältää yhtään ylimääräistä, 50km/h huippuihin n140km/h menee vitosella vaivattomasti. Ei tahdo kaveri pysyä 1400 intikalla perässä, tai sitten se ei osaa vääntää sinkkiä kireälle. Jos on kuutio friikki niin sitten se 1400, jossa helteillä joutuu miettimään takapytyn ylikuumenemista. Tässäkin 800 on helpompi vesijäähdytyksensä ansiosta. Yhtäkaikki, hyviä pyöriä kummatkin.

    • Anonyymi

      HD.tä en huolisi edes ilmaiseksi. Huonot ajo-ominaisuudet ja näpit rasvassa jatkuvasti. ja sähkövikaa riittää ym. Kyllä Intikka 1800 on peli HD.n verrattuna. eri juttu on tietty, jos haluaa pysyä kotikulmilla, niin kannattaa ostaa HD. Kaverilla HD oli, mutta kun hän pääsi kokeilemaan BMW.tä, niin meni HD vaihtoon välittömästi. Sanoi ettei hän voinut edes kuvitella miten hyvä bemarilla oli ajaa ja minkälaiset kaarreominaisuudet siinä on. Nyt kuulemma ei haluaisi enää muulla ajaakkaan kuin prätkällä, on niin makeaa päästellä mutkaista tietä näkymättömiin. Kyllä tuo iso Intikkakin on vakaa ajettava vaikka ei BMW tasolle ylläkkään, Intikalla ei myöskään kanttailla kovinkaan paljon, koska se ei kallistu kokonsa puolesta, mutta cruisailuun se on tehtykin ja sopiin siihen kuin nenä päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      7330
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5286
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      2979
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2463
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1488
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      192
      1359
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      311
      1020
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      226
      963
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe