jäävät välillä ulos...menevät käsin painamalla kyllä takaisin puskurin suojiin...taas huolto keikka edessä 25tuhatta kilometriä takana ja mittaristo vaihdettu kerran ja nyt nuo pesimet rupes kettuileen.
ei laatu kyllä nyt vakuuta
08 corollan lampun pesimet
19
984
Vastaukset
- Juk1
Oikea puoli temppuili varmaan ensin? Onhan noita vaihdettu vuoronperään mutta temppuilevan osan vaihto samanlaiseen ei ole kovinkaan järkevän oloista.
Takuun päätyttyä koitin rasvailla linkkumekanismia puskurin reiästä, mutta mulla tuntuu kuin systeemiin jäisi painetta päälle eli kun vetää läppää hiukankin ulospäin jumiasennosta, niin sen jälkeen se sulkeutuu kuin ei mitään. Jossain on liian tiukka sovitus, heitin pari kertaa piruuttani muutaman tipan Fairya nesteen sekaan ja taas mentiin, kesäaineillakaan ei mitään ongelmia, Volteran talvikamaa kun laittaa niin tuntosarvet jäävät pystyyn takuuvarmasti, liian kuivan oloista jopa sormenpäiden välissäkin. Valmis ABC:n litku on toiminut parhaiten Korrekin kesälaadun jälkeen.
Mikäli tältä palstalta löytyy joku, joka kokee alkuperäiset pyyhkijänsulat ja niihin huolloissa niin auliisti kaupiteltavat vaihtokumit laadukkaiksi, niin kehotan perustelemaan väitettä hyvin tai hankkimaan paremmat silmälasit. Nuo repsottimet eivät nimittäin kestä lyhyttäkään öljynvaihtoväliä jättämättä raitaa ja kalvoa, on ihan kuningasteko heittää kourut tilalle ja katsoa seuraavassa huollossa asentajan ilmettä, kun hän hiippailee kumit nyrkissä automaattirahastuskohteen kimppuun vain huomatakseen mallin muuttuneen :-) Kourut kestävät useita kymppitonneja kunhan käyttää pesuriakin välillä, alkuperäiset hajoavat varmaan UV-säteilyn ansiosta koska muutama viikko edelliskäytöstä terävyys on häipynyt ja kalvoa kertyy. Äänikin katoaa tyyppiä vaihtaessa.
J- tonppako
jää ulos :D
- pctc
tonppako kirjoitti:
jää ulos :D
Varmaan päättyi noilla teoilla.
- tonppako
pctc kirjoitti:
Varmaan päättyi noilla teoilla.
mikäs noista teoista oli semmonen et takuu päättys??? se fairiko :D vai volteran talvikama? :)
- Juk1
tonppako kirjoitti:
mikäs noista teoista oli semmonen et takuu päättys??? se fairiko :D vai volteran talvikama? :)
Takuu päättyy silloin kun jompikumpi rajapyykki tulee vastaan kuten muillakin merkeillä. Mä en jaksa parin muoviheebelin temppuilusta tapella enää takuuajan jälkeen, nuo pesurit on muutenkin teholtaan luokkaa naurettavat, olisivat jättäneet ne suosiolla pois tai laittaneet simppelimmän mekanismin.
Taitaapi olla joka Toyotassa, joissa on sama systeemi, sama vika ja aina oikealla puolella ensin. Siis ominaisuus.
J - tonppako
Juk1 kirjoitti:
Takuu päättyy silloin kun jompikumpi rajapyykki tulee vastaan kuten muillakin merkeillä. Mä en jaksa parin muoviheebelin temppuilusta tapella enää takuuajan jälkeen, nuo pesurit on muutenkin teholtaan luokkaa naurettavat, olisivat jättäneet ne suosiolla pois tai laittaneet simppelimmän mekanismin.
Taitaapi olla joka Toyotassa, joissa on sama systeemi, sama vika ja aina oikealla puolella ensin. Siis ominaisuus.
Jmulla tuli syksyllä vasta 1 vuosi täytee ja mittarissa 25 tuhatta niin vielä jaksaa tapella kun 3v tulee täyteen niin hyvin todennäköisesti jo nykyinen pirssi vaihtunut uuteen.
- pctc
tonppako kirjoitti:
mulla tuli syksyllä vasta 1 vuosi täytee ja mittarissa 25 tuhatta niin vielä jaksaa tapella kun 3v tulee täyteen niin hyvin todennäköisesti jo nykyinen pirssi vaihtunut uuteen.
Luettuani J :n kommenttia tulee mieleen josko lasinpesunesteen joukkoon olisi päässyt roskia.Tuo että "tuntuu kuin olisi jäänyt painetta" viittaa tähän.En ole vielä ehtinyt katsoa miten letku pesimeen menee,mutta eikö se ekana mene nestesäiliöstä lähimpään pesimeen ja sieltä jatka vasemmalle puolelle...
Veikkaan roskia ja ehkä jäätymistäkin.Kerran jäädyttyään paineventtiili voi vaurioitua.Mutta silloin neste häviäisi itsestään säiliöstä...
Olen ajanut vasta 16 000km dual valve sedan Corollalla.En ole huomannut mitään pesimissä.Tosin nyt niitä vasta eilen koitin.10 vuoden aikana niitä tuskin tulee käytettyä muuta kuin ehkä katsastajat.Ei meinannut löytyä koko lampun pesimen nappulaa.
Nuo tuulilasin ripottelevat pesimet pitää kyllä säätää.Ripottelevat veden vain tuulilain alareunaan keskelle.Oikeanpuoleinen lyhyt pyyhkijä ei saa paljoa putsausapua tuollaisesta.Ja vasen jättipitkä pyyhkijä on minusta liian pitkä.Pari tuumaa lyhempikin kävisi mainiosti.Kaikenkaikkiaan pyyhkijät ja tuulilasin pesijät ovat hitusen epäonnistuneet.Varsinkin kun tuo tynkäsulka käy kääntymässä ajajan näkökentässä jättäen sellasen nuhrusen kohdan pahaan paikkaan.
En laittaisi Fairyä enkä muutakaan tiskipesuainetta pissapojan nesteen sekkaan.Jos jotain pitäisi laittaa niin ehkä autoshampoota.Pitää tutkia asiaa.Tuo pyyhkijäsulan jousi mietityttää.Voi olla että jousen rinkuloiden väliin pitää laittaa jokin liuska lieventämään sulalle tulevaa painetta.Jos nimitäin sulka litistyy liiaksi kyljelleen ei se enää puhdista oikein. - auris-08
pctc kirjoitti:
Luettuani J :n kommenttia tulee mieleen josko lasinpesunesteen joukkoon olisi päässyt roskia.Tuo että "tuntuu kuin olisi jäänyt painetta" viittaa tähän.En ole vielä ehtinyt katsoa miten letku pesimeen menee,mutta eikö se ekana mene nestesäiliöstä lähimpään pesimeen ja sieltä jatka vasemmalle puolelle...
Veikkaan roskia ja ehkä jäätymistäkin.Kerran jäädyttyään paineventtiili voi vaurioitua.Mutta silloin neste häviäisi itsestään säiliöstä...
Olen ajanut vasta 16 000km dual valve sedan Corollalla.En ole huomannut mitään pesimissä.Tosin nyt niitä vasta eilen koitin.10 vuoden aikana niitä tuskin tulee käytettyä muuta kuin ehkä katsastajat.Ei meinannut löytyä koko lampun pesimen nappulaa.
Nuo tuulilasin ripottelevat pesimet pitää kyllä säätää.Ripottelevat veden vain tuulilain alareunaan keskelle.Oikeanpuoleinen lyhyt pyyhkijä ei saa paljoa putsausapua tuollaisesta.Ja vasen jättipitkä pyyhkijä on minusta liian pitkä.Pari tuumaa lyhempikin kävisi mainiosti.Kaikenkaikkiaan pyyhkijät ja tuulilasin pesijät ovat hitusen epäonnistuneet.Varsinkin kun tuo tynkäsulka käy kääntymässä ajajan näkökentässä jättäen sellasen nuhrusen kohdan pahaan paikkaan.
En laittaisi Fairyä enkä muutakaan tiskipesuainetta pissapojan nesteen sekkaan.Jos jotain pitäisi laittaa niin ehkä autoshampoota.Pitää tutkia asiaa.Tuo pyyhkijäsulan jousi mietityttää.Voi olla että jousen rinkuloiden väliin pitää laittaa jokin liuska lieventämään sulalle tulevaa painetta.Jos nimitäin sulka litistyy liiaksi kyljelleen ei se enää puhdista oikein.takuuseen.tulee ees sulkien yli.ite aurikseen vaihattanu
- -08
tonppako kirjoitti:
jää ulos :D
auris
- Juk1
-08 kirjoitti:
auris
Pelkkä suuttimien vaihto ei tepsi Aurikseen eikä varmaan rollaankaan, ne korkeimmalle ruikkivatkin kajauttavat vetensä pyyhkijän varsiin maantienopeuksissa ja sulkien alapuolelle kertyy ikävä vesitasku, josta riittää vesinoroa pitkin ruutua kilometrikaupalla. Kourusulka pudottaa varret alemmas ja sitten pelittää, tosin apukuskin puoleisen sulan pää tahtoo jäädä kuivaksi alkupyyhkäisyillä. Kourusulat eivät myöskään kaatuile. Aurikseen sopivat sitikan C5 vanhempiin malleihin tarkoitetut, olikohan 650 ja 450 pitkät tosin tuo 450 käy ihan lasin reunassa asti, mutta pitää sadetunnistimen puhtaampana, ilman sadetunnistinta 400:nkin varmaan riittäisi, rollassa on varmaan kautta linjan lyhyemmät kun lasi on pystympi. Vakiosulilla motarivauhdeilla tahtoo alaspäinliike olla laiskahko, pikkuisen heikko moottori, mutta matalampi sulka ei pane niin paljoa hanttiin ja eihän sitä saa ajaakaan sataa kun sataa vai mitensenytoli.
Tiskiaineet olivat ennen vanhaan ihan yleisiä kesäpesuaineita eikä nuo itikat pelkällä vedellä lähde lasista. Keskikaljaakin on joskus tullut kokeiltua muun nesteen puutteessa, mutta autosta tulee ikävän tahmea. Autoshampoossa on yleensä vahaa seassa ja lasista saattaa tulla ikävän liukas.
Mulla ei ole pahaa sanottavaa tuulilasin näkyvyydestä pikku fiilailun jälkeen mutta Auris vetää pyllynsä kuraiseksi vähän turhan herkästi ja takalasinpyyhin on täysin p**seestä. Toivottavasti faceliftiin sisältyy myös asslift, onhan tuossa tietty tosi ison auton tuntua kun peräpää muistuttaa rekan vastaavaa parin kurakelikilometrin jälkeen ja peruuttelu on tehtävä sivupeilien mukaan kun viraton muovinen pyyhkijänkuvatus hätistelee vain kärpäsiä ympäriltään :-)
J - Rolla-09
pctc kirjoitti:
Luettuani J :n kommenttia tulee mieleen josko lasinpesunesteen joukkoon olisi päässyt roskia.Tuo että "tuntuu kuin olisi jäänyt painetta" viittaa tähän.En ole vielä ehtinyt katsoa miten letku pesimeen menee,mutta eikö se ekana mene nestesäiliöstä lähimpään pesimeen ja sieltä jatka vasemmalle puolelle...
Veikkaan roskia ja ehkä jäätymistäkin.Kerran jäädyttyään paineventtiili voi vaurioitua.Mutta silloin neste häviäisi itsestään säiliöstä...
Olen ajanut vasta 16 000km dual valve sedan Corollalla.En ole huomannut mitään pesimissä.Tosin nyt niitä vasta eilen koitin.10 vuoden aikana niitä tuskin tulee käytettyä muuta kuin ehkä katsastajat.Ei meinannut löytyä koko lampun pesimen nappulaa.
Nuo tuulilasin ripottelevat pesimet pitää kyllä säätää.Ripottelevat veden vain tuulilain alareunaan keskelle.Oikeanpuoleinen lyhyt pyyhkijä ei saa paljoa putsausapua tuollaisesta.Ja vasen jättipitkä pyyhkijä on minusta liian pitkä.Pari tuumaa lyhempikin kävisi mainiosti.Kaikenkaikkiaan pyyhkijät ja tuulilasin pesijät ovat hitusen epäonnistuneet.Varsinkin kun tuo tynkäsulka käy kääntymässä ajajan näkökentässä jättäen sellasen nuhrusen kohdan pahaan paikkaan.
En laittaisi Fairyä enkä muutakaan tiskipesuainetta pissapojan nesteen sekkaan.Jos jotain pitäisi laittaa niin ehkä autoshampoota.Pitää tutkia asiaa.Tuo pyyhkijäsulan jousi mietityttää.Voi olla että jousen rinkuloiden väliin pitää laittaa jokin liuska lieventämään sulalle tulevaa painetta.Jos nimitäin sulka litistyy liiaksi kyljelleen ei se enää puhdista oikein.Itse olen laittanut fairyä ja vain FAIRYÄ muutaman tipan pesunesteen sekaan varsinkin talvella jo pari kymmentä vuotta ja tuntuu toimivan myös uusi koppasessa corollassakin. Huom. siis vain muutama tippa säiiölliseen ei misään nimessä enempää!!!
- Anonyymi
Juk1 kirjoitti:
Takuu päättyy silloin kun jompikumpi rajapyykki tulee vastaan kuten muillakin merkeillä. Mä en jaksa parin muoviheebelin temppuilusta tapella enää takuuajan jälkeen, nuo pesurit on muutenkin teholtaan luokkaa naurettavat, olisivat jättäneet ne suosiolla pois tai laittaneet simppelimmän mekanismin.
Taitaapi olla joka Toyotassa, joissa on sama systeemi, sama vika ja aina oikealla puolella ensin. Siis ominaisuus.
J20V on kyllä hyvin toimineet ja pessyt niin myös auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20V on kyllä hyvin toimineet ja pessyt niin myös auto
Ja tuon uskomattoman tarinan halusit tuoda julki vuoden 2008 - 2009 ketjuun. Olet varmasti ylpeä autostasi ja rikas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20V on kyllä hyvin toimineet ja pessyt niin myös auto
Minullakin Corolla Verson -06 lampun pesin jäi uutena pariinkin kertaan ulos pesun jälkeen jolloin sen joutui sitten sormella painamaan takaisin puskurin sisään. Sittemmin pesimet on vertyneet ja on toimineet nyt 18 v. niin kuin kuuluukin, eli jousi on jaksanut vetää ne takaisin sisään käytön jälkeen. Ja mikä parasta, valojen pesureita käytetään omasta nappulastaan, jolloin lasinpesunestettä kuluu paljon, paljon vähemmän kuin useimmissa muissa autoissa.
- justus2345
Itselläni -07 uusikoppainen corolla ja molemmat pesimet vaihdettu takuuseen, eli poppakonstit ei auta. Huollossa sanoivat, että onhan niita vaihdettu muihinkin...
- Juk1
Pointti on se, että toimimaton osa vaihdetaan täysin samanlaiseen, joka ei toimi ja se vaihdetaan taas samanlaiseen, joka ei toimi ja ... ikiliikkuja on valmis. On noita vaihdettu pariin otteeseen, mutta uusi on aina ollut prikulleen samanlainen ja varmaan samasta valmistuserästäkin huonolla tuurilla. Silloin kun pesin jumii vaikka missä asennossa ja sitä kääntelee, kuuluu selvä kumin narskuna tai kitinä. Joku paikka käy kuivana tai o-rengas turpoaa. Välillä luukku jää muutaman millin raolleen, ei painu kevyellä otteella sisälle, mutta pikku liikautuksella ulospäin se palaa kiltisti paikalleen. Samaan reikään mahtuisi tuollainen volkkarityylinen ulospomppaava tappikin, mutta joku nero on halunnut tehdä saranamallin, olisiko edellinen mallisuojattu?
Poppakonsteja on käytettävä silloin kun ammattiauttajilta ei apua löydy. Punahaalarit on opetettu vaihtamaan vain viallisia osia uusiin eikä miettimään vian poistoa tai ehkäisyä, ilmeisesti tehdas muuttaa osan mallia vasta siinä vaiheessa kun niitä on mennyt takuisiin riittävästi eikä noita pahuksen pesureita taida olla kuin pohjoismaissa käytössä joten viallisten osien määrä jää kaikesta huolimatta alhaiseksi vaikka joka autoon vaihdettaisiin kolmesti suuttimet.
J - tonppako
Juk1 kirjoitti:
Pointti on se, että toimimaton osa vaihdetaan täysin samanlaiseen, joka ei toimi ja se vaihdetaan taas samanlaiseen, joka ei toimi ja ... ikiliikkuja on valmis. On noita vaihdettu pariin otteeseen, mutta uusi on aina ollut prikulleen samanlainen ja varmaan samasta valmistuserästäkin huonolla tuurilla. Silloin kun pesin jumii vaikka missä asennossa ja sitä kääntelee, kuuluu selvä kumin narskuna tai kitinä. Joku paikka käy kuivana tai o-rengas turpoaa. Välillä luukku jää muutaman millin raolleen, ei painu kevyellä otteella sisälle, mutta pikku liikautuksella ulospäin se palaa kiltisti paikalleen. Samaan reikään mahtuisi tuollainen volkkarityylinen ulospomppaava tappikin, mutta joku nero on halunnut tehdä saranamallin, olisiko edellinen mallisuojattu?
Poppakonsteja on käytettävä silloin kun ammattiauttajilta ei apua löydy. Punahaalarit on opetettu vaihtamaan vain viallisia osia uusiin eikä miettimään vian poistoa tai ehkäisyä, ilmeisesti tehdas muuttaa osan mallia vasta siinä vaiheessa kun niitä on mennyt takuisiin riittävästi eikä noita pahuksen pesureita taida olla kuin pohjoismaissa käytössä joten viallisten osien määrä jää kaikesta huolimatta alhaiseksi vaikka joka autoon vaihdettaisiin kolmesti suuttimet.
Jno vaihatetaan sit ihan piruuttaa joka huollossa nuo tuntosarvet...
- ***
Samoin Auris -09 myös lampunpesin jää väliin ulos puskurista tököttään. Mutta ei ole vielä tullut korjautettua.
- 1,6vvti lineasolplus
Corolla 08 mallia. 63tkm mittarissa.Lampunpesimet vaihdettu ja vaihdon jälkeenkin jäi pikkasen ulos. Laitoin ihan täysin raakaa pesunestettä säilöön, ei ole tullut enään sen jälkeen ulos. Mankka vaihdettu takuuseen, ei toiminut säätimet ja cd jäi koneeseen. Ihan mukava auto, vaikka tuli vahinkossa ostettua. Alustasarja teki ulkonäöllisesti sedanista vieläkin mukavamman näköisen. Tuleeko muille konehuoneeseen talvella lunta/vettä näkyvästi, sekä löytyykö talvella apukuskin puolelta airbagin off-avaimen kohdilta huurretta?? Mitenkä noita pyyhkijöitä löytyy?? Ite en ainkaan ole löytänyt tuulilasin pyyhkijöitä, tai jos olen löytänyt boshin sulat 45euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832