Minkämerkkisen kamiinan hommaisin n. 25 m2 mökilleni?
Pitäisi:
- antaa talviaikaan nopeasti lämpöä.
- palaa yön yli.
- olla keittolevy
Minkälaisia suosittelette?
Hyvä kamiina
13
4530
Vastaukset
- nxsy
kahta mallia myivät alle 600e luokassa.. kalliimi oli harvia ja halvemman ostin itse,merkkiä en nyt saa kuolemaksenikaan päähäni.. myyjä suositteli sitä halvempaa kun on ollut markkinoilla jo liki 30 vuotta.. hintaa oli rapiat 450e ja täyttää haluamasi vaatimukset.. itsellä on vanhassa rintamamies talossa noin 40 neliön lämmityksessä,lupasi jopa yli 100 neliön alalle lämmitystehoa jos kohde on kunnolla eristetty..
- make78787665
Mulla on jotul tai jötul merkkinen kamiina,keittolevy päällä ja palaa yön yli varmasti.En muista mitä maksoi,rautakaupasta ostin.Mökissä ei tarvi muuta lämmitintä talvellakaan käyttää.
- Sissin Tissi
Ei sellaista kamiinaa ole markkinoilla, joka palaisi yön yli. Joku voi palaa kuusi tuntia, mutta sen jälken on herättävä puita lisäämään.
Nähty on myyjien tyhjät lupaukset.- nxsy
jep likimain 6 tuntia pitää paikkansa
- CaGU
Googla vaikkapa Viking 30
(suomenkielisiltä sivuilta)- möksällä
http://www.handol.eu/fi/modeller/h51.asp?ID=INTRO&MENY=H51 meidän mökillä ja syksyllä pisin paloaika oli n. 9 h. Kansiosa valurautaa ja toimii keittotasona.
- pena2x
Ostettiin Takkanetistä Calor F pikkukamiina 250,-. Palaa aika pitkään - varmaan tuon kuusi tuntia. Päällä valurautakansi mutta ei varsinaista keittolevyä. Päällinen kyllä tosi kuuma joten siinä me ollaan lämmitetty.
- Flezu
Mulla on samankokoisessa töllissä Sepon valutuotteen Sissi kamiina lasiluukulla. Mökki lämpiää noin 1-2 tunnissa pakkasesta riippuen ja levyn päällä lämpiää vesi tarvittaessa samalla. Missään tapauksessa ei pala yön yli ilman kusiherätystä. Pienellä vedolla voi hehkutella max 4h. Kaikkiaan olen ollut tosi tyytyväinen kyseiseen kaminaan.
- levylle!
Itsellä on keittiössä E&J Leino O.Y. valmistama liesi, jonka uunin olen täyttänyt tiilillä ja keittotason päälle latonut läheiseltä pöytäkivihiomon ylijäämäpaloja, varaa yllättävän paljon lämpöä! Tuossa ns miilupoltossa, tai miksi sitä ketäkin haluaa nimittää, on sellainen paha vika, että piippuun kertyy paljon enemmän nokea, kuin ns normaalipoltossa...
- ben hassan
levylle! kirjoitti:
Itsellä on keittiössä E&J Leino O.Y. valmistama liesi, jonka uunin olen täyttänyt tiilillä ja keittotason päälle latonut läheiseltä pöytäkivihiomon ylijäämäpaloja, varaa yllättävän paljon lämpöä! Tuossa ns miilupoltossa, tai miksi sitä ketäkin haluaa nimittää, on sellainen paha vika, että piippuun kertyy paljon enemmän nokea, kuin ns normaalipoltossa...
Ei jatkuvasti kannatakkaan miiluttaa, päivällä kunnon tulet ja yöksi pieni veto. Ei nokeennu savutorvi.
- omakotiasukas
vanha porinmatti vois olla hyvä, muttei pala kuutta tuntia, varaa kyllä lämpöä. Niitä oli levyllä ja ilman sekä eri kokoja
- Ma Miina
Onkohan missään tutkittu kaminoiden hyötysuhteita? Ilmeisesti hyötysuhteissa on isojakin eroja, mutta mistä niistä saisi puolueetonta tietoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757