Hyvä kamiina

Ka Miina

Minkämerkkisen kamiinan hommaisin n. 25 m2 mökilleni?

Pitäisi:
- antaa talviaikaan nopeasti lämpöä.
- palaa yön yli.
- olla keittolevy

Minkälaisia suosittelette?

13

4530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nxsy

kahta mallia myivät alle 600e luokassa.. kalliimi oli harvia ja halvemman ostin itse,merkkiä en nyt saa kuolemaksenikaan päähäni.. myyjä suositteli sitä halvempaa kun on ollut markkinoilla jo liki 30 vuotta.. hintaa oli rapiat 450e ja täyttää haluamasi vaatimukset.. itsellä on vanhassa rintamamies talossa noin 40 neliön lämmityksessä,lupasi jopa yli 100 neliön alalle lämmitystehoa jos kohde on kunnolla eristetty..

• make78787665

Mulla on jotul tai jötul merkkinen kamiina,keittolevy päällä ja palaa yön yli varmasti.En muista mitä maksoi,rautakaupasta ostin.Mökissä ei tarvi muuta lämmitintä talvellakaan käyttää.

• Sissin Tissi

Ei sellaista kamiinaa ole markkinoilla, joka palaisi yön yli. Joku voi palaa kuusi tuntia, mutta sen jälken on herättävä puita lisäämään.

Nähty on myyjien tyhjät lupaukset.

• nxsy

jep likimain 6 tuntia pitää paikkansa

• CaGU

Googla vaikkapa Viking 30
      (suomenkielisiltä sivuilta)

• pena2x

Ostettiin Takkanetistä Calor F pikkukamiina 250,-. Palaa aika pitkään - varmaan tuon kuusi tuntia. Päällä valurautakansi mutta ei varsinaista keittolevyä. Päällinen kyllä tosi kuuma joten siinä me ollaan lämmitetty.

• Flezu

Mulla on samankokoisessa töllissä Sepon valutuotteen Sissi kamiina lasiluukulla. Mökki lämpiää noin 1-2 tunnissa pakkasesta riippuen ja levyn päällä lämpiää vesi tarvittaessa samalla. Missään tapauksessa ei pala yön yli ilman kusiherätystä. Pienellä vedolla voi hehkutella max 4h. Kaikkiaan olen ollut tosi tyytyväinen kyseiseen kaminaan.

• levylle!

Itsellä on keittiössä E&J Leino O.Y. valmistama liesi, jonka uunin olen täyttänyt tiilillä ja keittotason päälle latonut läheiseltä pöytäkivihiomon ylijäämäpaloja, varaa yllättävän paljon lämpöä! Tuossa ns miilupoltossa, tai miksi sitä ketäkin haluaa nimittää, on sellainen paha vika, että piippuun kertyy paljon enemmän nokea, kuin ns normaalipoltossa...

• ben hassan
        levylle! kirjoitti:

Itsellä on keittiössä E&J Leino O.Y. valmistama liesi, jonka uunin olen täyttänyt tiilillä ja keittotason päälle latonut läheiseltä pöytäkivihiomon ylijäämäpaloja, varaa yllättävän paljon lämpöä! Tuossa ns miilupoltossa, tai miksi sitä ketäkin haluaa nimittää, on sellainen paha vika, että piippuun kertyy paljon enemmän nokea, kuin ns normaalipoltossa...

Ei jatkuvasti kannatakkaan miiluttaa, päivällä kunnon tulet ja yöksi pieni veto. Ei nokeennu savutorvi.

• omakotiasukas

vanha porinmatti vois olla hyvä, muttei pala kuutta tuntia, varaa kyllä lämpöä. Niitä oli levyllä ja ilman sekä eri kokoja

• Ma Miina

Onkohan missään tutkittu kaminoiden hyötysuhteita? Ilmeisesti hyötysuhteissa on isojakin eroja, mutta mistä niistä saisi puolueetonta tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe