Hyvä hotelli Rooma/Terminin lähistöllä

Reissuajat

Kävimme lokakuun lopulla Roomassa ja yövyimme Il Papavero (IL PAPAVERO) -nimisessä hotellissa, joka on Terminin lähistöllä. Hotellin omat sivut vaikuttivat ihan hyvältä, mutta Tripadvisorin arviot olivat kehnot. Eikä ne olleet edes vanhoja. Me saimme ko. hotellin kotisivun mukaiset tosi kivat ja tilavat huoneet edulliseen hintaan (muistaakseni 70e/yö/2hh). Jäin miettimään, miten Tripadvisorissa voi olla niin erilaiset arviot kuin meidän kokemuksemme (10 ). Osaako joku sanoa?

3

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rooman rouva

      Roomanssa on useimmat hotellit rakennettu ikivanhoihin rakennuksiin. On yhdistety asuntoja tai konttoritiloista on tehty hotelleja. Näin ollen huoneet ovat eri kokoisia ja sijaitsevat eri paikoissa rakennuskessa. Jotkut huoneet ehkä katutasolla, kadun puolella ja näin ollen kadulta vi kuulua meteliä. Jotkut huoneet taas sijaitsevat ehkä sisäpihan puolella ja säästyvät suuremmilta häiritseviltä ääniltä. Usein hotellin respa ja aamiaishuone sijaitsee eri kerroksessa kuin hotellihuoneet. Joten respasta joutuu menemään ensin rappukäytävään takaisin ja siitä sitten hissillä tai rappuja pitkin ylös. Joskus jopa respa voi sijaita eri rakennuksessakin. Samoissa kerroksissa hotellihuoneiden kanssa voi aivan hyvin sijaita myös yksitisasuntoja tai konttoreja.

      Italiassa on tarkat säännöt hotellien ja muidenkin majoitusmuotojen hinnoittelussa. Hotellit tarkastetaan ja annetaan hintasuositus, korkein hinta jonka hotelli voi ottaa huoneistaan. Tarkistuksiakin tehdään silloin tällöin jotta sääntöjä noudatetaan. Hotellihuoneet Italiassa ovat usein hyvin ahtaita, yksinkertaisesti kalustettuja, melkein kaikki samanlaisia. Hintaan vaikuttaa eniten vessan ja kylpyhuoneen koko ja laatu. Alunperin useimimssa hotelleissa ei ollut omia vessoja ja suihkuja huoneiden yhteydessä vaan ne sijaitsi käytävällä. Jälkeenpäin on sitten rakennettu omat vessat ja suihkut huoneisiin ja näin ollen huoneista on tullut vielä entisestäänkin ahtaampia.

      Il Papaverosta löytyy netistä monia erilaisia kuvauksia. Il Papaverossa on vain seitsemän huonetta. Se on luokiteltu joillakin sivuilla yhdentähden ja toisilla kahdentähden hotelliksi. Hinta on todellakin edullinen.

      http://rome.hotel-il-papavero.tobook.com/Italy/Hotels/Hotel-Il-Papavero?arr=11/29/09&citypname=Rome&dep=12/02/09&displaydate=11/...

      Tältä sivulta näkee että huoneet ovat erikokoisia ja erihintaisia. Nähtävästi on yhdistelty pari suurenpaa asuntoa hotelliksi.

      Voi sanoa että sama koskee monia muitakin hotelleja Roomassa. Joten kannattaa googlettaa niin löytää aina erilaista tietoa.

    • popolo

      Tripadvisorin hotellien arviot ovat olleet lähes aina oikeassa meidän mielipiteitten kanssa, luemme aina arviot ennenkuin tilaamme. Tripadvisorin kirjoittajat ovat paljon nähneitä ja joka puolella maailmaa asuvia kansalaisia.sorry tarkoitukseni ei ole loukata.

    • TripAdvisorista

      Olen monessa kohteessa ihmetellyt TA:n arivoita eivätkä ne aina ole olleet mielestäni oikeita. Jos hotellin olen halvalla ostanut, en voi odottaa sen olevan tasoltaa sama kuin kaksinkertaisella hinnalla ostettu. Minulle usein hotellin sijainti ont tärkein tekijä ja vanhojen kaupunkien keskustahotellit ovat useinkin enemmän tai vähemmän nuhjaantuneita.

      Trip Advisoriin varmaan myös kirjoitetaan mieluummin palaute huonosta kokemuksesta kuin hyvästä. Vanha sääntö pätee: huonosta palvelusta kerrotaan kymmenelle ja hyvästä yhdelle...

      Vain yhden kerran olen harmitellut etten ottanut trip advisorin varoituksia tosissaan, mutta tämä tapahtui Amerikan mantereella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe