Kirje rakkaalle...

"minä"

Huomenta sisaret, ajattelin kysellä teiltä, että millaisen kirjeen kirjoittaisitte rakastetullenne. Ja tässä tarkoitan ihmistä, joka ei välttämättä edes tiedä, että olet ihastunut häneen. Kertoisitko tunteistasi suoraan vai vihjailisitko vain... Pyytäisitkö mahdollisesti treffeille... vai millainen kirjeen sisältö olisi.
Mielestäni kirjeellä on paljon helpompi lähestyä kuin kasvotusten ja saa sanottua haluamansa, joten eiköhän oteta kynä ja paperia, ja laitetaan postia ihanille ihastuksillemme...

59

2825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesän jälkeen

''.. jos olisitkin pelkkä tollo, antaisin sinulle anteeksi kaiken pahan minkä minulle aiheutit. Ajattelisin että itsekin olit sekaisin tunteista ja tilanteesta. Mutta sinä olet älykäs nainen, ja teit kaiken täydessä ymmärryksessä, suunnitelmallisesti ja täydellisesti. Olet täydellinen ja tarkka, niin hyvässä, kuin sitten myös, ja etenkin pahassa.
      Minä luotin sinuun, niin kuin ihmiseen luotetaan. Älykkyys ei tosin, näköjään, ole tae siitä, että ymmärtää rajat, ymmärtää mitä saa tehdä ja varsinkin mitä ei saa tehdä. Toiselle ihmiselle. Ja sitten vielä se, miten kuvittelit olevasi manipulaation mestari, ja taivuttavasi minut ''hiljaiseksi'' muutamalla avuttomalla lauseella. Mutta ei, et ole mestari siinä lajissa, et täydellinen, et lähellekään.
      Minä rakastin sinua. Kunnioitan sinua myös ihmisenä, miksiköhän, siksi en tee sitä minkä sinä muka ''näit tulevan''...hah! Se on inhimillisyys mikä estää minua ottamasta silmän silmästä jne. En halua sinulle pahaa, vieläkään, vaikka sinä tosiaan näytit oman pahuutesi. Ja olit ylpeä siitä. Paljon on pahaa maailmassa, se tulee ulos helposti, ei vaadi mitään. Asiat voi hoitaa kahdella tavalla, hyvin ja huonosti. Ja hyvin huonosti, niin kuin sinä sen halusit tehdä...
      Mennyt on mennyttä, mutta joskus kannattaa kokeilla yhtä pientä sanaa, anteeksi. Se vaatii paljon. Siitä saa myös paljon, siitä saa anteeksi. Ehkä se ei sitten merkitse tänä päivänä yhtään mitään.
      Ehkä olen liian vanhanaikainen ja sydämeni on vanhaa ruudullista pöytäliinakangasta. Tai oli, olen nyt myös joutunut paikkailemaan sitä kukallisella verhokankaalla... enkä minä tunnetusti ole mikään käsityöihminen...''

Joitain tunteita joita tunsin, silloin, enkä saanut sanoa.

• kyllä heti

jos olisimme (hänen kanssaan) puheväleissä ja kertoisin muutenkin, miksi käyttäydyin niinkuin käyttäydyin - nyt kun ymmärrän tilanteesta ja itsestänikin vähän enemmän.

Ehkä sen jälkeen sinäkin ymmärtäisit, että en minä tarkoittanut satuttaa sinua vetäytymällä - vaan suojata ja pitää koossa omaa haurasta itseäni. Rakentamalla suojaavan kuoren - joka näyttää ulospäin varmaankin tunteettomalta.

Sitä paksua kuorta, välinpitämättömyyttä ja tunteiden jäädyttämistä ja vetäytymistä tarvittiin kätkemään kaikki se tunnemyllerrys, jonka sait minussa aikaan.

Mutta koska minä en ole kuullut sinusta pitkään aikaan, olen olettanut, ettei tällä kaikella ole enää sinulle merkitystä.

• fh,jhj,
        kyllä heti kirjoitti:

jos olisimme (hänen kanssaan) puheväleissä ja kertoisin muutenkin, miksi käyttäydyin niinkuin käyttäydyin - nyt kun ymmärrän tilanteesta ja itsestänikin vähän enemmän.

Ehkä sen jälkeen sinäkin ymmärtäisit, että en minä tarkoittanut satuttaa sinua vetäytymällä - vaan suojata ja pitää koossa omaa haurasta itseäni. Rakentamalla suojaavan kuoren - joka näyttää ulospäin varmaankin tunteettomalta.

Sitä paksua kuorta, välinpitämättömyyttä ja tunteiden jäädyttämistä ja vetäytymistä tarvittiin kätkemään kaikki se tunnemyllerrys, jonka sait minussa aikaan.

Mutta koska minä en ole kuullut sinusta pitkään aikaan, olen olettanut, ettei tällä kaikella ole enää sinulle merkitystä.

Anteeksipyytäminen ei ole koskaan myöhäistä. Itse en voisi olla ihmisen kanssa, joka ei osaa nähdä omia virheitään tai pyytää anteeksi...

• mietin vieläkin
        kyllä heti kirjoitti:

puhuisit vain. Keskeneräiset asiat jäävät vaivaamaan. Mikään ei lopu ''naps''.

• ohik...heteromies

Voi Voi. Oletko sä nyt surullinen ? Onko sua petetty ? Onko sulla kovia tuskia ? Luuletko että sun rakkauden kohteesi lukee täällä sun viestejäsi ja vastaa sulle ?

Voi teitä siskoja, voi kärsiviä naisia ! Tätä keskustelupalstaa on hauskaa seurata. Olette niin valtavan dramaattisia ja samalla, kuinka sanoisin, hmm, niin mahdottoman yksinkertaisia. Huudatte rakkautta ja sen jälkeen kauniista enkeleistä tulee loputtomia, hmm, kuinka sanoisin, todella rumia p.skanjauhajia.

Kirjoittelette tänne ja haukutte toisianne. Heh Heh. Siinä tunteita, joita tunnen, nytkin, ja halusin sen sanoa.

• willy.w
        ohik...heteromies kirjoitti:

Voi Voi. Oletko sä nyt surullinen ? Onko sua petetty ? Onko sulla kovia tuskia ? Luuletko että sun rakkauden kohteesi lukee täällä sun viestejäsi ja vastaa sulle ?

Voi teitä siskoja, voi kärsiviä naisia ! Tätä keskustelupalstaa on hauskaa seurata. Olette niin valtavan dramaattisia ja samalla, kuinka sanoisin, hmm, niin mahdottoman yksinkertaisia. Huudatte rakkautta ja sen jälkeen kauniista enkeleistä tulee loputtomia, hmm, kuinka sanoisin, todella rumia p.skanjauhajia.

Kirjoittelette tänne ja haukutte toisianne. Heh Heh. Siinä tunteita, joita tunnen, nytkin, ja halusin sen sanoa.

osui tuo.

• kategoriaa

Hei,

Täältä voi lukea, miten muut kuin lesbot kirjoittelevat toisilleen kaihoisasti otsikolla ”vanha suola janottaa”
        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5105

Ylipäänsä heteroiden suhteita ja tunteita voi suomi 24:n keskustelupalstoilla käsitellä ihan 41 eri kategoriassa! Mutta mulle ei kyllä tulisi mieleenkään mennä näille palstoille mollaamaan näitä kirjoittajia. Mitäköhän tämä ohikulkenut heteromies hakee tällä ”vihapuheellaan”, verbaalisesti turpiinsako? Vai juuri tätä, provosoi lesboja haukkumaan toisiaan.

Tällä palstalla on moni yrittänyt puhua aiemmin politiikkaa ja avata keskustelua yhteiskunnallisista kysymyksistä. Mutta silloin kun täällä oli sefu, kaikki sellaiset avaukset poistettiin järjestelmällisesti. Enää sefua ei ole. Avatkaa siis itse rohkeasti keskusteluja aiheista, joista olette kiinnostuneita ja haluatte käydä keskustelua.

Niitä viestiketjuja, joista ei ole kiinnostunut, ei tarvitse avata! Ja sitten ryhtyä mollaamaan kirjoittajia ja sillä tavalla tappamaan keskustelua. Ei ole tainnut tulla mieleen, että lesboja on huomattavasti vähemmän kuin heteroita… eli jospa tämä yksi palsta saataisiin pitää ihan lesbojen keskeisenä? Minusta se ei olisi liikaa vaadittu.

Tässä ne kaikki 41 kategoriaa, joilla heterot jauhavat parisuhdekokemuksistaan ja suvusta ym.
        Suhteet ja tunteet
        Anoppi ja appi
        @Avioehto
        Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannemies
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miehen logiikka
        Mieskunto
        Miten mies isketään?
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Tapasimme Suomi24:ssä
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

• kategoriaa

Hei,

Täältä voi lukea, miten muut kuin lesbot kirjoittelevat toisilleen kaihoisasti otsikolla ”vanha suola janottaa”

Ylipäänsä heteroiden suhteita ja tunteita voi suomi 24:n keskustelupalstoilla käsitellä ihan 41 eri kategoriassa! Mutta mulle ei kyllä tulisi mieleenkään mennä näille palstoille mollaamaan näitä kirjoittajia. Mitäköhän tämä ohikulkenut heteromies hakee tällä ”vihapuheellaan”, verbaalisesti turpiinsako? Vai juuri tätä, provosoi lesboja haukkumaan toisiaan.

Tällä palstalla on moni yrittänyt puhua aiemmin politiikkaa ja avata keskustelua yhteiskunnallisista kysymyksistä. Mutta silloin kun täällä oli sefu, kaikki sellaiset avaukset poistettiin järjestelmällisesti. Enää sefua ei ole. Avatkaa siis itse rohkeasti keskusteluja aiheista, joista olette kiinnostuneita ja haluatte käydä keskustelua.

Niitä viestiketjuja, joista ei ole kiinnostunut, ei tarvitse avata! Ja sitten ryhtyä mollaamaan kirjoittajia ja sillä tavalla tappamaan keskustelua. Ei ole tainnut tulla mieleen, että lesboja on huomattavasti vähemmän kuin heteroita… eli jospa tämä yksi palsta saataisiin pitää ihan lesbojen keskeisenä? Minusta se ei olisi liikaa vaadittu.

Tässä ne kaikki 41 kategoriaa, joilla heterot jauhavat parisuhdekokemuksistaan ja suvusta ym.
        Suhteet ja tunteet
        Anoppi ja appi
        @Avioehto
        Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannemies
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miehen logiikka
        Mieskunto
        Miten mies isketään?
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

• kategoriaa

Hei,

Suhteet ja tunteet
        Anoppi ja appi
        @Avioehto
        Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannemies
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miehen logiikka
        Mieskunto
        Miten mies isketään?
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

• Ohikulkenut lesbo

Oletko nyt surullinen, kun lesbot ihanat ei sulle joukoin vastaa? Tunteet sulla niin syvät, muttei tarpeeks hyvät. Ohi oot kulkenut monituisen monta kertaa, mutta lesbot vaan ei pidä sua vailla vertaa. Pitäsköhän palstaa vain vaihtaa, ja lesbopalstaa verratonta pelkästään vain kaihtaa?

• Ohikulkenut lesbo

Oletko nyt surullinen, kun lesbot ihanat ei sulle joukoin vastaa? Tunteet sulla niin syvät, muttei tarpeeks hyvät. Ohi oot kulkenut monituisen monta kertaa, mutta lesbot vaan ei pidä sua vailla vertaa. Pitäsköhän palstaa vain vaihtaa, ja lesbopalstaa verratonta pelkästään vain kaihtaa?

• biiinainen
        mietin vieläkin kirjoitti:

puhuisit vain. Keskeneräiset asiat jäävät vaivaamaan. Mikään ei lopu ''naps''.

Heteromiehen kommentti on ymmärrettävää, joskin hän ei kuulu juuri tälle palstalle.

Mä sain kerran hyvältä ystävältä (hetero hänkin) loistavan avun silloiseen tuskaani:
        "PÄÄSTÄ IRTI"

Roikuin aivan turhaan jossain vanhassa ja menetetyssä suhteessa. Sen neuvon haluisin antaa sullekin. Parempi antaa menneitten olla ja suunnata kohti uutta ja parempaa. Kulutat vain itseäsi ja sairastut, kun ajattelet kaikkea sitä mistä ei lopulta tullutkaan mitään. Jos joku ei halua puhua sun kanssas, niin sillä tuskin on sulle enään mitään sanomista. Ymmärrän heteromiestä siinä, että tuntuu naurettavalta lukea joskus lesbojen rakkaudentuskasta, mutta toisen tuskalle nauraminen ei auta ketään.

Päästä siis irti ja rakasta jotakin, joka on rakkautesi arvoinen. Älä turhaan roiku jossain menneessä ja huutele sen perään. Vain sinä itse voit auttaa itseäsi.

• LESBOn oma nainen
        kategoriaa kirjoitti:

Hei,

Suhteet ja tunteet
        Anoppi ja appi
        @Avioehto
        Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannemies
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miehen logiikka
        Mieskunto
        Miten mies isketään?
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

Muutes, jos ymmärrät itse lukemaasi, tälläkin palstalla jauhetaan juuri samoja asioita:

Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

Lesbot vain jauhavat kaiken kerralla ja vieläpä samalla palstalla, kaikki sekaisin.

Järki käteen siis, siskot.

• ohikulkenutlesbo
        LESBOn oma nainen kirjoitti:

Muutes, jos ymmärrät itse lukemaasi, tälläkin palstalla jauhetaan juuri samoja asioita:

Avioero
        Avioliitto
        Avoero
        Avoin suhde
        Avoliitto
        Ihannenainen
        Kaukosuhteet
        @Kihlattuja
        @Kosiminen ja kihlaus
        @Lomaromanssit
        Miten nainen isketään?
        Monikulttuuriset suhteet
        @Naapurit
        Naisen logiikka
        Nettideittailu
        Parisuhde
        Perheväkivalta
        @Rakkausrunot
        Riidat ja sopiminen
        Romantiikka
        Sinkut
        Suhteen aloittaminen
        Suhteen lopettaminen
        Suku on pahin
        Suku on paras
        Särkynyt sydän
        Treffeillä

Tunteet
        Työpaikkaromanssit
        Uskottomuus
        Vanha suola janottaa
        @Vihittyjä
        Yhden yön jutut
        Ystävyys

Lesbot vain jauhavat kaiken kerralla ja vieläpä samalla palstalla, kaikki sekaisin.

Järki käteen siis, siskot.

pitäisi korjata asia, ja lisätä kategorioita:

mukaan voisi ottaa myös lesbopolitiikan, -kulttuurin kategoriat ym. ...

- samalla jäisi pois nämä turhautuneet kommentit... jos ei halua kuulla parisuhdejauhantaa, niin voisi kuitenkin osallistua muista lesboaiheisista keskusteluista keskusteluun.

• get a historia
        ohikulkenutlesbo kirjoitti:

pitäisi korjata asia, ja lisätä kategorioita:

mukaan voisi ottaa myös lesbopolitiikan, -kulttuurin kategoriat ym. ...

- samalla jäisi pois nämä turhautuneet kommentit... jos ei halua kuulla parisuhdejauhantaa, niin voisi kuitenkin osallistua muista lesboaiheisista keskusteluista keskusteluun.

Ihan sama, mitä alkuperäinen kirjoittaja on tälle palstalle kirjoittanut. Tähän voi aina kommentoida pötköön kaikki jauhannat, sanoa, että rakastaa ja sitten taas jauhaa samaa paskaa.

Siksi tämä onkin niin suosittu palsta.

• se heteromiäs
        Ohikulkenut lesbo kirjoitti:

Ei voi olla hymyilemättä tuollekin onnettomalle. Lesbous on varmaankin jotenkin naisen hermostoa rassaava vaillinaisuus.

Kuten myös onneton runous.

• eksolse
        kyllä heti kirjoitti:

Miksi pyytää anteeksi? Taisit saada sen,minkä ansaitsitkin.

• ohikulkenut lesbo
        se heteromiäs kirjoitti:

Ei voi olla hymyilemättä tuollekin onnettomalle. Lesbous on varmaankin jotenkin naisen hermostoa rassaava vaillinaisuus.

Kuten myös onneton runous.

HIEMAN sisälukutaitoa, parahin hetero! XD Runo oli lähinnä tarkoitettu vitsiksi asettautumalla hetkeksi ohikulkeneen heteromiehen älykkyysosamäärätasolle :D Voi pyhää yksinkertaisuutta, taisi olla liian vaativa näin jälkeenpäin ajateltuna.
        Miksi ihmeessä tämä lesbonaisten perään turhaan läähättävä mörökölli ei voisi käydä hieman psykologin puheilla monomaniansa tiimoilta? Suosittelen. Tai hei, miten olisi analyyttinen argumentointi? Ai niin... liian vaativa tehtävä öykkäröivälle trollille.

• ovesta ulos kulkenut
        ohikulkenut lesbo kirjoitti:

HIEMAN sisälukutaitoa, parahin hetero! XD Runo oli lähinnä tarkoitettu vitsiksi asettautumalla hetkeksi ohikulkeneen heteromiehen älykkyysosamäärätasolle :D Voi pyhää yksinkertaisuutta, taisi olla liian vaativa näin jälkeenpäin ajateltuna.
        Miksi ihmeessä tämä lesbonaisten perään turhaan läähättävä mörökölli ei voisi käydä hieman psykologin puheilla monomaniansa tiimoilta? Suosittelen. Tai hei, miten olisi analyyttinen argumentointi? Ai niin... liian vaativa tehtävä öykkäröivälle trollille.

Se, että lesbo (koska meidän palstalla kerran ollaan) "asettautuisi hetkeksi blablabla-miehen älykkyysosamäärätasolle", ei kohota paljonkaan lesbon itsenäistä omaakuvaansa.

Olen lesbo, mutta hyväksyn myös muiden oireilun epämääräisestä kommunikointiyrityksestä.

Ja tässä, minä, Lesbo, yritin hetkeksi asettautua ohikulkeneen lesbon öykkäröivälle analyyttiselle argumentointitasolle.

• ota yhteyttä

tämä kirjoitus ... vaivaa minua.

Voisitko ottaa yhteyttä (minä olen yrittänyt pitää sinun yhteyttä, mutta sinä et vastaa yhteydenottoyrityksiini). Anteeksi voi pyytää vasta kun tietää tahtomattaan aiheuttaneensa pahaa mieltä. MInä en tiennyt, vaan luulin ettet välitä. Minä välitän edelleen... ja haluaisin tavata sinua - sinä tiedät sen liiankin hyvin ja julmasti kiellät sen. Ymmärtämättömiin tekoihini vedoten.

MInä yritin vain suojella itseäni. Se kaikki, mitä tapahtui oli vain liian raadollista - minulle. Tulitko koskaan ajatelleeksi, että kaikki sattui minuun liikaa - ja sattuu edelleen. Sinä olet sulkenut minut maailmasi ulkopuolelle, minäkin yritin sitä suojautumiskeinoa. Se ei toiminut. Ymmärrätkö. En voi unohtaa sinua nyt enkä koskaan. Ja taas yritän vaivihkaa kammeta viereesi - niin ehkäpä tätä on turha yrittää salata. Tässä ollaan.

Jos jotain kadun elämässäni, niin sitä, etten osannut toimia toisin. Että ryhdyin suojautumaan niin nopeasti. En vain tiennyt, että rakkauden eteen joutuisi taistelemaan - myös omia pelkojaan ja heikkoja kohtiaan vastaan, myös sinun puolustusmekanismejasi vastaan. MInulle ei ole koskaan tullut mitään tällaista vastaan, näin paljon tunteita, näin paljon jotain selittämätöntä, mitä en itsekään pysty hallitsemaan.

Luulin, että rakkaus elää taistelematta, pakottamatta, vapaana. Omassa sydämessäni se elää edelleen sinua kohtaan. Se ei kuollut, vaikka olen tehnyt kaikkeni vapautuakseni siitä, koska erosimme, koska sinä ilmoitit, että haluaisit "keskittyä uuteen suhteeseen". Koska oli pakko, minä yritin kaikkeni, unohtaa, lopettaa tuntemasta mitään. Niin se rakkaus ei kuollut siihenkään tietoon, kun kuulin sinun aloittaneen uuden suhteen. Mutta minä hautasin sen, jotta rauha olisi maassa ja kaivoin sen nyt pitkän ajan kuluttua esille - sydämen, multaisen, kolhiintuneen. Ja se vain jatkaa itkemistään - edelleen - sinun vuoksesi.

Ehkä nyt jo tiedät, että myös minun sydämeni on vanhanaikainen.

• Rakkain
        ota yhteyttä kirjoitti:

Voisitko ottaa yhteyttä (minä olen yrittänyt pitää sinun yhteyttä, mutta sinä et vastaa yhteydenottoyrityksiini). Anteeksi voi pyytää vasta kun tietää tahtomattaan aiheuttaneensa pahaa mieltä. MInä en tiennyt, vaan luulin ettet välitä. Minä välitän edelleen... ja haluaisin tavata sinua - sinä tiedät sen liiankin hyvin ja julmasti kiellät sen. Ymmärtämättömiin tekoihini vedoten.

MInä yritin vain suojella itseäni. Se kaikki, mitä tapahtui oli vain liian raadollista - minulle. Tulitko koskaan ajatelleeksi, että kaikki sattui minuun liikaa - ja sattuu edelleen. Sinä olet sulkenut minut maailmasi ulkopuolelle, minäkin yritin sitä suojautumiskeinoa. Se ei toiminut. Ymmärrätkö. En voi unohtaa sinua nyt enkä koskaan. Ja taas yritän vaivihkaa kammeta viereesi - niin ehkäpä tätä on turha yrittää salata. Tässä ollaan.

Jos jotain kadun elämässäni, niin sitä, etten osannut toimia toisin. Että ryhdyin suojautumaan niin nopeasti. En vain tiennyt, että rakkauden eteen joutuisi taistelemaan - myös omia pelkojaan ja heikkoja kohtiaan vastaan, myös sinun puolustusmekanismejasi vastaan. MInulle ei ole koskaan tullut mitään tällaista vastaan, näin paljon tunteita, näin paljon jotain selittämätöntä, mitä en itsekään pysty hallitsemaan.

Luulin, että rakkaus elää taistelematta, pakottamatta, vapaana. Omassa sydämessäni se elää edelleen sinua kohtaan. Se ei kuollut, vaikka olen tehnyt kaikkeni vapautuakseni siitä, koska erosimme, koska sinä ilmoitit, että haluaisit "keskittyä uuteen suhteeseen". Koska oli pakko, minä yritin kaikkeni, unohtaa, lopettaa tuntemasta mitään. Niin se rakkaus ei kuollut siihenkään tietoon, kun kuulin sinun aloittaneen uuden suhteen. Mutta minä hautasin sen, jotta rauha olisi maassa ja kaivoin sen nyt pitkän ajan kuluttua esille - sydämen, multaisen, kolhiintuneen. Ja se vain jatkaa itkemistään - edelleen - sinun vuoksesi.

Hieno kirjoitus! Sana hallussa. Heräsi vain kysymys: kumpi teistä on varattu? En usko, että Sinä tai Rakkaasi olette molemmat vapaita - muuten tätä niin tyypillistä ongelmaa ei olisi teidänkään välille syntynyt, vai mitä? Oletko sinä se osapuoli, joka on yksinäinen, vapaa ja kateellinen sille naimisissa olevalle bi:lle vai se naimisissa oleva bi/lesbo, joka ei osaa päättää, mitä tekisi? Etsi toisesta ankkalammikosta, paremmalla onnella.

• Rakkain
        ota yhteyttä kirjoitti:

Hieno kirjoitus! Sana hallussa. Heräsi vain kysymys: kumpi teistä on varattu? En usko, että Sinä tai Rakkaasi olette molemmat vapaita - muuten tätä niin tyypillistä ongelmaa ei olisi teidänkään välille syntynyt, vai mitä? Oletko sinä se osapuoli, joka on yksinäinen, vapaa ja kateellinen sille naimisissa olevalle bi:lle vai se naimisissa oleva bi/lesbo, joka ei osaa päättää, mitä tekisi? Etsi toisesta ankkalammikosta, paremmalla onnella.

• ota yhteyttä
        Rakkain kirjoitti:

ole tai ollut tän tilanteen kanssa mitään tekemistä. Liian suurella - hallitsemattomalla ja siksi kestämättömällä - rakkaudella vaan, jota lähdin itse karkuun. Kiitos kuitenkin kysymyksistäsi.

Niin ehkäpä, "en tiennyt" mitä tilanteelle voisi tehdä. Olisi pitänyt olla aktiivisempi, määrätietoisempi. Nyt kaduttaa, suuresti, itse asiassa enemmän kuin mikään muu "virhe" tai "tekemättä jäänyt asia" elämässäni. Hän on tietääkseni edelleenkin varattu.

Rakkaus on tosiaan rohkeille ja tosirakkaus tosirohkeille. Joskus kaiken tajuaa vasta jälkikäteen.

• se toinen

"Hei Sinä,

Siitä on jo monta vuotta mutta edelleen olet mielessäni. Muistan yhä sinut sellaisena niin kuin silloin kun kävelit minua vastaan, hymyilit ja tervehdimme edes tuntematta toisiamme vielä. Muistan kun istuimme lounaalla ja tilasimme yhteisen viinipullon, tai kun istuin vieressäsi pimeässä ja tunsin kehosi lämmön, kuulin äänesi painot kun keskustelimme jostain jota en enää voi muistaa. Muistan sen katseen jonka loit minuun sinä yhtenä iltana kun tulin katsomaan sinua, vain sinua, minulla ei ollut mitään muuta syytä tulla.

En muista enää ilmaisinko tunteeni sinulle, miten annoin ymmärtää, mutta sen muistan että jossain vaiheessa sinä aivan kuin pakenit luotani. Olinko liian suora vai liian arvoituksellinen. En tiedä. Sen jälkeen emme enää keskustelleet kovin syvällisesti.

Muistan miten katseeni harhaili etsien sinua, olit takanani oikealla, niin kaukana ja kuitenkin siinä. Sen jälkeen näin sinut vielä kerran, kaukaa. Minulla olisi ollut mahdollisuus tavata sinut, mutta minä pakenin. Sinä soitit minulle viimeisen puhelun. Minä en koskaan sen jälkeen enää ottanut yhteyttä sinuun. Olin ostanut sinulle ruusun mutta en antanut sitä koskaan. Vuosia se oli kuivuneena maljakossa kunnes eräänä päivänä heitin sen pois.

Ja vieläkin ajattelen sinua, mietin oletko onnellinen. Olemme nyt hiukan vanhempia, kokeneempia ja kenties viisaampia, mutta olemmeko onnellisia. Minä olen näennäisen onnellinen, mutta jotain elämästäni puuttuu. Oletko se sinä, sitä en ehkä koskaan saa tietää …"

• oot ääliö?

.....................

• rgrrfdkjfdskjdfk
        oot ääliö? kirjoitti:

.....................

Just tollasia lesbot on. Katkeria ja kateellisia ääliöitä. Vituttaako kun huomasit ettei kirje voi olla ainakaan sulle :/

• Adieus

minä en kaipaa enkä halua edes nähdä. Olet niin itsekäs ja omahyväinen ja muista piittaamaton. Bye bye.

• jetsus

Tuon allekirjoittaisin ja lisäisin vielä, että olet niin kamalan lihavakin, pelkkää läskiä aivoista varpaisiin.

• sthdsfg

Kertoisin suoraan tunteistani ja pyytäisin treffeille, koska miksi muuten kannattaisi kirjoittaa kirjettä ja tavallaan toisen olisi reagoitava siihen jotenkin. Olen saanutkin itse kirjeitä ja sanoisin, että jo kirjeen lähettäminen antaa viestin, että on merkityksellinen ihminen.

• Kirjoittaisinko?

Jos minulla olisi rohkeutta kirjoittaa mitä vain, kertoisin varmasti, kuinka viehättävänä häntä pidän. Sanoisin, että tahdon tavata vielä. Kertoisin myös, että olisin halunnut puhua hänelle, mutta jostakin syystä en kyennyt vaan lamaannuin. Että olisin halunnut tulla lähemmäs. Ja että puhuin aivan järjettömiä silloin, kun puhuin. Olisin halunnut lohduttaa, jos se olisi vain ollut soveliasta. Olisin halannut ja silittänyt, jos olisin ollut siinä. Niin minä kai haluaisin kirjoittaa.

Jos oikeasti rohkaistuisin kirjoittamaan, kirjoittaisin jotakin ympäripyöreää ja latteaa. Jotain mihin ei tarvitse vastata kuin yhdellä sanalla. Oho, taisin jo sellaisen kirjoittaakin. Voisin sanoa jotain sellaista kuin "tulipahan tässä mieleen.." Jos saisin tunnustettua, että olen hänestä viehättynyt, tuhoaisin sen varmaan jollakin perään asetetulla latteudella "olen ihastunut, mutta ihan vähän vain, ei sun tartte tähän reagoida edes mitenkään". Tosielämässä en kuitenkaan edes sellaista kirjoittaisi. Unelmatilanteeni olisi, että bongaisin jonkun kivan tapahtuman ja kysyisin häntä mukaan. Sitäkin luultavasti vielä lieventäisin kertomalla, että "ihan vaan kun en yksin viitsisi mennä". Mutta mitä järkeä taas siinä olisi, sillä miksi hän lähtisi vieraan ihmisen kanssa mihinkään?

Taisi jäädä kirjoittamatta.

• @

ainakin kelpaisi tällainen kirje siltä yhdeltä.:)

• Kirjottaisinko?
        @ kirjoitti:

ainakin kelpaisi tällainen kirje siltä yhdeltä.:)

No, miten vastaisit hänelle? Entä minne sinä pyytäisit hänet?

• @
        Kirjottaisinko? kirjoitti:

No, miten vastaisit hänelle? Entä minne sinä pyytäisit hänet?

varmaan kertoisin hänelle, miten paljon olen häntä miettinyt.
        Kertoisin, että hänellä on maailman kaunein hymy, joka sulattaa kovimmankin
        sydämen. Hänen silmissään on jotain sellaista lämpöä, jota en ole muiden silmissä nähnyt, siksi kai jäin niihin niin usein kiinni. Joskus en taas uskaltanut katsoa, ujostutti liikaa.
        Jos uskaltaisin voisin ehkä jopa myöntää, että hän vei jalat altani.
        Minäkin lamaannuin täysin hänen seurassaan, useimmiten mykistyin täysin. En osannut sanoa
        mitään. Ja jos sanoin niin se ei ollut mitenkään järkevää sanottavaa.
        Ehkä pyytäisin häntä johonkin kanssani, en tiedä minne, johonkin vain kunhan oltaisiin kahdestaan. Mä kyllä varmaan mokaisin sen niin kuin mulla on aina tapana mokata kaikki.

Jotain ehkä tuon suuntaista voisin hänelle kirjoittaa, jos uskaltaisin. Ja vaikka uskaltaisin niin en viitsisi, minä kun olen niin huono pukemaan tunteitani sanoiksi.

• Kirjoittaisinko?
        @ kirjoitti:

sydämen. Hänen silmissään on jotain sellaista lämpöä, jota en ole muiden silmissä nähnyt, siksi kai jäin niihin niin usein kiinni. Joskus en taas uskaltanut katsoa, ujostutti liikaa.
        Minäkin lamaannuin täysin hänen seurassaan, useimmiten mykistyin täysin. En osannut sanoa
        Ehkä pyytäisin häntä johonkin kanssani, en tiedä minne, johonkin vain kunhan oltaisiin kahdestaan. Mä kyllä varmaan mokaisin sen niin kuin mulla on aina tapana mokata kaikki.

Jotain ehkä tuon suuntaista voisin hänelle kirjoittaa, jos uskaltaisin. Ja vaikka uskaltaisin niin en viitsisi, minä kun olen niin huono pukemaan tunteitani sanoiksi.

Siinäpä se. Kun ei tiedä, miten kirjoittaa tunteensa auki. Siksi rakkauskirje on huono idea. Siitä tulee kuitenkin jotenkin ylisiirappinen, höpsö, naurettava. Parempaa kai olisi pukea tunteet teoiksi. Katse, hymy, kosketus. Mutta riittääkö pelkkä katse? Kysyin sitä yhdeltä ystävältäni, ja hän oli sitä mieltä, että pelkkä katse ei riitä. Jos minulla olisi pieninkin vinkki siitä, että hän on kiinnostunut, ottaisin yhteyttä vaikka välittömästi. Silloin en tarvitsisi edes tekosyytä vaan pyytäisin suoraan kahville, kävelylle (kun sade lakkaa) tai kylään. Mutta kun katseista ei ole takuuta, yritän yhä miettiä tekosyytä. Tai jos minulle vaikka tulisi taas jotain äkisti mieleen.

• Kirjoittaisinko?
        @ kirjoitti:

Siinäpä se. Kun ei tiedä, miten kirjoittaa tunteensa auki. Siksi rakkauskirje on huono idea. Siitä tulee kuitenkin jotenkin ylisiirappinen, höpsö, naurettava. Parempaa kai olisi pukea tunteet teoiksi. Katse, hymy, kosketus. Mutta riittääkö pelkkä katse? Kysyin sitä yhdeltä ystävältäni, ja hän oli sitä mieltä, että pelkkä katse ei riitä. Jos minulla olisi pieninkin vinkki siitä, että hän on kiinnostunut, ottaisin yhteyttä vaikka välittömästi. Silloin en tarvitsisi edes tekosyytä vaan pyytäisin suoraan kahville, kävelylle (kun sade lakkaa) tai kylään. Mutta kun katseista ei ole takuuta, yritän yhä miettiä tekosyytä. Tai jos minulle vaikka tulisi taas jotain äkisti mieleen.

• Kirjoittaisinko?
        @ kirjoitti:

• @
        Kirjoittaisinko? kirjoitti:

se, kunpa pelkkä katse voisikin riittää, mutta sitä tarvitsee jotain varmempaa.
        Minäkin kyllä yhteyttä ottaisin heti välittömästi, jos jotain sen suuntaista ilmenisi, että
        hän voisi olla kiinnostunut.

• ????

kertomisessa on niin vaikeaa? Oikeasti, mikä?

• 111

Se, että torjunta sattuu. Etenkin silloin, jos toisesta välittää.

• !!!!!! !

viha ole tunne? Eihän täällä ole ollenkaan vaikeaa kertoa tunteistaan! Oikeasti, mitä?

• true love

Siitä on niin kauan aikaa kun sinut ensikertaa näin, mutta vieläkin sinut muistan ja enkä tule koskaan unohtamaan. En tiedä olitko taivaalta laskeutunut enkeli vai mutta minun elämä meni sekaisin siitä hetkestä. Sinulla oli maailman kauneimmat silmät , kihartuvat hiukset ja niin täyteläinen suu että olisin voinut hukkua ja ihan sama olisiko nähnyt sinun jälkeesi enään mitään muuta. Tulit minun lähelle, halasit ja minä oisin voinut kuolla ja ehkä kuolinkin sinä iltana. En ole näiden vuosien aikaa kohdannut ketään vertaistasi ja voin sanoa etten tule kohtaamaankaan. Elämä on jatkunut eteenpäin mutta ei koskaan samanlaisena, sinä muutit minut. Sait minut uskomaan siihen että rakkaus on sokea ja tiedätkö mitä sinun tähtesi oisin tehnyt aivan kaiken. Se että olit kaunis, oli sitä myös sisältä , ei sellaisia enään ole. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin , olet ikuisesti sydämessäni.

• -aina

Sinä saat minut sekaisin. Unohdan miten puhutaan, kävellään, ollaan. Sinä olet kaunis, minulle kaunein. Yölläkin, päivällä, väsyneenä ja aina. Tahtoisin ottaa sinut syliin, silitellä. Haluaisin pitää sinua suojassa kaikelta pahalta, että olisit aina onnellinen ja turvassa.

• menetyksen kokenut

Ihania kirjeitä teillä..., Mutta kannattaa muistaa, että rakastettuaan kannattaa lähestyä ennenkuin hänet menettää.. Itse olen menettänyt rakkaani taivaisiin, mutta tiedän, että kohtaamme vielä ja olen valmistellut hänelle ihanan kirjeen... No, mutta maanpäällinen elämä jatkukoon.

• Lakkasuklaa

En halua kirjoituksellani masentaa viestiä harkitsevia, mutta kannattaa oikeasti varautua myös siihen, että vastaus on pelkkää tyhjää (toisin sanoen toinen muuttuu tuppisuupatsaaksi, joka ei uskalla pikkurilliäänkään enää liikauttaa seurassasi). Tämä siinäkin tapauksessa, että kirjoitetun viestin saajalla olisi annettavana niinkin helppo vastaus, kuin että "seurustelen/tapailen/tyttöystäväni ei koe mukavaksi, jos tutustun sinuun paremmin" ja vieläpä kirjallisesti. Mikä siinä on niin h****in vaikeaa fiksulle ja älykkäälle aikuiselle ihmiselle?

• 18+2

kukaan lähtee mukaan mihinkään tarinaan,jos tietää toisen seurustelevan ??? Kysynpähän vain.

Oma vika se on silloin, jos vastaukseksi tulee pelkkää tyhjää.

• Lakkasuklaa
        18+2 kirjoitti:

kukaan lähtee mukaan mihinkään tarinaan,jos tietää toisen seurustelevan ??? Kysynpähän vain.

Oma vika se on silloin, jos vastaukseksi tulee pelkkää tyhjää.

Koska on täysin tietämätön, että toinen on juuri aloittelemassa suhdetta jonkun muun kanssa. Tämän saa sitten paljon jälkikäteen tietää.

• taksimimäärä
        Lakkasuklaa kirjoitti:

Koska on täysin tietämätön, että toinen on juuri aloittelemassa suhdetta jonkun muun kanssa. Tämän saa sitten paljon jälkikäteen tietää.

Paljon saa tietää ja paljon saa olla tietämättä. Ei ole savua ilman tulta.

• TyttöNainen

Kirjoittaminen on parempi vaihtoehto kuin jättää kokonaan ilmaisemasta tunteitaan. Itse olen joskus lähestynyt sähköpostilla, kun muutoin ei ole tullut sopivaa hetkeä kertoa minkä haluaa toiselle sanoa. Eikä sitten kannata lähettää pe-la-iltana, vaan sellaiseen aikaan, että toinen voi taatusti olla varma, että olet ihan selvä.

• Kirjoittaisinko?

Ja juuri kun ajattelin, että voisin lauantai-iltana hieman rohkaistuttuani tehdä sen, mitä olen jo jonkin aikaa harkinnut ;)

• 17+8

se nyt on sama, onko sotä täysin selvä, kun kertoo toiselle tunteistaan.
        Pääasia, ettei aivan perseet olalla oo, ja kunhan ite muistaa, mitä on tehnyt/kertonut
        niin eiköhän se oo tärkeintä.

• @

Ja juuri kun ajattelin, että voisin lauantai-iltana hieman rohkaistuttuani tehdä sen, mitä olen jo jonkin aikaa harkinnut ;)

pidän sulle sit peukkuja, toivon mukaan nyt rohkaistut! :)

• Kirjoittaisinko?
        @ kirjoitti:

pidän sulle sit peukkuja, toivon mukaan nyt rohkaistut! :)

Kiitosta vain, vaikka tuskin rohkaistunkaan oikeasti kirjoittamaan. Tuossa toisessa ketjussa joku totesi, että rakkaus on rohkeille, enkä minä taida yksinkertaisesti kuulua heihin.

• @

Kiitosta vain, vaikka tuskin rohkaistunkaan oikeasti kirjoittamaan. Tuossa toisessa ketjussa joku totesi, että rakkaus on rohkeille, enkä minä taida yksinkertaisesti kuulua heihin.

en kyllä kuulu minäkään.:/ Alkaa pikku hiljaa pännimään tää oma saamattomuus.
        Täytyy sitten varmaan vain riutua tässä tunteessa, ei musta muuhunkaan ole.

• sfgnjef
        17+8 kirjoitti:

se nyt on sama, onko sotä täysin selvä, kun kertoo toiselle tunteistaan.
        Pääasia, ettei aivan perseet olalla oo, ja kunhan ite muistaa, mitä on tehnyt/kertonut
        niin eiköhän se oo tärkeintä.

tekstiviestejä pikkutunneilla, joihin en suhtaudu kovinkaan vakavasti. Itselläni olisi ollut mahdollisuus mennä juttelemaan hänelle pienessä hiprakassa, mutta ajattelin että annan itsestäni paljon fiksumman kuvan, kun teen sen selvinpäin. Ehkä oli nynnyilyä lähestyä myöhemmin sähköpostilla. Hän ei muuten ole kova juhlimaan, että sikäli..

• raksrakspoks

Varsinkin jos ihastukseni olisi sen minulle kirjoittanut. Oisin onneni kukkuloilla. Valitettavasti en itse uskalla antaa kirjettä hänelle, koska tuntuu siltä ettei hän välttämättä ole "kirjeihmisiä" ja jos hän ei ole ihastunut myös minuun, ainakaan yhtä vahvasti kuin minä häneen, niin pelkään ettei vastausta kuuluisi ja olisin täydellinen hermoraunio jonkun aikaa. Kerran nimittäin kirjoitin sähköpostilla tunteistani eräälle, eikä vastausta ole tähänkään päivään mennessä kuulunut. Se odottelu oli hirveää, lukuisia viikkoja tuskastelin ja odotin. En voinut keskittyä kunnolla mihinkään muuhun. Niin v*ttumaista jos ei mitään kuulu! Kun tunteet on omalta puolelta tuotu julki ja paljastettu. Toisaalta olisi pitänyt osata lukea tilannetta paremmin - tuollainen ihminen ei olekaan tunteideni arvoinen kun käyttäytyy k*sipäisesti eikä arvosta sen vertaa että vastaisi jotakin edes. Mutta rakastuminen on sokeaa, vasta jälkeenpäin näitä asioita hahmottaa paremmin.

JOS uskaltaisin ihastukselleni kirjoittaa, kertoisin miten olen häntä ajatellut ja kaivannut lähelleni yötä päivää. Kaikkea sellaista, mitä tunnen häntä kohtaan ja minkälaiseksi hän on oloni saanut.

Yksi vaihtoehto olisi myös, että kertoisin vain lyhyesti pitäväni hänestä ja että tahtoisin tutustua paremmin. Ehdottaisin selkeän tapaamispaikan ja -ajan (esim. "huomenna klo 17 paikkaan X") ja että ilmoittaa vaikka tekstarilla/soittaen jos tuo ajankohta ei käy mutta joku muu kävisi. Jos hän ehdottaa muuta, niin hienoa, jos taas ei mitään kuulu, niin käyn tsekkaamassa ko. paikan ja sen jälkeen vähintäänkin aloitteenteko on hänellä jos on kiinnostunut. Mikäli ei siis ilmestynyt paikalle. Samalla selviäisi lyhyen aikavälin sisällä varmaksi onko kiinnostus molemminpuolista vai ei. Vastaushan olisi tietysti selkeä "ei" jos häntä ei paikalle kuuluisi eikä tulisi ehdotusta siirtää ajankohtaa (tietty jonkun "ehkä joskus" -vastauksen voi jo tulkita kielteiseksi, jos hän ei suoraan uskalla sanoa ei). En tiedä onko tällainen muiden mielestä lapsellista, ehkä? Itse tykkään tämäntyyppisestä pienestä jännityksestä ja menisin ehdottomasti jos olisin kiinnostunut pyytäjästä!

Enpä silti uskalla... :(

• LaikaQ

niin vaikka että:

Pyydä tähdet taivaalta
      ja toivees toteutan
      tänä yönä sieluni
      mä vaihdan yhteen suudelmaan.

Mutta mieluummin sanoisin sen. Ja jotain muutakin.

• Tuittunen ja Nyyti

Olen jo monta kertaa yrittänyt kirjoittaa kirjettä entiselle rakkaalle, mutta koska itse olen häntä satuttanut, niin en tiedä uskallanko. Tahtoisin vain pyytää anteeksi ja todeta että tein elämäni isoimman virheen. Hän on kyllä anteeksi pyynnön ja selityksen ansainnut, mutta ajattelin että ehkä hän ei haluakkaan kuulla minusta mitään.

Hän on ollut elämäni rakkaus joka tuli elämääni väärään aikaan. Olin liian nuori ja arka. Hieman jopa häpesin lesbouttani. Pelkäsin rakkautta ja laitoin uran ja työn rakkauden edelle. VIRHE, VIRHE!!! Tästä on jo useampi vuosi, joten hän on jo päässyt minusta todennäköisesti yli, mutta minä näen hänestä joka yö unta ja kaipaan häntä.

Nyt on rahaa ja oma yritys, mutta ei rakkautta. Ihan olen itse tämän aiheuttanut ja sehän veetuttaa. Ottaisikohan tässä riskin ja kirjoittaisiko vai antaisiko asioitten olla?

• adnj,ui6

miettii vuosienkin jälkeen, jos ovat olleet merkityksellisiä. Anteeksipyynnön voisit ainakin tehdä, jos nimenomaan tunnet tehneesi väärin häntä kohtaan. Ehkä hän voi ajatella sinusta hieman myönteisemmin sen jälkeen.

• Anonyymi

Älkää lähettäkö rakkauskirjeitä puolitutuille naisille, muutkin yliampuvat eleet kannattaa jättää sitoutuneeseen suhteeseen. Pätee edelleen. ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7715
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1935
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe