Tietäisikö joku mitä?

teu

On kristityn vapaus.?

44

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmeisesti vapaita kristittyjä ei alueella ole, kun vastauksia ei näytä tulevan.
      Yksi tärkeä vapaus on siinä, ettei tarvitse olla toisten ihmisten orja siinä mielessä, että mitä tuo tai tuo ajattelee minusta.

      Ei tarvitse olla lain orjuudessa ja suorittaa uskonelämässään pakkotoimia.
      Ei tarvitse olla synnin orja niin, että joutuisi tahdottomasti rypemään synnin rapakoissa.

      • teu

        että on vapaa uskomaan, iloon ja vapauteen Jeesuksen Kristuksen uskossa.


      • maalaisveliX

        Ei yksikään tule minun luokseni, ellei Isäni, joka minut lähetti, vedä häntä.

        Ilman minua te ette voi mitään.

        Rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen.


        Syntiinlankeemuksen seurauksena ihminen menetti kykynsä tehdä hyvää ja rakastaa Jumalaa.
        Se on hänen lihassaan oleva alkusyyllisyys eli perisynti, joka aiheuttaa kaiken tämän.


    • Jeesukseen uskova

      Kun tarkkaan katsomme, huomaamme että vapauteen kuuluu myös vastuu.
      Kun tarkkaan katsomme, niin kristityn vapaus on Jeesuksen Kristuksen sovitustyössä.
      Kun me saamme Jeesuksessa Kristuksessa Jumalalta hänen vanhurskautensa lahjana,
      niin se tuo kristitylle vapauden.

      Kristus vapauttaa meidät synnin rangaistuksesta, iankaikkisesta kuolemasta ja perkeleen vallan alta.

      ... MUTTA, ... kuten alussa mainitsin, vapaus kulkee rinnan VASTUUN kanssa.
      -------
      Luuk. 4:18-19 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta."
      -------
      Room. 6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
      -------
      Room. 8:1-2 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      ------
      1. Kor. 8:8-9 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy. Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.
      ------
      1. Kor. 10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden; en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
      ------
      2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

      • teu

        tuon viestin asioita . vaikka sanotaan että kristityn vapaudesta , se ei ole ihan niin .
        Sillä nuo on haettu sanalla vapaus, ja Kristitynvapaus on vähän toista .


      • Jeesukseen uskova
        teu kirjoitti:

        tuon viestin asioita . vaikka sanotaan että kristityn vapaudesta , se ei ole ihan niin .
        Sillä nuo on haettu sanalla vapaus, ja Kristitynvapaus on vähän toista .

        Koitapa rauhoittua viimein. Älä sekaannu sellaisiin asioihin joita et ymmärrä. Sinun viestistäsi jäi jälleen tyhjä käteen.

        Viestini kaikki Raamattu- lainaukset käsittelivät nimenomaan kristityn vapautta, ja varsin seikkaperäisesti myös sitä, miten ja millä edellytyksillä kristityn vapaus tulee ja pysyy.


      • teu

        Luuk. 4:18-19 / Luuk. 4:17-21. saakka . Lukiessaan Nasaretin synagoogassa saarnatekstikseen Jes. 61:1-2
        Olevan kohdan Jeesus jätti lukematta sanat "ja meidän Jumalamme kostonpäivää." koska se koski hänen toista tulemistaan ja Harmagedonin sodassa tapahtuvaa Hänen vihollistensa tuhoa . Siihen eivät olisi sopineet Hänen sanansa tämän kirjoituksen käymisestä toteen silloin . Hänen vapahtaja-toiminnassa puhui vain Hänen
        lukemansa osa . Jesajan messiaanista aikaa koskeva profetia käyttää tyyppinä/tulevan varjonsa Mooseksen laissa laissa säädettyä riemuvuotta 3 Moos. 25:5-8.

        Room. 6:18. Täältä pitäis lukea Room. 6:12-22. Synnistä lakkaaminen, pyhitys, hyvä hyvänhedelmän kantaninen ja Jumalan palvelelijana toimiminen ontoisaalta Jumalan armon ja Hengen vaikutusta ja toisaalta
        kilvoituksen asia . Sen ydin on sydämmen halusta oleva kuuliaisuus " sille opin muodolle " eli Raamatun opetukselee , joiden johdossa kristitty on kutsuttu elämään . Tämä vaatii kilvoitusta . Uskonvan " PYRITTÄVÄ
        PYHITYKSEEN " Hebr. 12:14. SEURAKUNNASSAAN, yhdessä toisten uskovien kanssa , Ef 2:19. Tim. 2:22 .

        Pyhitys ja hedelmänkantaminen saavat täten samalla kertoa armon/Hengen vaikutus ja tehtävä /velvollisuus.
        " SILLÄ SYNNIN EI PIDÄ VALLITSEMAN TEITÄ , KOSKA ETTE OLE LAIN ALLA , VAAN ARMON ALLA "
        LUTHER: Emme ole lain alla , se ei syytä meitä ... koska sen on jo meidän kaikkien edestä täyttänyt toisen vanhuhurskaus , nimittäin Kristuksen ... Toiseksi : Emme ole syyttävän lain alla , koska Pyhän Hengen saatuamme alamme inhota ja vihata syntiä ja perkaamme sen pois Pyhän Hengen avulla . Emme mielellämme suostu syntiin , vaan taistelemme sitä vastaan 2. WA, 39,436.


      • teu

        Että ne ei ole kristityn vapaudesta koska ne ei mainitse näissä
        teksteissä mitään siitä.


      • Utsjoen Sammeli
        teu kirjoitti:

        Että ne ei ole kristityn vapaudesta koska ne ei mainitse näissä
        teksteissä mitään siitä.

        Kristitty on omantuntonsa puolesta täysin vapaa.
        Lihansa puolesta hän on lain alle myyty ja kaikkien orja.

        Laki ei kuulu pätkääkään omalletunnolle, se saa olla täysin vapaa, sillä Kristuksessa sillä on kaikki.
        Näin ollen kristitty saa uskoa olevansa pyhä ja hurskas joka hetki. Tätä asiaa ei saa hämärtää lain vaatimuksilla ja pelottelulla.
        Hyvien tekojen, rakkauden ja siveän elämän avulla ei yksikään tule hurskaaksi, vaikka kykeneekin niitä tekemään. Sen tekee ainoastaan usko, joka ei missään katso mitään tekoa, vaan yksin ainoaan täydelliseen tekijään - Kristukseen. Hänessä usko omistaa kaiken sen, mitä laki vaatii tekemään.

        Mitään teot eivät siis tee ihmistä hurskaaksi, eivätkä mitkään pahat teot tee ihmistä pahaksi. Luther opettaa aivan selvästi, että mitkään teot eivät tee ihmisestä pahaa tai hyvää, vaan se on uskon puute tai usko.

        Tämän vuoksi seurakunnassa pitäisi teroittaa Jumalan sanaa ja uskoa Kristukseen, sillä vain sitä kautta voidaan elää kristittynä ja hurskaana - sekin toisaalta tapahtuu vajavaisesti.

        NIMITTÄIN JEESUS

        Koska kristitty ei ole yksin uusi ihminen, vaan vielä kiinni vanhassa, tulee kristityn hillitä ruumistaan eikä päästä sitä tekemään oman tahtonsa jälkeen. Sen ei kuitenkaan tule tapahtua siksi, että sillä itselleen hankkisi jotakin etua tai parempaa hurskautta kaikkivaltiaan edessä. Nämä teot vuotavat rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäiseen ja ne syntyvät uskosta. Jos siis halutaan seurata Kristuksen esimerkkiä hyvissä töissä ja rakkaudessa, on kirkastettava uskoa. Lain saarnasta ei synny lain toteuttamista, vaikka laki kuinka sanoisi: Älä tee aviorikosta. Tämä kuuliaisuus voi syntyä vain uskosta.
        Sellaiset, jotka ovat vielä lihan vallassa, sellaiset luulevat, että ripin häpeä, rangaistus tai muu sellainen estäää nuoria tekemästä syntiä. Jumalan sanan mukaan ei kuitenkaan ole näin. Ainoa este on usko ja siitä syntyvä rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Laki ei synnytä koskaan kuuliaisuutta vaikka se sitä vaatii, laki synnyttää vain orjuutta ja tyytymättömyyttä.


      • usko velvoittaa
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Koitapa rauhoittua viimein. Älä sekaannu sellaisiin asioihin joita et ymmärrä. Sinun viestistäsi jäi jälleen tyhjä käteen.

        Viestini kaikki Raamattu- lainaukset käsittelivät nimenomaan kristityn vapautta, ja varsin seikkaperäisesti myös sitä, miten ja millä edellytyksillä kristityn vapaus tulee ja pysyy.

        Lihasi puolesta et kuitenkaan ole vapaa, vaan kaikkien orja.
        Siksi sinun ei tule täällä sättiä muita kirjoittajia. Korkeintaan voit kauniisti neuvoa ja toivoa.
        Huolimatta siitä, että joku joutuu vintissään lukemaan pelkästään kynttilän valossa, pitää toisen muistaa: pakkoa ei ole. Viisas ottaa neuvosta vaaria, tyhmä jankuttaa loputtomiin.


      • Näin on
        Utsjoen Sammeli kirjoitti:

        Kristitty on omantuntonsa puolesta täysin vapaa.
        Lihansa puolesta hän on lain alle myyty ja kaikkien orja.

        Laki ei kuulu pätkääkään omalletunnolle, se saa olla täysin vapaa, sillä Kristuksessa sillä on kaikki.
        Näin ollen kristitty saa uskoa olevansa pyhä ja hurskas joka hetki. Tätä asiaa ei saa hämärtää lain vaatimuksilla ja pelottelulla.
        Hyvien tekojen, rakkauden ja siveän elämän avulla ei yksikään tule hurskaaksi, vaikka kykeneekin niitä tekemään. Sen tekee ainoastaan usko, joka ei missään katso mitään tekoa, vaan yksin ainoaan täydelliseen tekijään - Kristukseen. Hänessä usko omistaa kaiken sen, mitä laki vaatii tekemään.

        Mitään teot eivät siis tee ihmistä hurskaaksi, eivätkä mitkään pahat teot tee ihmistä pahaksi. Luther opettaa aivan selvästi, että mitkään teot eivät tee ihmisestä pahaa tai hyvää, vaan se on uskon puute tai usko.

        Tämän vuoksi seurakunnassa pitäisi teroittaa Jumalan sanaa ja uskoa Kristukseen, sillä vain sitä kautta voidaan elää kristittynä ja hurskaana - sekin toisaalta tapahtuu vajavaisesti.

        NIMITTÄIN JEESUS

        Koska kristitty ei ole yksin uusi ihminen, vaan vielä kiinni vanhassa, tulee kristityn hillitä ruumistaan eikä päästä sitä tekemään oman tahtonsa jälkeen. Sen ei kuitenkaan tule tapahtua siksi, että sillä itselleen hankkisi jotakin etua tai parempaa hurskautta kaikkivaltiaan edessä. Nämä teot vuotavat rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäiseen ja ne syntyvät uskosta. Jos siis halutaan seurata Kristuksen esimerkkiä hyvissä töissä ja rakkaudessa, on kirkastettava uskoa. Lain saarnasta ei synny lain toteuttamista, vaikka laki kuinka sanoisi: Älä tee aviorikosta. Tämä kuuliaisuus voi syntyä vain uskosta.
        Sellaiset, jotka ovat vielä lihan vallassa, sellaiset luulevat, että ripin häpeä, rangaistus tai muu sellainen estäää nuoria tekemästä syntiä. Jumalan sanan mukaan ei kuitenkaan ole näin. Ainoa este on usko ja siitä syntyvä rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Laki ei synnytä koskaan kuuliaisuutta vaikka se sitä vaatii, laki synnyttää vain orjuutta ja tyytymättömyyttä.

        Pitkästä aikaa kirkasta Kristuksen oppia, ruisleipää nälkään nääntyville. Kiitos Herralle. Sammeli on oikealla tiellä. Jumala sinua siunatkoon ja kaikesta pahasta varjelkoon.


      • Jeesukseen uskova
        usko velvoittaa kirjoitti:

        Lihasi puolesta et kuitenkaan ole vapaa, vaan kaikkien orja.
        Siksi sinun ei tule täällä sättiä muita kirjoittajia. Korkeintaan voit kauniisti neuvoa ja toivoa.
        Huolimatta siitä, että joku joutuu vintissään lukemaan pelkästään kynttilän valossa, pitää toisen muistaa: pakkoa ei ole. Viisas ottaa neuvosta vaaria, tyhmä jankuttaa loputtomiin.

        Kiitos Herralle.

        1. Kor. 7:22 -24 Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia. Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Muista asioista olen kanssasi samaa mieltä.


      • -> edes vähän
        teu kirjoitti:

        Luuk. 4:18-19 / Luuk. 4:17-21. saakka . Lukiessaan Nasaretin synagoogassa saarnatekstikseen Jes. 61:1-2
        Olevan kohdan Jeesus jätti lukematta sanat "ja meidän Jumalamme kostonpäivää." koska se koski hänen toista tulemistaan ja Harmagedonin sodassa tapahtuvaa Hänen vihollistensa tuhoa . Siihen eivät olisi sopineet Hänen sanansa tämän kirjoituksen käymisestä toteen silloin . Hänen vapahtaja-toiminnassa puhui vain Hänen
        lukemansa osa . Jesajan messiaanista aikaa koskeva profetia käyttää tyyppinä/tulevan varjonsa Mooseksen laissa laissa säädettyä riemuvuotta 3 Moos. 25:5-8.

        Room. 6:18. Täältä pitäis lukea Room. 6:12-22. Synnistä lakkaaminen, pyhitys, hyvä hyvänhedelmän kantaninen ja Jumalan palvelelijana toimiminen ontoisaalta Jumalan armon ja Hengen vaikutusta ja toisaalta
        kilvoituksen asia . Sen ydin on sydämmen halusta oleva kuuliaisuus " sille opin muodolle " eli Raamatun opetukselee , joiden johdossa kristitty on kutsuttu elämään . Tämä vaatii kilvoitusta . Uskonvan " PYRITTÄVÄ
        PYHITYKSEEN " Hebr. 12:14. SEURAKUNNASSAAN, yhdessä toisten uskovien kanssa , Ef 2:19. Tim. 2:22 .

        Pyhitys ja hedelmänkantaminen saavat täten samalla kertoa armon/Hengen vaikutus ja tehtävä /velvollisuus.
        " SILLÄ SYNNIN EI PIDÄ VALLITSEMAN TEITÄ , KOSKA ETTE OLE LAIN ALLA , VAAN ARMON ALLA "
        LUTHER: Emme ole lain alla , se ei syytä meitä ... koska sen on jo meidän kaikkien edestä täyttänyt toisen vanhuhurskaus , nimittäin Kristuksen ... Toiseksi : Emme ole syyttävän lain alla , koska Pyhän Hengen saatuamme alamme inhota ja vihata syntiä ja perkaamme sen pois Pyhän Hengen avulla . Emme mielellämme suostu syntiin , vaan taistelemme sitä vastaan 2. WA, 39,436.

        Suuret on sinulla luulot itsestäsi. :-)))

        Toivottaa nimimerkki rehellisyyttä ja lisää ->


      • teu
        -> edes vähän kirjoitti:

        Suuret on sinulla luulot itsestäsi. :-)))

        Toivottaa nimimerkki rehellisyyttä ja lisää ->

        Koska et ollut sitä aiemmin ymmärtänyt , sinä sanoit että se kuuluisi kristityn vapauteen .


      • teu
        Utsjoen Sammeli kirjoitti:

        Kristitty on omantuntonsa puolesta täysin vapaa.
        Lihansa puolesta hän on lain alle myyty ja kaikkien orja.

        Laki ei kuulu pätkääkään omalletunnolle, se saa olla täysin vapaa, sillä Kristuksessa sillä on kaikki.
        Näin ollen kristitty saa uskoa olevansa pyhä ja hurskas joka hetki. Tätä asiaa ei saa hämärtää lain vaatimuksilla ja pelottelulla.
        Hyvien tekojen, rakkauden ja siveän elämän avulla ei yksikään tule hurskaaksi, vaikka kykeneekin niitä tekemään. Sen tekee ainoastaan usko, joka ei missään katso mitään tekoa, vaan yksin ainoaan täydelliseen tekijään - Kristukseen. Hänessä usko omistaa kaiken sen, mitä laki vaatii tekemään.

        Mitään teot eivät siis tee ihmistä hurskaaksi, eivätkä mitkään pahat teot tee ihmistä pahaksi. Luther opettaa aivan selvästi, että mitkään teot eivät tee ihmisestä pahaa tai hyvää, vaan se on uskon puute tai usko.

        Tämän vuoksi seurakunnassa pitäisi teroittaa Jumalan sanaa ja uskoa Kristukseen, sillä vain sitä kautta voidaan elää kristittynä ja hurskaana - sekin toisaalta tapahtuu vajavaisesti.

        NIMITTÄIN JEESUS

        Koska kristitty ei ole yksin uusi ihminen, vaan vielä kiinni vanhassa, tulee kristityn hillitä ruumistaan eikä päästä sitä tekemään oman tahtonsa jälkeen. Sen ei kuitenkaan tule tapahtua siksi, että sillä itselleen hankkisi jotakin etua tai parempaa hurskautta kaikkivaltiaan edessä. Nämä teot vuotavat rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäiseen ja ne syntyvät uskosta. Jos siis halutaan seurata Kristuksen esimerkkiä hyvissä töissä ja rakkaudessa, on kirkastettava uskoa. Lain saarnasta ei synny lain toteuttamista, vaikka laki kuinka sanoisi: Älä tee aviorikosta. Tämä kuuliaisuus voi syntyä vain uskosta.
        Sellaiset, jotka ovat vielä lihan vallassa, sellaiset luulevat, että ripin häpeä, rangaistus tai muu sellainen estäää nuoria tekemästä syntiä. Jumalan sanan mukaan ei kuitenkaan ole näin. Ainoa este on usko ja siitä syntyvä rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Laki ei synnytä koskaan kuuliaisuutta vaikka se sitä vaatii, laki synnyttää vain orjuutta ja tyytymättömyyttä.

        minä vastasin jonkun tekstiin sitä ei haluttu ymmärtää sellaisena.
        Nyt kuitenkin sanon , sinä ymmärsit asian vaikka rivien välistä .


      • bobitza
        teu kirjoitti:

        minä vastasin jonkun tekstiin sitä ei haluttu ymmärtää sellaisena.
        Nyt kuitenkin sanon , sinä ymmärsit asian vaikka rivien välistä .

        Sait paljon ymmärryksen omaavia viestejä.Minulla on vähän omasta kokemuksestani jotain.Joskus tunnen Uskon vapautta vaikka tiedänkin heikko olevani,maailman suuntaan.Joskus yritän itse parantaa itseäni ja kuvittelen,nythän olenkin hyvin onnistunut!Elikkä minua kiusaa vihulainen ilmeisesti joka suunnalta.Usein pelkään olevani Armon varas.Näitä kaikkia kiusauksia koen aina silloin tällöin.Onneksi rukoukseni auttavat ja Taivaan Isi on kuitenkin aina lohduttamassa minua Oman Poikansa kautta.Siihen saan kuitenkin aina turvautua Pyhän Hengen valkeudessa.Pyhä Henki lohduttaa,muistuttaa,johdattaa minut Jeesuksen luokse.Hänen on kaikki,siunaus,ymmärrys,anteeksiantamus,ennenkaikkea USKO.Silloin voin kiittää iloisena vaikka yksin tääl kotona.Kyllä Hän varjelee minua ja kun on Taivaan Isin kämmenellä,Jeesus vierellään lakkaamati rukoilemassa,Pyhän Hengen muistuttamassa,ei minulta vaivaiselta ja alastomalta mitään puutu.KIITOS JEESUS Joka on Sana.Sitä minä kaipaan ja halajan,en aina,ikävä kyllä ,lämmöllä peppiina


      • bobitza
        bobitza kirjoitti:

        Sait paljon ymmärryksen omaavia viestejä.Minulla on vähän omasta kokemuksestani jotain.Joskus tunnen Uskon vapautta vaikka tiedänkin heikko olevani,maailman suuntaan.Joskus yritän itse parantaa itseäni ja kuvittelen,nythän olenkin hyvin onnistunut!Elikkä minua kiusaa vihulainen ilmeisesti joka suunnalta.Usein pelkään olevani Armon varas.Näitä kaikkia kiusauksia koen aina silloin tällöin.Onneksi rukoukseni auttavat ja Taivaan Isi on kuitenkin aina lohduttamassa minua Oman Poikansa kautta.Siihen saan kuitenkin aina turvautua Pyhän Hengen valkeudessa.Pyhä Henki lohduttaa,muistuttaa,johdattaa minut Jeesuksen luokse.Hänen on kaikki,siunaus,ymmärrys,anteeksiantamus,ennenkaikkea USKO.Silloin voin kiittää iloisena vaikka yksin tääl kotona.Kyllä Hän varjelee minua ja kun on Taivaan Isin kämmenellä,Jeesus vierellään lakkaamati rukoilemassa,Pyhän Hengen muistuttamassa,ei minulta vaivaiselta ja alastomalta mitään puutu.KIITOS JEESUS Joka on Sana.Sitä minä kaipaan ja halajan,en aina,ikävä kyllä ,lämmöllä peppiina

        Aloittaja onkin teutus!No,viestini sopii teille molemmille ym.lämmöllä teutukselle,pitipä vielä sanomani että mulla on taipumus mennä joskus ihmisten mukaan,vaikka sydämeni ei niin tuntisikaan,sekin on väärin.lämmöllä jälleen peppiina


      • vinkki sullen
        teu kirjoitti:

        Koska et ollut sitä aiemmin ymmärtänyt , sinä sanoit että se kuuluisi kristityn vapauteen .

        Pyydän älä enää laita tuollaisia tekstejä synnin vihaamisesta, sinä et vihaa syntiä vaan rakastat sitä, tämä on totuus.


      • saapi nähhä
        bobitza kirjoitti:

        Sait paljon ymmärryksen omaavia viestejä.Minulla on vähän omasta kokemuksestani jotain.Joskus tunnen Uskon vapautta vaikka tiedänkin heikko olevani,maailman suuntaan.Joskus yritän itse parantaa itseäni ja kuvittelen,nythän olenkin hyvin onnistunut!Elikkä minua kiusaa vihulainen ilmeisesti joka suunnalta.Usein pelkään olevani Armon varas.Näitä kaikkia kiusauksia koen aina silloin tällöin.Onneksi rukoukseni auttavat ja Taivaan Isi on kuitenkin aina lohduttamassa minua Oman Poikansa kautta.Siihen saan kuitenkin aina turvautua Pyhän Hengen valkeudessa.Pyhä Henki lohduttaa,muistuttaa,johdattaa minut Jeesuksen luokse.Hänen on kaikki,siunaus,ymmärrys,anteeksiantamus,ennenkaikkea USKO.Silloin voin kiittää iloisena vaikka yksin tääl kotona.Kyllä Hän varjelee minua ja kun on Taivaan Isin kämmenellä,Jeesus vierellään lakkaamati rukoilemassa,Pyhän Hengen muistuttamassa,ei minulta vaivaiselta ja alastomalta mitään puutu.KIITOS JEESUS Joka on Sana.Sitä minä kaipaan ja halajan,en aina,ikävä kyllä ,lämmöllä peppiina

        Kaltaisasi on paljon, vihollinen on ovela, se laittaa ihmispoloisen etsimään autuutta itsestään (siis maasta).
        Tämä tauti on laajempikin ongelma juuri esikoislestadiolaisuudessa, ei uskota että autuus on tuotu valmiina taivaasta. Sen siujaan että otettaisiin valmis pelastus USKOLLA vastaan, aletaan etsimään autuutta maasta (ihmisestä ja hänen teoistaan). Kyllähän siinä sitten riittää ruikuttamista, se on selvä asia. Näyttää että ruikuttamisesta oikein kilpaillaan, ja Jeesuksen ylistäminen kielletään syntinä. On aikoihin eletty hengellisessä kodissamme. Enää ei puutu kuin tuo viimeinen repäisy, liikkeen repäiseminen irti luterilaisesta tunnustuksesta.
        Sitten jääkin nähtäväksi kuinka syvään suohon liike lopulta uppoaa itsevanhurskaudessaan ja omahyväisyydessään.


      • teu
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Kiitos Herralle.

        1. Kor. 7:22 -24 Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia. Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Muista asioista olen kanssasi samaa mieltä.

        Katsotaan tarkemmin vastaustasi .
        Jeesukseen uskova ei saa olla ihmisten mieliopiteiden ja arvostelun orja . Hänen
        on peljättävä ja rakastettava Jumalaa ja hänen sanaansa enemmän kuin ihmisiä,
        "Ihmispelko panee paulan , mutta Herraan luottavainen on turvattu."
        San. 29:25. , Ks. Joh. 5:44 ; Gal. 1:10.


      • teu
        -> edes vähän kirjoitti:

        Suuret on sinulla luulot itsestäsi. :-)))

        Toivottaa nimimerkki rehellisyyttä ja lisää ->

        Ellet osaa lukea apostolista tekstiä niin kuin se on tarkoitettu , ei se voi olla minunkaan
        mutta voitko myöntää että se on Jumalan sanaa ja se on luettavaksi tehty.


      • teu
        saapi nähhä kirjoitti:

        Kaltaisasi on paljon, vihollinen on ovela, se laittaa ihmispoloisen etsimään autuutta itsestään (siis maasta).
        Tämä tauti on laajempikin ongelma juuri esikoislestadiolaisuudessa, ei uskota että autuus on tuotu valmiina taivaasta. Sen siujaan että otettaisiin valmis pelastus USKOLLA vastaan, aletaan etsimään autuutta maasta (ihmisestä ja hänen teoistaan). Kyllähän siinä sitten riittää ruikuttamista, se on selvä asia. Näyttää että ruikuttamisesta oikein kilpaillaan, ja Jeesuksen ylistäminen kielletään syntinä. On aikoihin eletty hengellisessä kodissamme. Enää ei puutu kuin tuo viimeinen repäisy, liikkeen repäiseminen irti luterilaisesta tunnustuksesta.
        Sitten jääkin nähtäväksi kuinka syvään suohon liike lopulta uppoaa itsevanhurskaudessaan ja omahyväisyydessään.

        Mitä ei sinun pitäisi tehdä , pysy nyt nahissasi , että Jeesus kerkeää ottaa otteen .
        Sillä siinä voi käydä niinkin että ote kirpoaa ja missäs sitten ollaan.


      • pirun kavaluut
        teu kirjoitti:

        Mitä ei sinun pitäisi tehdä , pysy nyt nahissasi , että Jeesus kerkeää ottaa otteen .
        Sillä siinä voi käydä niinkin että ote kirpoaa ja missäs sitten ollaan.

        Tiedätkö kenen lippua sinä kannat? Parasta on jättää tällaiset kulloilut tähän kertaan.


      • teu
        pirun kavaluut kirjoitti:

        Tiedätkö kenen lippua sinä kannat? Parasta on jättää tällaiset kulloilut tähän kertaan.

        Ja teen sen eteen työtä . Jos tunnet Jeesuksen Kristuksen lipun , sitä voisin myös kantaa
        Tämä nyt nätisti mutta jos se ei kelpaa , älä ala isotteleen pateja kyllä on.


      • teu
        pirun kavaluut kirjoitti:

        Tiedätkö kenen lippua sinä kannat? Parasta on jättää tällaiset kulloilut tähän kertaan.

        Tiedätkö mitä saa väärästä ilmiannosta , Luulen että sitä voisi verrata tähän tapaukseen .
        ei ole ihme ettei sua täällä rakasteta .


      • teu
        usko velvoittaa kirjoitti:

        Lihasi puolesta et kuitenkaan ole vapaa, vaan kaikkien orja.
        Siksi sinun ei tule täällä sättiä muita kirjoittajia. Korkeintaan voit kauniisti neuvoa ja toivoa.
        Huolimatta siitä, että joku joutuu vintissään lukemaan pelkästään kynttilän valossa, pitää toisen muistaa: pakkoa ei ole. Viisas ottaa neuvosta vaaria, tyhmä jankuttaa loputtomiin.

        samaa mieltä , sinulla on kristillinen ajatus kanta.


      • pirun kavaluut
        teu kirjoitti:

        Ja teen sen eteen työtä . Jos tunnet Jeesuksen Kristuksen lipun , sitä voisin myös kantaa
        Tämä nyt nätisti mutta jos se ei kelpaa , älä ala isotteleen pateja kyllä on.

        Lopeta jo tuo isottelu hyvä mies, ethän sinä voi Jeesusta omiinaisoihisi laittaa ja ryhtyä uskonveljiäsi hänellä uhkailemaan. Jos sinä meinaat tulla armahdetuksi, niin se edellyttää tuosta muita tuomitsevasta asenteesta luopumista kokonaan ja armon vastaanottamista Jumalan lahjana.


      • saapi nähhä
        teu kirjoitti:

        Tiedätkö mitä saa väärästä ilmiannosta , Luulen että sitä voisi verrata tähän tapaukseen .
        ei ole ihme ettei sua täällä rakasteta .

        Kun minä puhun bobitsalle Jumalan vanhurskauden vastaanottamisesta, niin sinä pidät silloin turpasi kiinni etkä ryhdy minua Jeesuksellaa uhkailemaan. Jo on aikoihin eletty sinun kanssasi. Jos et tiedä mitä kirjoittelet, niin silloin on parempi lopettaa.


      • teu
        saapi nähhä kirjoitti:

        Kun minä puhun bobitsalle Jumalan vanhurskauden vastaanottamisesta, niin sinä pidät silloin turpasi kiinni etkä ryhdy minua Jeesuksellaa uhkailemaan. Jo on aikoihin eletty sinun kanssasi. Jos et tiedä mitä kirjoittelet, niin silloin on parempi lopettaa.

        Kuule tutki tarkemmin bobitza itse kirjoitti sen viestin , vielä
        yksi samallainen niin .


      • teu
        pirun kavaluut kirjoitti:

        Lopeta jo tuo isottelu hyvä mies, ethän sinä voi Jeesusta omiinaisoihisi laittaa ja ryhtyä uskonveljiäsi hänellä uhkailemaan. Jos sinä meinaat tulla armahdetuksi, niin se edellyttää tuosta muita tuomitsevasta asenteesta luopumista kokonaan ja armon vastaanottamista Jumalan lahjana.

        kieroutes on ollut käsin kosketeltavaa , siitä on moni huomauttanut .


      • teu
        saapi nähhä kirjoitti:

        Kaltaisasi on paljon, vihollinen on ovela, se laittaa ihmispoloisen etsimään autuutta itsestään (siis maasta).
        Tämä tauti on laajempikin ongelma juuri esikoislestadiolaisuudessa, ei uskota että autuus on tuotu valmiina taivaasta. Sen siujaan että otettaisiin valmis pelastus USKOLLA vastaan, aletaan etsimään autuutta maasta (ihmisestä ja hänen teoistaan). Kyllähän siinä sitten riittää ruikuttamista, se on selvä asia. Näyttää että ruikuttamisesta oikein kilpaillaan, ja Jeesuksen ylistäminen kielletään syntinä. On aikoihin eletty hengellisessä kodissamme. Enää ei puutu kuin tuo viimeinen repäisy, liikkeen repäiseminen irti luterilaisesta tunnustuksesta.
        Sitten jääkin nähtäväksi kuinka syvään suohon liike lopulta uppoaa itsevanhurskaudessaan ja omahyväisyydessään.

        Bobitsan inhoama vastaus ?


      • teu
        saapi nähhä kirjoitti:

        Kun minä puhun bobitsalle Jumalan vanhurskauden vastaanottamisesta, niin sinä pidät silloin turpasi kiinni etkä ryhdy minua Jeesuksellaa uhkailemaan. Jo on aikoihin eletty sinun kanssasi. Jos et tiedä mitä kirjoittelet, niin silloin on parempi lopettaa.

        Bobitza : on itse kirjoittanut sen viestin . Hallelujaa


      • teu
        saapi nähhä kirjoitti:

        Kun minä puhun bobitsalle Jumalan vanhurskauden vastaanottamisesta, niin sinä pidät silloin turpasi kiinni etkä ryhdy minua Jeesuksellaa uhkailemaan. Jo on aikoihin eletty sinun kanssasi. Jos et tiedä mitä kirjoittelet, niin silloin on parempi lopettaa.

        Minä kirjoitin tässä siitä ,Että sulla on se virka ollut viimeiset puli vuotta , jos lukisit viesti
        ja kirjoittaisit kunnolla, ei tapahtuisi lapsellisia ylilyntejä . niiksi mä katson noi ärhentelyt
        joita taas on saatu lukea viikko tolkulla , ja ei yhtä ainoaa kunnon Aloitusta , vaikka osaisit .


      • teu
        pirun kavaluut kirjoitti:

        Tiedätkö kenen lippua sinä kannat? Parasta on jättää tällaiset kulloilut tähän kertaan.

        Viestisi on , ei uskovaisen ymmärätkö !


      • selityst kehiin
        teu kirjoitti:

        Kuule tutki tarkemmin bobitza itse kirjoitti sen viestin , vielä
        yksi samallainen niin .

        Älä kiemurtele. Jälleen nimittelet totuuden paljastavaa Jumalan lapsia kahjuiksi, ymmärtämättä kuka on todella sellainen!! Mitä tarkoitat uhkauksellasi joka kuuluu " ..vielä yksi sellainen niin"?

        Eiköhön sinun olisi jo aika siirtyä tuottavampiin hommiin velikulta? Tällaiset epämääräiset uhkaukset internetissä voivat tuoda poliisit tutkimaan tietokoneesi, kannattaa muistaa tämä.


      • lopeta valehtelu
        teu kirjoitti:

        Bobitza : on itse kirjoittanut sen viestin . Hallelujaa

        Älä sekaannu bobizan ja toisten välisiin keskusteluihin ollenkaan, koska et ymmärrä sisältöjä.
        En minä voi sitä takaisin ottaa mitä sinun kynästäsi tänne tulee, sinä vastaat niistä ihan itse.


      • paas kattoen
        teu kirjoitti:

        Minä kirjoitin tässä siitä ,Että sulla on se virka ollut viimeiset puli vuotta , jos lukisit viesti
        ja kirjoittaisit kunnolla, ei tapahtuisi lapsellisia ylilyntejä . niiksi mä katson noi ärhentelyt
        joita taas on saatu lukea viikko tolkulla , ja ei yhtä ainoaa kunnon Aloitusta , vaikka osaisit .

        Lopeta hyvän sään aikana, tuo sun musta humooris voi pian loukata jotakuta.

        Keskity sinä omiin hommiis huolellisemiin, että päästään taas uskovien tehtäviä hoitamaan.


      • halloo onks koton
        teu kirjoitti:

        Viestisi on , ei uskovaisen ymmärätkö !

        Siitähän tässä on pelkästään kysymys, että ainä et ymmärrä juuri lainkaan lukemaasi tekstiä.
        Eikö tämä nyt meinaa mennä perille ollenkaan.

        Viesti oli bobizalle rohkaisuksi uskomaan Kristuksen vanhurskaus rohkeasti omakseen, niin että ei tarvitsisi enää vahdata sitä mitä hän itse on, vaan katsoa siihen mitä Kristus teki hänen puolestaan.

        Sinulle teu on pakko sanoa, älä sekaannu sellaisiaan toisten kirjoittajien välisiin asioihin joita sinä et ymmärrä.
        Moinen julkinen sapen kiehuttaminen ja toisten kirjoittajien päälle valehteleminen ei ole ollenkaan kaunista, saati kristillistä.


      • teu
        lopeta valehtelu kirjoitti:

        Älä sekaannu bobizan ja toisten välisiin keskusteluihin ollenkaan, koska et ymmärrä sisältöjä.
        En minä voi sitä takaisin ottaa mitä sinun kynästäsi tänne tulee, sinä vastaat niistä ihan itse.

        Minä en ole siellä käynytkään .


      • teu
        paas kattoen kirjoitti:

        Lopeta hyvän sään aikana, tuo sun musta humooris voi pian loukata jotakuta.

        Keskity sinä omiin hommiis huolellisemiin, että päästään taas uskovien tehtäviä hoitamaan.

        voitko sinäkään olla valkeuden enkeli


      • teu
        halloo onks koton kirjoitti:

        Siitähän tässä on pelkästään kysymys, että ainä et ymmärrä juuri lainkaan lukemaasi tekstiä.
        Eikö tämä nyt meinaa mennä perille ollenkaan.

        Viesti oli bobizalle rohkaisuksi uskomaan Kristuksen vanhurskaus rohkeasti omakseen, niin että ei tarvitsisi enää vahdata sitä mitä hän itse on, vaan katsoa siihen mitä Kristus teki hänen puolestaan.

        Sinulle teu on pakko sanoa, älä sekaannu sellaisiaan toisten kirjoittajien välisiin asioihin joita sinä et ymmärrä.
        Moinen julkinen sapen kiehuttaminen ja toisten kirjoittajien päälle valehteleminen ei ole ollenkaan kaunista, saati kristillistä.

        Sinäkin voit vain opastaa , et sättiä.


      • teu
        vinkki sullen kirjoitti:

        Pyydän älä enää laita tuollaisia tekstejä synnin vihaamisesta, sinä et vihaa syntiä vaan rakastat sitä, tämä on totuus.

        Pitäisikö vastata /vai ei ,
        Se teksti oli raamatusta , mistä voisit aavistaa sitä , kun tuntuu
        ettet viihdy sen parissa , eikö sinunkin pitäisi vihata syntiä.
        Siksi toiseksi , sinä et voi ketään komentaa mitä hän kirjoittaa .


      • vinkiksi sullen
        teu kirjoitti:

        Pitäisikö vastata /vai ei ,
        Se teksti oli raamatusta , mistä voisit aavistaa sitä , kun tuntuu
        ettet viihdy sen parissa , eikö sinunkin pitäisi vihata syntiä.
        Siksi toiseksi , sinä et voi ketään komentaa mitä hän kirjoittaa .

        Kysyin vihaatko sinä syntiä, kun niin kovasti ylpeilet synnin vihaamisella?

        Häpeisit edes vähän moista, sunkin lihassas muhii monenlaista syntiä!

        Me jotka Kristuksessa olemme, me olemme kuolleet pois synnistä YHDESSÄ KRISTUKSEN kanssa.
        Itsessämme me kyllä olemme syntisiä, mutta Kristuksen vanhurskaudella puettuina me olemme pyhät puhtaat ja vanhurskaat.

        Eikä tarvitse enää valehdella julkisilla palstoilla vihaavansa syntiä.


      • teu
        pirun kavaluut kirjoitti:

        Tiedätkö kenen lippua sinä kannat? Parasta on jättää tällaiset kulloilut tähän kertaan.

        näe tuota piruksi nimitytä : sinä se olet .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      161
      2784
    2. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      88
      2000
    3. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1897
    4. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      105
      1637
    5. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      97
      1607
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      9
      1444
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      67
      1256
    8. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      114
      1143
    9. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      1114
    10. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      45
      1064
    Aihe