Vanhoja muistellen

61 v.

Elämä ilman kännykkää tuntuu vaikealta. Aina se pitää ottaa mukaan ja katsoa, että akussa on virtaa. Aina sitä pitää vahtia josko jollain olisi asiaa. Tuolla kun kulkee kylillä tai julkisilla kulkuneuvoilla niin välillä käy sellainen kailotus että. Onko meistä juroista suomalaisista tullut kännyköiden myötä jotenkin sosiaalisempia ?. Kyllä ne asiat tuli ennenkin hoideltua, ilman kännyköitä. Itse muistan oman ensimmäisen puhelimeni, se oli ehkä v. -88 ja puhelin ei ollut mikään kännykkä vaan Ericssonin NMT, hemmetin iso loota, jota piti kanniskella mukanaan ikäänkuin salkkua. Nykyään kännykän ominaisuuksia on vaikka miten paljon. Tarvitaanko niitä kaikkia ? Minulla on edelleen käytössä myös lankaliittymä.

3

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibiza*

      Kyllähän työelämä sitoi meidät liikkuviin puhelimiin... Ensimmäinen nmt-puhelimeni oli Storno ja painoi 22 kg... Siitä ne sitten pienenivät...

      Nykyiset puhelimethan ovat sikäli monipuolisia että niissä on hyvä still- ja videokamera ( Nokia N95 )... Tulee kuvattua paljon eikä tarvitse raahata kameraa mukana... Myös vlan verkon kautta toimii kuten tietokone...

      Onhan minullakin "lankaliittymä" eli ns. Voip-liittymä... Toimii modemini kautta normaalipuhelimella, ei kuukausimaksuja, operaattorini verkon kännyköihin puhelut ilmaisia, muut lankaliittymä hintaisia... Vain modemin pitää olla päällä soitettaessa...

    • on meillä edelleen ehdoton ykkönen. Sillä soitan melkein kaikki puheluni, kännykkään soittaessani tietysti käytän kännykkää.
      Kännykkä on mulle oikeastaan vain turvapuhelimena liikkuessani kodin ulkopuolella.
      Jos se unohtuu kotiin, niin ajattelee, että varmaan nyt jotain tapahtuu, auto hajoaa tai sattuu jotain muuta.
      Tosiaan ajattelee, että mitä tehtiin ennen kännyköitä, nyt kun joka toisella on kännykkä korvalla ja eipä juuri ole tilaisuutta, ettei jonkun kännykkä pirise, jopa kirkossa olen kuullut sen pirinän.

      Nyt kun kaikenlaisia päiviä on, eikö voisi olla teemana myös päivä ilman kännykkää?

    • kännykkä tärkeä

      Eräs tuttavani, keski-ikäinen nainen, hanki kolmannen kännykän liittymineen (hih). Mitä hän sillä kolmannella tekee, eihän hänellä ole kuin kaksi kättä ja kaksi korvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      229
      1913
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      83
      1173
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      998
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      984
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      699
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      671
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      647
    Aihe