Elämä ilman kännykkää tuntuu vaikealta. Aina se pitää ottaa mukaan ja katsoa, että akussa on virtaa. Aina sitä pitää vahtia josko jollain olisi asiaa. Tuolla kun kulkee kylillä tai julkisilla kulkuneuvoilla niin välillä käy sellainen kailotus että. Onko meistä juroista suomalaisista tullut kännyköiden myötä jotenkin sosiaalisempia ?. Kyllä ne asiat tuli ennenkin hoideltua, ilman kännyköitä. Itse muistan oman ensimmäisen puhelimeni, se oli ehkä v. -88 ja puhelin ei ollut mikään kännykkä vaan Ericssonin NMT, hemmetin iso loota, jota piti kanniskella mukanaan ikäänkuin salkkua. Nykyään kännykän ominaisuuksia on vaikka miten paljon. Tarvitaanko niitä kaikkia ? Minulla on edelleen käytössä myös lankaliittymä.
Vanhoja muistellen
3
159
Vastaukset
- ibiza*
Kyllähän työelämä sitoi meidät liikkuviin puhelimiin... Ensimmäinen nmt-puhelimeni oli Storno ja painoi 22 kg... Siitä ne sitten pienenivät...
Nykyiset puhelimethan ovat sikäli monipuolisia että niissä on hyvä still- ja videokamera ( Nokia N95 )... Tulee kuvattua paljon eikä tarvitse raahata kameraa mukana... Myös vlan verkon kautta toimii kuten tietokone...
Onhan minullakin "lankaliittymä" eli ns. Voip-liittymä... Toimii modemini kautta normaalipuhelimella, ei kuukausimaksuja, operaattorini verkon kännyköihin puhelut ilmaisia, muut lankaliittymä hintaisia... Vain modemin pitää olla päällä soitettaessa... on meillä edelleen ehdoton ykkönen. Sillä soitan melkein kaikki puheluni, kännykkään soittaessani tietysti käytän kännykkää.
Kännykkä on mulle oikeastaan vain turvapuhelimena liikkuessani kodin ulkopuolella.
Jos se unohtuu kotiin, niin ajattelee, että varmaan nyt jotain tapahtuu, auto hajoaa tai sattuu jotain muuta.
Tosiaan ajattelee, että mitä tehtiin ennen kännyköitä, nyt kun joka toisella on kännykkä korvalla ja eipä juuri ole tilaisuutta, ettei jonkun kännykkä pirise, jopa kirkossa olen kuullut sen pirinän.
Nyt kun kaikenlaisia päiviä on, eikö voisi olla teemana myös päivä ilman kännykkää?- kännykkä tärkeä
Eräs tuttavani, keski-ikäinen nainen, hanki kolmannen kännykän liittymineen (hih). Mitä hän sillä kolmannella tekee, eihän hänellä ole kuin kaksi kättä ja kaksi korvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2291913- 831173
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm112998- 83984
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 119764
- 111753
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa92699Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante121671- 22647