Virikkeitä ja puuhaa hamsterin häkkiin

Lukekaa!

Siis kertokaa kaikkia virikkeitä, mitä hamsterin häkkiin olette kyhänneet tai ostaneet kaupasta.

Kaikki ehdotukset käy ja muuten, jos sinun mielestä jonkun lähettämä ehdotus oli haitallinen/huono, niin ethän moiti sen viestin kirjoittajaa, vaan kerro ystävällisesti viestin kirjoittajalle miksi se on haitallinen/huono.

Jos omistat marsun niin käy myös täällä Suomi24 Marsut- keskustelupalstalla. Ota sieltä sellainen otsikko kun HELP ME ja vastaa siellä oleviin kysymyksiin. Ole kiltti ja tee se. (jos omistat marsun) Minä olen aloittanut sen keskustelun.

136

17340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hampsteri<3

      Hamsterille juoksu pyörä ja tyhjät vessa paperi rullat on kanssa tosi hauskoja leikkikaluja.XD

      • Keskustelu aloittaja

        Meillä on iso syyrialainen poika. Ei oikein pidä vessapaperirullista ( kai liian ahdas tila XD ) MUTTA HYVÄ EHDOTUS SELLAISELLE JOKA ON VASTA HANKKIMASSA HAMSTERIA


      • Keskustelun alottaja
        Keskustelu aloittaja kirjoitti:

        Meillä on iso syyrialainen poika. Ei oikein pidä vessapaperirullista ( kai liian ahdas tila XD ) MUTTA HYVÄ EHDOTUS SELLAISELLE JOKA ON VASTA HANKKIMASSA HAMSTERIA

        Lisää vaan virikeideoita hamstereille.


      • RP
        Keskustelun alottaja kirjoitti:

        Lisää vaan virikeideoita hamstereille.

        Hyviä ja halpoja putkia saa myös pringles-purkeista, ne on syyrialaisellekin sopivan kokoisia. Kotoa löytyy varmasti myös erilaisia pahvipakkauksia, esim. tyhjistä maitopurkeista voi askarrella kaikkea. Minulla on esim. kääpiöllä pesäkoppina teelaatikko (pahvia), se on erittäin kätevän kokoinen ja siinä on vielä luukku ylhäällä, niinpä pesään on helppo kuikata tarpeen tullen.
        Luonnosta löytyy myös kaikkea mukavaa, esim. puun oksia ja isoja kiviä. Pitää vain huolehtia siitä, että hakee ne puhtaista paikoista ja pesee ne huolellisesti ennen käyttöön ottoa.
        Kotoa saattaa löytyä myös ylimääräisiä saviruukkuja, niitä voi myös käyttää piilopaikkana tai pesäkoppina, kun kopsauttaa siihen sopivan aukon ja hioo terävän reunan sileäksi.
        Jos on taitava käsistään, pajusta saa tehtyä vaikka mitä. Itse olen tehnyt esim. pajusillan.
        Meillä virikkeenä toimii myös heinä. Ainakin kääpiöt tykkää nakerrella heinää ja pyöriä siinä.

        Toivottavasti tästä oli apua :o)


      • Keskustelun alottaja
        RP kirjoitti:

        Hyviä ja halpoja putkia saa myös pringles-purkeista, ne on syyrialaisellekin sopivan kokoisia. Kotoa löytyy varmasti myös erilaisia pahvipakkauksia, esim. tyhjistä maitopurkeista voi askarrella kaikkea. Minulla on esim. kääpiöllä pesäkoppina teelaatikko (pahvia), se on erittäin kätevän kokoinen ja siinä on vielä luukku ylhäällä, niinpä pesään on helppo kuikata tarpeen tullen.
        Luonnosta löytyy myös kaikkea mukavaa, esim. puun oksia ja isoja kiviä. Pitää vain huolehtia siitä, että hakee ne puhtaista paikoista ja pesee ne huolellisesti ennen käyttöön ottoa.
        Kotoa saattaa löytyä myös ylimääräisiä saviruukkuja, niitä voi myös käyttää piilopaikkana tai pesäkoppina, kun kopsauttaa siihen sopivan aukon ja hioo terävän reunan sileäksi.
        Jos on taitava käsistään, pajusta saa tehtyä vaikka mitä. Itse olen tehnyt esim. pajusillan.
        Meillä virikkeenä toimii myös heinä. Ainakin kääpiöt tykkää nakerrella heinää ja pyöriä siinä.

        Toivottavasti tästä oli apua :o)

        Kiitos paljon! Tuosta oli apua :)


      • keskusetelun alottaj
        Keskustelun alottaja kirjoitti:

        Kiitos paljon! Tuosta oli apua :)

        Lisää vaan XD


      • bumppis
        RP kirjoitti:

        Hyviä ja halpoja putkia saa myös pringles-purkeista, ne on syyrialaisellekin sopivan kokoisia. Kotoa löytyy varmasti myös erilaisia pahvipakkauksia, esim. tyhjistä maitopurkeista voi askarrella kaikkea. Minulla on esim. kääpiöllä pesäkoppina teelaatikko (pahvia), se on erittäin kätevän kokoinen ja siinä on vielä luukku ylhäällä, niinpä pesään on helppo kuikata tarpeen tullen.
        Luonnosta löytyy myös kaikkea mukavaa, esim. puun oksia ja isoja kiviä. Pitää vain huolehtia siitä, että hakee ne puhtaista paikoista ja pesee ne huolellisesti ennen käyttöön ottoa.
        Kotoa saattaa löytyä myös ylimääräisiä saviruukkuja, niitä voi myös käyttää piilopaikkana tai pesäkoppina, kun kopsauttaa siihen sopivan aukon ja hioo terävän reunan sileäksi.
        Jos on taitava käsistään, pajusta saa tehtyä vaikka mitä. Itse olen tehnyt esim. pajusillan.
        Meillä virikkeenä toimii myös heinä. Ainakin kääpiöt tykkää nakerrella heinää ja pyöriä siinä.

        Toivottavasti tästä oli apua :o)

        Pringles- purkeissa, maitopurkeissa ja monissa mehupurkeissa on sellaine pinnoite mitä ei suositella hamstereille. Kannattaa suosia ihan tavallisia pahvipakkauksia!!
        Puun oksat kannattaa hankkia metsästä eikä ajotien varsilta. peseminen ja esim. uunissa kuumentaminen on suositeltavaa.
        ja askartelussa kannattaa ottaa huomioon jos käyttää teippejä ja liimoja ettei hamsu syö masuaan kipeäksi.


      • minä itse
        RP kirjoitti:

        Hyviä ja halpoja putkia saa myös pringles-purkeista, ne on syyrialaisellekin sopivan kokoisia. Kotoa löytyy varmasti myös erilaisia pahvipakkauksia, esim. tyhjistä maitopurkeista voi askarrella kaikkea. Minulla on esim. kääpiöllä pesäkoppina teelaatikko (pahvia), se on erittäin kätevän kokoinen ja siinä on vielä luukku ylhäällä, niinpä pesään on helppo kuikata tarpeen tullen.
        Luonnosta löytyy myös kaikkea mukavaa, esim. puun oksia ja isoja kiviä. Pitää vain huolehtia siitä, että hakee ne puhtaista paikoista ja pesee ne huolellisesti ennen käyttöön ottoa.
        Kotoa saattaa löytyä myös ylimääräisiä saviruukkuja, niitä voi myös käyttää piilopaikkana tai pesäkoppina, kun kopsauttaa siihen sopivan aukon ja hioo terävän reunan sileäksi.
        Jos on taitava käsistään, pajusta saa tehtyä vaikka mitä. Itse olen tehnyt esim. pajusillan.
        Meillä virikkeenä toimii myös heinä. Ainakin kääpiöt tykkää nakerrella heinää ja pyöriä siinä.

        Toivottavasti tästä oli apua :o)

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!


      • R. Partanen
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        Vaikka tää ketju näyttääkin olevan jo muutaman kuukauden vanha, niin vastailen tänne silti omalta osaltani :)

        Juoksupyöristä melkeinpä paras on sellainen erittäin jämäkkä ja jykevä metallinen (linkin kuvan mukainen):
        http://tassuparinverkkokauppa.valmiskauppa.fi/product_thumb.php?img=images/kuvat/d12.jpg&w=300&h=300
        Sen saa näppärästi melkeinpä täysin äänettömäksi kun noiden pyörää kannattelevien tappien päälle pistää yhden tai kaksi kerrosta perus teippiä ja sitten vain pyörä takaisin paikoilleen :) Testattu on toimivaksi - tällä hamsutarhalla se on pakko välillä vähän pohtia ja soveltaa yhtä sun toista.

        Sellainen vielä, että kultahamsteri on vanhentunut nimike. Nykyään käytetään nimitystä syyrialainen hamsteri, lyhyemmin syrkki :)

        En ehkä itse suosittelisi Pringles-purkkien hylsyjä ellei sitä sisällä olevaa hopeapaperia sitten revi irti huolella ennen hamsterille laittamista. Myös ne metalliset päädyt kannattaa poistaa, jotta hamsteri voi rauhassa nakertaa pahvia. Sopivia pahvirullia voi kysellä vaikkapa kangaskaupoista. Niissä kun kankaat yleensä on rullattu sellaisen suht paksun putken ympärille.

        Pahvilaatikot on yleispätevästi hyviä virikkeitä ja halpa ratkaisu. Wc-paperirullien kohdalla ne pöntöstä huuhdeltavat kannattaa jättää suosiolla pois. Pahvin palasia ei sen kummemmin tarvitse murehtia asumuksessa. Eivät haittaa hamsteria :)

        Luonnostakin saa hyviä virikkeitä. Mm. käpyjä voi keräillä virikkeiksi, kunhan eivät ole kummoisesti pihkaisia. Kävyt kannattaa keittää ja tämän jälkeen kuivattaa ennen hamsterille laittamista. Kävyn koloihin voi myös pistellä hamsterille herkkuja, jolloin pikkuinen perheenjäsen saa mieluisaa puuhaa kaivellessaan pöperöitä irti kävystä.

        Tuolla alempana oli mainittuna kylpyhiekka. Syrkeille moista ei tarvita eikä edes suositella. Syrkki pärjää mainiosti ilmankin. Roborovskille ja muille kääpiöille sen sijaan voisin toisinaan hetkeksi pistää, mutta hamsterin peseytymistä hiekassa on hyvä valvoa. Helposti käy niin, että hiekkalaatikko toimii vessana.

        Mökiksi kannattaa valikoida mieluiten puinen mökki tai kehitellä sopiva pahvilaatikosta. Myös keraamiset ovat ihan toimivia, mutta muovista en suosittele - kerää kosteutta ja on myös ruman näköinen.

        Toivottavasti näistä oli jotain apua :)

        Terveisin: syrkkikasvattaja Tampereen suuntimilta :)


      • hamsurakas<3
        bumppis kirjoitti:

        Pringles- purkeissa, maitopurkeissa ja monissa mehupurkeissa on sellaine pinnoite mitä ei suositella hamstereille. Kannattaa suosia ihan tavallisia pahvipakkauksia!!
        Puun oksat kannattaa hankkia metsästä eikä ajotien varsilta. peseminen ja esim. uunissa kuumentaminen on suositeltavaa.
        ja askartelussa kannattaa ottaa huomioon jos käyttää teippejä ja liimoja ettei hamsu syö masuaan kipeäksi.

        Pringles purkeista voi repii helposti sen alumiini osan irti :)


      • no moi:)
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        voi kuule, on olemas paljoki semmosia pyöriä jokka ei metelöi!:)


      • Talvikon om.
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        Mun hamsterin juoksupyörästä ei kuuluu mitään ääntä, ja kolinaa ja vinkumisen voi estää sillä et öljyy juoksupyörän rypsi/rapsiöljyllä.

        Sitte tota virikkeinä mä oon käyttäny sellasta ufoa minkä voi kiinnittää kaltereihin nii mun hamsteri kiipeilee siinä, sit mul on heinää sellasen kerroksen alla.


      • Näin meillä
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        Joo, kyllä siitä ärsyttävä ääni kuuluu. Hamsterilla on pakko olla juoksupyörä mutta minä nukun hamsterin kanssa eri huoneessa sen touhaamisen takia.


      • pajusillat on kivoja
        keskusetelun alottaj kirjoitti:

        Lisää vaan XD

        Joo tää on vaikka kuinka vanha keskustelu, kerron nyt silti oman ehdotukseni. :D Mun mielestä pajusillat on kyllä ihan parhaita, kun niitä voi käyttää niin moniin eri tarkoituksiin. Sellaisen voi nikkaroida itse, tai ostaa eläinkaupasta, eivät ole kovin kalliita. Mutta itse käytän niitä niin, että laitan ne silleen normaalisti "bunkkeriksi"/sillaksi, tai että laitan sen kyljelleen häkkiä/terraa vasten niin, että siihen tulee sellainen tila, joka sitten täytetään purulla. Niin siitä tulee kiva tasanne tai "terassi", jonka päälle voi laittaa vaikka ruokakupin. :) Tämä ei välttämättä ole virike, mutta näyttää kivalta ja sillä saa jonkinmoisia tasoeroja. Ja jos tekee monta tällaista, niistä alkaa muodotua käytäviä, joihin voi sitten vielä pistää jotakin, tehdä tunnelin jne. Mutta vain mielikuvitus on rajana! :D


      • Anonyymi

        Ei riitä mun hamsulle.


      • Anonyymi
        no moi:) kirjoitti:

        voi kuule, on olemas paljoki semmosia pyöriä jokka ei metelöi!:)

        Juu nii onki


      • Anonyymi
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        Pakko olla juoksupyöra hamsun pitää saada liikuntaa


      • Anonyymi
        bumppis kirjoitti:

        Pringles- purkeissa, maitopurkeissa ja monissa mehupurkeissa on sellaine pinnoite mitä ei suositella hamstereille. Kannattaa suosia ihan tavallisia pahvipakkauksia!!
        Puun oksat kannattaa hankkia metsästä eikä ajotien varsilta. peseminen ja esim. uunissa kuumentaminen on suositeltavaa.
        ja askartelussa kannattaa ottaa huomioon jos käyttää teippejä ja liimoja ettei hamsu syö masuaan kipeäksi.

        Esim talouspaperi hylsy on parempikuin pringlespurkki ettei hamsteri syö niissä olevia muoveja


      • Anonyymi
        no moi:) kirjoitti:

        voi kuule, on olemas paljoki semmosia pyöriä jokka ei metelöi!:)

        Esim puinen juoksupyörä:)


      • Anonyymi
        minä itse kirjoitti:

        Olemme muuttamassa Rovaniemeltä Jyväskylään, ja pyysin kultahamsteria. Vanhempani ajattelivat että se saattaa piristää minua, joten saan sellaisen. En kuitenkaan haluaisi juoksupyörää, koska kaverini valittivat inhottavasta äänestä. Päätin laittaa häkiin/terraarioon muita virikkeitä, ja kyllä vain...syön pringlesejä... Voi kuule, tästä oli apua!

        Itsekästä! Juoksupyörä on pakollinen! Sunlaiselle ei kyl hamsteri sovi


      • Anonyymi
        R. Partanen kirjoitti:

        Vaikka tää ketju näyttääkin olevan jo muutaman kuukauden vanha, niin vastailen tänne silti omalta osaltani :)

        Juoksupyöristä melkeinpä paras on sellainen erittäin jämäkkä ja jykevä metallinen (linkin kuvan mukainen):
        http://tassuparinverkkokauppa.valmiskauppa.fi/product_thumb.php?img=images/kuvat/d12.jpg&w=300&h=300
        Sen saa näppärästi melkeinpä täysin äänettömäksi kun noiden pyörää kannattelevien tappien päälle pistää yhden tai kaksi kerrosta perus teippiä ja sitten vain pyörä takaisin paikoilleen :) Testattu on toimivaksi - tällä hamsutarhalla se on pakko välillä vähän pohtia ja soveltaa yhtä sun toista.

        Sellainen vielä, että kultahamsteri on vanhentunut nimike. Nykyään käytetään nimitystä syyrialainen hamsteri, lyhyemmin syrkki :)

        En ehkä itse suosittelisi Pringles-purkkien hylsyjä ellei sitä sisällä olevaa hopeapaperia sitten revi irti huolella ennen hamsterille laittamista. Myös ne metalliset päädyt kannattaa poistaa, jotta hamsteri voi rauhassa nakertaa pahvia. Sopivia pahvirullia voi kysellä vaikkapa kangaskaupoista. Niissä kun kankaat yleensä on rullattu sellaisen suht paksun putken ympärille.

        Pahvilaatikot on yleispätevästi hyviä virikkeitä ja halpa ratkaisu. Wc-paperirullien kohdalla ne pöntöstä huuhdeltavat kannattaa jättää suosiolla pois. Pahvin palasia ei sen kummemmin tarvitse murehtia asumuksessa. Eivät haittaa hamsteria :)

        Luonnostakin saa hyviä virikkeitä. Mm. käpyjä voi keräillä virikkeiksi, kunhan eivät ole kummoisesti pihkaisia. Kävyt kannattaa keittää ja tämän jälkeen kuivattaa ennen hamsterille laittamista. Kävyn koloihin voi myös pistellä hamsterille herkkuja, jolloin pikkuinen perheenjäsen saa mieluisaa puuhaa kaivellessaan pöperöitä irti kävystä.

        Tuolla alempana oli mainittuna kylpyhiekka. Syrkeille moista ei tarvita eikä edes suositella. Syrkki pärjää mainiosti ilmankin. Roborovskille ja muille kääpiöille sen sijaan voisin toisinaan hetkeksi pistää, mutta hamsterin peseytymistä hiekassa on hyvä valvoa. Helposti käy niin, että hiekkalaatikko toimii vessana.

        Mökiksi kannattaa valikoida mieluiten puinen mökki tai kehitellä sopiva pahvilaatikosta. Myös keraamiset ovat ihan toimivia, mutta muovista en suosittele - kerää kosteutta ja on myös ruman näköinen.

        Toivottavasti näistä oli jotain apua :)

        Terveisin: syrkkikasvattaja Tampereen suuntimilta :)

        Ite en suosittele metallisia juoksupyörä kun niissä saattaa vaikka syrkin jalka jäädä jumiin johonkin koloon.


      • Anonyymi
        bumppis kirjoitti:

        Pringles- purkeissa, maitopurkeissa ja monissa mehupurkeissa on sellaine pinnoite mitä ei suositella hamstereille. Kannattaa suosia ihan tavallisia pahvipakkauksia!!
        Puun oksat kannattaa hankkia metsästä eikä ajotien varsilta. peseminen ja esim. uunissa kuumentaminen on suositeltavaa.
        ja askartelussa kannattaa ottaa huomioon jos käyttää teippejä ja liimoja ettei hamsu syö masuaan kipeäksi.

        Sen pringles purkin pinnoitteen saa vissiin helposti pois, nii jos sen ottaa, nii pitäis olla ihan turvallinen


      • Anonyymi
        RP kirjoitti:

        Hyviä ja halpoja putkia saa myös pringles-purkeista, ne on syyrialaisellekin sopivan kokoisia. Kotoa löytyy varmasti myös erilaisia pahvipakkauksia, esim. tyhjistä maitopurkeista voi askarrella kaikkea. Minulla on esim. kääpiöllä pesäkoppina teelaatikko (pahvia), se on erittäin kätevän kokoinen ja siinä on vielä luukku ylhäällä, niinpä pesään on helppo kuikata tarpeen tullen.
        Luonnosta löytyy myös kaikkea mukavaa, esim. puun oksia ja isoja kiviä. Pitää vain huolehtia siitä, että hakee ne puhtaista paikoista ja pesee ne huolellisesti ennen käyttöön ottoa.
        Kotoa saattaa löytyä myös ylimääräisiä saviruukkuja, niitä voi myös käyttää piilopaikkana tai pesäkoppina, kun kopsauttaa siihen sopivan aukon ja hioo terävän reunan sileäksi.
        Jos on taitava käsistään, pajusta saa tehtyä vaikka mitä. Itse olen tehnyt esim. pajusillan.
        Meillä virikkeenä toimii myös heinä. Ainakin kääpiöt tykkää nakerrella heinää ja pyöriä siinä.

        Toivottavasti tästä oli apua :o)

        Kiitos sain tästä apua hamsterin häkin sisustamiseen!


      • Anonyymi
        R. Partanen kirjoitti:

        Vaikka tää ketju näyttääkin olevan jo muutaman kuukauden vanha, niin vastailen tänne silti omalta osaltani :)

        Juoksupyöristä melkeinpä paras on sellainen erittäin jämäkkä ja jykevä metallinen (linkin kuvan mukainen):
        http://tassuparinverkkokauppa.valmiskauppa.fi/product_thumb.php?img=images/kuvat/d12.jpg&w=300&h=300
        Sen saa näppärästi melkeinpä täysin äänettömäksi kun noiden pyörää kannattelevien tappien päälle pistää yhden tai kaksi kerrosta perus teippiä ja sitten vain pyörä takaisin paikoilleen :) Testattu on toimivaksi - tällä hamsutarhalla se on pakko välillä vähän pohtia ja soveltaa yhtä sun toista.

        Sellainen vielä, että kultahamsteri on vanhentunut nimike. Nykyään käytetään nimitystä syyrialainen hamsteri, lyhyemmin syrkki :)

        En ehkä itse suosittelisi Pringles-purkkien hylsyjä ellei sitä sisällä olevaa hopeapaperia sitten revi irti huolella ennen hamsterille laittamista. Myös ne metalliset päädyt kannattaa poistaa, jotta hamsteri voi rauhassa nakertaa pahvia. Sopivia pahvirullia voi kysellä vaikkapa kangaskaupoista. Niissä kun kankaat yleensä on rullattu sellaisen suht paksun putken ympärille.

        Pahvilaatikot on yleispätevästi hyviä virikkeitä ja halpa ratkaisu. Wc-paperirullien kohdalla ne pöntöstä huuhdeltavat kannattaa jättää suosiolla pois. Pahvin palasia ei sen kummemmin tarvitse murehtia asumuksessa. Eivät haittaa hamsteria :)

        Luonnostakin saa hyviä virikkeitä. Mm. käpyjä voi keräillä virikkeiksi, kunhan eivät ole kummoisesti pihkaisia. Kävyt kannattaa keittää ja tämän jälkeen kuivattaa ennen hamsterille laittamista. Kävyn koloihin voi myös pistellä hamsterille herkkuja, jolloin pikkuinen perheenjäsen saa mieluisaa puuhaa kaivellessaan pöperöitä irti kävystä.

        Tuolla alempana oli mainittuna kylpyhiekka. Syrkeille moista ei tarvita eikä edes suositella. Syrkki pärjää mainiosti ilmankin. Roborovskille ja muille kääpiöille sen sijaan voisin toisinaan hetkeksi pistää, mutta hamsterin peseytymistä hiekassa on hyvä valvoa. Helposti käy niin, että hiekkalaatikko toimii vessana.

        Mökiksi kannattaa valikoida mieluiten puinen mökki tai kehitellä sopiva pahvilaatikosta. Myös keraamiset ovat ihan toimivia, mutta muovista en suosittele - kerää kosteutta ja on myös ruman näköinen.

        Toivottavasti näistä oli jotain apua :)

        Terveisin: syrkkikasvattaja Tampereen suuntimilta :)

        Moi mulla on kysymys eli mun kaverilla on hamsteri ja se sanoo et sen häkkin ei pidä olla liian iso tai liian pieni nii onko toi totta ps en oo hankkimassa hamsteria


    • ...

      Ota pieni kulho ja käännä se nurinpäin. Kulhon materiaalilla ei ole väliä. Kostuta kulhon pinta esimerkiksi suihkupulloa käyttäen ja levitä siihen 1 kerros pehmeää vessapaperia tai nenäliinoja (vessapaperi tulee halvemmaksi). Kostuta ja lisää seuraava kerros. Jatka kunnes paperia on vähintään n. 3-5mm:n paksuudelta. Anna kuivua muutama päivä. Irrota iglu kulhosta, leikkaa oviaukko ja anna hamsterille.

      Meillä on ollut kovin suosittu, tosin parissa päivässä on jyrsitty silpuksi.

      • Keskustelun alottaja

        Koikeilen tuota heti....


      • hamtaro

        onko vaarallista jos hamsteri syö tommosen paperi iglun?


      • jossuj0u

        Olen tehnyt jo miljoona igluu:) se oli tosi hyvä idea ja hamsutkin tykkäävät niistä..:)


      • vinkki
        Keskustelun alottaja kirjoitti:

        Koikeilen tuota heti....

        Tuommoisen saman tyylisen voi tehdä ilmapallollakin tietenkin haitta on että asumus on silloi pyöreä itse kokeilin syrkkini (Mindy) tykkäsi mutta totta on että tuhoutuu nopeesti ja voi myös tehdä näin 1 ota wc paperin putki ja laita sisälle muutama nami 2 taita päät ja tee pieni reikä putkeen näin hamsu voi jyrsiä itse tien herkkujen luo ;)


    • vinkkei vaan

      moikka!!!! itselläni ei ole hamsteria, mutta haluaisin kyllä kääpiöitä mieliuten 2kpl.. tuo vessa paperi rulla (tyhjä) on hyvä juttu, paitsi "lihavien" hamsujen kohalla... meillä oli yhessä vaiheessa gerpiilejä, hamsterit on kyllä ehkä niitä mukavampia, mutta se on vain mun mielipide! ;) mut tässä tulee virikkeitä, joista olen kuullut kaverilta, mistä hamsut tykkää ;)) ja myös niiden ja -
      1. tyhjät vessapaperi rullat

      hamsuista on kiva työnnellä rullia pitkin koppaa
      hamsuille tulee "suoja" esim. jos näkevät jotain "pelottavaa", tai haluavat karkuun valoa ;))
      ei tule ongelmaa rullien kanssa, että mihin laittaa..
      - hamsut syövät niitä, ja niitä saa sitten (palasia) etsiä ympäri koppaa ;))
      2. laita HYVÄÄ heinää koppaan
      hamsuilla on tekemistä niitä syödessä.
      3. pieni kulho, jossa on kylpemis "hiekkaa"
      hamsut peseytyvät näin
      4. tämä on aika hassu juttu, mutta jos hamsu ei syö (niinkuin kaverini hamsut EI) kankaita, voi vanhojen rintaliivien kupit leikata irti. näin hamsu saa pehmeän "sängyn" ;)) EI kannata kokeilla, jos ei ole aijempaa kokemusta hamstereiden syömisestä!!! :/ joten en suosittele tätä, jos et tunne hamstereita, koska mutten se voi tukehtua kankaaseen!! kaverini nyt vain sattui ehdottamaan minulle tätä;))
      pehmeä, lämmin
      hamsteri voi kaivaa sen purujen sekaan, jolloin siitä tulee hyvä piilopaikka!
      - jos hamsteri syö sitä

      • keskustelun alottaja

        Hassu idea tuo viimeinen. En voi toteuttaa siitä kun mun hamsteri jyrsii kankaita


      • aliisa H

        Hauskoja ideoita!


    • Aliisa H

      Meidän Viirulla on dunassaan kaksi puumökkiä. En susittele muovia! Sitten sillä on paperia pesäntekotarpeeksi. Pesä on hamsterille välttämätön ja vessapaperirullat ovat hyvää virikettä. Kääpiöhamsterille suosittelen 20cm puruja. Juoksupyörä ei ole välttämätön. Kääpiöhamsterille ei sovellu monitaso häkki!!

      • Joo Seko ViesTi VAI?

        Oli pakko sanoo, vaikka kyse on gerboista niin et meil on niillä heinää!!


      • Hellureeeei

        Onko styroxi myrkyllistä hamsterin häkissä


    • Hipsu kulta <3

      mun hamsulla häkissään on muovinen taso, kaks suolakivee, keraaminen ruokakuppi, muovinen mökki (ostan kyllä puisen eläinkaupasta sitten kun Hipsu vähä kasvaa :D), vessapaprurullii, juoksupyörä, itsetehty puukoroke, itse tehty heinä pallero joka roikkuu katosta :D, heinää ja purua pohjalla :DDDDDDD

      • M

        en suosittele tota muovista pesäkoppia!! sillä se kerää kaiken kosteuden! ja jos hamsteri "syö" sitä!


    • bumppis

      Muovinen pesämökki ei ole paras mahdollinen jos hamsu jyrsii sitä. Muovimökki on kesällä aika kuuma asumus ja voi hiottaa hamsua. Joku ruukku tai pahvilaatikko on parempi asumus :)
      Wc-paperi on ehkä parasta pesän tekoon, koska pumpuli ja ekokuidut on todettu vaarallisiksi.

      • Jiihoh

        Minulla ei enää hamsteria ole, mutta minä olen kyllä kauhea perfektionisti, jos on kyse jyrsijän asumuksen sisustamisesta, sillä siellä se viettää melkein 24 tuntia vuorokaudessa. Tungin sen aina täyteen kaikkea mahdollista ja minulta löytyykin iso kasa puisia virikkeitä, jotka on ostettu eläinkaupasta. Rakensin erilaisia yhdistelmiä ja uusia kulkyväyliä esim. silleen, että laitoin tasakattoisen mökin ja jonkun kiven tms. väliin pajusillan, josta on 2 hyötyä: alle tulee kiva kolo ja päälle silta. Omia yhdistelmiä voi rakentaa miten vain, kunhan ne ovat turvallisia. Itse arvostan enemmän sellaista terrariota, jossa on paljon kaikkea puutavaraa, kuin sellaista, jossa on paljon eri väreissä loistavia muovivirikkeitä. Itselläni ainut muovivirike koskaan on ollut juoksupyörä ja olisin senkin halunnut puisena, mutta pienellä paikkakunnalla kun asut, niin minkäs teet.
        Pahvi on hyvä ja halpa virike. Laatikoiden sisässä voi möyriä jaa entistä hauskemmaksi se tulee, jos sekoittaa sinne sisään heinää ja vessapaperia ja ripottelee herkkuja/ruokaa sekaan. Pahviputkeen voi myös tunkea heinää, jonka hamsteri voi repiä pois ja jyrsijä yms.
        Kaikenlainen jyrsittävä on yleensäkin eläimen mieleen. Ulkoa tuodut puut, kivet sun muut on hyvä uunittaa 100 asteessa 15-20 minuuttia, jotta bakteerit kuolisivat ja ne olisivat puhtaita annettaessa.
        Hyvänä virikkeenä toimii myls ruoka. Sen voi ripotella puruihin, josta hamsteri sen sitten hakee ihan kuin luonnossa. Voit myös rakentaa "esteitä" virikkeistä, eli silleen, että hamsteri ei pääsekkään enää ihan helposti johonkin paikkaan, johon se on ennen päässyt vaivatta. Sen täytyy silloin keksiä toinen reitti ja mahdollisesti nähdä vähän vaivaa päästäkseen paikkaan, mutta muista, että hamsterilla pitää silti olla sinne tie, jonka se siis voi keksiä, ettei satu mitään ikävää. Paikassa, johon pääsyä on hankaloitettu, voi odottaa jokin hamsterisi herkkuruoista, jotta se saa palkinnon siitä, että se keksi ja näki vaivaa päästäkseen sinne ja tekee sen mieluusti uudestaankin.

        Enempää nyt ei tule mieleen, mutta niitä on varmasti lisääkin. Mielikuvitus ja turvallisuus on oikeastaan vain rajana. :))


      • hipsu kulta <3

        Juu :) Pitääpä hommata puinen tai pahvinen mökki :D


      • erästalvikkotyttö♥
        hipsu kulta <3 kirjoitti:

        Juu :) Pitääpä hommata puinen tai pahvinen mökki :D

        suosittelen pahvista....


    • Häh?

      Ei hamsterit peseydy kylpemis hiekalla!!! :P

      • erästalvikkotyttö♥

        valitettavasti kyl ne kylpee hiekassa! :P


      • hamsu00
        erästalvikkotyttö♥ kirjoitti:

        valitettavasti kyl ne kylpee hiekassa! :P

        kääpiöhamstereille pitää olla kylpemishiekkaa, mutta syrkeillä ei missään tapauksessa, sillä se ei tee syrkin iholle/turkille hyvää :))


      • Ada12v.
        hamsu00 kirjoitti:

        kääpiöhamstereille pitää olla kylpemishiekkaa, mutta syrkeillä ei missään tapauksessa, sillä se ei tee syrkin iholle/turkille hyvää :))

        Onko kylpemishiekka iha tarpeellinen kääpöillä??????


      • hjkjjhkjhj,m
        hamsu00 kirjoitti:

        kääpiöhamstereille pitää olla kylpemishiekkaa, mutta syrkeillä ei missään tapauksessa, sillä se ei tee syrkin iholle/turkille hyvää :))

        itseasiassa sitä ei suositella,koska syrkkien hajurauhaset voivat tukkeutua hiekassa kylpemisestä :D


    • Annniiiu

      Pajusillat ja tikkaat ovat hyviä hamsterinn terraarioon/dunaan...
      Itselläni on 112*43*45 cm kokoinen terraario syrkkipojallani.Ja kaksipäivää sitten otin juoksupyörän kokonaan pois,kun näytti vaaralliselta se meno.
      Juoksarin sijaan laitoin n. 30*20*40 cm pahvilaatikon ja pahvilaatikon sisään kiinnitin tikkaat ja laitoin nojaamaan puupalikan,jossa reikiä ja piilottetin sinne nameja.Hamsterini joutui itse keksimään miten pahvilaatikon sisään pääsee ja hyvin se onnistui kaivamalla ja palkkioksi hamsuni sai namin.
      Hamsuni piti tuosta leikistä ja aamulla otin pahvilaatikon pois,että se vielä kiinnostaa illalla.Ja siis illalla laitan takaisin:)
      Jos teillä on ompelukone tai tykkäät käsin ommella niin kannattaa ommella terraan/dunaan kolmionmuotoinen kankaan palanen ja kiinnittää se kattoon roikkumaan,niin että hamsterisi sinne pääsee...
      Myös pajuista voi askarella kehikon ja kiinnittää kattoon,näin hamsterillasi on hauskaa kiipeillä...Myös isot ja litteät kivet kannattaa laittaa ja tehdä erillaisia reittejä:)

      Tuossa oli nytten muutama vinkki,toivottavasti oli apua...Mitä enemmän virikkeitä niin sitä iloisempi hamsteri;)

      • Eiks pitäis olla...?

        Eikö tuo häkki ole aivan liian pieni syrkille? Eiks sen pitäs olla jotain kork.50cm*lev.70cm*pit 80cm?


    • lotexi

      Meidän hemuli ( talvikko) tykkää kun askartelen vanhoista vessa ja talouspaperi rullista "putkiston" leikkaan esim keskelle putkea reijän johon toisen putken pää mahtuu... Laitan putki kompleksin purujen alle ja sinne tänne putkia "pystyyn" josta hamsteri pääsee pois ja putkiin tulee valoa ja ilmaa... Putkiston yhdestä ulos tulo aikosta pääsee kivillä eristettyyn osioon mistä löytää yleensä namin :D. Askartelen uusia putkistoja vähän väliä ja Hemuli on innoissaan päästessää juoksemaan uuteen putkeen ja katsoa mikä aukko vie namin luokse ....

      Aika vaikee selitys :D

    • iituliJa KUPSIS

      Olkaa kilttejä, ja kertokaa miten tehdään pajusilta? Olen aika kätevä käsistäni ( esim. jos nyt teen itse hamsulleni jotain virikkeitä ne yleensä onnistuu hyvin =) )
      mutten tiedä miten pajusilta tehdään? c(=

      • huono selittäjä

        hanki jostain paksuhkoja keppejä.poraa reijät jokaisen kepin läpi (päähän).2 reikää.
        pujota rautalankaa kaikkien keppien rei'istä.


      • Syrkit

        Minun syrkillä on 80cm pitkä häkki ja korkeus 38cm ja kulmasta kulmaan se on 48,5cm pitkä! Josnyt oikein katsoin


    • namu hamsteri

      Minulla ei ole vielä hamsteria, mutta tulen pian saamaan sellaisen. =) Löysin täältä hyviä ideoita tulevan hamsterin häkkiin. Tuosta pajusillasta vaan, että miten sellainen tehdään? Pajusilta olisi kerta kiva =)

    • love love

      no helppoa ota wc paperi rulla ja tee se keinuksi.
      laita se narun päähän roikkumaan ja häkin kaltereihin kiinni

    • Antaa neuvon :D

      mul on kans hamsteri mä pidän sitä aina klo 6-8 aikoihin nii vapaana meiän omas huonees ja vartioin et etteise karkais ja juoksu pyörällä se tykkää juosta :D

    • JooMo!

      Miun hamsteri tykkää tosi paljon peseytyä ja kaivella pesuhiekassa! Sitten sillä on kaksi puista pesämökkiä (toinen itsetehty), itsetehty puinen taso (nyt tosin sivuttain koska se oli talvikolleni vähän liian korkea ja muodostaa nyt kivan pikku seinän), puinen juoksupyörä, puinen hamsujen linna, no tietty juomapullo ja ruokakuppi, sitten vielä herkkutanko ja puun oksia... sen terra (vanha akvaario on aika iso niin sinne mahtuu hyvin kaikkee! :)

    • Hamzu

      Samaa minäkin käytämme pingviini tuutti laatikkoa pesämökkinä koska siinä on se kätevä läppä josta voi kurkata mitä siellä tapahtuu :):)
      Muistakaa ettei niitä hamstereita kannata kuitenkaan liikaa häiritä :D
      ja kättä ei saa tunkee mökkii koska sitte ne stressaantuu .... asiaan! eli kaikki pahvipakkaukset yms on hyviä mutta muista ettei liimaa tai nauloja (jos tee puusta jtn) saa olla näkyvillä koska hamsteri voi helposti esim. syödä liimaa tai loukata itsensä nauloihin. MYÖS TÄRKEÄÄ ON ETTEI ITSETEHDYISSÄTAVAROISSA OLE LIIAN TERÄVIÄ REUNOJA!!

      Juoksupyörät, putket, heinät, tai vaikkapa kippo jossa on multaa ovatt hyviä. Hamsterit tykkäävät kaivautua ahtaisiin koloihin. Sitähän ne tekevät luonnossa siellä aroilla. Myös erilaiset herkkutikut tai muut vastaavat mitä hamsteri voi jyrsiä oikein urakalla, ovat loistavia. TYHMINTÄ ON OSTAA HAMSTERILLE NIITÄ KIIKKULAUTOJA! Eläin kaupoista saa noita herkkutikkuja, juoksupyöriä, olkia ja niitä puupaloja minkä keskellä herkku jota voii koettaa saada. Itse voi sitten vessapaperirullista (mikäli hamsteri mahtuu sinne) tehdä putkistoja ja erilaisia pahvijätteitä voi käyttää mökkeinä.

      Jos teillä on useampikin ei käytössä oleva häkki, voit varastaa niistä putkia jos niissä niitä on. Tai jos perheen nuorimmalla on vaikka jokin muovinen lelu eläin Esim. niitä uusia zhuzhu pets muovimarsuja, voi niiden mukana tulla esim. muoviputkia tai jtn myös aidoille hamstereille sopivia juttuja :) Toivottavasti auttoi

    • hamsufani97

      mulla on itseläni hamsu olen laittannut pieneen saviastiaan chinchillanhiekkaa siellä se tykkää kylpeä .. ja siementankoja roikkumaan aina välillä häkinkaltereihin niitä se jyrsii innolla ja hampaat hamsulla pysyy hyvänä kun se saa syödä jotain kovaa . ulkoa voit vaikka hakea vaikkapa pajun tai omenapuun oksan :D

    • Hamsu alottelija

      Onko jäätelötikku hamsterille vaarallinen? Siis jos se järsii sitä?

    • Hamsu alottelija

      vastatkaa

    • !!

      no ei ole, mut miks sille pitää jäätelötikku antaa ;oo

    • Kiva palsta

      Tää on tosi kiva palsta, toivottavasti joku kirjottaa tänne viel lisää juttui

    • Minä vain(:

      Itse tein puusta tasoja hamsuilleni ja molemmille pussit kankaasta (neliön muotoinen kangas ja reunoihin reiät ja reikiin narut ja kaltereista kiinni) Molemmilla hamsuilla duna häkki yhdistelmä. Sinne saa paljon tavaraa mahtumaan ja toisella hamsullani on veljeni joskus tekemä työkalujen pidike juttu, jossa on reikiä joista pääsee kulkemaan. Molemmille askartelin pahvista joulukuuset ja koristelin ne vessapaperilla ja tein koristeita nameista(: Nuoremmalla syrkilläni on lintulauta pesämökkinä tykkää tosi paljon siitä. Nyt menen tekemään molemmille tuollaiset paperi iglut(: Hyvää joulua kaikille! :)

    • Talvikot4ever

      Oon ihan tällänen alottelija hamsujen kanssa. Haluisin askarrella omalle hamsulle jotain kivaa. Voinko siis käyttää esim. muropakkausta? Ettei haittaa se että pahvissa on kuvia... Siis sillä tavoin ettei hamsu saa mitään syötyään sellasta kuvioitua pahvia? Tajusitteko :-D

    • Syyrialainen^^

      Ei haittaa vaikka on kuvioita. Pringles, mehu ja maitopurkkeja ei suositella niiden pintojen vuoksi. En ole varma syystä. Joku saa täydennellä sitten!

    • Minävain(:

      Pringlespurkkeja saa käyttää kunhan ottaa sen metallisen(?) pinnan pois sieltä sisältä. Mehu ja maitopurkeissa on muovia, jonka takia niitä ei saa antaa.

    • talvikko :)

      Voiko talvikolle rakentaa jäätelötikuista esim. sillan? Vai onko se "vaarallista" jos siitä lähtee tikkuja tai muita palasia jos talvikko jyrsii sitä?
      Entä jos rakentelen talvikolleni siltaa niin voinko käyttää liimaa esim.erikeepperiä vai onko se vaarallista?
      Käykö mikä tahansa pahvi siis pesien ja viihdykkeiden rakenteluun? :)

      • htrhsegtawgregsedr

        Voit käyttää pestyjä ja kuivattuja jäätelötikkuja.

        Liimaa ei saa käyttää rakennelmissa, joita hamsteri voi järsiä. Harkitse esim. narua vaihtoehtona.

        Periaatteessa mikä tahansa pahvi käy. Maitopurkeissa on kuitenkin materiaalia, joka voi olla haitaksi hamsterille, eli niitä ei saa käyttää. Lisäksi liukaspintaiset pahvit voivat olla vaikeita kiivetä, siksi tavallinen pahvi käy parhaiten.


    • miksi minun hamsteri

      miksi minun hamsteri kiipeä häkkin katolla ja tippu alas

      • fgdfgddfsf

        Luultavasti siksi, että se on kyllästynyt. Varmista, että sen häkki on tarpeeksi suuri ja että siellä on tarpeeksi virkkeitä.


    • talvikkogirl99

      Mooooi! :) Tässä yksi virike, jonka voi helposti tehdä itse:

      1. Laita WC-paperirulla puolilleen täyteen purua, heinää ja wc-paperia. Sitten laita sisälle herrkupaloja: auringonkukansiemeniä, jogurttinappeja ym. (kaikkea, joka ei pilaannu nopeasti, eli ei mitään tuoretta.) Sitten täytä putken toinenkin pää heinällä, wc-paperilla ja purulla! Hamsteri tykkää etsiä putken sisältä herkkuja.

    • Syrkin omistaja :)

      Itelläni on häkissä juoksupyörä (Hamsu ei ole addiktoitunut), puinen mökki, wc (sielä ihan purua kuivikkeena), puinen silta, joka menee mökin katolle, ruokakuppi.
      Hamsteri on syyrialainen. Wc ja juoksupyörä ovat muovia, ei jyrsi kumpaakaan.
      Ruokakuppi on keraaminen.
      Purua on n. 5-7cm, tykkää kaivella. Pesässä pehmikkeenä on purua,vessapaperia ja ihan pikkuisen pesävillaa (ei syö sitäkään) Katossa roikkuu herkkutanko, jonka otan välillä pois ettei hamsu pääse lihomaan liikaa. Ainiin, on sillä vielä semmonen omenapuun oksakin sielä.

    • pöö :)

      Onko teillä neuvoja miten tehdään hamsterille itse esim. silta? Jos on niin millä kiinnitätte "osat" yhteen? liimalla, teipillä, narulla? Mikä olisi sopiva materiaali esim. siltojen rakenteluun? :)

    • Hamsteri<3

      Minulla oli vessapaperi rulla, sitten sellainen luonnosta etsitty puhdas vahva kaarnanpala, juoksupyörä ja noin 15cm pitkät itse tehdyt tikapuut. Sitten joskus laitoin sinne häkkiin vauvan (pikkuveljeni) helisevän pallon. Hamsut vähän säikähti sitä ääntä ensi ja sitte ne tutki sitä. Sitten mun yks hamsteri ku sillä oli sellanen häkki josa on kalterit, ni se kiipeili niillä sivuilla. Tuosa oli vähän virikkeitä :) Niin, ja sitten olen rakentanut aitauksen puusta jossa on noin 30cm "seinät". Sitten sen laitoin lattialle ja hamsun sinne. Sinne laitoin sitten tuttuja esineitä.

    • Marsuilija

      Tietääkös kukaan voiko _marsulle_ käyttää virikkeisiin lautoja (ei käsitelty tai maalattu) Omasta mielestä voi... Mutta kysyn näin varmuuden vuoksi :>

      • joku

        Ei kai oikein...Niistä irtoa tikkuja vanerista voi ainakin;)


    • talvikkko

      Tässäpä muutamia käytännöllisiä virike vinkkejä, sopivia kaikille jyrsijöille ottaen koon huomioon. :)

      1. HERKKUTIKKU. Hae ulkoa melko paksu oksa, jonka läpi kaiverrat n. sentin levyisen käytävän.
      Tunge käytävä täyteen esim. kaurapuuron & siemensekoituksen miksausta.
      Näin sain jyrsijällesi herkkutikun, jonka puuosa on hyödyksi hampaille ja sisältö herkkua.

      2. TIKAPUUT. Valkkaa ulkoa tasaisen paksuisia - ja pituisia puuoksia, joista kasaat tikapuut naulaamalla ne yhteen. Muistathan typistää naulasta mahdollisesti yli jäävät osat, ettei jyrsijäsi loukkaa itseään.

      3. PAPERI-IGLU. Valitse käytettäväksi sopiva pyöreä kulho, (n. 20cm) ja paljon talouspaperia. Kastele kulhon ulkopinta, ja käännä se ulkokuori ylöspäin alustalle. Kierrä kosteaan kulhoon ensin yksi kierros paperia, ja anna kuivua hetki. Kostuta taas uusi paperikerros, ja jatka samaa rataa niin että kerrokset paksunevat n. sentin paksuisiksi. Lopuksi irrota paperi-iglu muotistaan ja leikkaa oviaukko. Nyt se on valmis pesäksi / silputtavaksi (: Soveltuu myös marsulle, mulla kulhon tulee olla huomattavasti isompi.

    • TALVIKKORAKASTAJA

      Mun hamstereilla on juoksupyörät, ainakin 3pesää/piilopaikkaa per.häkki ja juoma, ruokakuppi, vessapaperirullia yms. :) Hyvä idea on laittaa puolilleen käytetty WC-paperirulla. Siitä hamut voi repiä paperia pesäänsä. (mulla on siis kääpiöhamstereita) kurkkaa blogini jos haluat enemmän vinkkejä niiden hoitoon tai askarteluun.... :)
      rakkaudestatalvikoihin.blogspot.com

    • minäpä

      mahtavia ideoita!:D omistan itse talvaikon ja tällä on hyviä ideoita häkin aktiviteetteihin

    • syrkit<3isMyLoveOfc

      ite oon väsänny askartelu kaupasta ensin jäätelötikkuja(n.3-5 ja niistä saa paljon kivoja mökkejä hamsuille!
      juoksupyörä,niin monia erilaisia mökkejä,puu putkia,riippari,omenapuun oksia,heinistä pesä,pieneen puun palaan reikä ja sinne jotain hyvää namua!ja on vaikka mitä muutakin. (ei ole kaikki siis samaan aikaan) :D
      kyllä syrkki on tykänny valtavasti!

    • Syyrialainen

      Minun syrkilläni on muovinen mökki jossa se nukkuu joka päivä. Syrkkini ei jyrsi sitä ollenkaan. Sekä tuon juoksupyörän saa myös hiljaiseksi kun pistää ruokaoljyä vähän niihin pidikkeisiin. Syrkilläni on myös tuollainen paperi-iglu kun piti kokeilla. Pitäisi vielä etsiä paljon virikkeitä. Sitten on myös iso heinäpallo jonka olen tunkenut täyteen heinää ja purua mutta eipä se kiinnosta hamsteriani. Vessapaperia olen pistänyt myös terraarioon ja mangusti (hamsterini) käy paperiin heti kiinni ja raahaa pesäänsä. Suosittelen siis vessapaperia ja pahviputkia.

    • :))

      Tää on kyl ihan mahtava ketju ja täält saa tosi hyvii ideoita !

    • Hamsuli

      Meidän hamsteri Brutus on tykännyt "herkkupuusta". Väsäsin sen itse wc-paperirullista. Tarvitset: wc-paperirullan,sakset ja pieniä makupaloja. 1.Ota tyhjä paperirulla ja leikkaa saksien kärjillä pieniä koloja,johon mahtuvat namit. 2. Laita koloihin namit. 3. Laita rulla häkkiin pysty asentoon,ja laita reikään purua,jotta putki pysyisi pystyssä.Ja TADAA! Herkkupuu on valmis!! HERKKUNARU: Tarvitset; lankaa,sakset,herkkuja
      esim. Rusinoita,omenaa,herneitä jne. Ohjeet: 1. Leikkaa sopivan kokoinen naru. 2. Pujota lankaan herkut. 3. Pistä herkkunaru roikkumaan häkin katosta. Ja Valmis! Vinkki: laita häkkiin kiviä,kun hamsu kävelee kiven päältä,kynnet kuluvat ja kynsiä ei tarvitse leikata.(: Omalla hamsullani häkissä on: juoksupyörä(joka toinen päivä) 3ruokakuppia, juomapullo,wc, heinäpesä,puumökki,kookosmökki,puuputki,pajusilta,puutikkaat joita voi taivutella mutta käytän sitä siltana.Kiikkulauta ja hyvin pieni kiipeily teline
      OHJEET: 1.:

      • hamsuli

        Ainiin,ja kananmunakennot ovat hyviä virikkeitä myös! :) 1.Ota yksi kananmuna kenno. 2. Laita kananmunakennoon herkkuja, esim. Auringonkukan siemeniä,tai jogurttinappeja. Tai jotain joka ei pilaanu heti. Pistä puruja päälle niin hmsu voi kaivaa herkut..;)


    • kokemustahamsuista

      Nämä auttoivat muuten tosi paljon !:)) t:iloinen kääppärien omistaja kiki,panda,helmi ja panda junior saavat uusia kivoja virikkeitä omaan dunaansa

    • Hamsuilija

      Täällä on paljon kivoja vinkkejä!

      Miten voisi yhdistää 2 häkkiä toisiinsa putkella, jos kummassakaan ei ole putkille tarkoitettua reikää tai vain toisessa on?

    • syrkki1

      Mun syyrialaisen häkki on kolmekerroksinen, ja siellä on juoksupyörä, kaks ruokakuppia (tuore - ja kuiva ruoalle.), juomapullo, labyrinttimökki, kiikkulauta, toisessa kerroksessa ei ole juurikaan mitään, juomapullo ja ruokakupit. sitten kolmannessa kerroksessa puinen kulmamökki, ja muovimökki joka roikkuu kaltereista. sit punanen, karvainen piilopaikka ja kiipeilyseinä. ja silta :))

    • Syrkki harrastaja

      1. Syyrialaiselle vessapaperi- tai talouspaperirullan hylsy voi olla liian ahdas, ja hamsteri voi jäädä kiinni, varsinkin jos eläin on kookkaampi. Siksi syyrialaiselle kannattaa leikata jokin kohta hylsyssä toisesta päästä toiseen auki, että eläimellä ei ole vaaraa jäädä kiinni vaan hylsy antaa periksi. Yksi vaihtoehto on myös hankkia jonkin muun rullan hylsy, esimerkiksi minulla on käytössä sekä syyrialaisilla että gerbiileillä 10cm halkaisijalta olevia pahvirullia, joihin eläimet eivät voi jäädä jumiin rullan koon puolesta.

      2. Jos käyttää savista kukkaruukkua hamsterin virikkeenä, kannattaa kopaista siitä pohja irti kokonaan ja hioa terävät kohdat sileiksi, jos pohjassa on reikä. Hamsteri voi esimerkiksi tunkea kuononsa reikään ja jäädä jumiin. Ruukku kannattaa sijoittaa myös siten, että se ei ole purujen päällä, vaan se on ihan pohjalla. Nimittäin hamsteri voi kaivaessaan loukkaantua jos ruukku putoaa sen päälle.

      3. Kuivattu ruis leipä on mukavaa jyrsittävää hamstereille, mutta sitä kannattaa tarjota vain vähän kerralla ja harvoin sen suola pitoisuuden puolesta.

      4. Aktiiviselle ja vilkkaalle eläimelle mieleisiä virikkeitä voi olla juoksupyörä ja pienet kiipeilymahdollisuudet sekä lattialla juoksuttaminen. Kannattaa ottaa huomioon etteivät muut eläimet voi häiritä hamsterin juoksutusta eikä hamsteri pääse huonekalujen alle piiloon, lattialla juoksuttaessa hamsteria tulee valvoa jatkuvasti.

    • varmistakaa

      muistakaa, että kun ostatte hamsulle kiikkulautaa, varmistakaa ettei se alas tullessa kolahda, sillä meijän hamsu pelästyy aina kolahdusta ja ei sitten käytä kiikkulautoja kun pelkää:D

    • hihhii, moi:)

      moi! olen keramiikka kurssilla ja olen tehnyt siellä hamsterilleni omenan muotoisen (ja värisen) mökin

    • hihhii,moi:)

      niin, ja onko vaarallista antaa hamsterille sukka siis sellainen että siitä on leikattu toinen pää pois (siis se osa missä on varpaat) sitte siinä on tunneli joka on pehmeä mutta onko se vaarallinen???

      • hamsteri + kankaat

        Samaa mietin minäkin: Onko turvallista antaa puuvillasukka tai vastaavan kokoinen puuvillariepu kääpiöhamsterille? Hamsteriamme kiinnostaa kankaat, luultavasti haluaisi rakentaa niistä pesää itselleen. Tiedän vain, että puuvillavanua eli pumpulia ei saa antaa.


    • :o:o:o

      moi! saako eläinkaupasta ostettua pesärakennus ainetta antaa hamsulle??ajattelin että ku jokku sanoo että ei saa antaa:o

    • hamsterihöpsö

      mun toinen hamsteri (2.v syrkki) ei enää tykkää justa juoksupyörässä ja en keksi sille mitään muutakaan pientä aktiviteettia...:( HELP ME!

      • hamsuli

        no esim joku putkisto mitä saa eläin kaupoist tai rakennat ite jonkun turvallisen keksinnön(=


    • väsyneen huolestunut

      Joo mulla on syyrialainen hamsteri poika joka asuu 3 kerroksisessa isossa häkissä yksin niin millon purut pitää vaihtaa kun en tiiä niin vaihan joka ikinen viikko en jaksais samaa rataa aina joten tarvin tietoo ja minkalainen pesämökki olisi paras olen ajatellut puista joka naulotaan kiini ja hiotaan huolellisesti itse tehty apuaah hamsteri kirjat ei austa olen lukenut 3 ja yhtä parhailaan

    • Hamsuilija

      väsyneen huolestunut// Ei tartte joka viikko vaihtaa puruja, vaikka osa vaihtaakin. Riippuu siis aivan siitä minkä verran syrkkisi sotkee. Esim. oman syrkkityttöni häkin kaikki purut vaihdan n. joka kolmas viikko. Pesän purut vähän useammin kun kakkii sinne... Ja siis aina kun jotain sotkuja näkyy niin siivoan, mutta en todellakaan kovin usein vaihda kaikkia puruja. Hamsteri-kirjat antavat valitettavan harvoin oikeaa tietoa, hyviä, paikkaansapitäviä ohjeita on Suomen Hamsteriyhdistyksen sivulla ja foorumilla (HAMSTERIYHDISTYS.FI). Lisäksi HAMSTERIT.NETissä todella hyviä vinkkejä ruokintaan ja hoitoon. Kannatta lukaista noista ihan kaikkien joita joku juttu askarruttaa, itse löysin noilta sivustoilta kaiken tarvittavan.
      Pesämökin voi ostaa eläinkaupasta, tai tehdä esimerkiksi pienestä pahvilaatikosta. Pahvinen on siitä kätevä, että kun hamsteri pissaa ja sotkee sen, sen voi vaihtaa. Puinen taas imee pissan ja sitä on vaikea saada irti.
      HERKKUTIKKU:Herkkutikun voi tehdä valmiiseen metalliseen tikkuun joita myydään eläinkaupassa (saa katosta roikkumaan) tai sitten voi tehdä ihan tavallisen pötkön tai keksin. Sekoita ruisjauhoja, vettä ja vähän öljyä. Taikinan täytyy olla todella kovaa, eli vettä ei kauheasti. Lisää taikinaan kaikenlaisia siemeniä ja kuibattuja hedelmiä pilkottuina, voit laittaa niin paljon kuin taikinaan vain mahtuu. Sitten pyörittele taikina tikun päälle tai muotoile sen muotoisenki kuin haluat. Paista uunissa 200 asteessa niin että kovettuu täysin (yleensä ollut itsellä aluksi 15 min. ja sitten olen 5 min. välein käynyt tarkistamassa). Anna jäähtyä ja tarjoile hamsulle, meillä ainakin tosi rakastettu herkku.
      Aika pitkä teksti tuli, mutta kaikkien hamsun hankkijoiden kannattaa tuo hamsteriyhdistys.fi ja hamsterit.net käydä lukemassa läpi, hamsukirjoihin taas ei kannata luottaa...

    • hamsuliinin omistaja

      Meidän tyttöhamsun kaksikerroksisessa häkissä on
      -juoksupyörä
      -wc-paperirullia
      -juoma pullo
      -kaksi ruokakuppia (kasviksille ja kuivaruualle)
      -pieni munakenno
      -puinen pesämökki
      -iso heinäpesä
      -puinen tunneli
      -kalkkikivija suolakivi

      Näyttää viihtyvän hyvin

    • <3 talvikko

      puiset mökit on ihania mutta imee virtsaa. aikasemmin myytiin 15 petshopin pakkauksia (pahvia)Näistä saa ihanan seikkailulabyrintin kun leikkaa sinnetänne oviaukkoja ja laittaa vessapaperirullia.Myös legoista saa hyviä labyrinttejä.

    • hamsuliinin omistaja

      Unohin tosta vielä ne activitylelut.Itse olen tehnyt hamsulleni vaikka ja mitä eläin kaupoista en kovin mitään ostakkaan ,mutta tänään lähden kohta äitini kanssa käymään.Mutta tässä pieni vinkki activitylelun tekemiseen.
      1.Valitse vaikka jokin pahvinen pieni laatikko (itse käytän pringles purkkia ja leikkaan lyhyemmäksi)


      2.tee pohjaan vähän pieniä reikiä.

      3.laita sinne makupaloja ja kiinnitä vaikka rautalangalla kiinni häkin katosta.

      Muista Elä laita sitä liian alas että hamsu ei pääse itse syömään namuja.

      Muuutes nuo iglu jutut on tosi hyvii lähen muutes nyt tekkee nittä hamsulleni.

    • Asu

      Yksi vinkki on, että hamsterille EI SAA OSTAA metallista juoksupyörää koska hamsterin tassut jää jumiin siis osta muovinen

      • hamsu

        Ite ostin hamsulle just metallisen juoksupyörän. Virhehän Se oli.. Joten tein samalla taktiikalla kun toi iglu ni sen pyörän ympärille pienen wc-paperi kerroksen. Katoin vain että pyörä kulkee ja käytössä Se on päivittäin...:) hyvä taktiikka kaikille ketä on ostanu metallisen juoksupyörän. Ei oo ongelmaa että jalat lipsuis väli


    • i_love_hamsters

      mun (poika) syrkin häkissä on:
      - ruokakuppi
      - juomapullo
      - juoksupyörä ( metallinen )
      - kalkkikivi
      ei oo pesää kun se tykkää kaivaa sen ite ja laittaa sinne wc-paperia :)
      tein tollasen paperi-iglun , toivottavasti onnistu.
      Tosi kiwoi vinkkei tääl
      Ajattelin , et mistä sais halvalla kivan pesän syrkille ?
      ja ois kiva jos joku viel kirjottais tänne jtn ohjeita :))))

    • unionoffikials

      kertokaa mulle mikä kauppa myy sutkoht hyvän hintasen häkin-dunan-terrarion

      • moimoimoimoimoi

        Kannattaa tilaa jostain saksast tai jostain ulmomailt, sielt saa isoja dunia edullisesti :)


      • hamsu friend
        moimoimoimoimoi kirjoitti:

        Kannattaa tilaa jostain saksast tai jostain ulmomailt, sielt saa isoja dunia edullisesti :)

        Onko siitä haittaa jos niitä isompia kiviä laittaa häkkiin?


      • Auttakaa!!
        hamsu friend kirjoitti:

        Onko siitä haittaa jos niitä isompia kiviä laittaa häkkiin?

        Mitä jos hamsteri jyrsii omaa dunaa? Onko virike ehdotuksia? Mulla itelläni on syyrialais naaras, se jyrsii koko ajan sitä dunan reunaa. Mitä teen?


      • Auttakaa!!
        Auttakaa!! kirjoitti:

        Mitä jos hamsteri jyrsii omaa dunaa? Onko virike ehdotuksia? Mulla itelläni on syyrialais naaras, se jyrsii koko ajan sitä dunan reunaa. Mitä teen?

        Se tekee sitä koko ajan. Yölläkään ei saa nukuttua... Mun isä sano: Haista vittu Tofu!!... Tofu on sen nimi...


      • Kertokaa!
        Auttakaa!! kirjoitti:

        Se tekee sitä koko ajan. Yölläkään ei saa nukuttua... Mun isä sano: Haista vittu Tofu!!... Tofu on sen nimi...

        Kertokaa jotai linkkei joihinki kauppoihi joist voi ostaa hyviä halpoja hamsterin leluja. Itelläni on oma hamsteri sellane kultahamsteri mut sillei oo hyvii lelui, ainoastaa juoksupyörä yläkerta juomapullo ruokakuppi pikkutalo ja joku vessapaperiputkiviritys.


    • mette.ja.olivia

      itselläni on häkissä 2 wc paperi rullaa,1 kakun pahvi laattikko,3 mökkiä , 1 wc, juoksu pyörä ja sitte on omenan puolikas josta on kaiverrettu se keskusta pois ja hamsterisi voi jyrsiä sitä. Ja itse en ole tallaista kokeillut vaan netistä luin että ota rautalanka ja laita siitä läpi hamsterin herkkuja ja laita sinne häkkiin ja jos aattelet että miks ei normi lankaa niin sitä ei saa hamsterille antaa (:

    • Kertokaa!

      Haluiaisin linkkei joihinki kauppoihi josta voi ostaa halvalla hyviä hamsterin leluja. Itelläki o hamsu. Ei kauhee hieno häkki iha vaa peruskamaa eli : juoksupyörä, ruokakuppi, yläkerta, juomapullo, ja joku vessapaperiputkiviritelmä

    • Hamsuli

      Minun hamsterini Oliverin häkissä on ainaski noita wc-rullia, pajusilta joka menee (puisen) katon päälle, juoksupyörä (puinen), putkia, oksia ja semmonen wc-rulla joka on täytetty herkuilla ja suljettu päät. Kuinka paljon purua pitää muuten olla? Itelläni on 5 cm, riittääkö?

      • Monet jyrsijät tykkää kovasti kaivella, mun hiirillä on esimerkiksi 15cm. Kannattaa kokeilla laittaa oikein kunnon kasa! Mitenkään pakollista se ei ole, vaan pohjan peittyminenkin riittää. Mun rotilla on kuiviketta vain pohjan peitteeksi, mutta ne saa vapaana kaivella laatikollisessa multaa. Ilman sallittua kaiveltavaa ne tonkii mielellään kukkapurkit ympäri...


      • hamsu♡♥
        tulikirahvi kirjoitti:

        Monet jyrsijät tykkää kovasti kaivella, mun hiirillä on esimerkiksi 15cm. Kannattaa kokeilla laittaa oikein kunnon kasa! Mitenkään pakollista se ei ole, vaan pohjan peittyminenkin riittää. Mun rotilla on kuiviketta vain pohjan peitteeksi, mutta ne saa vapaana kaivella laatikollisessa multaa. Ilman sallittua kaiveltavaa ne tonkii mielellään kukkapurkit ympäri...

        Täällä on kyl ollu tosi hyvii virike-vinkkejä!! Ite tein just ton vessapaperi-iglun ja testasin myös riippukeinuu (fleece-kankaasta)... hamsteri saapuu pian ja kaikkee härpäkettä oon sille tehny... kiitos tosi paljon kaikista vinkeistä!!! Ne on ollu tosi hyviä!!:)


      • hamsuli
        tulikirahvi kirjoitti:

        Monet jyrsijät tykkää kovasti kaivella, mun hiirillä on esimerkiksi 15cm. Kannattaa kokeilla laittaa oikein kunnon kasa! Mitenkään pakollista se ei ole, vaan pohjan peittyminenkin riittää. Mun rotilla on kuiviketta vain pohjan peitteeksi, mutta ne saa vapaana kaivella laatikollisessa multaa. Ilman sallittua kaiveltavaa ne tonkii mielellään kukkapurkit ympäri...

        Kiitos tiedosta, tulikirahvi! Lisäsin heti puruja viitentoista senttiin ja nyt kaivelee siellä. Mitä mä tekisin mun hamsun kanssa? Ehottakaa jotain. Tää ei mitenkään kuulu asiaan mut tekee mieli kysyy, ketkä kaikki kattoo Doctor Whota? Sori aiheeton kysymys..


      • hamsuli kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, tulikirahvi! Lisäsin heti puruja viitentoista senttiin ja nyt kaivelee siellä. Mitä mä tekisin mun hamsun kanssa? Ehottakaa jotain. Tää ei mitenkään kuulu asiaan mut tekee mieli kysyy, ketkä kaikki kattoo Doctor Whota? Sori aiheeton kysymys..

        Randomi kysymys, mutta mä ainakin! :D


    • Go hamsters Run

      Hei! En saanu tätä viestii muuten lähetetyks ku näin ( ei tartte ymmärtää). Hienoja ideoita! Ite oon kyhänny varmaa 10 igluu ja kaikki silppuna. XD Mutta nyt en keksi mitään tekemistä ton hamsulaisen kanssa. Se puree noita sukkia (ei jalassa olevia) onks normii? Sen häkki sisältää: pyörä, pajusilta x2, putkia, purua, juomapullo, ruoka kupit, mökki, joku toinen asumus, wc ja glusilppua. XD mietim mitä antaisin hamsulille joululahjaks, varmaa heinämökin tai jonku riippumaton. Kiittu ku luit!

    • hamsterifani

      käykö roborvskille terraario

    • Kääpiöhamteri

      Kyllä roborvskille pitäis käydä terraario.

    • Tiiutaavi

      Meillä on Taavilla ( syyrialaisella ): juomapullo, ruokakuppi, muovinenpesämökki, wc laatikko, av paperirulla täytettynä heinällä, omenapuun oksa, heinäpallo minkä sisälle pääsee, heinäkasa ja purua.

      Tiiulla ( syyrialaisella ) on:
      Purua, juomapullo, ruokakuppi, wc laatikko, juoksupyörä, heinäkasa, omenapuun oksa, puumökki, kukkaruukkujossa sisällä heinää

    • sirkku.H.T

      Minun marsuni häkissä on nyrkkirauta ja auton työkaluja.

    • Omakokemus

      Minun poika hamsterini häkissä on
      -purua 10cm
      - heinää kukkaruukussa
      -omenapuun oksia
      -iso perä jossa 3 ulos käyntiä
      -lasipurkki joka on täytetty puruilla
      -Suolakivi
      -ruokakuppi
      -juomapulloja 2
      Tyttölläni on kaksikerroksinen
      1kerros
      -10cm puruja
      -mökki
      -kukkaruukku väärinpäin
      -omenapuunoksia
      -juoksupyöra
      -ruokakippo
      -2 juomapulloa
      2kerros
      -pieni pyyhe pohjana
      -tuoreruokakippo
      -wc rulla
      -suola ja kalkki kivi
      -pajusikta 1kerrokseen
      Hyvin viihtyvät! (Saatoin unohtaa jotain)

    • minizoo

      Erilaiset materiaalit toimivat itsessään virikkeenä.

      Heinä, hiekka, puunkaarna leluissa tms ja keraamiset jutut tuovat vaihtelua. Kaiveluhiekka allas jossa voi kylpeä ja metsästää siemeniä tai heinäkasa ruoan etsimiseen.

      Ruoan "scatter feeding" eli ympäriinsä heittely antaa puuhaa.

      Kaikkien jyrsijöiden lemppari on mikä tahansa putki tai maja materiaalista riippumatta missä on monta uloskäyntiä. Pahvilaatikkopesä koloilla, wc-rulla pyramidi jossa 3 rullaa niitattu yhteen ja jokaisessa uloskäynti (tosi helppo ja hieno), puutunnelit rei'illä, robojen lemppari on kuutio reikäsilta jossa päädyissä jalat eli alta pääsee kulkemaan myös (päällä kolo herkuille). Itse käytän puu-/kaislatunneleita toisinaan pystyssä tai kyljellään portaina tai kiipeilytelineenäkin. Voi ripustaa myös roikkumaan pinnoista vaaka tai pysty asennossa.

      Erilaisten tasokorkeuksien luominen antaa lisätilaa dunaan/häkkiin. Ei tietysti korvaa pientä pohjapinta-alaa mutta muuten hyvä. Mökit joiden päälle voi kiivetä ja sitten ihan puutelineet. Kaikki hamsterit ovat nauttineet korkealta tähystelystä ja kiipeilystä.

      Juoksupyörä tai lautanen on hyvä olla myös.

      Itsellä ei ole ruokintaaktivointileluja mutta tuoreruoan laittaminen ripustettavaan metallitikkuun tai siemenien piilottelut pähkinänkuori "forage toy" tyylisiin juttuihin on suunnitelmissa. Pahvirullista valmistetut herkkupaketit ovat jääneet syyrialaisella ja roboilla avaamatta. Nyt voisi koittaa miten campbellit reagoivat niihin.

      Useimmiten värillisinä saatavat (hamsuja ei kiinnosta värit) kiipeilytelineet ja lelut ovat olleet kovaa kamaa.

    • Anonyymi

      Itse olen juuri hankkinut syyrialaisen hamsterin ja en oikein tiedä mitä terraarioon laittaisi... Mutta viestiketjun avulla löysin hyviä vinkkejä terraarion sisustukseen.😉

    • Anonyymi

      Meillä on kelvanneet: Perus paperi ja heinä kelpaa aina, pahvilaatikot, joihin leikattu reikä, pahvirullat, saviruukut ja pahvinpalaset. Kaupasta kaikenlaisia mökkejä, tunneleita ja tasoja

    • Anonyymi

      Missäköhän asteessa pitäisi kuumentaa hamsterille metsästä tuotava puu uunissa?

    • Anonyymi

      Kulmamökki

    • Anonyymi

      Kulmamökki

    • Anonyymi

      Voiko hamsterin häkkiin laittaa lasipurkkia?

    • Anonyymi

      Tota tietäökö joki että pitääkö hamsterilla olla ruokakippo

      • Anonyymi

        Ei pidä.


    • Anonyymi

      Mä oon tehy semmosen vessapaperimökin. mul ei oo viel hamsterin mut mä saan semmosen.

    • Anonyymi

      Voiko hamsterin häkkiin laittaa rönsyliljan?

    • Anonyymi

      Itse olen saamassa juuri kääpiöhamsterin oisko jotain tosi kivoja ja helppoja ohjeita askarrella hamsterilleni jotain😁

    • Anonyymi

      Anna sun hamsterille vaikka omenapuun oksia. Koska niitä se voi nakerrella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe