Yritin ottaa Open Officen käyttöön. Ohjelmaa rekisteröidessä painaessani "valmis", tietokone sammuttaa Windowsin ja ruudulle tulee vikailmoitus ja koko kone on pakko sammuttaa. Missä vika?
Openofficen rekisteröinti
14
750
Vastaukset
- q
Openofficen rekisteröinti on täysin vapaaehtoista. Laita vain rekisteröintiruutuun ettet rekisteröi koskaan.
- anna99
Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...
- q
anna99 kirjoitti:
Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...
Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?
- anna99
q kirjoitti:
Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?
Olen niin huono tietokoneiden kanssa...
Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005. - q
anna99 kirjoitti:
Olen niin huono tietokoneiden kanssa...
Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005.Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_Wizard - anna99
q kirjoitti:
Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_WizardOlen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?
Kiitti paljon kun viitsit auttaa! - anna99
anna99 kirjoitti:
Olen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?
Kiitti paljon kun viitsit auttaa!Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt
- q
anna99 kirjoitti:
Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt
Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.
- anna99
q kirjoitti:
Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.
Miten löydän sen?
- q
anna99 kirjoitti:
Miten löydän sen?
Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).
Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
cd "Omat tiedostot"
(Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää. - anna99
q kirjoitti:
Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).
Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
cd "Omat tiedostot"
(Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää.Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...
- q
anna99 kirjoitti:
Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...
Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.
"C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt
Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta. - anna99
q kirjoitti:
Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.
"C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt
Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta.Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".
- anna99
anna99 kirjoitti:
Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".
Kiitos sinulle q paljon avustasi!!!
Tämä meni liian vaikeaksi minulle. Homma ratkesi siten, että poistin version 3.1 koneeltani ja latasin tilalle vanhemman version (2.x). Se alkoi toimia ongelmitta.
Olet ollut todella ystävällinen auttaessasi minua! Hyvää Joulun odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372