Openofficen rekisteröinti

anna99

Yritin ottaa Open Officen käyttöön. Ohjelmaa rekisteröidessä painaessani "valmis", tietokone sammuttaa Windowsin ja ruudulle tulee vikailmoitus ja koko kone on pakko sammuttaa. Missä vika?

14

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Openofficen rekisteröinti on täysin vapaaehtoista. Laita vain rekisteröintiruutuun ettet rekisteröi koskaan.

      • anna99

        Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...

        Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?


      • anna99
        q kirjoitti:

        Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?

        Olen niin huono tietokoneiden kanssa...

        Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005.


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Olen niin huono tietokoneiden kanssa...

        Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005.

        Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
        http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_Wizard


      • anna99
        q kirjoitti:

        Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
        http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_Wizard

        Olen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?

        Kiitti paljon kun viitsit auttaa!


      • anna99
        anna99 kirjoitti:

        Olen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?

        Kiitti paljon kun viitsit auttaa!

        Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.

        Miten löydän sen?


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Miten löydän sen?

        Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).

        Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
        C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
        Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
        cd "Omat tiedostot"
        (Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
        Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).

        Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
        C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
        Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
        cd "Omat tiedostot"
        (Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
        Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää.

        Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...

        Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.

        "C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.

        "C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta.

        Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".


      • anna99
        anna99 kirjoitti:

        Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".

        Kiitos sinulle q paljon avustasi!!!

        Tämä meni liian vaikeaksi minulle. Homma ratkesi siten, että poistin version 3.1 koneeltani ja latasin tilalle vanhemman version (2.x). Se alkoi toimia ongelmitta.

        Olet ollut todella ystävällinen auttaessasi minua! Hyvää Joulun odotusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe