Openofficen rekisteröinti

anna99

Yritin ottaa Open Officen käyttöön. Ohjelmaa rekisteröidessä painaessani "valmis", tietokone sammuttaa Windowsin ja ruudulle tulee vikailmoitus ja koko kone on pakko sammuttaa. Missä vika?

14

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Openofficen rekisteröinti on täysin vapaaehtoista. Laita vain rekisteröintiruutuun ettet rekisteröi koskaan.

      • anna99

        Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Olen siis asentanut Openofficen koneelle, ja kun klikkaan sen pikakuvaketta ensimmäistä kertaa, ohjelma pakottaa "ottamaan sen käyttöön". Tein tämän, ja nyt kokeilin laittaa yllä olevan ohjeen mukaan ruksin "älä rekisreröi koskaan" ja sen jälkeen "valmis", ja taas tulee vikailmoitus "Windows on pakko sulkea vahinkojen välttämiseksi". En ymmärrä...

        Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?


      • anna99
        q kirjoitti:

        Mitä vikailmoituksessa lukee? Mikä Windows-versio?

        Olen niin huono tietokoneiden kanssa...

        Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005.


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Olen niin huono tietokoneiden kanssa...

        Mutta kone siis sammuu, ja tulee sinitaustainen ruutu, jossa ilmoitetaan, että Windows on pakko sulkea. Jos tapahtuu kerran, käynnistä uudelleen, mutta jos useammin, ota yhteyttä jonnekin. On tää vaikeata... Windows XP, kone on ostettu 2005.

        Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
        http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_Wizard


      • anna99
        q kirjoitti:

        Sininen ruutu osoittaa että vika ei ole Openofficessa vaan esimerkiksi näyttökortin ajurissa. Openoffice ei toimi niin korkealla oikeustasolla että saisi sinisen ruudun esille. Täältä löytyy ohje miten sen rekisteröitymisruudun saa pois toiminnasta.
        http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/Administration_Guide/Deactivating_Registration_Wizard

        Olen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?

        Kiitti paljon kun viitsit auttaa!


      • anna99
        anna99 kirjoitti:

        Olen yrittänyt toimia yllä olevan linkin ohjeen mukaan. Tuo komento, joka pitää kopioida komentoriville, niin kone ei tunnista sitä. Mikähän tähän auttaisi?

        Kiitti paljon kun viitsit auttaa!

        Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Eli siis asennan versiota 3.1, ja laitoin komentoriviksi unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Komento pitää antaa samassa hakemistossa jonne tuo DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt on imuroitu.

        Miten löydän sen?


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Miten löydän sen?

        Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).

        Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
        C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
        Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
        cd "Omat tiedostot"
        (Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
        Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Vaikea on täältä käsin arvella mutta normaalistihan IE selain lataa kotihakemistoon "Omat tiedostot" hakemistoon (kansioon).

        Kun valikosta avaa ohjelma "Komentorivi" niin se on valmiiksi kotihakemistossa. Normaalisti se on
        C:\Documents and Settings\Etunimi Sukunimi
        Komennolla cd sitten siirrytään haluttuun hakemistoon
        cd "Omat tiedostot"
        (Lainausmerkit on siksi että nimessä on välilyönti)
        Komennolla dir pitäisi tiedostolistauksessa näkyä imuroitu DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt. Muussa tapauksessa pitää jatkaa etsintää.

        Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...


      • q
        anna99 kirjoitti:

        Eli löysin sen kansiosta ...\omat tiedostot\lataukset . Laitoin komennon "unopkg add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt " tämän perään, mutta taas meni pieleen. Ei tunnistettu komennoksi...

        Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.

        "C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta.


      • anna99
        q kirjoitti:

        Olisiko niin ettei tuo unopkg ole polussa, jolloin pelkkä nimellä kutsuminen ei riitä vaan pitää käyttää koko nimeä tähän tapaan.

        "C:\Program Files\OpenOffice.org 3.1\program\unopkg.com" add --shared DisableFirstStartWzd_ooo31.oxt

        Ei ole yhtään Windowsia ja Openofficea saatavilla, josta asian voisi tarkistaa. On vain olettamus että se unopkg löytyy tuolta.

        Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".


      • anna99
        anna99 kirjoitti:

        Mihin kirjoitan tämän komennon? Yritin laittaa sen rivin " ...\omat tiedostot\lataukset " perään, niin kone sanoi "Määriteltyä polkua ei löydy".

        Kiitos sinulle q paljon avustasi!!!

        Tämä meni liian vaikeaksi minulle. Homma ratkesi siten, että poistin version 3.1 koneeltani ja latasin tilalle vanhemman version (2.x). Se alkoi toimia ongelmitta.

        Olet ollut todella ystävällinen auttaessasi minua! Hyvää Joulun odotusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe