Joku on sanonut: "Kokemuksestaanhan se pappikin saarnaa", ja tämä pätee hyvuin monissa asioissa. Myös omalla kohdallani.
Eli syyskuussa 1983 makasin sellaisessa petissä, josta ilman nuoruudessani hankkimaa hypnoosiasiantuntemusta, en olisi jaksanut edes yrittää ylös. Varsinkin kun lääketieteelliset realiteetit olivat, mitä olivat: "Medullan vamma Tetra blegia". Eli tulisin lopun ikääni makaamaan jossain hoitolaitoksen sängyssä hoitajien autettavana.
Mutta. Tässä tilanteessa tiesin, että minulla on "takataskussani" jotain sellaista, mitä koululääketieteellä ei ole, ja niinpä annoin lääketieteellisille realiteeteille piut paut ja otin kuntoutumisen ohjat omiin käsiini. Tulos oli mm. se, että vastoin kaikkia lääketieteellisiä realiteetteja kävelin yhtenä kesänä samaa metsäpolkua edes takaisin kaikkiaan 50 km. ja tämän jälkeen pyörätuolini vietiin varastoon, jossa oli kaikkiaan 8 vuotta ja Lapin keskussairaalan henkilökunnan mukaan tapaukseni on lääketieteellinen sensaatio ja väkevä todiste hypnoosin mahdollisuuksista elämän voittamisessa. Samoin Lapin keskussairaalassa moni on minulle sanonut, että minun pitäisi kirjoittaa näiltä alueilta mahdollisimman paljon ja opettaa näitä taitoja ihmisille.
Nyt jos ajatellaan toista vaihtoehtoa. Eli sängyn orjuuteen jäämistä:
Vuonna 1983 yksi päivä hoitolaitoksessa olisi maksanut yhteiskunnalle 1200 mk. ja tämän jälkeen noussut moneet kertaan. Eli kuluneiden 26 vuoden aikana olen säästänyt hypnoosiasiantuntemuksellani yhteiskunnan varoja noin 2,5 milj. euroa. Samoin minulla olisi oikeus yhteen kuntoutuslaitosjaksoon vuodessa. Mutta tätä oikeuttani olen hyödyntänyt viimeksi v. 1986. Eli tälläkin olen säästänyt yhteiskunnan varoja yli 100.000 euroa.
Asian juju tässä on nyt siinä, että mikäli jokaisella suomalaisella olisi sama pätevyys ottaa henkilökohtainen vastuu omasta elämästään, terveydestään ja kuntoutumisestaan, yhteiskunnan terveydenhoitokustannukset puolittuisivat kerralla ja kuntien taloudet olisivat kokonaan toisella mallilla. Valtion ei tarvitsisi ottaa yhtään uutta velkaa ja entisetkin voitaisiin maksaa kokonaan pois muutamassa vuodessa.
Että näin.
Hypnoosi ja kansakunnan menestys
poika.tuntureilta
1
276
Vastaukset
- Kukkeli kuu
lueskella juttujasi . Samaa ei voi sanoa muista, jotka ovat kuin hyeenat haaskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude23015149Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t13210553Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12310124Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089361Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k539185Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237089Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk566955Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826527Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1736197Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612