onnistuuko alueauralla. vai onko liian vaarallista hommaa. kun aatelin että siellä metsäteillä voi olla kaiken näkösiä yllätyksiä. varmaan pitäs aura olla ainakin jousitetuilla terä lapuilla aura.
metsätien auraus
4
2879
Vastaukset
- -
Kypärä päähän ja kokeilemaan, turvavyö olisi hyvä laittaa kiinni myös. Näin säästyt kolhuilta itse, koneelle voi käydä hassummin.
- trattoriin
Eli ns. avomallinen linko on siihen paras.
http://www.dunkeldunkel.com/traktori/markkinakuvat/767.jpg- mv keskisuomesta
kuitenki pakko hommata kun rupean auraamaan yleisiä teitä. onha mulla 2.5 metrinen hydraulinen perälevy. voishan silläkin metsäteitä aurailla.
- nääs...
Alueaura on toimiva peli kun vaan on kunnollinen. Tollattee hommaa jossa varmasti tulee esteitä vastaan mihin aura tökkää on paree olla jousitettu malli. Itse auran sen verran vahvaa tekoa että ei hajoa ennenkuin jousi antaa myöten. Etukuormaajaan sitä ei missään nimessä kannata kiinnittää, sillä saa varmasti aisat vääntymään. Vavin mahdollinen kiinnitys tulee jos viitsii rakentaa samanmoisen systeemin mitä turvesuolla viivotin karheejassakin käytetään... Traktorin alla menee 2 rhs palkkia jotka on yhdistetty traktorin takana ja kiinnitetty vetokoukkuun. Etupäässä on kiinnitys nosto sylintereihin siten että iskut eivät rasita etupäätä vaan repivät traktoria vetokoukusta. Edessä täytyy myöskin olla ohjaus pukki siten ettei auran sivuttais tuki ole myöskään sylintereiden varassa. Tämän rakennelman eteen sitten aura kiinnitetään. Koko härvelin saa traktorista pois kun tiputtaa koukun maahan ja etupäässä on jossain kohtaa helppo irrotus kohta. Vaikkapa siten että sylinterit jäävät traktoriin kiinni. Yksi mahdollisuus on etukuormain koneeseen rakentaa eteen vain ohjaus pukki ja nostaminen tapahtuu etukuormaajalla ketjun avulla. Painoa tietysti tulee mutta saa jämäkät auraus vehkeet. Vielä kun on kunnon aura nokalla ja jousitus niin päivän aikana tapahtuu paljon. Onhan tuossa lumihommassa muutoinkin kätevää olla linko takana vaikka olisi millanen aura edessä. Tahtoo linko olla kätevämpi kun tarvii mennä aukaseen tie joka ollu koko talven siihen asti tukossa ja tuo mainittu suurteho linko paras koska sillä voi työskennellä sekä etu että takaperin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735