Kysyn miten voisin varmistaa ettei mielisairas tyttäreni hukkaisi saamaansa lakiosaa pernnöstään.Hän menee aika ajoin psykoosiin ja vie tavaransa roskiin ja pyytää kierrätyskeskusta hakemaan loput mitä ei muuten saa vietyä.Maksaa laskut pariin kertaan jos on rahaa.Päästyään suljetluta tyhjään kotiinsa,ei muista mitään mitä on tapahtunut.Mitenkä saisi turvattua pernnön ettei hävittäsi saman tien.
mielisairaan perintö
10
1268
Vastaukset
- neuvo..
ei osaa hoitaa nytkään asioitaan hae hänelle edunvalvoja. Ei kai voi muuta tehdä.
- 123456789
Holhoojan valvonnan alaisena tytön pitäisi tuossa tilanteessa olla (siis juridisesti määrätyn) kun ei kykene omasta elämästään huolehtimaan.
- nix nax
... on holhousviranomainen. Käy keskustelemassa siellä tyttärellesi määrättävästä edunvalvojasta. Edunvalvojaksi voidaan määrätä virkaholhooja tai joku sinun ehdottamasi henkilö, vaikkapa sukulainen, joka tehtävään suostuu.
Edunvalvojalla on oikeus saada tehtävästään kohtuullinen palkkio. Hän on velvollinen tekemään päämiehensä omaisuuden hoidosta vuosittain tilin maistraatille.
Jos haluat, että tyttäresi saa sinulta perintönä vain lakiosan (joka on puolet lain mukaisesta perintöosasta), sinun tulee antaa määräys testamentissa. - tuolta...
kysele vaikka alkuun neuvoja tuolta;
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3764 - 19+20
pankin kautta järjestyvä varallisuudenhoitopalvelu? Tai perusta säätiö. Semmoinen sydeemi säilyttää/sijoittaa omaisuuden ja antaa esim. kuukausittain henkilön tilille pienen siivun? Jos seuraavan sukupolven perijöistä ei tartte huolehtia niin hommanhan voi mitoittaa niin että kun ko. henkilö joskus kuolee niin sillon tilit on melkein tyhjät (sen verta jää että hautajaiset tulee kuitattua).
Paljonhan tietty merkkaa onko perintö rahaa ja arvopapereita vai jotain kiinteää omaisuutta.
Jos on vaikka metsää niin joltain metsänhoitoyhdistykseltä vois kysyä neuvoa.
Jos on kesämökki niin ko. paikka voi olla ko. henkilölle tulevaisuudessa rauhoittava henkireikä - toisaalta kun napsahtaa niin sehän voi tuikata sen vaikka tuleen...
Onko henkilöllä omistusasunto? Jos ei ole niin voisi olla fiksua muuttaa perintö asunnoksi. Että henkilöllä on aina joku paikka mihin päänsä kallistaa vaikka muuten kaikki menisi päin persettä. Silloinkin olisi joku rahasto hyvä joka maksaisi vastikkeen automaattisesti ettei unohdu. Itse asiassa jos joku semmonen rahsto /säätiö /varainhoito hoitaisi kaikki pakolliset laskut niin henkilön ei tarttis niitä edes ottaa laskuja vastaan ja jäisi tuplamaksut tekemättä.
Joku hoitokotikin vois olla mahdollisuus mutta voi olla kallis.- Jos minä kuolen!!!!!
Miksi varata itse rahaa omiin hautajaisiinsa.Minä en ainakaan ole kuullut,että ketään olisi pintaan jätetty sen vuoksi,että oli kuollessaan persaukinen.Tosin voivat haudata sen verran matalampaan,että polvet jää koukkuun maanpinnan yläpuolelle siitä saa markettien pihaan hyvän pyörätelineen.
- eikä korjaannu
edes niinä selkeinä kausina? Huolestuttavaa että tilanteen täytyy aina päättyä psykoosiin asti ennen kuin saa jonkinlaista apua. Ehkä liika yksinäisyys, omien ajatusten pyörittäminen ja ylianalysoiminen antaa kimmokkeen toimia tietyn kaavan mukaan sairastaessa. Edunvalvoja kuulostaisi hyvältä mutta eihän se mielestäni kuitenkaan ole mikään ratkaisu tyttäresi tilanteeseen.
- omainen
Suoraveloitus säännöllisiin maksuihin.
Edunvalvoja.
Asuuko joku sukulainen lähistöllä, voisi seurata tytön touhuja.
Hoitokontaktien kautta seuranta 1xvko.
Mikä vastuu on kierrätyskeskuksilla jos vievät kamat??
Omaiset mielenterveyspotilaan tukena järjestö.
- aaasssdddfff
Tyttäresi tarvitsee kunnollista lääkitystä. Nythän lääkitys ei joko toimi tai hän ei syö pillereitä. Kierrätyskeskukselle voisi ilmoittaa, että eivät hae hänen tavaroitaan, vaikka soittaisi, ehkä numeron voisi jotenkin estää. Jos hän heittää arvokkaita tavaroita roskiin, niin kaikki irtain kannattaa varmaan myydä aikaisemmin pois ja antaa perintö rahana jollekin ihmiselle hoidettavaksi, joka maksaa hänen tililleen jonkun tietyn summan kuukaudessa.
Psykoosipotilaat ovat vaikeita. Otan osaa.- mää*
Itselleni asia on ajankohtainen toisesta syystä, joten tiedän, että MYÖS jompikumpi tytön vanhemmista voi hakea itseään tytön holhoojaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984