vaipan kaytän lopettaminen

ujhgbv

minkä ikäisenä olette lopettaneet lapsella vaipan käytön

2

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potattaja vihdoi kin

Eipä se meidän päätös mitää auttanu kun lapsi ei vain tajunnu koko ideaa mennä potalle. Nyt on 2v1kk ja viikon ollu jokseenkin kuiva. Alkoi itse riisua vaipan ja housut jolloin myös alkoi hoksata potan idean. Sai potan alle 1v mutta yli vuosi meni ennenkun ekaakaan pisua sinne sai vaikka oli kausia ilman vaippaa. Tämä asia menee aika lapsikohtasesti miten se oppiminen tapahtuu, yksi oppii ajan kanssa rutiinilla ja toinen aika kerralla kuten meillä.

• Iirislotta

N. 2v oli aika lailla päiväkuiva, nyt on 2v3kk eikä olla pariin kuukauteen käytetty vaippaa kotona tai omissa menoissa ollenkaan kun lapsi ymmärtää pyytää itse potalle ja osaa pidättää jonkin aikaa. Päiväkodissa on edelleen ulkoillessa ja päiväunilla vaipat, ulkona ovat niin pitkään että usein ehtii tulla jotain vaippaankin (ja kun kaupunki on päättänyt ettei päiväkodeissa tarvita enää laitosapulaisia, ei haluta ottaa sitä riskiä että hoitajat joutuisivat lakanapyykille...). Poikaa on ihan pikkuvauvasta saakka pissitetty/kakatettu pönttöön ja pottaaan, kakat on tulleet pottaan puolivuotiaasta pääasiassa, 1v jälkeen on tainnut tulla vain pari kertaa vaippaan. Kuivaksioppimiseen tuolla on ehkä ollut jotain vaikutusta, mutta vielä kesällä meni niin, että jos oli jotain jalassa, tuli pissit housuun, mutta nakupellenä osasi mennä potalle. Yövaipat on vielä käytössä, kuivia öitä on ollut vain pari hassua. Tosi yksilöllistä kai tuo kuivaksioppiminen on. Itse olen kokenut että päästiin aika helpolla kun alettiin istuttamaan potalla heti kun istumassa pysyi, ei ole ikinä ymmärtänyt alkaa protestoida pottaa vastaan kun ei muusta tiedä. Eli ne aloitustaistelut potalla ylipäänsä istumisesta on jääneet kokonaan kokematta. Eihän sinne tietenkään varsinkaan alle 1,5v läheskään aina mitään tullut, mutta tottuipahan kapistukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      26
      2714
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      127
      2702
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      204
      1434
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      144
      1406
    5. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      310
      1331
    6. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1301
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      53
      1120
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      14
      1074
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1009
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      65
      964
    Aihe