Eräällä naispuolisella toisen asteen opettajalla on työhuoneensa ikkunassa poikakalenteri, siis puolialastomien miesten kuvia. Viereisissä luokissa opiskelevat oppilaat näkevät kalenterin joka päivä. Kysyisin mielipiteitänne, onko mielestänne sopivaa ja asiallista, että alaikäisiä opettavalla henkilöllä on näkyvästi esillä tällaista materiaalia työpisteessään?
Onko tämä sopivaa?
2
485
Vastaukset
- Nykyaikaa
niiltä sun alaikäisiltäsi, että millaista materiaalia heillä on tietokoneellaan. Siinä ei opettajan poikakalenterilla ole kuin vanhanaikaisuusarvoa.
- mielellä
Kyllähän se nyt vaan on niin, että opettaja on ammattikasvattaja ihan 24 h vuorokaudesta ja poikakalenterit pois ja piste. Itse olen opettaja ja elän opettajasuvussa - eri asteilla opettavia on perheessäni 5 kpl ja serkut päälle ja voin vakuuttaa, että tätä asiaa on puitu monissa ruokapöydissä. Jos ei pysty käyttäytymään ammatillisesti yhtään sen jälkeen kun on luokan oven kiinni painanut, ei ammatti-identiteetti ole kehittynyt yhtään. Itse opetan pahassa päihdekoukussa olleita/olevia ja en pienellä paikkakunnalla elävänä käy terasseilla enkä viinakaupassa ollenkaan. Joku voi sanoa kaksinaismoraaliksi, etten ole kuitenkaan mikään absolutisti, mutta kyse on uskottavuudesta ja esimekkinä olosta. Jos ei kantti ja hermo kestä käyttäytyä kuin opettajan kuuluu käyttäytyä, voi vaihtaa alaa. Poikakalenteri edustaa ihmisen esineellistämistä eikä tue lasten ja nuorten kasvua toisesta välittävään terveeseen seksuaalisuuteen. Opettajan täytyy olla viimeinen lukko, joka turvaa lasten oikeutta lapsuuteen ja oman ruumiinsa koskemattomuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784