Olisi tarve hankkia tietokonetaidottomalle seniorille pöydällä pidettävä itsenäinen laite, jolla voi kuunnella MP3-musiikkia. Vaatimukset: oma näyttö (vähintään neljä riviä selailun takia), oma kaiutin, riittävän isot näppäimet, USB- tms. muistiportti. ULA-radio plussaa.
Vaihtoehdot:
Tietokone: käyttökynnys liian korkea.
MP3-soitin: aivan liian pieni kapine seniorille.
HiFi-laite: näytössä ei ole tarpeeksi rivejä paitsi kaikkein kalleimmissa malleissa.
Mediasoitin: vaatii erillisen näytön ja kaiuttimen.
DVD-soitin: vaatii erillisen näytön ja kaiuttimen.
Kortinlukija: esim. Solarmedia HiFi Card Readerin näytössä on liian vähän rivejä, kaiutin puuttuu.
Internetradiolaite: Logitech Squeezebox Touch tarvitsee erillisen vahvistimen ja kaiuttimen. Philips Streamiumissa USB puuttuu. Noxon iRadio for iPod voisi käydä, mutta eihän sitä voi edes missään kokeilla.
Olisiko muita ehdotuksia?
MP3-soitin seniorikäyttäjälle?
7
417
Vastaukset
- minä vaan kysyn
tuota miksi pitäisi olla MP3 soitin, jos on kerran pc-taidoton henkilö. Siis mitenkä oli tarkoitus ne biisit siihen soittimeen saada ladattua ?
Oliskohan ihan perus radio/cd-soitin kuitenkin sopivampi ?
Miksi tuo tekstinäyttö tuossa on noin määrävä tekijä, musiikkia kai on tarkoitus kuuunella ?- edc rfv
En tarkoita tavallista taskukokoista MP3-soitinta, vaan pöydällä pidettävää laitetta, joka soittaa MP3-tiedostoja ulkoisesta muistista, siis eräänlainen MP3-soitin sekin.
Tarkoitus ei ole ladata itse soitinta musiikilla, vaan toimittaa käyttäjälle kuunneltavaa USB-tikuilla, jotka kulkevat esim. kirjepostissa. Sitä musiikkia mahtuu nykyään tikulle aika paljon, joten selailumahdollisuus on tarpeen, jos haluaa valita, mitä milloinkin kuuntelee. Enkä jaksa ruveta toimittamaan postissa kymmeniä CD:eitä, kun kaikki kerran mahtuu pienelle tikulle (esim. 4 GB tikku vastaa 40 levyllistä hyvällä MP3-laadulla).
- tämä käytössä
on helpoin
"DVD-soitin: vaatii erillisen näytön ja kaiuttimen."
kun DVD-soitin on telkkarissa kiinni, MP3-kappaleet näkyy
siistinä listana josta soitto on helppo valita kauko-ohjaimella.
Ääni kuuluu telkkarin kaiuttimesta tai siihen liitetystä
stereosta.
Tämä minulla käytössä.
MP3:t täytyy sitten tietty jonkun polttaa CD:ille.- edc rfv
Toimii, jos on sopiva telkkari, mutta riippuu myös DVD-soittimesta. Minun laitteillani biisien nimet on ikävästi katkaistu, siksi en käytä niitä tuohon itsekään, eikä soitin näytä tageja. Sitä paitsi levyjen polttamisessa on hommaa. Tikulle tallentaminen on paljon helpompaa. DVD:n kanssa kuuntelupisteen on oltava just siinä telkkarin vieressä, mikä rajoittaa käyttöä.
- tämä käytössä
edc rfv kirjoitti:
Toimii, jos on sopiva telkkari, mutta riippuu myös DVD-soittimesta. Minun laitteillani biisien nimet on ikävästi katkaistu, siksi en käytä niitä tuohon itsekään, eikä soitin näytä tageja. Sitä paitsi levyjen polttamisessa on hommaa. Tikulle tallentaminen on paljon helpompaa. DVD:n kanssa kuuntelupisteen on oltava just siinä telkkarin vieressä, mikä rajoittaa käyttöä.
"Toimii, jos on sopiva telkkari,"
-toimii kaikissa 80-luvun jälkeen tehdyissä telkkareissa
" mutta riippuu myös DVD-soittimesta."
-jo 10 vuotta on kaikki DVD-laitteet tukeneet MP3-soittamista
"Tikulle tallentaminen on paljon helpompaa."
-totta, niden soittamisesta voisin kirjoittaa kirjan, mutten nyt jaksa
"DVD:n kanssa kuuntelupisteen on oltava just siinä telkkarin vieressä, mikä rajoittaa käyttöä."
-miten niin?
Minullakin on telkkarin takaa 10 metrin johto stereoihin jotka sitten äänen
ulostavat, ja markkinoilla on pilvin pimein langattomia äänensiirtolaitteita. - ...
edc rfv kirjoitti:
Joku tämän tyylinen: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=41004
En tiedä millaiset biisivalikot noissa on, se kannattaa tarkistaa ostovaiheessa, mutta erilaisia malleja ainakin riittää. Kaiuttimethan noissa on, mutta erilliset varmaan kannattaa hankkia lisäksi, jos siedettävänlaatuista ääntä haluaa.
DVD-levy kuulostaa juuri ideaalilta formaatilta tuohon sinun käyttöösi. Yhdelle levylle mahtuu 4,7 gigaa ja maksaa alle kymmenesosan siitä mitä vastaavankokoinen USB-muisti. Polttamisessa ei mun kokemuksen mukaan ole yhtään sen enempää hommaa kuin tikulle tallentamisessa, konehan sen levyn polttaa (vaatii ehkä yhden klikkauksen enemmän). - edc rfv
... kirjoitti:
Joku tämän tyylinen: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=41004
En tiedä millaiset biisivalikot noissa on, se kannattaa tarkistaa ostovaiheessa, mutta erilaisia malleja ainakin riittää. Kaiuttimethan noissa on, mutta erilliset varmaan kannattaa hankkia lisäksi, jos siedettävänlaatuista ääntä haluaa.
DVD-levy kuulostaa juuri ideaalilta formaatilta tuohon sinun käyttöösi. Yhdelle levylle mahtuu 4,7 gigaa ja maksaa alle kymmenesosan siitä mitä vastaavankokoinen USB-muisti. Polttamisessa ei mun kokemuksen mukaan ole yhtään sen enempää hommaa kuin tikulle tallentamisessa, konehan sen levyn polttaa (vaatii ehkä yhden klikkauksen enemmän).Täytyypä tarkistaa tuommoisen koneen käytettävyys ja äänenlaatu. Yhdelle DVD-levylle polttaminen on toki helpompaa kuin seitsemälle CD-rompulle. Radio puuttuu, mutta on videonkatselumahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803