Unika

Täytin jo hakemuksen

Onko kukaan opiskellut kampaajaksi Unikassa? Millanen koulu on? Kaikki tieto tervetullutta!!!

29

7822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ziiiiii

      Vähän on aikaa kun on tästä kyselty mutta tulevan varalta jos joku kyselee :)
      Itse en ole opiskellut koulussa vaan olin juuri pari päivää sitten pääsykokeissa. Koe sinällään ei ollut vaikea ja siihen oli lisäksi pieni haastattelu. MUTTA jos satun pääsemään kouluun en todellakaan ole sinne menossa !

      Info tilaisuudesa selvisi kuinka omistaja on itsekeskeinen keski-ikäinen ukko joka haukkui julkiset sekä 600e maksavat yksityiset koulut.

      Koulu kestää 18kk jonka sisällä ei ole lomia ei niin kesä kuin joulukaan ainoastaan pyhäväivät ovat varmasti vaipaita. Lisäksi tuon 18kk sisällä on vain noin 19-22pv vapaata joista miinustettuna sairaslomat eli jos olet vaikka keuhkokuumeessa pari viikkoa niin siihenpä melkein lomasi upposi :D

      Koulupäivät on klo 10-20 sisällä 8h päiviä eli ei ehdi tehdä aamu eikä ilta töitä sekä lauantaisinkin saattaa olla koulua joten viikonlopputyötkin voi unohtaa ja elämäsi !! Koulu kuuluu toki kelan piiriin mutta ei sillä rahalla suuresti juhli.

      Jos omistaja kokee että et ole käytökseltäsi sopiva työhön sanoi potkivansa pihalle ja lähettää laskun perään 20e/pv minkä olet ollut jo koulussa, eli jos olet ollut esim. jo 100pv lasku onkin yhtäkkiä 2000e. Koulua ei siis niin vain lopeteta kesken jos elämäntilanne muuttuu tai ala ei olekaan omaa. Ainostaan sinä tilanteessa sanoi armahtavansa jos opiskelijalle tulee allergioita aineista.

      n. 2kk-2,5kk on harjoittelua sitten suoraan asiakastyöhön vaikka kunnolla vielä ei osaisikaan :)

      Mutta siis en ole ollut kyseisessä koulussa joten en voi tietää millainen todellisuudessa on, aika nolosti kyllä pelottelee opiskelijoita pois heti kättelyssä. Tietinkin on ihmisiä joille tuollainen elämäntyyli sopii itse vain en kyllä anna kenenkään kiristää sairastumisella ym muilla laskun lähettämisillä perään :) Koikeilkaa kuitenkin jos haluatte kampaajiksi!!

      • Ziiiii

        "Info tilaisuudesa selvisi kuinka omistaja on itsekeskeinen keski-ikäinen ukko joka haukkui julkiset sekä 600e maksavat yksityiset koulut."

        Oho, tarkoitin tietty 6000e maksavat koulut :)))


    • bellebelle

      itse kanssa hain ko kouluun ja sainkin tänään myöntävän päätöksen opiskelujen aloittamisen suhteen:). monelle nuo em asiat saattoivat tulla shokkina pääsykokeissa, itse tiesin ne jo kyllä ennalta. koulu tarjoaa oikeasti tasokasta opetusta, vaikka vaatiikin superahkeraa työn tekoa pärjätäkseen siellä. mielestäni omistaja, jota mielestäni on turha lähteä keski-ikäiseksi ukoksi nyt tuntematta solvaamaan, kertoi vain rehellisesti faktat siitä että koulu tulee olemaan rankkaa ja sitovaa työntekoa, ja haluaa tarjota sen ilmaiseksi niille, jotka ovat oikeasti motivoituneita ja alasta kiinnostuneita. toki kertoi myös tekevänsä puhtaasti bisnestä, mutta kukapa ei! joten iloisin ja reippain mielin koulua aloittamaan syksyllä:) hommahan on aika pitkälti asennekysymys!

    • Sisilia17

      Minkälainen pääsykoe Unikassa on? :)

    • hurtta123

      Kokemuksia

      -ÄLÄ IKINÄ ALOITA OPISKELUJA UNIKASSA!!!!!!!!!!!!!!!
      - Kyseessä ei ole motivoituneisuuden mittaaminen, vaan puhtaasti oppilaiden kyykyttäminen, piinaaminen ja pakottaminen asioihin, jotka eivät liity alaan millään tapaa.
      -julkista nöyryyttämistä asiakkaiden kuullen
      -homeiset henkilökunnan tilat
      - Sairaspoissaolotodistuksilla saa kuulemma PYYHKIÄ PERSEENSÄ (oikeasti vakavia leikkauksen jälkeisiä sairaslomia, jäsenien murtumia yms. muut)
      -opiskelijat tulevat sairaana kouluun, koska eivät uskalla olla poissa (jalat paketissa, vatsatautisina, kovassa kuumeessa) POTKUJEN UHALLA
      -porukkaa potkitaan pellolle naamakertoimen mukaan. Eli jos naama ei miellytä johtajaa.
      - Oppilaat ovat jatkuvan stressin ja pelon vallassa
      - Oppilaita haukutaan LUSMUIKSI, kun istuvat ensimmäistä kertaa 8h:n sisällä
      -TAUKOJA ei ole, jos oma työ venähtää (ruokatauot kuuluvat lain mukaan päivään)
      -Opettajien suusta: "mitä vittua oot tekemässä" (saatetaan kuiskata kun on raitalaput juuri ahertanut asiakkaan päähän). Kun kysytään apua, saadaan vastaukseksi (eikä ole vitsi) KVG = kato vittu googlesta.
      -sairaspoissaolot joudutaan joko maksamaan PIMEÄSTI.
      - Pomolta puuttuu tilannetaju, käytöstavat sekä kunnioitus oppilaitaan kohtaan. Oppilaat ovat kuitenkin hänelle ne, jotka tuovat rahaa ja pitävät hänen "bisneksensä" hengissä

      • Huonojamuistoja

        Onpa kyllä niin oikeaan osunut hurtta123 ja mieti ihan samaa paskaa se on vielä näin vuosien päästäkin,itse valmistuin ihan vasta sieltä ja kuvailit tasan tarkkaan koulun opettajat ja johtajat. Elämässäni en ole ikänään voinut niin huonosti kuin opiskelu aikani kyseisessä paikassa. En suosittele kellekään


      • ÄläIkinäMeneUnikaan

        Sama tilanne edelleen ja vuosi on 2017.


      • ÄläIkinäMeneUnikaan2
        ÄläIkinäMeneUnikaan kirjoitti:

        Sama tilanne edelleen ja vuosi on 2017.

        Tai itseasiassa tilanne on edellistäkin pahempi.


      • Tidiiiii
        ÄläIkinäMeneUnikaan2 kirjoitti:

        Tai itseasiassa tilanne on edellistäkin pahempi.

        Onko todella? 😩 Juuri hain unikaan ja odotan vastausta pääsykokeista...


      • Huhhuhuh
        Tidiiiii kirjoitti:

        Onko todella? 😩 Juuri hain unikaan ja odotan vastausta pääsykokeista...

        Sama


      • ÄläIkinäMeneUnikaan3

        On todella.


      • ÄIMU3
        ÄläIkinäMeneUnikaan3 kirjoitti:

        On todella.

        Olen siis eri henkilö kuin 1&2


      • SayNOtoUNIKA
        Huhhuhuh kirjoitti:

        Sama

        ÄLKÄÄ MENKÖ pilaamaan teidän mielenterveyttänne. Unikassa menee vähintäänkin terveys ja järki.
        Juu, omasta asenteesta se onkin pitkälti kiinni mutta Unikassa omasta asenteesta kiinni pitäminen on aika vaikeeta.
        Meno on kuin vankilassa.
        Ohjaajat ovat kyllä erittäin ammattitaitoisia!! Mutta tuntuu että hekin odottavat koulun konkurssia. Nimittäin yhtenä päivänä omistajan ja ohjaajien keskeinen riita paisui niin että ohjaajat eivät saapuneet ollenkaan töihin. :-) Ohjaajat ovat kuitenkin aika iso tekijä tässä meidän kehityksessä.

        Voisin kertoa tästä kokonaisen iltasadun mutta pelkään että Hannu soittaa kohta rikostutkijat (ei olis eka kerta) paikalle ottamaan selvää kuka on tämänkin kirjoituksen takana! Ylempiä kirjoituksia mainitaan aika useasti koulun pääsykokeissa koska pitäähän se "todistaa" ettei "väite" pidä paikkaansa. Sitten kun olette maksaneet sen päälle 1200€ ja allekirjoittanut sopimuksen, sitten vasta aukeaa todellinen Unika.

        Nyt koitan selvitä koulun loppuun asti, toki voi olla että olen tappanut itseni jo siihen mennessä.


      • Surullinenkampaaja
        SayNOtoUNIKA kirjoitti:

        ÄLKÄÄ MENKÖ pilaamaan teidän mielenterveyttänne. Unikassa menee vähintäänkin terveys ja järki.
        Juu, omasta asenteesta se onkin pitkälti kiinni mutta Unikassa omasta asenteesta kiinni pitäminen on aika vaikeeta.
        Meno on kuin vankilassa.
        Ohjaajat ovat kyllä erittäin ammattitaitoisia!! Mutta tuntuu että hekin odottavat koulun konkurssia. Nimittäin yhtenä päivänä omistajan ja ohjaajien keskeinen riita paisui niin että ohjaajat eivät saapuneet ollenkaan töihin. :-) Ohjaajat ovat kuitenkin aika iso tekijä tässä meidän kehityksessä.

        Voisin kertoa tästä kokonaisen iltasadun mutta pelkään että Hannu soittaa kohta rikostutkijat (ei olis eka kerta) paikalle ottamaan selvää kuka on tämänkin kirjoituksen takana! Ylempiä kirjoituksia mainitaan aika useasti koulun pääsykokeissa koska pitäähän se "todistaa" ettei "väite" pidä paikkaansa. Sitten kun olette maksaneet sen päälle 1200€ ja allekirjoittanut sopimuksen, sitten vasta aukeaa todellinen Unika.

        Nyt koitan selvitä koulun loppuun asti, toki voi olla että olen tappanut itseni jo siihen mennessä.

        En siis ole ainut, kuka miettii että kuolema on varteenotettava vaihtoehto.
        Olen ihan loppu.
        Hävettää edes sanoa että olen tuon laitoksen kirjoilla.
        En jaksa enää edes esittää, kun kaikki jaksaminen menee hengissä ja tajuissaan pysymiseen.
        En jaksa edes puhua.
        Ainakin voin olla varma että haluan valmistua parturi-kampaajaksi kun edes tuolla ei olla saatu kitkettyä haluani työtä kohtaan.
        Saa nähdä mikä csi sinne tulee.


      • Hatersgonnahate

        Nyt on pakko kirjoittaa että opiskelen Unikassa tälläkin hetkellä eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa Unikasta. Kyllä, työtahti on kova ja jos kantti ei kestä nopealla tahdilla oppimista ja työntekoa, niin tämä ei ole koulusi. Itse olen saanut paljon tietoa ja tukea ohjaajilta, luokkatovereilta sekä pahamaineiselta Hannulta. Hannu puhuu ehkä turhankin suoraan asioista, mutta täyttä asiaa hänen torvestaan on toistaiseksi tullut. Jos lomia lisää kaipaat niin kannattaa mennä julkiselle puolelle ja valmistua 3 vuodessa parturi-kampaajaksi.


      • Unikaonsyvältä
        Hatersgonnahate kirjoitti:

        Nyt on pakko kirjoittaa että opiskelen Unikassa tälläkin hetkellä eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa Unikasta. Kyllä, työtahti on kova ja jos kantti ei kestä nopealla tahdilla oppimista ja työntekoa, niin tämä ei ole koulusi. Itse olen saanut paljon tietoa ja tukea ohjaajilta, luokkatovereilta sekä pahamaineiselta Hannulta. Hannu puhuu ehkä turhankin suoraan asioista, mutta täyttä asiaa hänen torvestaan on toistaiseksi tullut. Jos lomia lisää kaipaat niin kannattaa mennä julkiselle puolelle ja valmistua 3 vuodessa parturi-kampaajaksi.

        ☝🏼 Perus Hannun perseennuolija selkeästi.. haha.. ja sellasistahan siellä tykätään ja niitä sinne halutaan..


      • Hatersgonnahate
        Unikaonsyvältä kirjoitti:

        ☝🏼 Perus Hannun perseennuolija selkeästi.. haha.. ja sellasistahan siellä tykätään ja niitä sinne halutaan..

        Perus koulusta ulos lentänyt huutelee siellä. Koulussa on selkeät pelisäännöt ja niitä noudattamalla pääsee pitkälle. 😇💁


      • Hahaa

        😂😂


      • Anonyymi
        Unikaonsyvältä kirjoitti:

        ☝🏼 Perus Hannun perseennuolija selkeästi.. haha.. ja sellasistahan siellä tykätään ja niitä sinne halutaan..

        Itse en kyllä suosittele kyseistä koulua kenellekkään.


    • siltänäyttää

      Unikassa on parantamisen varaa. Mutta mitä ja keitä nämä arvostelijat luulevat olevansa?

      Unikassa opetetaan työelämän tavoille, säännöllisyyteen ja kurinalaisuuteen. Tuntuu olevan outoa nykyajan nuorille.

      • kjhyup

        Nii, Unikaanha tulee just sitä sekundaporukkaa joka ei päässy edes amikseen. Ei mitää tapoja eikä tietoo työnteosta.


    • Vemakko

      Itsekin olen menossa nyt syksyllä kouluun. Juu, ja olen ihan keski-ikäinen setä, mutta onneksi on jo kokemusta kauneusalalta, oman liikkeen pitäjänä, ja muutenkin uskon, että laatu ja ammattitaito edellä kun asennoituu, niin ei ole ihan hukassa? Vertailin itse eri koulutusreitit, ja ainakin minulle Unikan tapainen koulutus on sopivin- muistutan, että Unika on ilmainen, ja opettajien palkat pitää jostain kerätä. Minulla oli aikoinaan kolme työntekijää, ammattikosmetiikan vähittäis- ja tukkumyynnissä. Palkat pitää jostain kasata, ja jokaisen yrittäjän kauhistus on epämotivoitunut työntekijä.

    • Anonyymi

      Hei kaikille!
      Vuonna 2020 kysymys on edelleen voimassa: Millaisia kokemuksia teillä on Unikassa opiskelusta. Minua kiinnostaa siis tuoreet kokemukset ihan pari vuoden sisällä :)

      Luin hieman kauhuissani vuonna 2009 aloitettua keskustelua. Yrityksen omistaja on ilm. muuttunut 2020 helmikuussa ja Unikan tiloihin on tullut Qhair. Näitä asioita tutkiessani tuli positiivisempi kuva (mikä kuva minulla on ollut jo aijemmin).

      Olen hakenut opiskelijaksi Unikaan. Minulle tuo työtahti ja loma asiat ovat siis tiedossa. Enemmänkin minua kiinnostaa millainen työilmapiiri koulutus paikassa on ja tapahtuuko siellä vielä esim. edellisten kommentien mukaan kyykytystä ja muuta negatiivista.

      Kiitos!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minkälainen tilanne nykyään?

      • Anonyymi

        Hei! Mulla alkaisi unikassa koulu 4.10 onko mikä tilanne unikka nyt? Minkälaista opiskella siellä? Kauhuissani lueskelin vanhempia tekstejä unikasta. Vielä kerkeisin perua koulun jos tilanne edelleen sama? Auttakaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Mulla alkaisi unikassa koulu 4.10 onko mikä tilanne unikka nyt? Minkälaista opiskella siellä? Kauhuissani lueskelin vanhempia tekstejä unikasta. Vielä kerkeisin perua koulun jos tilanne edelleen sama? Auttakaa!

        Lue soppari hyvin ja jos on ollenkaan vaarana että joudut keskeyttämään koulun, tai et kestä vaan tahdissa mukana niin siinä vaiheessa saakin sitten kaivaa kuvetta.


    • Anonyymi

      Hei,
      Millainen se pääsykoe oikein on, eli mitä siellä tehdään? Täytyykö jo ”osata” joitain juttuja? Onko siinä myös haastattelu erikseen ja mitä ne sit siinä kysyy?
      Osaako joku sanoa paljoonko hakijoita on, eli onko vaikeeta päästä tohon kouluun?

      Mielummin odotan vastausta joltain joka on jo viimeisen 1-2 vuoden aikana käynyt Unikan koulua?

    • Anonyymi

      Samaa PA edelleen mitä tässä esiin jo tullut.
      Älä mene jos mielen terveys on tärkeetä sinulle.

      (Kuullut enemmän kuin 2:lta oppilaalta sekä kautta rantaa juttuja unikasta)

      Oppilaille vittuilua asiakkaan kuullen, palautetta ei juuri koskaan tuu, ellei nyt sit nöyryyttämisen muodossa tule.
      -Homeesta nyt ei ole tietoa


      -Tietyt valitut koulutetaan, muut saa työt mitä jää jäljelle
      -Joitain koulutuksia saa vain puolet luokasta
      -Pärstäkertoimen mukaan toimitaan yleensäkin kyseisessä koulussa
      -KVG Tosiaan pitää paikkansa (kato vit..Google)
      -Kannustusta vain valituille ja tietty isot työt..
      -Liikaa oppilaita
      Ym. Paljon Kaikkea mitä osittain mainittu jo täällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe