Adoptio / abortti

Äimä

Suomessa abortoidaan päivittäin enemmän lapsia, kuin järkyttävässä linja-auto-onnettomuudessa menehtyi!

Miksi ette antaisi näitä lapsianne adoptiota odottaville, jolloin he saisivat rakastavat vanhemmat ja saisivat pitää viattoman elämänsä?

39

2042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pat Bateman

      Se voi olla vähän kivuliasta luopua vauvasta jota on kantanuit sisällään. Ja mitäs sitten, jos tekee mieli pitää se kun on kiintynyt, mutta oma elämä menee pilalle sen seurauksena (se heijastuu myös siihen lapseen), tai mitä jos ei vain ole varaa eikä kokemusta hoitaa lasta... Siinähän olet kusessa.

      • siitä

        kun tekee abortinkin.Vielä julmalla tavalla.Sillä on suurempi tarkoitus sillä raskaaksi tulolla.Ei abortti ole ehkäisykeino.Murhaan ei oikeuta mikään.Jos on kypsä naimaan niin täytyisi olla kypsä myös ymmärtämään että siitä saattaa alkaa ihmis elämä jota ei voi tuhota vain "ku opiskelut kärsii,ei oo miestä ym." Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta.


      • minä
        siitä kirjoitti:

        kun tekee abortinkin.Vielä julmalla tavalla.Sillä on suurempi tarkoitus sillä raskaaksi tulolla.Ei abortti ole ehkäisykeino.Murhaan ei oikeuta mikään.Jos on kypsä naimaan niin täytyisi olla kypsä myös ymmärtämään että siitä saattaa alkaa ihmis elämä jota ei voi tuhota vain "ku opiskelut kärsii,ei oo miestä ym." Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta.

        niin yksinkertaista. yleensä siinä vaihessa, kun tekee päätöksen abortista, on vasta juuri saanut tietää raskaudestaan, eikä ole ehtinyt kypsyä ajatukseen sisällään kasvavasta lapsesta ja alkanut rakastaa tätä. mitä pidemmälle raskaus etenee, sen vahvemmaksi myös rakkaudentunteet tuota lasta kohtaan käyvät.

        luulen että sinulla itselläsi ei ole henkilökohtaista kokemusta niin adoptiosta, kuin abortistakaan ja siksi sinun on vaikea ymmärtää niitä vaikeuksia, mitä näihin asioihin liittyy. minulla on kokemusta kummastakin ja ymmärrän varsin hyvin eri tunnetiloja ja jopa niitä seurauksia, joita näihin kumpaankin asiaan liittyy.

        olet oikeassa (100€:sti) siinä, että kun on kypsä ukupuoliyhteyteen, pitäisi olla kypsä myös ymmärtämään seurauksia. ihmisen elämä ei ole leikin asia ja raskaus ei todellakaan ole mikään pikkujuttu. silti vahinkoraskauksia tulee ehkäisystä huolimatta. mikään ehkäisymenetelmä ei ole TÄYSIN varma.

        miehen puuttuminen elämästä ja opiskelut ovat minun mielestäni päteviä syitä aborttiin. lapsen saamisen jälkeen ei ole aina enää mahdollista jatkaa opintoja ja opintojen jälkeen ammattiin valmistuttua on myös mahdllisuus parempiin tuloihin ja parempaan taloudelliseen toimeentuloon. lapsi ansaitsee syntyä parisuhteeseen ja saamaan myös isän elämäänsä. minkäs teet, jos on lapsi tulossa ja lapsen isä ilmoittaa, ettei halua lasta, eikä aio millään tavalla osallistua lapsen elämään. silloin joutuu pohtimaan vaihtoehtoa abortin ja yksinhuoltajuuden välillä. jos asuu eri puolella suomea omista vanhemmistaan, eikä ole mitään apua saatavilla lastenhoidon ja muun suhteen, ei yksinhuoltajan arki välttämättä kiinnosta. voi tulla raskaudenjälkeistä masennusta ja sellaisia ongelmia, jotka voivat johtaa jopa pienen lapsen heitteillejättöön.. onko tuokaan sitten toivottavaa ja oikein.

        lapsia abortoidaan myös sikiövaurioiden vuoksi. kaikki abortit eivät suinkaan johdu ihmisten elämäntilanteita.

        me elämme vain kerran. siksi kannattaa punnita myös sitä millaisen elämän itselleen haluaa. jos on aina unelmoinut valmistumisesta johonkin tiettyyn ammattiin jne,...

        asiaa voi pohtia myös koko yhteiskunnan kannalta. veronmaksajat vähenevät tässä suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle ja valtiontalouteen on tulossa ongelmia. jos meillä lisääntyy koko ajna myös sosiaaliturvalla elävät yh-äidit lapsineen, niin onko sekään hyvä? sossun rahat vähenevät ja sossun rahoja tarvitsevat lisääntyvät,...

        sen takia on hienoa, että on niitä ihmisiä, jotka haluavat opikella ammatin ennen perheenperustamista.


      • Kiinnostunut ohikulkija
        minä kirjoitti:

        niin yksinkertaista. yleensä siinä vaihessa, kun tekee päätöksen abortista, on vasta juuri saanut tietää raskaudestaan, eikä ole ehtinyt kypsyä ajatukseen sisällään kasvavasta lapsesta ja alkanut rakastaa tätä. mitä pidemmälle raskaus etenee, sen vahvemmaksi myös rakkaudentunteet tuota lasta kohtaan käyvät.

        luulen että sinulla itselläsi ei ole henkilökohtaista kokemusta niin adoptiosta, kuin abortistakaan ja siksi sinun on vaikea ymmärtää niitä vaikeuksia, mitä näihin asioihin liittyy. minulla on kokemusta kummastakin ja ymmärrän varsin hyvin eri tunnetiloja ja jopa niitä seurauksia, joita näihin kumpaankin asiaan liittyy.

        olet oikeassa (100€:sti) siinä, että kun on kypsä ukupuoliyhteyteen, pitäisi olla kypsä myös ymmärtämään seurauksia. ihmisen elämä ei ole leikin asia ja raskaus ei todellakaan ole mikään pikkujuttu. silti vahinkoraskauksia tulee ehkäisystä huolimatta. mikään ehkäisymenetelmä ei ole TÄYSIN varma.

        miehen puuttuminen elämästä ja opiskelut ovat minun mielestäni päteviä syitä aborttiin. lapsen saamisen jälkeen ei ole aina enää mahdollista jatkaa opintoja ja opintojen jälkeen ammattiin valmistuttua on myös mahdllisuus parempiin tuloihin ja parempaan taloudelliseen toimeentuloon. lapsi ansaitsee syntyä parisuhteeseen ja saamaan myös isän elämäänsä. minkäs teet, jos on lapsi tulossa ja lapsen isä ilmoittaa, ettei halua lasta, eikä aio millään tavalla osallistua lapsen elämään. silloin joutuu pohtimaan vaihtoehtoa abortin ja yksinhuoltajuuden välillä. jos asuu eri puolella suomea omista vanhemmistaan, eikä ole mitään apua saatavilla lastenhoidon ja muun suhteen, ei yksinhuoltajan arki välttämättä kiinnosta. voi tulla raskaudenjälkeistä masennusta ja sellaisia ongelmia, jotka voivat johtaa jopa pienen lapsen heitteillejättöön.. onko tuokaan sitten toivottavaa ja oikein.

        lapsia abortoidaan myös sikiövaurioiden vuoksi. kaikki abortit eivät suinkaan johdu ihmisten elämäntilanteita.

        me elämme vain kerran. siksi kannattaa punnita myös sitä millaisen elämän itselleen haluaa. jos on aina unelmoinut valmistumisesta johonkin tiettyyn ammattiin jne,...

        asiaa voi pohtia myös koko yhteiskunnan kannalta. veronmaksajat vähenevät tässä suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle ja valtiontalouteen on tulossa ongelmia. jos meillä lisääntyy koko ajna myös sosiaaliturvalla elävät yh-äidit lapsineen, niin onko sekään hyvä? sossun rahat vähenevät ja sossun rahoja tarvitsevat lisääntyvät,...

        sen takia on hienoa, että on niitä ihmisiä, jotka haluavat opikella ammatin ennen perheenperustamista.

        Oletko siis kokenut molemmat, eli antanut lapsesi adoptioon että abortoinut ?

        Onko sinulla nyt lapsia ?


      • Tyttö24
        siitä kirjoitti:

        kun tekee abortinkin.Vielä julmalla tavalla.Sillä on suurempi tarkoitus sillä raskaaksi tulolla.Ei abortti ole ehkäisykeino.Murhaan ei oikeuta mikään.Jos on kypsä naimaan niin täytyisi olla kypsä myös ymmärtämään että siitä saattaa alkaa ihmis elämä jota ei voi tuhota vain "ku opiskelut kärsii,ei oo miestä ym." Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta.

        Abortti ei ole ehkäisykeino. Sitä varmaan kukaan harrastaa, eiköhän moinen ihmetyttäisi sairaalanhenkilökuntaa, jos kymmenennen kerran kävisi abortoimassa. Harva tekee abortin niin ettei se mitenkään ravisuttaisi, onhan siinä jäkikasvun mahdollisuus..

        Näillä sivuilla on moneen kertaan kinattu siitä onko oikein ja milloin on oikein..

        Murhaa ei mikään oikeutakaan, mutta jos sikiö on vammautunut, se voidaan tässä maassa abortoida vielä viikolla 23, vai oliko viikolla 24? Aborttia ei koeta tässä maassa murhana, vaan mahdollisuutena päättää mitä elämälleen haluaa. Hyvä ettei uskonto määrää meidän suomalaisten mahdollisuutta valita.

        Jos on kypsä harrastamaan seksiä, pitäisi ehkäsyä käyttää, mutta joskus se pettää. Kypsä seksiin on mielestäni silloin kun kykenee joko päättämään keskeyttääkö alkaneen raskauden tai on valmis synnyttämään.

        Tuskimpa sitä lasta voi vaan "käydä synnyttämässä ja poistua vähin äänin paikalta". Jos sen lapsen päättää synnyttää, on silti vastuussa lapsen adoptoinnista, ei sitä joku vaan tee sinun puolesta kun jätät sen..

        Ei voida edes rinnastaa kahta niin täysin eri asiaa kun abortti ja adoptio. -Vaikka molemmat alkaa a.lla..
        Kuvittele itsesi tilanteessa jossa et halua/voi synnyttää lasta:
        Abortissa tehdään yksinkertainen lääketieteellinen toimenpide.
        Adoptiossa kannat lasta sisälläsi ja selität tutuille ja vieraille että ei sinulle tule lasta, synnytät vain ja annat pois.

        En ole tehnyt aborttia enkä adoptiota, en pysty vertailemaan niitä sen enempää, olen raskaana ja olin valmis päätymään aborttiin jos sikiö olisi todettu vammautuneeksi. Se onko päätökseni järkyttävää mielestäsi on sinun asia, mutta valinta on minun ja siitä on täysin turhaa kinata onko se moraalista vai ei.
        Minulle sopii jos joku tulee raskaaksi ja sikiö olisi kunnossa, mutta haluaa abortoida.
        Harva omaa lasta haluava, mutta siihen itse kykenemätön, joka turvaa adoptioon, tuskin haluaisi vammaisen lapsen.


      • Kypsä seksiin????
        Tyttö24 kirjoitti:

        Abortti ei ole ehkäisykeino. Sitä varmaan kukaan harrastaa, eiköhän moinen ihmetyttäisi sairaalanhenkilökuntaa, jos kymmenennen kerran kävisi abortoimassa. Harva tekee abortin niin ettei se mitenkään ravisuttaisi, onhan siinä jäkikasvun mahdollisuus..

        Näillä sivuilla on moneen kertaan kinattu siitä onko oikein ja milloin on oikein..

        Murhaa ei mikään oikeutakaan, mutta jos sikiö on vammautunut, se voidaan tässä maassa abortoida vielä viikolla 23, vai oliko viikolla 24? Aborttia ei koeta tässä maassa murhana, vaan mahdollisuutena päättää mitä elämälleen haluaa. Hyvä ettei uskonto määrää meidän suomalaisten mahdollisuutta valita.

        Jos on kypsä harrastamaan seksiä, pitäisi ehkäsyä käyttää, mutta joskus se pettää. Kypsä seksiin on mielestäni silloin kun kykenee joko päättämään keskeyttääkö alkaneen raskauden tai on valmis synnyttämään.

        Tuskimpa sitä lasta voi vaan "käydä synnyttämässä ja poistua vähin äänin paikalta". Jos sen lapsen päättää synnyttää, on silti vastuussa lapsen adoptoinnista, ei sitä joku vaan tee sinun puolesta kun jätät sen..

        Ei voida edes rinnastaa kahta niin täysin eri asiaa kun abortti ja adoptio. -Vaikka molemmat alkaa a.lla..
        Kuvittele itsesi tilanteessa jossa et halua/voi synnyttää lasta:
        Abortissa tehdään yksinkertainen lääketieteellinen toimenpide.
        Adoptiossa kannat lasta sisälläsi ja selität tutuille ja vieraille että ei sinulle tule lasta, synnytät vain ja annat pois.

        En ole tehnyt aborttia enkä adoptiota, en pysty vertailemaan niitä sen enempää, olen raskaana ja olin valmis päätymään aborttiin jos sikiö olisi todettu vammautuneeksi. Se onko päätökseni järkyttävää mielestäsi on sinun asia, mutta valinta on minun ja siitä on täysin turhaa kinata onko se moraalista vai ei.
        Minulle sopii jos joku tulee raskaaksi ja sikiö olisi kunnossa, mutta haluaa abortoida.
        Harva omaa lasta haluava, mutta siihen itse kykenemätön, joka turvaa adoptioon, tuskin haluaisi vammaisen lapsen.

        "Kypsä seksiin on mielestäni silloin kun kykenee joko päättämään keskeyttääkö alkaneen raskauden tai on valmis synnyttämään."

        lainaus sun tekstistä....

        hieman pomppas vaikka on sun mielipide....

        sun mielestä siis en olisi vielä (olen 30v) kypsä seksiin koska en tiedä olenko valmis äidiksi tai pystyisinkö tekemään aborttia jos joutuisin siihen tilanteeseen....


      • Tyttö24
        Kypsä seksiin???? kirjoitti:

        "Kypsä seksiin on mielestäni silloin kun kykenee joko päättämään keskeyttääkö alkaneen raskauden tai on valmis synnyttämään."

        lainaus sun tekstistä....

        hieman pomppas vaikka on sun mielipide....

        sun mielestä siis en olisi vielä (olen 30v) kypsä seksiin koska en tiedä olenko valmis äidiksi tai pystyisinkö tekemään aborttia jos joutuisin siihen tilanteeseen....

        Mulle on ainakin ollu selvä juttu teinistä lähtien, että yhen illan jälkeen ei raskautta voisi jatkaa. Miehen pitäisi haluta myös perhettä. Elämän pitäis olla suht. hyvin raiteella, että siihen muksu sopii kasvamaan.

        Abortin tekisin jos sikiöllä jokin vamma.

        Kuulostaa aika varmalta, mutta kai se sitä sitten on.. tiedä sitä sitten, ei ole ollut raskautta "väärään aikaan", niin eihän tässä voi mitään vannoakaan.. Noin olen vaan ajatellut aina..
        Abortin mahdollisuutta en keneltäkään ottaisi pois enkä alkaisi sormea helistelemään, oli päätös pitää vauva tai ei, kunhan ei ole itsekästä syytä.

        Tarkoitin tolla lauseella seksiä vasta kun pystyy päättämään mitä tekee vahingon sattuessa lähinnä sitä, että on sinulla varmasti jollain tapaa kypsempi ote itseesi nyt kolmekymppisenä kun viistoista kesäsenä. -Joo, teineissä on kypsiäkin tyttöjä, joista tulee loistavia äitejä lapselleen, en tarkoittanut että täysi-ikäisyys olisi parempi tai seksiä vasta avioliitossa, mutta jonkin asteista ajattelua jälkipolvesta ja keskustelua poikakaverin kanssa asiasta (seksistä ja ehkäsystä) ilman hihitystä ja pokkaa rehellisyyteen.


      • Anonyymi
        siitä kirjoitti:

        kun tekee abortinkin.Vielä julmalla tavalla.Sillä on suurempi tarkoitus sillä raskaaksi tulolla.Ei abortti ole ehkäisykeino.Murhaan ei oikeuta mikään.Jos on kypsä naimaan niin täytyisi olla kypsä myös ymmärtämään että siitä saattaa alkaa ihmis elämä jota ei voi tuhota vain "ku opiskelut kärsii,ei oo miestä ym." Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta.

        "Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta."

        Anna mun kaikki kestää 🤣 niin sitä lasta kun ei toki tarvitse kantaa sisällään ensin 9kk, kadota jonnekin siksi aikaa ettei kukaan läheinen asiasta tietäisi, raskaudesta ei jää mitään jälkiä kehoon, odottavalla äidillä ei ikinä ole mitään raskausoireita jotka vaikeuttaisivat elämää, siinä ei tietenkään kärsisi työ tai opiskelukaan, eikä edes äidin mielenterveys luopua lapsesta sen synnyttyä. Koska sitähän vain kävellään sisään sairaalaan, pullautetaan noin vaan ulos ja lähdetään jatkamaan elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Ei, abortti ei tietenkään ole ehkäisykeino. Mutta vahinkoja sattuu ehkäisystä huolimatta, joskus nuoret harrastavat seksiä vaikkei siihen olisikaan vielä kypsiä ja joskus nainen tulee raskaaksi seksuaalisen väkivallan seurauksena. Tilanteita on monia, ei asiat ole aina niin yksinkertaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsen voi käydä synnyttämässä ja poistua vaikka vähin äänin paikalta."

        Anna mun kaikki kestää 🤣 niin sitä lasta kun ei toki tarvitse kantaa sisällään ensin 9kk, kadota jonnekin siksi aikaa ettei kukaan läheinen asiasta tietäisi, raskaudesta ei jää mitään jälkiä kehoon, odottavalla äidillä ei ikinä ole mitään raskausoireita jotka vaikeuttaisivat elämää, siinä ei tietenkään kärsisi työ tai opiskelukaan, eikä edes äidin mielenterveys luopua lapsesta sen synnyttyä. Koska sitähän vain kävellään sisään sairaalaan, pullautetaan noin vaan ulos ja lähdetään jatkamaan elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Ei, abortti ei tietenkään ole ehkäisykeino. Mutta vahinkoja sattuu ehkäisystä huolimatta, joskus nuoret harrastavat seksiä vaikkei siihen olisikaan vielä kypsiä ja joskus nainen tulee raskaaksi seksuaalisen väkivallan seurauksena. Tilanteita on monia, ei asiat ole aina niin yksinkertaisia.

        Melko tehokkaasti ja useamman kerran ilmeisesti eräs tapaus Oulun suunnallakin ne raskaudet aikanaan salasi, ja muilla mailla on ns. vauvaluukkuja joihin vastasyntyneet käydään jättämässä vaivihkaa yön pimeydessä.

        "äidin mielenterveys luopua lapsesta sen synnyttyä. "

        Ja tappaminen ei taas vaikuta varmaan mitenkään, tai pikemminkin päinvastoin "voimaannuttaa, vapauttaa" jne. ..hohhoijaa.


    • minä

      ottolapsena tiedän miten vaikea biologisen äidin on luopua lapsestaan. adoption jälkeen kun menettää kaikki oikeutensa lapseen, eikä saa lasta takaisin, vaikka oma elämäntilanne paranisi. on vaikea hyväksyä sitä, että joku toinen kasvattaa oman lapsen, jonka olisi kuitenkin halunnut itse pitää, jos olosuhteet olisivat antaneet myöten.
      sitten täytyy myös ottaa huomioon se, mitä raskausaika vaatii. raskauden aikana pitäisivoida pystyä käymään töissä/koulussa ja noudattamaan terveitä elämäntapoja. ainakaan minulla ei olisi ollut mahdollisuutta selviytyä taloudellisesti raskausajasta. vartaloni on työvälineeni ja raskaus olisi vienyt työmahdollisuuden heti muuttuessaan näkyväksi. en olisi taloudellisesti tullut toimen raskausaikaa. entä sitten ne, joilla on koulu kesken? aamupahopinvointia kesken koulupäivän ja jatkuvaa väsymystä ja keskittymisvaikeuksia?
      henkisesti lapsen antaminen adoptioon on vielä vaikeampaa, kuin tehdä päätös abortista. minun biologinen äitini (joka siis antoi minut adoptioon) elää mielenterveyspotilaiden kuntoutuskodissa ja joutuu valitettavan usein sairaalahoitoon ihan suljetulle osastolle asti.

    • Nina

      Viestistä päätellen, et ole kokenut kumpaakaan...aika yksipuolinen ajattelu tapa ainakin. Kuule mieluiten abortti saati adoptio...jokseenkin mukavampi syntyä toivottuna saati miettiä miksi oma äiti halusi luopua...elämä ei ois helppoo välttämättä...tiedän yhden, jonka äiti on hylännyt. se on nyt 35v. ja pohtii, saati sit jos ei ois nähny äitiään ollenkaan...Tässä minun näkökulmani asiaan.

      • Äimä

        Tekstiäsi saa vain arvaamalla selvää. Alkukirjoituksessa rinnastettiin abortti ja adoptio.

        Onhan elämässä kaikenlaista hankaluuttakin, mutta adoptoitu on niitä hankaluuksia ratkomassa. Abortoitu ei ole.

        Ymmärrän, että lapsen antaminen adoptoitavaksi voi olla vaikea päätös. En kuitenkaan voi parhaalla tahdollani ymmärtää sitä, miten adoptio voisi olla lapsen kannalta huonompi vaihtoehto kuin abortti.


      • tiun
        Äimä kirjoitti:

        Tekstiäsi saa vain arvaamalla selvää. Alkukirjoituksessa rinnastettiin abortti ja adoptio.

        Onhan elämässä kaikenlaista hankaluuttakin, mutta adoptoitu on niitä hankaluuksia ratkomassa. Abortoitu ei ole.

        Ymmärrän, että lapsen antaminen adoptoitavaksi voi olla vaikea päätös. En kuitenkaan voi parhaalla tahdollani ymmärtää sitä, miten adoptio voisi olla lapsen kannalta huonompi vaihtoehto kuin abortti.

        Kaikkihan voisivat jättää ehkäisynkin syrjään, niin syntyisivät sitten nekin poloiset lapset, joiden hedelmöittyminenkään ei ole vielä päässyt alkua pidemmälle, eiks jeh? LApsen kannalta ajateltuna myyös ehkäisy on huono vaihtoehto eikös vain?


      • Anonyymi
        tiun kirjoitti:

        Kaikkihan voisivat jättää ehkäisynkin syrjään, niin syntyisivät sitten nekin poloiset lapset, joiden hedelmöittyminenkään ei ole vielä päässyt alkua pidemmälle, eiks jeh? LApsen kannalta ajateltuna myyös ehkäisy on huono vaihtoehto eikös vain?

        Älytöntä.. Eihän hedelmöityksen estävissä ehäisyissä ketään tapeta.

        "LApsen kannalta ajateltuna"

        Minkä lapsen? Eihän sellaista ole koskaan olemassakaan.


    • tulevaisuudessa adoptioäiti

      Heititpä ilmoille oivan kysymyksen Äimä!
      Itse olen tulevaisuudessa ehkä ulkomailta adoptoidun lapsukaisen äiti. Ai miksikö? No ensinäkin tässä maassa voi kotimaista adoptiolasta joutua odottamaan jopa viisikin pitkää vuotta. Kun taas ulkomailla on paljon pieniä ja vähän suurempiakin lapsia vailla vanhempia ja hyvää kotia ja sieltä lapsukainen voi tulla kotiin jopa parissa vuodessa.
      Eli jo tämä mielestäni osoittaa että tuo ilmoille heitetty kysymys on aivan loistava.
      Tässä maassa todella niin moni tekee heti abortin että ei kovin paljoa tule adoptoitavaksi.
      Mikä on sääli sillä moni adoptiota miettivä toivoisi kyllä kotimaista lasta, mutta niitä kun ei ole juuri tarjolla. niin moni päätyy ulkomaan adoptioon. Onko helpompaa luopua lapsesta lääkärin silmien edessä ennen kuin lapsi on kunnolla edes kehittynyt vai jo valmiista lapsesta jolloin joku joka kaipaa lasta mutta ei itse pysty syystä tai toisesta saamaan lapsia voisi tarjota tälle pienelle olennolle hyvän kodin ja rakastavat vanhemmat.
      Uskaltakaa luopua omastanne! Voitte todella sillä tehdä monen muun perheen onnelliseksi!

      • Anonyymi

        "Tässä maassa todella niin moni tekee heti abortin että ei kovin paljoa tule adoptoitavaksi.
        Mikä on sääli sillä moni adoptiota miettivä toivoisi kyllä kotimaista lasta, mutta niitä kun ei ole juuri tarjolla."

        Onpa todella sääli joo että ei synny enempää epätoivottuja lapsia joita hylätään. On hienoa että on sellainen vaihtoehto kuin adoptio, on hienoa että ne lapset jotka on hylätty saavat kodin ja on hienoa jos joku joka ei lapsia pysty saamaan voi turvautua adoptioon.
        Mutta ajatus että lapsia pitäisi synnyttää enemmän vain sen takia että heidät voitaisiin hylätä adoptoitavaksi on aika karmeaa.
        Maailmassa on paljon kodittomia, hylättyjä lapsia jotka eivät ikinä tule adoptoiduiksi. Ei niitä tieten tahtoen tarvitse alkaa tänne enempää kyhäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä maassa todella niin moni tekee heti abortin että ei kovin paljoa tule adoptoitavaksi.
        Mikä on sääli sillä moni adoptiota miettivä toivoisi kyllä kotimaista lasta, mutta niitä kun ei ole juuri tarjolla."

        Onpa todella sääli joo että ei synny enempää epätoivottuja lapsia joita hylätään. On hienoa että on sellainen vaihtoehto kuin adoptio, on hienoa että ne lapset jotka on hylätty saavat kodin ja on hienoa jos joku joka ei lapsia pysty saamaan voi turvautua adoptioon.
        Mutta ajatus että lapsia pitäisi synnyttää enemmän vain sen takia että heidät voitaisiin hylätä adoptoitavaksi on aika karmeaa.
        Maailmassa on paljon kodittomia, hylättyjä lapsia jotka eivät ikinä tule adoptoiduiksi. Ei niitä tieten tahtoen tarvitse alkaa tänne enempää kyhäämään.

        Mitä epätoivottuja? Synnyttäjän epätoivomia, muttei kenenkään muun?
        Joopa joo, että oikein "hylätään" rakastaviin, kauan odottaneisiin koteihin.. ja parempiko sitten on, että hylätään tapettuina haisevaan viemäriin?? Melko karmeaa tosiaan.

        "Maailmassa on paljon kodittomia, hylättyjä lapsia jotka eivät ikinä tule adoptoiduiksi."

        Ja siihen jotain aivan muita syitä kuin ettei heitä kukaan haluaisi tai toivoisi.

        "Ei niitä tieten tahtoen tarvitse alkaa tänne enempää kyhäämään."

        Kyse ei ole mistään varta vasten 'kyhäilystä' vaan lapsista jotka jo on olemassa kohdussa. Mutta parempihan ne sinne on sitten murhata vai?


    • annika

      ottolapsi ja luonnollisesti kiitollinen siitä, että biologinen äitini antoi minut adoptioon.

      kannattaa kuienkin huomioida se, että kaikilla ei ole mahdollisuutta edes raskausaikaan,koska se vaikuttaa merkittävästi moneen elämäntilanteeseen. itsestään ja lapsesta pitää huolehtia jo raskausaikana, eikä vasta lapsen synnyttyä. aborttiin syynä voi olla sikiövauriot tai raskaus voi olla terveysriski äidille. entäs alaikäiset? peruskoulun aikaan(tai myöhemmpienkään opintojen) ei liene helppoa olla raskaana ja kärsiä pahoinvoinnista, rintojen arkuudesta, himauksesta, vatsavaivoista ja vielä kantaa sitä päällepäin niin näkyvää vatsaa.

      lapsensa antaminen jollekulle toiselle kasvatettavaksi on vaikea päätös -vaikeampi, kuin abortti. jos ja kun elämäntilanne myöhemmin muuttuu ja aika olisi suotuisa lapsen kannalta, lasta ei saakaan enää akaisin, vaan on adoption yhteydessä menettänyt täysin oikeutensa lapseen. sitä olisi vaikea sulattaa.

      askausaikana kiintyy lapseen ja oppii rakastamaan tätä. tunneside voimistuu, mitä pidemmälle raskaus etenee. luipuminen vasta synnytyksen jälkeen, on henkisesti paljon ankempaa, kuin luopuminen juuri siinä vaiheessa, kun on vasta saanut kuulla olevansa raskaana, eikä ole vielä ehtinytnkunnolla sopeutua ajatukseen raskaanaolosta.

      • Anonyymi

        "ei liene helppoa olla raskaana ja kärsiä pahoinvoinnista, rintojen arkuudesta, himauksesta, vatsavaivoista ja vielä kantaa sitä päällepäin niin näkyvää vatsaa."

        Muutaman kuukauden fyysiset oireet taitaa olla aika pientä loppuiän abortin jälkeiseen syyllisyystraumaan verrattuna.

        "lapsensa antaminen jollekulle toiselle kasvatettavaksi on vaikea päätös -vaikeampi, kuin abortti. jos ja kun elämäntilanne myöhemmin muuttuu ja aika olisi suotuisa lapsen kannalta, lasta ei saakaan enää akaisin,"

        Onneksi monelle tappaminen olisi vielä vaikeampaa.
        Kuollutta lasta kun ei takuuvarmasti voi myöhemminkään koskaan enää nähdä ja tutustua, toisin kuin adoptoidun kanssa on mahdollista. Tapettua lasta ei saa takaisin, ja voi käydä niinkin ettei lapsia enää tulekaan kun niitä vihdoin alkaa toivoa. Silloin ehkä lohduttaa että on se adoptoitu jossain, kuin että ainoankin lapsen lähetti omin käsin kylmään viemärihautaan.

        "kuin luopuminen juuri siinä vaiheessa, kun on vasta saanut kuulla olevansa raskaana"

        Lapsen TAPPAMINEN missä tahansa vaiheessa on "hieman" eri asia kuin hyvään kotiin antaminen.

        "ottolapsi ja luonnollisesti kiitollinen siitä, että biologinen äitini antoi minut adoptioon. "

        Varmasti juu, taitaa olla trolli taas asialla. Olet kiitollinen mutta kuitenkin toivot muille mieluummin kuolemaa?? Jossain kohtaa ei nyt oikein natsaa...


      • Anonyymi

        No supistele vaan persettäsi ja paskanna housuun, hulluhuora. Siinä on koko monimiljoonaisen kansan mielipide. Tuhansien huorausten renki määkii oman kusiperseensä autuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei liene helppoa olla raskaana ja kärsiä pahoinvoinnista, rintojen arkuudesta, himauksesta, vatsavaivoista ja vielä kantaa sitä päällepäin niin näkyvää vatsaa."

        Muutaman kuukauden fyysiset oireet taitaa olla aika pientä loppuiän abortin jälkeiseen syyllisyystraumaan verrattuna.

        "lapsensa antaminen jollekulle toiselle kasvatettavaksi on vaikea päätös -vaikeampi, kuin abortti. jos ja kun elämäntilanne myöhemmin muuttuu ja aika olisi suotuisa lapsen kannalta, lasta ei saakaan enää akaisin,"

        Onneksi monelle tappaminen olisi vielä vaikeampaa.
        Kuollutta lasta kun ei takuuvarmasti voi myöhemminkään koskaan enää nähdä ja tutustua, toisin kuin adoptoidun kanssa on mahdollista. Tapettua lasta ei saa takaisin, ja voi käydä niinkin ettei lapsia enää tulekaan kun niitä vihdoin alkaa toivoa. Silloin ehkä lohduttaa että on se adoptoitu jossain, kuin että ainoankin lapsen lähetti omin käsin kylmään viemärihautaan.

        "kuin luopuminen juuri siinä vaiheessa, kun on vasta saanut kuulla olevansa raskaana"

        Lapsen TAPPAMINEN missä tahansa vaiheessa on "hieman" eri asia kuin hyvään kotiin antaminen.

        "ottolapsi ja luonnollisesti kiitollinen siitä, että biologinen äitini antoi minut adoptioon. "

        Varmasti juu, taitaa olla trolli taas asialla. Olet kiitollinen mutta kuitenkin toivot muille mieluummin kuolemaa?? Jossain kohtaa ei nyt oikein natsaa...

        "Muutaman kuukauden fyysiset oireet taitaa olla aika pientä loppuiän abortin jälkeiseen syyllisyystraumaan verrattuna."

        Aborttiin päätyminen minulla oli iso ja vaikea päätös. Kuitenkin se ainut oikea. Se oli vaikeaa ja kipuilin kyllä asiasta jonkun aikaa. Mutta ei minulla mitään syyllisyystraumoja ole asiasta jäänyt. Olet varmasti aikuinen ihminen joten luulisi sinunkin ymmärtävän, että raskaus ei useimmilla ole vain muutama kuukausi fyysisiä oireita. Abortin voit pitää salassa, omana yksityis asianasi. Jos annat lapsen adoptioon, niin kaikki ympärilläsi tulevat tietämään että tulit vahingossa raskaaksi, kaikki tietävät että annoit lapsesi pois, ja loppuelämäsi ajan he kaikki tietävät ja voit aina olla varma että joku puhuu ja tuomitsee sinut selkäsi takana.

        Raskaus jättää myös fyysisiä jälkiä, raskausarpia ja löysää nahkaa vatsaan. Virtsanpidätyskyky heikkenee. Pahimmassa tapauksessa voi syntyä myös pahempia komplikaatioita.

        Adoptio voi myös jättää ne elinikäiset syyllisyys traumat. Serkkuni tuli raskaaksi 15 vuotiaan, ja antoi vanhempiensa painostuksesta lapsensa adoptoitavaksi. Hänen vanhempansa kun eivät uskonnollisista syistä hyväksyneet aborttia. Nykyään serkkuni on jo yli 40, useamman lapsen äiti, nuorin heistä ei ole vielä vuottakaan. Kuulostaa varmaan ihan hyvältä ulkopuolisen korviin?
        Entäs kun kerron että hänellä on lapsia useamman miehen kanssa, ensimmäisen adoption jälkeisen lapsensa hän sai parikymppisenä. Miehet vaihtuu sitä mukaa kun lakkaavat haluamasta lisää jälkikasvua, ja serkkuni haluaa koko ajan niitä lapsia lisää, koska yrittää jotenkin "korvata" sillä sen että antoi lapsen pois. Ja tämä hänen itsensä kertomaa, ei mitään omaa arvailuani miksi hän toimii kuten toimii.
        Hän yrittää jokaisen lapsen kohdalla saada korvattua sen että ei ole ollut äiti ensimmäiselle lapselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutaman kuukauden fyysiset oireet taitaa olla aika pientä loppuiän abortin jälkeiseen syyllisyystraumaan verrattuna."

        Aborttiin päätyminen minulla oli iso ja vaikea päätös. Kuitenkin se ainut oikea. Se oli vaikeaa ja kipuilin kyllä asiasta jonkun aikaa. Mutta ei minulla mitään syyllisyystraumoja ole asiasta jäänyt. Olet varmasti aikuinen ihminen joten luulisi sinunkin ymmärtävän, että raskaus ei useimmilla ole vain muutama kuukausi fyysisiä oireita. Abortin voit pitää salassa, omana yksityis asianasi. Jos annat lapsen adoptioon, niin kaikki ympärilläsi tulevat tietämään että tulit vahingossa raskaaksi, kaikki tietävät että annoit lapsesi pois, ja loppuelämäsi ajan he kaikki tietävät ja voit aina olla varma että joku puhuu ja tuomitsee sinut selkäsi takana.

        Raskaus jättää myös fyysisiä jälkiä, raskausarpia ja löysää nahkaa vatsaan. Virtsanpidätyskyky heikkenee. Pahimmassa tapauksessa voi syntyä myös pahempia komplikaatioita.

        Adoptio voi myös jättää ne elinikäiset syyllisyys traumat. Serkkuni tuli raskaaksi 15 vuotiaan, ja antoi vanhempiensa painostuksesta lapsensa adoptoitavaksi. Hänen vanhempansa kun eivät uskonnollisista syistä hyväksyneet aborttia. Nykyään serkkuni on jo yli 40, useamman lapsen äiti, nuorin heistä ei ole vielä vuottakaan. Kuulostaa varmaan ihan hyvältä ulkopuolisen korviin?
        Entäs kun kerron että hänellä on lapsia useamman miehen kanssa, ensimmäisen adoption jälkeisen lapsensa hän sai parikymppisenä. Miehet vaihtuu sitä mukaa kun lakkaavat haluamasta lisää jälkikasvua, ja serkkuni haluaa koko ajan niitä lapsia lisää, koska yrittää jotenkin "korvata" sillä sen että antoi lapsen pois. Ja tämä hänen itsensä kertomaa, ei mitään omaa arvailuani miksi hän toimii kuten toimii.
        Hän yrittää jokaisen lapsen kohdalla saada korvattua sen että ei ole ollut äiti ensimmäiselle lapselleen.

        "Kuitenkin se ainut oikea. "

        "Ainoa oikea" päätös on siis vaikea jota on kipuiltava pitkään?

        "Abortin voit pitää salassa, omana yksityis asianasi."

        Usein kuitenkin noin likaisilla salaisuuksilla on tapana tulla ilmi, ennemmin tai myöhemmin jotakin kautta. Mutta tietenkin noin häpeällisen asian kuin lapsen tappaminen monet varmaan mieluiten salaisikin. Mikään yksityisasiahan toisen murhaaminen ja vieläpä yhteisiä varoja haaskaten ei koskaan ole.

        "kaikki ympärilläsi tulevat tietämään että tulit vahingossa raskaaksi, kaikki tietävät että annoit lapsesi pois, "

        Mistähän "kaikki" muka sellaista tietäisi enempää jos ei lapsen tappamistakaan? Kuka nyt tuollaisia asioita julistaisi koko maailmalle?
        Tuomiot selän takana lapsen elämän pelastamisesta on vainoharhaa, tai niin tekee varmaan vain omista aborteistaan katkeroituneet traumaatikot.

        "antoi vanhempiensa painostuksesta lapsensa adoptoitavaksi. "

        Varmaan pakotettuna siitä voikin seurata traumoja, ihan kuten pakkoabortistakin, kun "paremmin lapsen edun tietävät" tantat aivopesee nuoria tyttöjä tappamaan lapsensa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuitenkin se ainut oikea. "

        "Ainoa oikea" päätös on siis vaikea jota on kipuiltava pitkään?

        "Abortin voit pitää salassa, omana yksityis asianasi."

        Usein kuitenkin noin likaisilla salaisuuksilla on tapana tulla ilmi, ennemmin tai myöhemmin jotakin kautta. Mutta tietenkin noin häpeällisen asian kuin lapsen tappaminen monet varmaan mieluiten salaisikin. Mikään yksityisasiahan toisen murhaaminen ja vieläpä yhteisiä varoja haaskaten ei koskaan ole.

        "kaikki ympärilläsi tulevat tietämään että tulit vahingossa raskaaksi, kaikki tietävät että annoit lapsesi pois, "

        Mistähän "kaikki" muka sellaista tietäisi enempää jos ei lapsen tappamistakaan? Kuka nyt tuollaisia asioita julistaisi koko maailmalle?
        Tuomiot selän takana lapsen elämän pelastamisesta on vainoharhaa, tai niin tekee varmaan vain omista aborteistaan katkeroituneet traumaatikot.

        "antoi vanhempiensa painostuksesta lapsensa adoptoitavaksi. "

        Varmaan pakotettuna siitä voikin seurata traumoja, ihan kuten pakkoabortistakin, kun "paremmin lapsen edun tietävät" tantat aivopesee nuoria tyttöjä tappamaan lapsensa..

        ""Ainoa oikea" päätös on siis vaikea jota on kipuiltava pitkään?"

        Kuule kun elämä ei aina ole pelkkiä helppoja ja iloisia ratkaisuja. Myös esim. ero parisuhteesta on usein hyvin rankka ja vaikea päätös, vaikka olisikin se ainoa oikea. En tiedä minkä pumpulin sisällä olet elämäsi elänyt, mutta kyllä ihan oikeassa elämässä kohtaa useinkin vaikeita asioita joissa on tehtävä hankalia päätöksiä, aina riittää myös niitä tuomitsijoita jotka muka tietää muiden asioista paremmin kuin itse.

        "Usein kuitenkin noin likaisilla salaisuuksilla on tapana tulla ilmi, ennemmin tai myöhemmin jotakin kautta."

        Abortistani on aikaa jo 16 vuotta, eikä siitä edelleenkään tiedä kuin ne ihmiset joille olen asiasta kertonut, kuten esim puolisoni, äitini ja muutama läheisin ystävä. Kukaan heistä ei ole minua asiasta tuominnut eikä ole mitään syytä miksi tällainen asia tulisi yhtäkkiä julki. Ja vaikka tulisi, tapahtuneesta on kulunut 16 vuotta, enkä minä pode mitään syyllisyyttä tapahtuneesta, jos jonkun mielestä olen tehnyt väärän päätöksen ja minut siitä haluaisi tuomita niin se on heidän ongelmansa.

        "Mistähän "kaikki" muka sellaista tietäisi enempää jos ei lapsen tappamistakaan? Kuka nyt tuollaisia asioita julistaisi koko maailmalle?"

        Miten peität esim raskausvatsan 9kk ajan niin ettei kukaan ympärilläsi oleva sitä huomaa? Miten selität ettei sinulla raskauden jälkeen yhtäkkiä olekaan lasta? Miten selität muutokset kehossasi synnytyksen jälkeen? Entä kun lapsi 18 vuotta myöhemmin kolkuttelee oveasi koska haluaa tietää juurensa?
        Abortista ei tarvitse kenenkään tietää, sinun ei tarvitse kertoa raskaudesta tai sen keskeytyksestä kenellekään eikä kukaan tiedä että teit kaikessa hiljaisuudessa abortin. Mutta kyllähän ihmiset väistämättä huomaavat jos kannat lapsen loppuun saakka.


      • Anonyymi

        Narttuileva naama-apina siinä sössöttää ja sönköttää vajaata promurderipaskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Ainoa oikea" päätös on siis vaikea jota on kipuiltava pitkään?"

        Kuule kun elämä ei aina ole pelkkiä helppoja ja iloisia ratkaisuja. Myös esim. ero parisuhteesta on usein hyvin rankka ja vaikea päätös, vaikka olisikin se ainoa oikea. En tiedä minkä pumpulin sisällä olet elämäsi elänyt, mutta kyllä ihan oikeassa elämässä kohtaa useinkin vaikeita asioita joissa on tehtävä hankalia päätöksiä, aina riittää myös niitä tuomitsijoita jotka muka tietää muiden asioista paremmin kuin itse.

        "Usein kuitenkin noin likaisilla salaisuuksilla on tapana tulla ilmi, ennemmin tai myöhemmin jotakin kautta."

        Abortistani on aikaa jo 16 vuotta, eikä siitä edelleenkään tiedä kuin ne ihmiset joille olen asiasta kertonut, kuten esim puolisoni, äitini ja muutama läheisin ystävä. Kukaan heistä ei ole minua asiasta tuominnut eikä ole mitään syytä miksi tällainen asia tulisi yhtäkkiä julki. Ja vaikka tulisi, tapahtuneesta on kulunut 16 vuotta, enkä minä pode mitään syyllisyyttä tapahtuneesta, jos jonkun mielestä olen tehnyt väärän päätöksen ja minut siitä haluaisi tuomita niin se on heidän ongelmansa.

        "Mistähän "kaikki" muka sellaista tietäisi enempää jos ei lapsen tappamistakaan? Kuka nyt tuollaisia asioita julistaisi koko maailmalle?"

        Miten peität esim raskausvatsan 9kk ajan niin ettei kukaan ympärilläsi oleva sitä huomaa? Miten selität ettei sinulla raskauden jälkeen yhtäkkiä olekaan lasta? Miten selität muutokset kehossasi synnytyksen jälkeen? Entä kun lapsi 18 vuotta myöhemmin kolkuttelee oveasi koska haluaa tietää juurensa?
        Abortista ei tarvitse kenenkään tietää, sinun ei tarvitse kertoa raskaudesta tai sen keskeytyksestä kenellekään eikä kukaan tiedä että teit kaikessa hiljaisuudessa abortin. Mutta kyllähän ihmiset väistämättä huomaavat jos kannat lapsen loppuun saakka.

        "Myös esim. ero parisuhteesta on usein hyvin rankka ja vaikea päätös"

        Sekö on verrattavissa viattoman lapsen tappamiseen?

        "aina riittää myös niitä tuomitsijoita jotka muka tietää muiden asioista paremmin kuin itse."

        Jokainen voi miettiä onko yllämainittu oikein vai väärin. Ei siinä kenenkään yksittäisen asioiden tietämisistä ole kyse.

        "Kukaan heistä ei ole minua asiasta tuominnut"

        Mistä sinä tiedät mitä ne sinusta oikeasti ajattelee tai mitä puhuvat selkäsi takana?

        "enkä minä pode mitään syyllisyyttä tapahtuneesta,"

        Ei varmaan, kuinka nyt lapsen tappamisesta mitään tuntisikaan! Eikä kieltodefenssejä ym. tunnettuja psyyken seurauksia ole olemassakaan. :D

        "Miten peität esim raskausvatsan 9kk ajan niin ettei kukaan ympärilläsi oleva sitä huomaa? Miten selität ettei sinulla raskauden jälkeen yhtäkkiä olekaan lasta? "

        Kyllä se tiettävästi joiltakin on löysillä vaatteilla ym. onnistunut. Ja jos on huomattu niin miksei kerro asiaa sitten niin kuin se on? Mitä hävettävää siinä on? Toisin kuin itsekkäässä murhassa.

        "Entä kun lapsi 18 vuotta myöhemmin kolkuttelee oveasi koska haluaa tietää juurensa?
        Abortista ei tarvitse kenenkään tietää, "

        Mitä sitten? Surmattu lapsi kolkuttelee omatuntoasi koko surkean loppuelämäsi, ja tiedät itse peiliin katsoessasi aina mikä olet.

        "eikä kukaan tiedä että teit kaikessa hiljaisuudessa abortin."

        Miksi "ainoaa oikeaa" päätöstä pitää hävetä, hyssytellä ja salailla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös esim. ero parisuhteesta on usein hyvin rankka ja vaikea päätös"

        Sekö on verrattavissa viattoman lapsen tappamiseen?

        "aina riittää myös niitä tuomitsijoita jotka muka tietää muiden asioista paremmin kuin itse."

        Jokainen voi miettiä onko yllämainittu oikein vai väärin. Ei siinä kenenkään yksittäisen asioiden tietämisistä ole kyse.

        "Kukaan heistä ei ole minua asiasta tuominnut"

        Mistä sinä tiedät mitä ne sinusta oikeasti ajattelee tai mitä puhuvat selkäsi takana?

        "enkä minä pode mitään syyllisyyttä tapahtuneesta,"

        Ei varmaan, kuinka nyt lapsen tappamisesta mitään tuntisikaan! Eikä kieltodefenssejä ym. tunnettuja psyyken seurauksia ole olemassakaan. :D

        "Miten peität esim raskausvatsan 9kk ajan niin ettei kukaan ympärilläsi oleva sitä huomaa? Miten selität ettei sinulla raskauden jälkeen yhtäkkiä olekaan lasta? "

        Kyllä se tiettävästi joiltakin on löysillä vaatteilla ym. onnistunut. Ja jos on huomattu niin miksei kerro asiaa sitten niin kuin se on? Mitä hävettävää siinä on? Toisin kuin itsekkäässä murhassa.

        "Entä kun lapsi 18 vuotta myöhemmin kolkuttelee oveasi koska haluaa tietää juurensa?
        Abortista ei tarvitse kenenkään tietää, "

        Mitä sitten? Surmattu lapsi kolkuttelee omatuntoasi koko surkean loppuelämäsi, ja tiedät itse peiliin katsoessasi aina mikä olet.

        "eikä kukaan tiedä että teit kaikessa hiljaisuudessa abortin."

        Miksi "ainoaa oikeaa" päätöstä pitää hävetä, hyssytellä ja salailla?

        "Miksi "ainoaa oikeaa" päätöstä pitää hävetä, hyssytellä ja salailla?"

        Koska se on jokaisen aivan oma yksityisasia, ei siinä tarvitse hyssytellä tai salailla. Asia kun ei muille kuulu, niin ei sitä tarvitse kuuluttaakaan. Ei siinä ainakaan omalla kohdallani mistään häpeästä ole kyse, se nyt vain ei kuulu muille. Ja vaikka itse asioita ei keskenään voi verrata, niin aivan samoin ei minun päätökseni ja syyt niiden takana missään muussakaan asiassa kuulu kenelläkään muulle kuin minulle ja mahdollisesti muille asianosaisille.

        "Kyllä se tiettävästi joiltakin on löysillä vaatteilla ym. onnistunut. Ja jos on huomattu niin miksei kerro asiaa sitten niin kuin se on? Mitä hävettävää siinä on? Toisin kuin itsekkäässä murhassa."

        Jos ihminen on täysin kykenemätön ymmärtämään yhtään syytä, miksi joku ei voisi antaa ulkopuolisten tietää raskaudesta ja sen päätymisestä adoptioon, niin mitä siihen voi enää sanoa..... turha tyhmälle on rautalangasta vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi "ainoaa oikeaa" päätöstä pitää hävetä, hyssytellä ja salailla?"

        Koska se on jokaisen aivan oma yksityisasia, ei siinä tarvitse hyssytellä tai salailla. Asia kun ei muille kuulu, niin ei sitä tarvitse kuuluttaakaan. Ei siinä ainakaan omalla kohdallani mistään häpeästä ole kyse, se nyt vain ei kuulu muille. Ja vaikka itse asioita ei keskenään voi verrata, niin aivan samoin ei minun päätökseni ja syyt niiden takana missään muussakaan asiassa kuulu kenelläkään muulle kuin minulle ja mahdollisesti muille asianosaisille.

        "Kyllä se tiettävästi joiltakin on löysillä vaatteilla ym. onnistunut. Ja jos on huomattu niin miksei kerro asiaa sitten niin kuin se on? Mitä hävettävää siinä on? Toisin kuin itsekkäässä murhassa."

        Jos ihminen on täysin kykenemätön ymmärtämään yhtään syytä, miksi joku ei voisi antaa ulkopuolisten tietää raskaudesta ja sen päätymisestä adoptioon, niin mitä siihen voi enää sanoa..... turha tyhmälle on rautalangasta vääntää.

        "Koska se on jokaisen aivan oma yksityisasia, ei siinä tarvitse hyssytellä tai salailla"

        Kovastihan sinäkin sitä vaan haluat pimittää.
        Toisen murhaaminen ei ole koskaan mikään murhaajan "yksityisasia" ja kuuluu kyllä koko yhteiskunnalle jonka varoja siinä haaskaillaan!

        "omalla kohdallani mistään häpeästä ole kyse"

        Ihan muuten vaanhan sitä halutaankin salailla.. ;)

        "aivan samoin ei minun päätökseni ja syyt niiden takana missään muussakaan asiassa kuulu kenelläkään muulle kuin minulle"

        Sitten ei varmaan kannata tulla vellomaan koko asiaa mihinkään julkisille palstoille.

        "turha tyhmälle on rautalangasta vääntää."

        Tämän huomaa kyllä viesteistäsi.
        Ja ainiin,
        Huomhuomhuom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä
        halventavan törkysolvausnälvinnän!!


    • Tyttö24

      Kaikki vois tahollaan unohtaa ehkäsyn kokonaan vuodeks tai pariks ja annetaan kaikki taaperoitten alut lasta kaipaaville! Hedelmälliset auttaa näin lapsettomia.
      Suomen väkilukukin saisi pienen piristysruiskun samalla ja maailma pelastuu... =))

      • Anonyymi

        Ennemmin runkkaan naamallesi, raatoreva.


    • Anonyymi

      Lol ne lapset ois nyt jo aikuisia

    • Anonyymi

      "Miksi ette antaisi näitä lapsianne adoptiota odottaville, jolloin he saisivat rakastavat vanhemmat ja saisivat pitää viattoman elämänsä?"

      Kun munasolu hedelmöittyy niin se alkio pitää kasvattaa täysi aikaiseksi lapseksi. Jos sulla on jotain käsitystä biologiasta niin luulis että tietäisit että siinä vaaditaan pitkäaikaisesti naisen kaikki elintoiminnot ja fyysinen, henkinen ja taloudellis-sosiaalinen panos että siitä alkiosta tulee lapsi eikä se sittenkään välttis onnistu. Ja synnytys joka vammauttaa naisen aina jollain lailla. Työkyvyttömyys ja vartalon pilaaminen. Ei sitä ala riskeerata sen takia että muille pois alkaa tuottamaan lapsia. Kuka mieskään suostuis siihen jos pitäis repiä peeceensä veriseksi tohjoksi vain sen takia ettei jonkun mieli pahoitu.

      • Anonyymi

        "Ja synnytys joka vammauttaa naisen aina jollain lailla. Työkyvyttömyys ja vartalon pilaaminen."

        Valheellista propagandapaskaa tulee sieltä suosijatrollin mutuharhoista taas että tursuaa. Sama meininki kuin itänaapurin herroilla.
        Synnytys ääri harvoin aiheuttaa mitään pysyviä tai edes tilapäisiä ongelmia.
        Sen sijaan lapsen abortilla repiminen veritohjoksi, luonnoton myrkyttely ja sisukaluihin väkivalloin tunkeutuminen kaiken tuon paljon todennäköisemmin aiheuttaa. Ja hautaan kaatumisen oman käden kautta kaiken surkeuden lopuksi.


      • Anonyymi

        Tuhansien huorausten renki määkii oman kusiperseensä autuutta.
        Keskity vaan hyväksymään persekarvojesi kakkakokkareita, harvinaisen tapettava kusiemakko. Äitisi vitusta sinä kusihuora olet kummunnut.


    • Anonyymi

      Ai tää oli ikivanha ketju,,,

      No, lisään vielä että ehkä jos maksettaisi esim miljoona ja keholle aiheutuvat haitat korvattaos niin itse suostuisin. Terv edellinen kirjoittaja.

      • Anonyymi

        Pakkohoitoon ja sen jälkeen linnaan tai johonkin hourulaan sinä joutaisit tuollaisista uhitteluista. Vai mitä luulisit tapahtuvan kiristäjälle joka uhoaa murhaavansa jonkun jollei makseta miljoonaa?


      • Anonyymi

        Sinut teilataan nauraen. Pää kahtia kirveellä.


    • Anonyymi

      Itse olen adoptioon annettu lapsi, nyt aikuinen. Sain pitää elämäni, kiitos siitä.

      • Anonyymi

        Mahtaa syyllisyystraumaista lapsenmurhaajaa vituttaa.


      • Anonyymi

        Promurderistin kyrpää pitää kiristää piikkivanteella.
        Palstan abortinsuosijaräähkä on kusta imevä perse-eliö.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe